אירוח בנושא שימור דם טבורי

השתלת הדם הטבורי של עמית

היי,
עמית מרגישה מצוין, תודה רבה. מתבגרת אמיתית. בת 14.5, מתחילה תיכון בשנה הבאה.
השתלות הדם הטבורי אינן חדשות בארץ. הבחירה שלנו הייתה לבצע את ההשתלה בחו"ל, אבל אפשר בהחלט לבצע השתלות כאלה גם בישראל.

מנת הדם הטבורי שנמצאה לעמית הייתה בהתאמה חלקית, וזהו אחד היתרונות של השתלת דם טבורי על פני השתלת מח עצם - ניתן להסתפק בהתאמה חלקית לצורך השתלה. ההשתלה מתאפשרת מכיוון שתאי הגזע מהדם הטבורי הם צעירים, גמישים ואיכותיים, בהשוואה לתאי גזע ממח עצם, שהם בוגרים יותר.

יתרון נוסף של השתלת דם טבורי על פני מח עצם הוא שדחיית השתל (GvHD) היא נמוכה משמעותית.

כמובן שבהריון השלישי שלי אחרי ההשתלה של עמית היה לי מובן מאליו שלבני עידו אני שומרת מנת דם טבורי.

הרבה בריאות וחג שמח!
 
השתלת דם טבורי לטיפול בשיתוק מוחין (CP)

באמצע ינואר 2016 הסתיים בהצלחה רבה מחקר לטיפול בשיתוק מוחין באמצעות השתלות דם טבורי עצמיות. במחקר בוצעו השתלות ל-184 ילדים שהוריהם שמרו את הדם הטבורי שלהם בלידתם, כולל מספר ילדים שהדם הטבורי שלהם נשמר ב"טבורית". המחקר התנהל במרכז רפואי דיוק בארה"ב (שם עמית עברה את ההשתלה), ע"י פרופ' ג'ואן קורצברג. מצרפת לך קישור לראיון שנערך עם פרופ' קורצברג בביקורה בישראל.
באפריל שנה שעברה התבצעה השתלה ראשונה של דם טבורי עצמי לטיפול בשיתוק מוחין בילדה שהדם הטבורי שלה נשמר בטבורית, במרכז הרפואי שיבא תל השומר.
https://youtu.be/EPT9dRFDlHU
http://www.mamy.co.il/הריון/שימור-תאי-גזע-דם-טבורי/לראשונה-בישראל-השתלת-דם-טבורי-עצמי-לטיפול-בשיתוק
 
עלות דם טבורי

הי יונית, היום קיימים מספר מסלולי תשלום / מימון, יש הסדרים והחזרים מקופות חולים והחזרים מפוליסות ביטוח בריאות. לבירור העלות ממליצה לך לפנות למרכז מידע.
חג שמח!
 
מחלות המטופלות באמצעות דם טבורי

היי שירלי,
היום משתמשים בדם הטבורי כטיפול שבשגרה בכשמונים מחלות שונות - מחלות סרטניות, גנטיות ואוטואימוניות. בשנים האחרונות הייתה פריצת דרך בשימוש בדם הטבורי ברפואה רגנרטיבית (רפואת שיקום איברים ורקמות), כגון שיתוק מוחין, סכרת מסוג 1, איבוד שמיעה נרכש, אוטיזם ועוד. טיפולים במחלות אלה מתבצע במסגרת ניסויים קליניים (טיפולים בבני אדם). חלק מהמחקרים כבר הסתיימו בהצלחה ועומדים בפני התקדמות לטיפול שבשגרה, אחרים ממשיכים וחלקם אף מגייסים חולים.
לרשימת מחלות מלאה:
https://www.taburit.co.il/all-about-taburit/cord-blood-save/disease-list
לרשימת ניסויים קליניים העושים שימוש בדם טבורי עצמי: https://www.taburit.co.il/taburit-services/clinical-research
 
שימור דם טבורי - אופציות טיפוליות

שירלי,
שימור דם טבורי מעניק לתינוק ולבני משפחתו אופציה טיפולית ומגדיל את "ארון התרופות" העומד לרשותם במקרה של מחלה קשה. אם חלילה יהיה צורך בהשתלה למחלות מסכנות חיים של מערכת הדם והחיסון, מנה שנשמרה עבור המשפחה מגדילה משמעותית את הסיכוי להתמודד טוב יותר עם המחלה. עם זאת, ללא קשר לדם טבורי, כמו בכל טיפול אחר ברפואה: אין 100% ואין ערובה לשום דבר.

במחלות במסגרת הרפואה הרנגרטיבית, כגון שיתוק מוחין או אוטיזם, המטרה היא שיפור איכות חיים. היום השתלות אלה אפשריות רק ממנות עצמיות (של הילד עצמו), ולא ניתן להשתמש במנה מתרומה.
 
משך שימור דם טבורי

הי סוניה,
תיאורטית, תאי גזע מדם טבורי הנשמרים לפי התקנים הנדרשים יכולים להישמר לתקופה בלתי מוגבלת. יחד עם זאת, הניסיון המעשי בשימוש במנות דם טבורי מוקפאות הוא בסביבות ה-25 שנים. בעולם מקובל לשמור דם טבורי לתקופה ראשונית של כ-20 שנים ולהחליט על המשך השמירה בסיומן.
כמובן שניתן להשתמש רק במנות שנשמרו בבנקים העומדים בכל התקנים הבינלאומיים המחמירים - איכותן נבדקה לפני ההקפאה ותנאי השימור מבוקרים לאורך כל התקופה.
 
