מאהל הזיכרון הגאה מול בית רה״מ בירושלים

aשרון

New member
מאהל הזיכרון הגאה מול בית רה״מ בירושלים


השנה, כחלק מאירועי יום הזיכרון אותם חולקים כלל אזרחי המדינה, אנו מבקשים לציין במאורע נפרד את זכרם של חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות איבה מקרב קהילת הלהט"ב.

בין התאריכים 8/5/2016 – 10/5/2016 (ימים ראשון עד שלישי) יוצב מאהל זיכרון מול בית ראש הממשלה בירושלים.
מאהל זה יאויש על-ידי חברי וחברות הקהילה בין השעות 08:00-22:00.

במאהל זה נבקש לזכור את הנופלים/ות מקרב קהילה הלהט"ב ונפגעי/ות פעולות האיבה, וכן לדבר על האפלייה המוסדרת בספר החוקים של מדינת ישראל כנגד נופלים/ות מקרב קהילת הלהט"ב ובני משפחותיהם/ן.

על-אף שהקהילה מהווה חלק משמעותי מהחברה הישראלית, מעט מאוד ידוע אודות נפגעים ונופלים מקרבה וכי משפחות רבות בחרו להסתיר, לאחר המוות, עובדה זו. בחירתנו לציין את זכרם של חללי הקהילה אנו מבקשים גם להבהיר כי אין זו בושה ומקווים כי משפחות אשר בחרו להסתיר את זהות החלל יצטרפו אלינו בציון זכרם.

חברי פורום יקרים, אתם מוזמנים לשבת במאהל, להשתתף במעגלי השיח ולקחת חלק בדרישת השינויים הכה נחוצים בחקיקה הקיימת, בייחוד במציאות הישראלית.

אנו מבקשים באירוע זה להפנות את אור הזרקורים לנפגעי פעולות האיבה וחללי צה"ל של קהילת הלהט״ב וכן להעלות את המודעות באשר לעוולות המתקיימות בחוק הישראלי באשר לזכויות נפגעי הקהילה כאשר הדבר מגיע לשכול. עוולות אלה אף עלו לכותרות לאחרונה עת נפלה בקריאה הטרומית הצעת חוק שביקשה לתקן את החוק הקיים.

נשמח מאוד לתמיכתכם וביקורכם במהלך ימי המאהל.

דף הארוע: https://www.facebook.com/events/1564244777206407/

דף המאבק - מילואימניקים ומילואימניקיות גאים דורשים שוויון:
https://www.facebook.com/מילואימניקים-ומילואימניקיות-גאים-דורשים-שוויון-210658152622768/
 
עכשיו אדע היכן לא לנסוע

אני לא בעד ההתכנסות הזו. אני רואה בה טעם לפגם, ניסיון אחצון של משפחות ובני אדם למטרת קצרת מועד.
ישנן דרכים רבות כדי "לזכור" גם את ההומואיות של מי שנפל.
 

aשרון

New member
אתה כנראה לא מבין את גודל העניין.....

ישנה אפליה ממוסדת כנגד הקהילה הגאה בעניין השכול במדינת ישראל.
ממשלת ישראל הפילה לאחרונה הצעת חוק אשר באה להסדיר את סעיף ההגדרה בחוק ״חיילים שנספו במערכה״.

סעיף ההגדרה בחוק ״חיילים שנספו במערכה״ הוא סעיף מפלה והומופובי ואותו אנו דורשים לשנות.
הסעיף מגדיר מי זכאי להיקרא שכול. החוק אומר באופן חד משמעי שגבר יכול להיות אלמן לאישה ואישה יכולה להיות אלמנה לגבר. בנוסף הוא אומר שהורים שכולים לא יכולים להיות בני אותו המין.

זוהי לשון החוק:
(א) מי שהיתה אשתו של הנספה ביום מותו, ובכלל זה אשה שלפני מות הנספה גרה יחד עמו וביום מותו היתה ידועה בציבור כאשתו – אף אם נישאה לאחר (להלן – "אלמנה").

(א1) מי שהיה בעלה של הנספה ביום מותה, ובכלל זה גבר שלפני מות הנספה גר יחד עמה וביום מותה היה ידוע בציבור כבעלה – אף אם נישא לאחרת (להלן – אלמן).

(ג) הורו של הנספה, ובכלל זה הורה חורג והורה מאמץ (להלן – שכול), אולם אם היה לנספה הורה מלידה והורה חורג או מאמץ, שניהם בני מין אחד, לא יראו כשכול אלא אותו הורה שקצין התגמולים יחליט עליו לאחר ששוכנע שמחסורו של הנספה היה לאחרונה על אותו הורה או שמחסורו של אותו הורה היה על הנספה סמוך לפטירתו.

