זוגיות ואהבה...

aשרון

New member
זוגיות ואהבה...


רבות כבר נאמר על זוגיות, על אהבה, ספרים נכתבו, סרטים וסדרות, ובכולם מוצגת הזוגיות כצורך, ככמיהה. הזוגיות מוצגת כדבר שהאדם אינו יכול להתקיים בלעדיו בעולם, וזו האמת. לאורך ההיסטוריה אנשים חיו יחד, בזוג או בקבוצה, עם אנשים, עם רגשות, זה הפך לחלק מתפיסת החיים שלנו, חלק מהנורמה. חלק מאותה תפיסה אידיאולוגית שקיים אדם אחד בעולם שמשלים אותך, שאם תחפש מספיק טוב אולי גם תמצא אותו.

אבל לאורך הדרך אתה תוהה, האם באמת קיים בעולם אדם אחד לכל אחד, האם נועדנו לחיפוש המתמיד אחרי הנפש התאומה שלנו, גם במחיר של אכזבה בדרך. יש הסבורים כי אכן כך. ושצריך רק לחכות, וברגע שזה יקרה אנו נדע שזה זה.

בקהילה הגאה המושג זוגיות מקבל פנים רבות, אנשים שונים מייחסים משמעויות שונות לאופן שבו מתנהלת מערכת זוגית. יש את אלו שלא מחפשים, ואת אלו שלא מוצאים, יש כאלו שסגורים ולא נותנים להתקרב ויש כאלה שמזמינים להצטרף. אבל המושג אשר הפך לנפוץ ביותר בקרב קהילת ההומואים בישראל הוא זוגיות פתוחה. רבים מוצאים את עצמם מחליפים את חיי הרווקות ההוללים בזוגיות ובמחויבות לאדם אחד.

השינוי התפיסתי והמחשבתי שנוצר אצל אלו אשר מגיעים לעולם הזוגי אינו חד וברור. זוגות רבים מוצאים את עצמם בשלב במערכת היחסים שלהם בו עולה על הפרק האפשרות של פתיחת היחסים. פתיחה הכוללת בתוכה מפגשים מיניים עם פרטנרים שונים מחוץ לזוגיות בהסכמה מלאה של שני הצדדים. אך לא להתבלבל, גם כאשר נוצרה הסכמה על הנושא צריך לקבוע כללים.

יש את אלו שאוהבים לדעת ולשתף ויש את אלו שמעדיפים לא לשמוע או להיחשף לאמת, מתעלמים ממה שנמצא מולם ובוחרים לשמור את הדברים לעצמם. רבים ירימו גבה בנושא, יגידו שזה יוצר ויכוחים וקנאה מיותרת, ושאם הם צריכים אנשים אחרים כנראה שהאהבה כבר לא "בוערת". ויש גם אמת בדברים, ברוב המקרים זה יוצר ויכוחים וחוסר הבנות, לפעמים מוביל אף לפרידה. אבל בין כל אלה יש גם לא מעט זוגות שמצליחים לתחזק זוגיות יציבה ואוהבת יחד עם פתיחות מינית.

החשיבות בגיוון ובהנאה הם מרכיב חשוב בזוגיות, הניסיון ליצור מבנה חדש ולא מקובע, לשבור את הנורמה, יצא בשנים האחרונות מנחלתה של הקהילה הגאה בלבד, וזוגות סטרייטים רבים מוצאים את עצמם במערכות יחסים מן הסוג הזה. פותחים ומגוונים, מרשים לעצמם לצאת מהמסגרת ומהכללים שמכתיבה החברה.

זוגיות פתוחה לרוב אינה מגיעה מחוסר עניין בבן או בת הזוג. אלא מהרצון להיפתח, לגוון ולחדש, ליצור משהו לא מוכר בתוך השגרה הזוגית. לצאת מהנורמה הקבועה ולהכיר עוד צדדים בתוך הזוגיות. לקנא, ולאהוב עוד יותר. להעמיד במבחן את הרגש, ואת הביטחון האין סופי במצב הקיים. להאמין באדם שאתך ולסמוך עליו בכל זמן. ולבסוף ישנם את אלו שיעדיפו לחיות בזוג ויש גם כאלה בשלושה, יש את המצרפים, המסתירים, הפתוחים, ויש את הבוגדים, אבל בסופו של היום, הכל מתחיל ונגמר בזוגיות.

נכתב על ידי רון גולדשטיין - http://haifatimes.co.il/טורים/אהבה-פתאום-היא-מתפרצת/
 

aשרון

New member
הבחור סטרייט וסבל מהומופוביה שהופנתה כלפיו..

אתם שואלים איך? צפו בסרטון שלו.

 
למעלה