שאלה לגבי הספק המנוע

mudale222

New member
ממש לא ברור לי מה אתה רוצה.

בקשר לתקינה האירופאית אתה יכול לקרוא כאן על האופנועים ולהבין שאחנו מתוקננים כמו האירופאים:
http://www.thecar.co.il/משרד-התחבורה-תיקן-את-פשלת-רישיון-הנהיג/
&nbsp
אתה יכול לקרוא כאן על התקן האירופאי:
https://en.wikipedia.org/wiki/Electric_bicycle_laws#European_Union_definition
&nbsp
דה פקטו אני לא יכול להגיד אם ישראל מחויבת ב100% בתקנות האופניים החשמליים האירופאיות כי אני לא בטוח האם הם נחשבים "רכב" ממש אבל בכל מקרה זה המציאות ואלו התקנות שישראל אימצה.
&nbsp
בקשר לסחיבה לא ברור לי מה אתה מתקשה להבין.
 

ofirshw

New member
שאלה לגבי הספק המנוע

נברתי לא מעט בהודעות עבר, ולא ברורה לי סוגיה מסויימת.
אני מבין מדוע המחוקק מגביל את מהירות הנסיעה ל- 25 קמ"ש; הגבלה כזאת הגיונית, ומשאירה את האופניים החשמליים בתחום מהירויות "אופניים" (לעומת, כלי רכב מנועי).
לעומת זאת, לא ברורה לי מגבלת ההספק של 250W, ובפרט כאשר יש עדויות רבות לכך שמנוע בהספק כזה פשוט לא מספיק בערים הרריות (ויהא מתח הסוללה אשר יהא). שהרי ניתן היה להגביל רק את המהירות ללא מגבלה על הספק המנוע, וההבדל היחיד מבחינת המחוקק היה התאוצה האפשרית (וגם אותה ניתן היה להגביל בחוק ובאמצעים טכנולוגיים), וכך לאפשר שימושיות אופניים חשמליים גם בערים הרריות. שכן לעניות דעתי, לאופניים חשמליים זכות קיום בעיקר בערים הרריות, ובחסות חוק זה מבוטלת זכות קיום זאת..
אשמח לדעתכם בעניין.

~מתוסכל שחי בעיר הררית וממש רוצה אופניים~
 

mudale222

New member
זה בכלל לא קשור למחוקק הישראלי. כחברה בoecd

ישראל מחויבת לקבל עליה את התקנים בכל הקשור לקטגוריות של כלי רכב כולל אופניים חשמליים. בכל מקרה, 48V מחזיק בסדר גם בעליות הקשות של ירושלים. 36 באמת לא סוחב. (ודרך אגב אין הגבלה על הספק.. ברגע שמשדרגים ל48V זה יותר מ250W, בערך 350W). בצד נשאיר את זה שיש עוד כמה תקנים לאופניים שישראל בחרה לא לאמץ (עד 750W וכו').
 

ofirshw

New member
טענת פה טיעון מעניין

האם לכל מנוע 250W ניתן לחבר סוללה 48V ולקבל הספק גבוה יותר, או שמנועי 36V או 48V בארץ כולם מוגבלים להפיק 250W בהנתן שחיברת להם את הסוללה ה"מתאימה"?
אגב, מבחינה חשמלית, ההספק מוגדר בתור מכפלת המתח בזרם, ז"א V*I, והזרם I בתור V/R (כאשר R התנגדות המנוע נותרת ללא שינוי), ולכן הגדלת המתח פי 1.333 מ- 36V ל- 48V תגדיל את ההספק פי 1.333 בריבוע, ז"א פי בערך 1.8 ל ~440W.
אני חדש מאוד בתחום האופניים, אך שועל זקן מספיק באלקטרוניקה..
תודה.
 

