בכל פעם עולה משהו חדש

בכל פעם עולה משהו חדש

גם ככה לא קל למצא זוגיות. לא קל למצא מישהי שהכימיה בינינו תהיה הדדית וגם תהיה שיחה זורמת וגם יהיה כיף... לבסוף מוצאים מישהי כזו, היא גם מצאה אותך. סוג של.

בשלב הזה, משהו קורה אצלי. אני מתחיל לפתח מגננות מסוג "תירוצים" ל-למה היא לא "מושלמת". העניין הוא שטוב לי וכיף לי איתה וההרגשה נפלאה ולכן אני לא נותן לזה להפריע לי, זה פשוט יושב שם, in the back of my mind. מחכה.

אחרי תקופה מסויימת, שמתקצרת עם השנים, זה מתחיל לעלות יותר ויותר ולהשפיע יותר ויותר. אני חייב להוסיף שלא מדובר ב"המצאה" של דברים אלא בדברים אמיתיים שקורים וגם משפיעים. ככל שעובר הזמן, הדברים האלה "משתלטים" על הזוגיות והמריבות/ויכוחים מתחילים עד ש...

דוגמה: יצאתי עם מישהי שיש לה כלב. על פניו אין בעיה, הדייט הראשון שלנו היה ספונטני ובעצם הוצאנו את הכלב ביחד. אבל מאז, ככל שנפגשנו יותר, הכלבה התחילה "להיכנס ביננו" ואני תוהה אם בהמשך היא לא תיכנס ביננו יותר.

דוגמה אחרת: מישהי שלוקחת כדורים. היא מתפקדת ועצמאית, איש מקצוע אמר לי שאין לי מה לחשוש אבל בפועל, דברים ביננו קרו (או לא קרו) בעקבות אותם כדורים ואני כמובן חששתי ממה שיהיה בהמשך ונבהלתי.

אלה רק דוגמאות, בכל פעם יש משהו אחר שבסופו של דבר מספיק מציק לי ובעצם הורס לי את הזוגיות. מצד אחד, אני לא ממציא, אלה דברים שבאמת קרו ולא רק חששות מהעתיד או מדברים ש"אולי יקרו". מצד שני, ברור לי שיש לי פה דפוס חוזר.

התשובה הבנאלית תהיה שאני מפחד מזוגיות ולכן ממציא לעצמי דברים, אבל הייתי בזוגיאויות ארוכות, אני מאוד רוצה זוגיות וברור לי שאני צריך לפתור עם עצמי ולעצמי את מה שמעכב אותי.

השאלה הגדולה היא איך. אם היה מדובר ב"המצאות", הייתי אומר לעצמי את זה וזה בטח היה עוזר. בגלל שזה קורה בעקבות דברים שקרו בפועל, קצת יותר קשה לי "להתווכח" עם עצמי בנושא הזה ולגבי מידת ההפרעה.

אשמח לטיפים או נקודות למחשבה....
 
יש כימיה הדדית ושיחה זורמת אבל...

ברוך הבא לפורום, אתה מעלה עניין מורכב. אני אתחיל בזה שאין נוסחת קסם של עשה ועל תעשה בנקודה הזו,ובכל זאת, על אף שציינת שהיית בעבר בקשרים משמעותיים ארוכים, כשאתה מתחיל קשר חדש, משהו שם תמיד יזכיר לך שקשרים יכולים להיות גם לא כזה כיף. (הרי בסופו של דבר הם לא הסתיימו בגלל שהיה נפלא וטוב). פרידות פוצעות אותנו, גם אם לרגע הם נראות לא כואבות. אבל לא רק הפרידות. אנחנו משכפלים לאורך כל חיינו התנהגויות ודפוסים. ולפעמים צריך לעצור, להתבונן בהם, לבחון ולקבל כלים לשנות.

בנוסף, כולנו גדלנו על ספרים, סרטים של איך זוגיות אמורה להיות, בדר"כ זה אמור להיות ורוד בלי שום אבל. וכשמסתכלים על העולם סביבנו פייס/אינסטגרם תמיד הם נראים מחוייכים עם בני זוגם, וגם אם תשאל לרוב יגידו לך, אצלנו אחלה. אנחנו ניזונים מהפנטזיה הזו שוב ושוב שאף אחד לא מוריד אותנו למציאות ואומר לנו, תשמעו חבר'ה זוגיות זה דבר נפלא, אך זה לא מושלם. יש מחירים, יש ויתורים, זה הדבר הכי טוב שקרה לי בחיים ובכל זאת זה לא מושלם.

זוגיות מכילה בתוכה ויתור, ויתור קודם על חלום המושלם. אפילו שעמוק כולנו יודעים שזה לא קיים עדיין זה לא קל.
זוגיות מכילה בתוכה את הויתור על האופציות ולחיות את המציאות כאן עכשיו. גם זה לא קל.

אני בטוחה שכל מה שאתה מרגיש הוא לא המצאות, אלא באמת אמיתי ומשפיע כמו שכתבת. השאלה אם אתה יכול לחיות עם המשפט, אני בוחר כל פעם מחדש להיות כאן בקשר הזה, כיוון שיש כך וכך דברים שעושים לי טוב, הם לא מעט, יש דברים שמעצבנים והייתי רוצה שהיא תהיה אחרת, אבל אני מקבל את מה שיש כי יש שם כל כך הרבה דברים אחרים נפלאים. כל זה מול דיאלוג פתוח עם בת הזוג שלך.
מקווה שעזרתי

ויקי שלום זלוסקי מאמנת בכירה מומחית ליצירת זוגיות עובדת סוציאלית.
 
למעלה