אירוח בנושא שימור דם טבורי


ביום ג', 4/4/17, בין השעות 21:00-19:00, נארח בפורום את נעמי קדוש, אימא של עמית קדוש שחלתה בלוקמיה וניצלה בזכות השתלת דם טבורי בארצות הברית. נעמי תשיב על כל שאלותיכם בנושא איסוף ושימור דם טבורי בלידה.

על האירוח

שימור דם טבורי הוא נושא שמעורר שאלות רבות, במיוחד בקרב זוגות לקראת לידה.
במסגרת האירוח תוכלו לשאול שאלות כמו:
האם אפשר להשתמש בדם הטבורי שנשמר עבור התינוק עצמו?
כמה השתלות כבר בוצעו בארץ ובחו"ל?
האם דם טבורי יכול להתאים גם לאחיו של התינוק או להוריו?
מהן המחלות המטופלות היום באמצעות דם טבורי, וכמובן – מה צפוי לנו בעתיד?

על המתארחת

נעמי קדוש היא אימא של עמית קדוש, ילדה ישראלית שחלתה בלוקמיה בגיל 6 וניצלה בזכות השתלת דם טבורי, לאחר שלא נמצא עבורה תורם מח עצם. לאור סיפורה המשפחתי, החליטה נעמי לפעול לקידום העלאת מודעות לנושא שימור דם טבורי והיום משמשת כנציגת הסברה בכירה ב"טבורית".

אתם מוזמנים לשרשר שאלות כבר עכשיו!

 
שאלה

היי נעמי,
מקווה שאת הגורם הרלוונטי לשאלתי-
רציתי לשמוע על התהליך עצמו של שימור דם טבורי (גם ברמת הפרוצדורה/בירוקרטיה, עלות) והשפעה עליי כיולדת.

תודה!
 
איסוף ושימור דם טבורי

היי,
כנציגה של טבורית, אני יודעת לתת לך תשובות

הורים רבים פונים אלינו למרכז המידע של "טבורית" ומקבלים הסבר רפואי מקיף מהנציגות הביולוגיות. ברגע שהורים מקבלים החלטה להצטרף, נשלחת לביתם ערכה המכילה את הציוד הרפואי הדרוש למיילדת עבור האיסוף. איסוף הדם הטבורי מתבצע לאחר חיתוך חבל הטבור, אורך בין 2 ל-4 דקות ואיננו מורגש. בסיום הלידה ההורים מודיעים לטבורית שילדו והנציג אוסף את המנה ומשנע אותה לבנק הדם הטבורי בשיבא, שם המנה עוברת בדיקות, תהליך של עיבוד והקפאה.
בסיום התהליך מקבלים ההורים אישור הקפאה חתום מבנק הדם.
על מנת לקבל מידע על העלות, ההחזרים המגיעים לך מקופות חולים / פוליסות ביטוח בריאות ועוד, אני ממליצה לפנות למרכז המידע.
 

Nehederet10

New member
היי נעמי!

רציתי לדעת מה ההבדל בין בנק ציבורי לבנק פרטי? הבנתי שבנק פרטי עולה כסף, במה הוא עדיף על הבנק הציבורי?
 
בנק דם טבורי פרטי מול ציבורי

היי,
ההבדל בין בנק דם טבורי פרטי לציבורי הוא מהותי.
בבנק ציבורי מנת הדם הטבורי נתרמת לטובת הציבור. התרומה, כשמה כן היא, לא כרוכה בעלות. ההורים מוותרים על זכויות הקניין במנה והמנה עוברת לבעלות הבנק. בתרומה שכזו אין קדימות או פריווילגיה לקבלת המנה במקרה הצורך. רק כ-30% מהמנות הנתרמות נשמרות בסופו של דבר (כמה מאות מנות בשנה). אפשר לתרום היום לבנק ציבורי במספר בתי חולים מצומצם.
בבנק פרטי, לעומת זאת, המנה נשמרת עבור המשפחה וזמינה לשימוש מיידי. המנה היא בבעלות ההורים בלבד ואיננה זמינה לכלל הציבור. האיסוף מתבצע בכל בתי החולים בארץ, בכל שעות היממה. השימור כרוך בעלות.
 

natasha391

New member
נעמי היקרה נשמח לשמוע על סיפורה של בתך- עמית

אני בטוחה שעוד פרטים יתקבלו בשמחה.
 
סיפורה של עמית

הי נטשה,
תודה על ההתעניינות! בקישור שאני מצרפת תוכלי לראות את סיפורה המלא של עמית בסרט "האלופה" של מואב ורדי מערוץ 10: https://youtu.be/nogUGHj1IvE
צפייה מהנה
 

lilio11

New member
נעמי שלום

המקרה שלך בהחלט מעורר השראה ונותן חומר למחשבה.

אני בתחילת היריון ראשון.

אילו בדיקות יהיה עליי לעבור ומתי עליי להתחיל את התהליך?
 
בדיקות בהריון ושימור דם טבורי

היי,
מקווה שהבנתי אותך נכון ואת מתכוונת לתהליך של שימור דם טבורי בלידה. על מנת לשמר דם טבורי, אין צורך לבצע בדיקות מקדימות, מאחר ובטבורית כל הבדיקות מתבצעות ברגע האמת - בלידה. על מנת לקבל את ההסברים ולהצטרף לשירות, ניתן לפנות למוקד המידע בכל שלב בהריון. שיהיה במזל!
 
למעלה