המצב הבטחוני מחייב ללמד קרב מגע בבית הספר

dato01

New member
הגנה עצמית

ללכת ילדים ללכת מכות אולי מוגזם, אבל לתת לילדים כלים להגן על עצמם זה יותר מרצוי. הרי כולם יודעים שאנחנו חיים במדינה אלימה בכלל וחברה אלימה בפרט. אם זה לא טרור אז זאת תקיפה מבריוניום או מכל מני ערסים אחרים. מי שמחנך ילדים להושיט לחי שנייה כשתוקפים אותם הוא מייצר אצל הילדים מנגנון של ניוון וחולשה. בכך גדלים הסיכויים להפיכתם של הילדים לקרבנות של אלימות. מי שחזק ויודע להגן על עצמו, אף אחד לא יתעסק איתו. ככה זה בטבע ולצערי ככה זה גם בקרב החברה האנושית
 

רוב הזמן נח

Well-known member
הפורום רק נפתח וכבר הגיעו הטרולים.

עדיף שילדים ילמדו אומנויות לחימה במקום שילמדו על ספר שמשמיץ את חיילי צהל.
&nbsp
 

יהב43

New member
מסכים


 

יהב43

New member
המצב הבטחוני מחייב ללמד קרב מגע בבית הספר

הילדים מפוחדים מהמצב הבטחוני. חיילים נהרגים, אנשים חפים מפשע נדקרים או נדרסים ברחובות והילדים שלי חוששים לצאת מהבית. אנחנו גרים בירושלים וחשבתי שכדאי להרים את הכפפה ולקדם הצעת חוק ללימוד קרב מגע בבתי הספר כחלק מתוכנית הלימודים. זה יקנה להם ביטחון בסיסי ללכת ברחוב.
אשמח לשמוע את דעתכם.
 

guli43

New member
אסור לתת לילדים כלים שילבו אלימות

זה בדיוק כמו שהמחבלים מלמדים את הילדים שלהם להשתמש בנשק כבר מגיל שלוש....
יש מספיק אלימות בקרב בני נוער. לא כדאי להכניס את זה לתוכנית הלימודים ולייצר אלימות בקירבנו!
 

יהב43

New member
איך את יכולה להשוות אותו למחבלים?

הם מלמדים את ילדיהם שינאת חינם. אני בסך הכל רוצה שהילדים שלי ירגישו בטוחים. בכלל זה גם טוב לילדות צעירות שחוששות ללכת לבד בחושך. לא חסרים היום אנסים.
 
מצטער אבל

זו תגובה הנובעת מבורות
אומנויות לחימה מחנכות לשליטה עצמית ולכבוד הדדי
 

mosheyd

New member
כמתאמן של אחת הוורסיות של קרבמגע אני יכול להעיד אחרת.

לקרב מגע ישראלי יש כמה פיתוחים מקומיים, דניס הישרדות, "התגוננות רחוב" - חיים כהן, אולי אף הקמפוג'יטסו - לפחות מבחינה תפיסתית. ספיציפית לגביי התאמנתי כמה שנים "התגוננות רחוב", ואני יכול להעיד שמלבד יכולותיו המופלאות של חיים כהן כמורה ומדריך, השיטה כשלעצמה בונה את המתאמן הרבה מעבר ליכולות הלחימה שלו - היא בונה את אישיותו ושורה של היבטים מנטאליים אצלו.
יתרה מכך אומר, שלעיתים "מאשימים", כביכול, את אומנויות הקרב מגע למיניהן כחסרות מרכיב רוחני. דווקא ההפך הוא הנכון - המתאמן בקרב מגע הופך עם הזמן לאדם ערכי יותר, עם ביטחון עצמי גבוה יותר, וזאת באופן שמשליך לכל מהלך חייו.

לשם הדוגמא, לצערי הרב נכחתי בכמה פיגועים. אחד מהם היה פיצוץ האוטובוס בקו 18 בתחנה מרכזית ירושלים לפני שנים. הייתי די קרוב לאוטובוס בזמן הפיצוץ, ושניות ספורות לאחר מכן הגעתי להגיש סיוע. לא אציין כאן את חומרת המראות, רק אומר שנפש אנוש לא יכולה לסבול זאת. אני יכול לומר בביטחון מוחלט שלאימונים אצל חיים היתה חשיבות מכריעה ביכולת ההתמודדות שלי עם האירוע, ולחזרתי המיידית לשגרת החיים ללא טראומה ניכרת.
 
קרב המגע מעצים את חניכיו ומפחית אלימות

ערב טוב לכולם/ן,
סוגיית לימוד קרב המגע (הגנה עצמית) בבי"ס מעלה חשש מובן שמא הילדים ובני הנוער ישתמשו בכלים שירכשו בצורה אלימה.
לפני יותר משש שנים יזמנו תכנית לימודית חינוכית ללימוד הגנה עצמית בבי"ס. שנה וחצי לאחר מכן קיבלנו אישור מהמחלקה הפדגוגית של "תכנית קרב" בפיקוח משרד החינוך.
לאורך כל השנים בהן אנו מלמדים קרב מגע ובפרט במהלך 5 השנים האחרונות בהן הפעלנו מדריכי הגנה עצמית בבי"ס, אנו יכולים לומר בבטחה כי לימוד קרב המגע אינו גורם לאלימות, יתרה מכך, לקרב המגע יש השפעה ישירה וחד משמעית להפחתת מקרי האלימות בבי"ס.
מצורף מכתב סיכום שנה מבי"ס יסודי בבאר יעקב הממחיש זאת.
הסיבה לכך נעוצה בערך המוסף הנלמד באימונים, והחשוב לא פחות מהפן הפיזי- תנועתי, כגון- שליטה עצמית, איפוק, קבלת החלטות מושכלת ועוד.
האימונים מסייעים לשיפור דימויים ובטחונם העצמי של המתאמנים, ובכך מסוגלים לקבל את ההחלטה הקשה- שהיא להמנע מאלימות.
מכיוון שקרב מגע עוסק בהתמודדות במציאות היומיומית, השיטה מבחינה באופן ברור בין מצבי הגנה עצמית שלא ניתנים למניעה לבין אלימות גרידא.

לפני כשנה משרד החינוך נתן לנו את ברכתו והתחלנו להכשיר מטעמו מורים לחינוך גופני בהגנה עצמית.
הדרך עוד ארוכה ולהערכתי רמת האלימות הולכת וגואה בקרב ילדים ובני נוער ללא קשר לאימוני קרב מגע ואני מאוד מסכים עם יהב.
אנו נמצאים במלחמה שאין לנו שליטה על מי שנשאב אליה. אנו ויקירינו, מקטן ועד גדול, נמצאים בסיכון מתמיד ולכן צוות האקדמיה הישראלית לקרב מגע ואנוכי מברכים על יוזמתך להביא לשינוי והכנסת לימודי קרב המגע כחינוך חובה ולא רק כהעשרה.
לסיכום,
אנו מזמינים את כל מי שחושש מהשלכות שליליות לפנות אלינו בפרטי ואף לבוא ולהווכח בעצמו בהשלכות הכל כך חיוביות של קרב המגע על ילדינו.
יהב, נשמח לעזור בכל דרך.

 
למעלה