אופניים חשמליים בחורף –טיפים לרכיבה נכונה ובטוחה

אופניים חשמליים בחורף –טיפים לרכיבה נכונה ובטוחה

אופניים חשמליים בחורף –טיפים לרכיבה נכונה ובטוחה
רכיבה על אופניים חשמליים בחורף היא חוויה מיוחדת במינה ומומלצת. האוויר צלול וקר, השמיים מעוננים, אנשים מטיילים במטריות ועטופים במעילים. החורף הישראלי אינו קר כל-כך ולכן אנו יכולים להמשיך ולרכב על אופניים חשמליים בדיוק כמו שאנו נוהגים בעונות השנה האחרות. לעומת זאת כדי שנהיה מוגנים ברכיבת חורף בגלל הכבישים הרטובים והחלקים או בגלל ראות לקויה, אספנו מספר טיפים שיעזרו לכם לצלוח את הימים הגשומים בבטחה.
הכן אופניך לחורף:
1) בלמים באופניים – כדאי להצטייד בבלמים הידראוליים ולא מכניים כדי שעוצמת הבלימה תהיה מקסימלית. למי שאין בלמים כאלה מומלץ לבדוק האם הכבלים מתוחים מספיק על מנת לעצור בצורה בטוחה.
2) צמיגים באופניים – אופניים עם גלגלים רחבים וצמיגים עם אחיזה טובה מחברה מוכרת, ישמרו על יציבות האופניים גם אם הכבישים חלקים ורטובים. יש לבדוק האם הצמיגים אינם שחוקים וללא פגיעות.
3) לחץ אוויר תקין בצמיגים – חשוב לשמור על לחץ אוויר תקין ולא יגרום לשחיקה מוגברת ותקרים לא רצויים.
4) פנס קדמי ואחורי – נראות הדרך ובכדי שנהגים והולכי רגל יוכלו להבחין ברוכבים גם בתנאים שבהם הראות לקויה.
הכן את עצמך לרכיבת חורף:
הבטיחות שלנו בעת רכיבה בתנאי מזג האוויר החורפי תלויה במידת הזהירות והערנות שלנו ולא דווקא באופניים. כיצד, אם כן, נוכל להיערך לרכיבת חורף?
1) להתאמן בבלימה – כדאי להתאמן על בלימה ובלימת חירום כדי להימנע ממצב של נעילת בלמים בעת בלימת חירום. (ניתן לתרגל רגש בבלימה במגרש סגור)
עדיפות עליונה לעצירה משולבת של בלם אחורי (70% כוח) וקידמי (30% כוח) בחירום.
2) שמירת מרחק – חשוב לשמור מרחק ואף לשמור על מרחק כפול מהרגיל מנהגים אחרים.
3) לבישת אפוד זוהר או בגדים זוהרים - חשוב ללבוש בגדים זוהרים כדי שנהגים והולכי רגל יוכלו להבחין בכם בקלות במיוחד כשתנאי הראות קשים.
4) להביט קדימה ולא להשפיל מבט – מבט אל עבר קצה הגלגל הקדמי יאפשר להבחין בקלות במפגעים ובמכשולים מבעוד מועד ולהיערך אליהם בהתאם.
ישנם רוכבים המצטיידים במשקפי רכיבה כדי שהטפטופים לא יפריעו להם בעת הרכיבה והם יוכלו להסתכל קדימה.

חשוב לציין כי אופניים חשמליים אינם עמידים לגשמים ולרוב הם עמידים לגשם קל בלבד. לכן מומלץ לבדוק טרם הרכיבה.

ועכשיו כל שנותר לכם הוא לצאת לדרך וליהנות.
 
למעלה