המאהל השבוע מול בית ראש הממשלה, בא בקריאה (שכבר מתרחשת כמה חודשים), כדי לדרוש את שינוי הסעיף המפלה וההומופובי הזה. וחשוב מאוד לציין שהחוק משפיע לא רק על משרתי צה"ל אלא גם על נפגעי פעולות איבה, וזה משפיע על כל אזרח ואזרחית במדינה.
 

mountain0goat

New member


אני לגמרי מסכים "לנצל" את מותם של החיילים לצורך קידום האג'נדה הזאת.
אין מה לעשות, זה עצוב מאוד שהם נהרגו בקרב אבל גם אני חייל (במיל') ואני עדיין בחיים ואני (וכל אחי לנשק) צריכים להיחשב לשווים כי אנחנו נלך לקרב למען אותם הורים שקולים.
 


הגיע הזמן לתקן את נוסח החוק, המדינה צריכה להתייחס שווה בשווה לכל אדם, איש או אישה, אשר נותנים את נפשם כדי להילחם על קיומה של מדינת ישראל.
 
קראתי את דבריך, עברתי בהתכנסות

שוחחתי עם אנשים שאני מכיר וגם אלה שלא.
חוזר בי מהביקורת לגמרי.
 

aשרון

New member
סיפורה של הצעת חוק שנפלה והרימה גל מחאה

לפני חודשיים הגיעה הצעת חוק שהגשתי להכיר בזוגות חד מיניים כהורים שכולים ובבני זוג חד מיניים כאלמן או אלמנה, להצבעה במליאה. כל כך פשוט ומחויב המציאות. במדינת ישראל, לצערנו, שכול אינו פוסח גם על הקהילה הגאה.

הצעת החוק שלי עלתה להצבעה יום אחרי שציינו בכנסת, לראשונה, יום מיוחד למען זכויות הקהילה הגאה. אך מסתבר שהצהרות והבטחות לחוד ומעשים לחוד. הצעת החוק שלי נפלה כי הקואלציה לא העבירה אותה!

באותו יום חזר מחודש מילואים Omer Nahmany [URL]https://www.facebook.com/omer.nahmany[/URL] סגן במילואים בחיל התותחנים, ושמע על הצעת החוק שלי שנפלה. עומר, קצין המשתייך לקהילה הגאה, פרסם פוסט בפייסבוק בו סיפר על התחושה שהמדינה מפקירה אותו ואת חבריו. הוא שיתף בתחושה איך זה להרגיש שהממשלה ששולחת אותו להילחם בקרב אך מסרבת להכיר בו כשווה זכויות.

מכאן הכל התגלגל במהירות, הוא חבר ל Avi Buskila, [URL]https://www.facebook.com/avi.buskila.94?pnref=story[/URL] גם הוא קצין במילואים המשתייך לקהילה ויחד הם הרימו את המאבק של מילואימניקים ומילואימניקיות גאים דורשים שוויון.

אתמול, יחד עם Ido Wulkan,
[URL]https://www.facebook.com/ido.wulkan?pnref=story[/URL] שלושה ימים לפני יום הזיכרון, הם הקימו מאהל זיכרון מול בית ראש הממשלה. הם דורשים לקבל את הצעת החוק שהגשתי, להכיר בבני זוג חד מיניים כהורים שכולים, ולהשוות תנאיהם של החיילים הגאים. אם ממשלת ישראל שולחת חיילים גאים או בנים למשפחות חד מיניות לשדה הקרב ראוי שהיא גם תדאג להכיר בזכויותיהם. השכול מאחד את כולנו ונוגע בכל משפחה בחברה הישראלית, לא יתכן שהמדינה תעשה הבחנה בנושא על בסיס נטייה מינית.

נוכח גל המחאה שנולד, בעקבות הצעת החוק שהגשתי, הצהיר אתמול בערב שר הבטחון, כי המשרד יתייחס באופן שווה למשפחות שכולות חד מיניות, ואין צורך בחקיקה. [URL]https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1200431173323392&id=173196886046831&fref=nf&pnref=story[/URL]

חוק משפחות חיילים שנספו במערכה, הוא חוק ישן, משנת 1950.
אדוני שר הביטחון- הגיעה העת לתקן אותו. קדם חקיקה ברוח הצעת החוק שהגשתי, עגן את זכותם של המשפחות החד מיניות והחיילים הגאים בחקיקה שוויונית. ההצהרה שלך אתמול באה למעשה ואומרת: ״אנחנו נכיר בכם - אבל בשקט, בדלת האחורית״.

זה לא רק העניין הטכני. זה הצורך לקבלת הכרה, בחקיקה, בכך שהם שווי זכויות גם בשכול. שהם לא טובים רק להילחם וחס וחלילה למות למען המולדת, אלא גם שתצא אמירה ערכית על כך שהם שווי זכויות.

אדוני שר הבטחון, די בהצהרות. הגיעה העת לחקיקה.

הכותבת היא רויטל סויד, ח"כ בכנסת הנוכחית ממפלגת המחנה הציוני.
[URL]https://www.facebook.com/SwidRevital/?pnref=lhc[/URL]
 
אני זוכר

אני לא שוכח אף אחד מאלו שנפלו, נהרגו, נרצחו, נשרפו, נטבחו, הוצאו להורג בלינצ' או בפעולה דומה, ישראלים ופלסטינים כאחד.
 
למעלה