איך אתם מגדירים גבריות?

קראתי

אני חושב שכיוון שגברים המין החזק, ונשים המין החלש, הגברים השתלטו בכוח על הנשים במשך ההיסטוריה מבחינות שונות וגם חפצנו אותן וציפו מהן להראות יופי. פחד אינו תכונה רעה, הוא עוזר לנו להתגונן מסכנות כשמשתמשים בו בחוכמה. אני גם חושב שנשים משתדלות להיות יותר יפות כדי למשוך גברים כי הן המין היפה, וגברים משתדלים להיראות יותר חזקים כדי למשוך נשים כי הם המין החזק, ואין בזה רע.
 
מרשה לעצמי להיות נציגה של המין הנשי, בכל זאת אני אישה

מעולם לא חינכו אותי שאני חלשה. או משוייכת למין חלש. להיפך.
אבא שלי, גבר, תמיד אמר לי ולאחיותיי, שיש לי את הכלים להשיג מה שאני רוצה ומה שלא אצליח, כדאי לי ללמוד כדי להצליח. כך גם אני מחנכת את בנותיי. החשיבה שנשים הן מין חלש/מוחלש רחוקה עשרות אלפי אור. בעצם חוזרת בי, במקומות מסויימים זה עדיין קיים.
 
הטענה שנשים מין חלש

מתייחסת לעובדה שבדרך כלל הן חלשות יותר פיזית, לא לסוגים אחרים של חולשה. אני דווקא חושב שנשים יותר חזקות רגשית בהרבה דברים, וגם גברים לפעמים יותר חזקים רגשית בדברים אחרים.
&nbsp
 
אני מאמין

שבכללי גברים יותר שכליים ונשים יותר רגשיות, וגברים יותר מחפשים מין ונשים יותר מחפשות אהבה. לא יודע אם יהיה לי עכשיו כוח לקרוא מאמר.
&nbsp
 
גבריות עוברת שינוי!

השינוי מתחיל בזה שהתחלנו לדבר עליה. ממקום של תפיסה פטריארכלית של שליטה, קשיחות, מעמד. היום יש מקום לצד אחר שלפעמים מבלבל, גברים ונשים.

שגבר פוגש את הקושי, בעולם הישן מצופה ממנו להתמודד, להיות קשוח ולהמשיך. היום גברים מבינים ששיתוף מאפשר להם רוגע, פניות. אך הצד הנשי, לא תמיד מצליח להכיל את השינוי. נשים מצהירות אנחנו רוצות "גבר גבר" אך מה זה בעצם אומר?
האם זה אומר שלגבר לא יכול להיות קשה?
האם זה אומר שגבר לא יכול לשתף? לפחד?

בעניין מה גברי יש דברים שרובינו נסכים, כמו למשל גבר שעסוק בהופעתו החיצונית יתר על המידה לא ייתפס בעיני הרבה נשים וגברים סטרייטים כגברי.
לעומת זאת החלטיות, מכוונות למטרות, שאפתנות, אומץ לקחת סיכונים, להביע את עמדתו גם
אם אינה הרווחת, אותנטיות, נוכחות, רוגע נתפסים כגבריים.

אך מה קורה שאותו גבר חושף גם צד אחר? צד שקיים בכולנו, פחד.
לכאורה התשובה ברורה גבר פחדן = לא גברי.

האם תאמרו שלגברים אין לגיטימציה לפחד?
 
ברור שהם צריכים לפחד

כל אחד לפעמים צריך לפחד. פחד מזהיר מסכנות. אם מרגישים שאולי יקרה משהו רע, אפשר להיזהר ולנסות למנוע את הרע. את רוב הרגשות אפשר לנצל בדרך חיובית ובדרך שלילית.
&nbsp
 

SupermanZW

Well-known member
אמנם שיתוף מאפשר רוגע ופניות אך המחיר כבד מדי

המחיר הוא להיתפס כחלש ואף אישה לא רוצה גבר חלש, אישה חשה בושה להיות עם גבר שנתפס כחלש יותר מאשר גבר מתבייש בחולשותיו (פשוט מכיוון שלכולם יש חולשות וכולם יודעים זאת, אך להיתפס בחולשה זה תמיד מביך) מכיוון שזה תייג אותה כנחותה על כך שבחרה בגבר "חלש" כי לא הייתה מסוגלת לבחור בגבר "חזק" ולכן היא תיתפס כשווה פחות.

לגבר יכול להיות קשה, אך עליו לשמור זאת לעצמו. לגבר מותר לשתף רק מה שמועיל לתדמיתו או לא משפיע על תדמיתו. את פחדיו וחולשותיו אסור לו לשתף (או יותר נכון לומר מותר, אבל המחיר יהיה כבד מנשוא, לכן מוטב לו לא לנסות).
גבר יכול לפחד אך עליו לדעת להסתיר את פחדיו ולעולם לא לגלותם.