mudale222

New member
אין שום הגבלה במנוע.. לכן זה תמיד מצחיק אותי לראות את

הפרסומים על מנועי "350W".. הספק המנוע נקבע על פי כמה וואט שעה הוא יכול להחזיק (עד אינסוף) מבלי להתחמם.. ולכן כפועל יוצא מזה 99% מהמנועים יכולים להחזיק לפחות 350W ורובם גם אפילו 500W בנסיעות עירוניות ממוצעות (לא אינסוף) ללא שום בעיה. אגב כל בקר 250W מוציא לכמה שניות 500W.. זה נקרא פיק וזה קורה כל תחילת נסיעה בשביל שתוכל להאיץ כמו שצריך. חיבור סוללה 48V לכל אופניים שתוכננו ל36V יעלה את ההספק בכ1.33. זה טעות להגיד שהתנגדות המנוע נותרת ללא שינוי ובכל מקרה עדיף תמיד לחשב עם נוסחאות שיש לך את כל הנתונים. בכל מקרה, כל החישובים הם רק מקורבים מכיוון שלמרות שזה זרם ישר - מנוע חשמלי זה pwm שמתנהג יותר כמו ac.
 
חוקיות המנוע באופניים חשמליים

OFIR שלום,
אני שמח על רב שיח שנוצר בכל שאלה ובהחלט יש תשובות מענינות לכולם.
כאחד שהשתתף בוועדות תקינה בארץ ועזר בדיונים כאלה ואחרים, אוכל לומר שבארץ הפחד ברשויות גדול. הכוונה היא בעיקר רשויות מחוקקות.
ממחלקת תקינה במשרד התחבורה ועד וועדות הכלכלה, אף אחד לא מעוניין לקחת אחריות מעבר למינימום ואומר זאת בזהירות רבה.
גם עכשיו שה"עלהום" בתקשורת גדול על אופניים חשמליים כאילו הוא אויב העם לא ייתן שום מומנטום לשינוי בחוק הקיים.
 

TakeCtrl

New member
קראתי אי-שם שהסטנדרט נכתב בשנת 2002 מתי שהמנועים היו פחות..

ממה שהם כיום, יש כאלה שטוענים שהמפרט מתייחס להספק מתמשך (continuous) ולא peak, כדי לוודא שלא תקבל מנוע שהוא פחות ממה שנטען. היום כל המנועים יכולים להפיק לפחות 250 וואט. יש לי יצרן סיני שמוכר אותו מנוע בקיטים שונים רק תחת הספקים שונים פעם זה 500 , פעם 700 פעם 1500 ופעם 2500. רק החלקים סביבו משתנים.
גם הגבלת המהירות לא הגיונית במיוחד אפילו ש30 קמ"ש נחשב אצלם "כטוסטוס", 25 קמ"ש זה המהירות המקסימלית כשהמנוע מפסיק לעזור לך, והציפייה שלא תישאר במהירות הזו (כלומר תגיע ל20 ופחות) , בעוד שחיפוש קטן בגוגל מראה ש25 קמ"ש ייכול להיות מהירות ריצה בספרינטים, מהירויות של אופניים רגילים בהחלט יכולים להגיע ליותר מזה ואני אומר לך את זה כמישהו שרכב לעבודה 6-8 ק"מ כל יום, והיגיע למהירויות של 35 קמ"ש.
הסנטדרט הזה מתאים לשטחים כגון אלו שמוצגים כאן, ולא על כבישי ישראל.
מבחינת הבירוקרט קרוב לוודאי שאין קשר בין המציאות לסנטדרט, הם ניסו לחשב כמה וואט מוציא אדם, מה המהירות הכי שאינה מהירות של רכב הכי חלש שיש והקריצו לך את זה.
ואז בירוקרטרים אחרים יוכלו לאמץ את הסטנדרט בהתלהבות של מנמ"ר כדי להגיד "מה , זה IBM זה נחשב הסנטדרט, איך אתה מעיז לפקפק בזה" ואז היחצ"ן של משרד התחבורה יכול למלמל בשנתו "משרד התחבורה מחוייב לסנדרטים המחמירים של אירופה .." , כדי לתת לך את התחושה שמדובר בתוצרת אירופית משהו" ..

 
למעלה