התחלת אימונים

Maksimus30

New member
התחלת אימונים

שלום לכולם,
אני בן 32 והייתי רוצה להתחיל ללמוד אמנות לחימה. הבעיה אצלי כרגע היא שעשיתי לפני כשנה וחצי ניתוח בעין ולכן לא מומלץ לקבל מכות חזקות בעין הזו.
השאלה שלי האם דבר כזה מאפשר לי בכלל ללמוד משהו מהתחום. האם שווה לי ללכת על אימונים אישיים?

תודה
 
מגבלה פיזית וספורט

שלום רב. אנני מכיר כמעט אדם בעל רצון עז שמגבלתו הפיזית מנעה ממנו לעסוק בספורט. המדיה מלאה בדוגמאות מסוג זה. רצים בעלי קטיעת גפיים, שחקני כדור-סל היושבים על כסאות גלגלים, שחיינים בעלי נכות וכו'. להבדיל אלף אלפי הבדלות, אני מבין שראייתך טובה ב-2 העיניים והעיניין הוא ניתוח שעברת באחת העיניים. בעקרון גם בעיניים בריאות לא כדאי לקבל מכה עקב היותן רגישות מאוד. וודאי שהינך יכול ללמוד אומנות לחימה! ציין את הבעיה הפיזית שלך למדריך בתחילת האימון, או אפילו בשיחה מקדימה בטלפון וודא עימו כי אין סכנה לפגיעה בעין. כמו כן, אם במהלך האימון אתה חושש שיש סכנה לעין, בקש לא להשתתף באותו תרגיל. אם עדיין אתה חושש מפגיעה בעין, תוכל לרכוש משקפי מגן לאימון (כמו שיש לכדורסלנים לדוגמה) בהצלחה.
 
משקפי מגן

שלום. ראי, משקפי המגן נועדו בדרך כלל למי שסובל מבעיה פתולוגית בעין ואסור שיקבל מכה בעין או באיזור העין, אפילו מכה חלשה. אני מדריך קרב מגע קרוב ל-20 שנה ומעולם לא נזקק מישהו מחניכי למשקפיים שכאלו. בכל אופן, באימון כדור סל כמו גם באימון קרב מגע, לא צריכה להיות סיבה למכה חזקה בעין שתסב נזק רציני. העין, היא איבר רגיש מאוד וגם בחצר בית הספר או במגרש משחקים אפשר לקבל מכה בעין ולמרות זאת ילדים לא מסתובבים עם משקפי מגן. באופן אישי אני לא חושב שצריך לרכוש זאת אם אין צורך ייחודי לכך. מקווה שעזרתי (-:
 

mosheyd

New member
שחר שלום.

אם יורשה לי, אני קצת מתנגד לדעה שציינת כאן. אינך יודע בבירור מה היקף האבחנות הרפואיות של השואל, ומה משמעות הבעיה הספיציפית שהוא תיאר, ולכן אינך יכול לומר לו בבטחון מוחלט את מה שאמרת. אולי יש סיכון גבוה מכפי שאף הוא מודע לו בהתחלת אימונים?
אני סבור שעליו להתייעץ על שאלה זו בייעוץ משולב של הרופא המטפל שלו, וכן עם רופא מומחה בתחום. עדיף רופא מומחה שמכיר את עולם אומנויות הלחימה בכלל, ואת אומנויות הקרב מגע בפרט.

בברכה.
 

Maksimus30

New member
תגובה

בעיקרון לאחר התייעצות עם רופא עיניים - הוא אמר כי אסור לקבל מכות חזקות בעין.
לכן חשבתי אולי על קרב מגע כי שמעתי (ופה אני לא יודע אם זה באמת ככה) שלא נותנים מכות בפנים בכוונה.
בהתחשב במצב האם כדאי לי להעדיף אימונים אישיים.

תודה
 
בהחלט!

שלום רב. אכן אנני יודע מה חומרת הפציעה. להזכריך אני זה שהמלצתי על השימוש במשקפי המגן. כל אדם/הורה יעשה כראות עיניו ורצוי עם הבעינ כרונית בייעוץ עם הרופא המטפל. לא חוויתי את דעתי נחרצות וקבעתי כי יש להשתמש במשקפי המגן או לא. ציינתי את העובדה שלי באופן אישי לא היה חניך עם משקפי מגן שכאלו. תודה על ההארה.
 
לא לוותר על הספורט

אני מאוד מתחבר לדברים שמנהל הפורום כתב לגבי אנשים עם מגבלויות וספורט.
ספורט זו באמת הדרך להתגבר על הכל.
בני עבר תאונת דרכים קשה ולמרות הכל - לא ויתר על התחביב שלו - כדורסל.
הוא משחק היום ומרגיש מיצוי הרבה יותר גדול ועוצמתי.

בהחלט נקודה למחשבה.
 
למעלה