כבר שעסוק מדי בהופעתו החיצונית מתנהג כמו אישה ולכן אינו גברי, סטטיסטית רוב הגברים שמגזימים בעיסוק בהופעתם (לעומת הנורמה המקובלת בקרב גברים) או מתקרבים למידת ההשקעה של אישה בהופעתם הם הומוסקסואלים. גברים הם המין החזק (פיסית) ונשים הן המין היפה, זה ביולוגי, זה לא קשור לאג'נדה כלשהי או לתקופה כלשהי, זה לא דבר שניתן לשינוי, אך כידוע לכל כלל יש יוצאים מן הכלל והיוצאים מן הכלל בנושא זה הם אלה שנולדו למין הלא נכון. גבר שמשקיע יותר מדי ביופיו הוא על פי רוב הומוסקסואל ואישה שמשקיעה יותר מדי בכוחה שריריה עד שמבנה הגוף שלה הופך לגברי היא לסבית.

לאישה מותר לחשוף את חולשותיה, מכיוון שהאישה מלכתחילה מעוניינת בגבר שיהיה חזק ממנה (ביכולת ההתמודדות, לאו דווקא בכוח הסבל) שתרדיש שהיא יכולה להישען עליו בזמנים קשים והגבר יודע שהוא זוכה להערכה על כך שהוא נתפס על ידי האישה ככתף תומכת, לכן חשיפת החולשה של האישה לא מבריחה אותו או מרתיעה אותו, לעומת זאת אם גבר חושף את חולשותיו בפני אישה היא מפחדת שאם היא תהיה בצרה לא יהיה לה על מי לסמוך והמנגנונים האבולוציונים שלה יגרמו לה לשמור מרחק ממנו לפחות מבחינה זוגית. אם אינה רואה בו פוטנציאל לזוגיות (נניח ידיד) זה לא יפריע לה (מכיוון שהיא לא תיתפס כבת הזוג של החלש) אך גם יחסל סיכוי לזוגיות עמו (כי קורה לעיתים שידידות בין גבר לאישה מתפתחת לזוגיות, אך זה לא יכול לקרות אם האישה תופסת את הגבר כחלש, יש כמובן סיבות נוספות אך לא קשורות לשרשור זה). אם הם כבר בזוגיות, סביר שלא תיפרד ממנו על כך, אך זה יפחיד אותה ויגרום לה להעריך אותו פחות.

בקיצור, אין באמת שוויון בלגיטימציה להבעת רגשות וגם לא במידת תשומת הלב שמותר לתת לפרטים שונים (למשל הדוגמה עם ההופעה החיצונית), לא כל מה שמותר לאישה מותר לגבר ולא כל מה שמותר לגבר מותר לאישה (אפשר גם לומר, אם רוצים לדייק, שהכל מותר, אך המחיר לבחירה לא נכונה יכול להיות כבד מדי).
 
גבר, מי שנולד גבר

גבריות, היא תכונתו של הגבר השורד.

הבנתי את הנימה של השאלה, ואני יודע מה נחשב ל"גברי" ומה נחשב ל"לא גברי".
אבל צריך להדגיש, שהמודלים האלו, הם מודלים ישנים של נשים, או מודלים של גברים הסוגדים לצרכיהן של נשים.
המודלים המוכרים של "גבר" או "גברי" כמו ג'ון וויין ( למשל ) מודלים שעלולים להיות רעילים עבור הגבר בעידן הנוכחי, עלולים לסבך, לתסבך אותו, לסכן אותו ולעתים אף להביא למותו. מדובר במודלים שמחילים על הגבר ציפיות שרוב הגברים לפחות לא יכולים לעמוד בהם, לא לאורך זמן רב, לא למשך חיים שלמים.

גבר, זה מי שנולד גבר.
אם נולדת גבר, חלה עליך חובה מוסרית להגדיר עצמך כ"גבר משובח וראוי". למעשה, אין לך הרבה ברירות אחרות... כל ברירה אחרת, תציב אותך בעמדת נחיתות, ביוש, חשיפה לעלבונות, ואף התמכרות ל ולידציה נשית ( הערכה אישה ). התמכרות להערכת אישה כלפיך עלולה להיות הרסנית במיוחד כלפי הגבר הסטרייט כשהאישה נוטשת אותו על אפו ועל חמתו.
שוב, אם נולדת זכר או גבר, אז אתה גבר, אתה גברי, אתה ראוי להערכה ולהערצה. חד וחלק.
כל מי שמנסה ליטול ממך את ההגדרה לגבריות, פותח הדרך למבחן שבו תקבל ציונים נמוכים, כך הוא פועל כדי להרעיל אותך, לתמרן אותך, ולשלוט בך.
עליך לזהות מראש את הקונפליקט הזה. אך ורק אדם אחד יגדיר אותך כגבר, וזה אתה. זה חייב להיות אך ורק אתה.
 
חשוב גם להגדיר נשיות

לא יתכן שמבחן הגבריות יהיה מנותק ממבחן הנשיות.....
אין גבריות ללא נשיות.
כל גבריות, לעולם ניצבת מנגד מול הנשיות.

יתכן שפעם חיינו בעולם שבו גבר היה גבר.. אישה הייתה אישה.. אני באמת לא יודע.
אבל כיום זה משהו אחר...
בימינו הגבר, לא יכול להתנהג כמו רמבו או ג'ון וויין. הוא בטח פחות ופחות גבר.
האישה, גם היא איננה עונה על המודל הנשי שגברים חולמים עליו בהקיץ. היא משהו אחר, היא שונה, היא אחרת. חייה ממוקדים בעצמה, בשאיפותיה האישיות, ביכולותיה לחיות לבד ללא שום גבר, ובתלות שלה במדינה ( כל מדינה ).
אם בימינו נשים לא מוכנות לבצע מטלות נשיות, והם מטילות אימתן על גברים בתלונות אל הרשויות על הטרדה, בוודאי שהן הולכות ומתרחקות מן המודל הנשי שכל גבר חולם עליו בהקיץ. הולכות ומתרחקות.. ומתרחקות..... כמובן שהן לא נשיות ולעתים אף גבריות במידה מטרידה, וכל זאת מבלי שהן גבר, אלא אישה... אישה שאף אחד לא מצפה ממנה לסכן את עצמה או ביטחונה או רווחתה למען אדם אחר.

אישה לעולם לא תתיר לאף גבר לחלק לה ציונים על "מידת נשיותה". כי ככה זה עם נשים, אך ורק נשים מגדירות לעצמן מהי "אישה נשית", ומהו גבר ראוי. דעתם של גברים היא מן מטרד שיש למגר....

לכן אני אומר- על גברים להגדיר עבור עצמם מהו גבר ומהי גבריות, ולעולם לא לאפשר לאישה לחלק להם ציונים ( גם לא מחמאות ).
אם נולדת גבר, זה בדיוק מה שאתה כעת, וכך גם תישאר לאורך כל הדרך, בין אם זה מוצא חן בעיניך ובין אם לא.
 
המדינה הנאורה, "הגבר האמתי" כביכול

כבר ציינתי את זה, שהזוגיות האמתית שיש לנשים בימינו, איננה עם גבר בשר ודם, אלא עם המדינה.
עבור האישה, המדינה היא הגבר החזק ביותר, והיא ( האישה ) נמשכת לעוצמה, נמשכת למדינה ואל הרשויות.
עבור האישה, המדינה היא הסמכות הגבוהה ביותר, העוצמה הגבוהה ביותר, הכתובת לתלונות, מושיע, גואל, נסיך חובב נשים.

גברים אינם מרגישים כך בכלל, באף שלב של חייהם.
יחי ההבדל....
זו בעיניי הגבריות !
בעיניי גברים, המדינה היא מטרד, ולעתים חלקנו היינו רוצים לראות את חורבנן של מדינות מכל סוג ומכל שם.
המדינה הפכה לחזקה מדי, ולמעשה, גם נשים הפכו לחזקות מדי. הן המדינה, והן נשים, התחזקו על חשבונם של גברים למען איזו תועלת נעלה אחרת... "חברה נאורה" כביכול.

בארץ המצב אף יותר מסובך, מפני שליהודי אין אף מדינה אחרת.
כלומר, הגבר היהודי כלוא במדינת ישראל, ולעתים אינו יכול לצאת החוצה למדינות אחרות שיותר קרובות אל ליבו ( כמו מדינות האיסלאם למשל ).
 
איך מגדירים נשיות ?

רשמתי מן רשומה שכזאת לעצמי, מתוך רצון לסכם ניתוחים של גברים אחרים ברשת לגבי חידת הנשיות ומה נשים רוצות באמת. לא תמיד הקפדתי על קישורים....( רק לפעמים ).
בפורומים יש בעיה לפרט את מידותיה של האישה, או הטבע הנשי, מפני שנשים מתקוממות מול ניתוח הטבע הנשי, ומגדירות זאת כמיזוגניה / שנאת נשים.
http://zirdiz.blogspot.co.il/2018/04/blog-post_5.html
 

SupermanZW

Well-known member
גבר תמיד צריך להפגין עוצמה ושליטה בחייו

עליו לדעת שיש לו חולשות אך גם לדעת כיצד להסתיר אותם.
כל רגש הוא לגיטימי, גם פחד, כפי שכבר נכתב כאן הפחד חיוני כדי להתריע על סכנות, עם זאת כאשר גבר מפחד עליו לדעת להסתיר זאת, שלא ידעו, אבל אם "נתפס" בחולשתו לא יעזור להכחיש, כי כניסה למגננה מעידה באופן אוטומטי על חולשה, לכן הדבר הנכון לעשות אם נחשפה החולשה היא פשוט לומר "אני מתמודד עם זה ואתגבר על זה" ולסגור עניין מפני שעמדת מגננה היא מלכתחילה עמדת נחיתות ומעמדת נחיתות צריך תמיד להימנע.
בעידן שלנו ניתנה כביכול לגיטימציה לגברים להביע את חולשותיהם אך לא כדאי להם לבנות עליה מכיוון שכל אישה רוצה להיות עם גבר חזר וגבר שחושף את חולשותיו לא נתפס ע"י אף אישה כגבר שניתן להישען עליו בזמנים קשים ולכן מוטב שישמור על חולשותיו לעצמו ולא יניח לאישה לגלותן. עם זאת, אל לו לצפות שהאישה תניח שהוא מושלם או שאין לו חולשות, ההיגיון הפשוט אומר שלא קיימים אנשים מושלמים או ללא חולשות, אך מה שחשוב הוא שבכל מצב ייצור את הרושם שהוא מסוגל להתמודד עם כל דבר, לעמוד בכל דבר ושלא ניתן לשבור אותו לעולם. אם הוא מרגיש שהוא חייב "להתפרק" עליו להתבודד כדי לעשות זאת. אם חשוב לו לשמור על כבודו אסור לו לחשוף את חולשותיו בפני נשים וגם לא בפני גברים אחרים, כי אם יעשה זאת לא יהיה גברי בעיני נשים ויתפס כסמרטוט בעיני גברים.
 
לכן אני אומר....

לכן אני אומר, שמחובתו המוסרית של גבר, לשמור את הגדרת הגבריות אך ורק לעצמו.
לעולם לא להתיר לאף גבר או אישה להשמיץ את גבריותו ואף לא לשבח אותה.

אם נולדת זכר, אתה גבר, ואתה גברי. זה חד וחלק.
כל הגדרה אחרת, מהולה במסר עוין נגד האיש.
 
שמתי לב ש

שמתי לב שבדבריך יש התייחסות לכך שנשים לא מקבלות חולשות אנושיות כדבר גברי או מושך או רצוי.
אני מאוד מסכים איתך.
דרך אחת להתמודד עם זה, זה להסתיר מהאישה כל חולשה אנושית גברית, להסתיר, להכחיש, לשקר.
אבל יש עוד דרך... והיא לומר לה "פאק יו" ממש במילים האלה, וגם לחשוב את המילים האלו, להזדהות באופן מוחלט עם המילים האלו שציינתי.
&nbsp
לנשים יש מודל גברי מסוים ולגברים יש מודל גברי אחר לחלוטין.
שני המודלים שונים באופן מהותי, לא נפגשים בכלל.
תחשוב על זה רגע...
הגבר שאתה מעריץ כמודל לחיקוי, עלול לזכות ליחס אדיש לחלוטין בקרב נשים.
 
רק אתה

רק אתה יכול להגדיר את עצמך כגבר משובח וראוי.
כל אדם אחר, כל אישה, ואפילו בת זוג, כל אלו יכולים רק לכרסם במסר הזה שאתה שואף אליו בעצמך או בהכרה הזו שאתה רוצה לקבל, שאתה מודל לחיקוי.
&nbsp
אני אומר- יש רק אדם אחד בעולם שיכול לתת לך את הדימוי העצמי שאתה רוצה ליצור לעצמך. הבן אדם הזה, אתה בלבד.
&nbsp
מכל מקום, גברים לא ממהרים לזלזל בגברים אחרים....אתה אמור לדעת את זה וכדאי שתדע את זה. הנטייה הטבעית של כל גבר כלפי חברו, היא לייחס לו חשיבות ואף כבוד אמתי שיוצא מן הלב.
אם גבר אחר ראוי לחיבה, אז הוא ראוי לחיבה. כל יתר התכונות אינן חשובות.
 

SupermanZW

Well-known member
בשביל כבוד צריך לעבוד, דבר לא מובן מאליו

גם אתה לא תכבד/תזלזל במישהו שהרושם הראשוני שלך עליו הוא שהוא חלש ואם כבר יש לך תדמית מכובדת לא תרצה לקלקל אותה.
 
למעלה