תהליך של אימון אישי

תהליך של אימון אישי

שלום ישראל. מתחיל להתעורר בי לאחרונה רצון לשינוי. אני מעוניין לערוך שינויים בכל מיני תחומים בחיים שלי. רוצה לשאוף יותר, רוצה להתקדם.
הייתי שמח לקבל ממך מעט מידע על השוני בין אימון אישי לבין טיפול פסיכולוגי. מה ההבדל? גם באימון אישי אני יושב מול מאמן ושופך את הלב, או שזה מתבצע מעט אחרת?
אשמח לקבל ממך פירוט והרחבה.
תוך כמה זמן אפשר להתחיל ולהבחין בשינוי?

תודה
 
מה הבדל בין אימון אישי לבין טיפול פסיכולוגי

שלום, כפיר

תודה על שאלתך.
אני מברך אותך על השינוי שאתה רוצה לעשות.

תחום אימון אישי וטיפול פסיכולוגי בהחלט דומים, אבל גם שונים.
הם דומים בפורמט ולעתים גם בתוכן, אך לא תמיד בצורת ההתייחסות לדברים.

לפני שאצייר לך מספר קוי אבחנה, חשוב לי להתסייג ולומר,
שעם התפתחות והתפשטות של מקצוע האימון בשנים אחרונות והרבה בזכות האפקטיביות שלו, המון פסיכולוגים, ולא רק (גם מטפלים בשיטות כהנה ואחרות), משתמשים בארגז כלים של אימון אישי.

בתשובה שלי, אתן לך אבחנות בין הגישות בפורמט הקלאסי והתחלתי שלהן. בלי שעטנז שניתן לפגוש היום במציאות בפרקטיקות המערבבות בין התחומים.

#1 אימון אישי מכוון מטרה עתידית ותוצאות בחיים
אבחנה הכי בולטת בין אימון אישי לבין טיפול פסיכולוגי (טיפול פסיכולוגי קלאסי, לפני שהתערב עם גישות אימוניות), שאימון אישי מכוון מטרה. מטרת האימון מתנסחת כבר בתחילת הסשן של פגישות. וזה מאפשר לתהליך להפוך למשהו בהיר, מדיד ואפקטיבי במיוחד. מכוון תוצאות. מה גם שאימון אישי בד"כ קצוב במספר מוגדר של פגישות, למשל 10-12 פגישות לסשן. להבדיל אלפי הבדלות, טיפול פסיכולוגי לא מחפש את העתיד כמטרה, אלא לעתים קרובות יכול להתעסק בעבר, בלי תכלית ברורה או מועילה במיוחד.

#2 אימון אישי הוא תהליך מעשי
אימון אישי מעניק לך כלים להתמודד עם החיים, בצורה פרואקטיבית ויזומה. מדובר על תהליך מעשי. יש דיבורים, שיחות, יש אבחנות וניתוח התנהגות או גישות שלך אם תרצה, אבל בשורה תחתונה זה מתנקז לעשייה. מה שהרבה פעמים הופך את התהליך למשהו מאד מעשי ומתגמל, גם ברמה אישית, וגם חומרית, אם המטרות שלך היא הצלחה בתחום הכלכלי, למשל.

#3 אימון אישי הוא תהליך קצר, מצמיח ומעצים
דבר נוסף, שלא מעט לקוחות שלי שהיו בטיפול פסיכולוגי קלאסי מצביעים עליו, שישיבה בכיסא של פסיכולוג וסיפורת של הבעיות שלך, לעתים מפגישים את האדם עם משהו ריק ולא תכליתי. אפשר לשמוע אמירות כמו "ביליתי אצל פסיכולוג חודשים או לעתים שנים, דיברתי הרבה, אבל לא ברור לי אם קיבלתי משהו. רק ביזבזתי כסף".
באימון אישי, המשוב שאתה מקבל מהמאמן, ההקשבה, התמיכה והאמונה שלו בך, הופכים את התהליך למאד דינמי, מאמין, מכיר וגם פותר בעיות של החיים. לעתים בעיות מורכבות ביותר. בזכות היותו ממוקד מטרה, תהליך של אימון אישי מאפשר לך להיות תמיד ער ומעודכן לגבי מה שקורה לך בחיים, ברמה של מוטיבציה, מיומנויות אישיות חדשות שאתה רוכש וסביבה תומכת שאתה מקבל.
וכמובן, כמו שהזכרתי לפני, תוצאות, תוצאות, ושוב פעם תוצאות.

#4 אימון אישי לא תמיד זול, אבל בהחלט משתלם
בהיותו של אימון תהליך מוגדר במספר פגישות מוקצבות מראש, אימון אישי הרבה יותר משתלם בכיס. פגישה אצל מאמן פחות או יותר דומה למה שפסיכולוג טוב לוקח. אבל, אם אצל פסיכולוג אתה יודע מתי התחלת, אך לא תמיד מתי זה הולך להסתיים, הרי באימון אישי התשובה ברורה לך ולעולם ידועה מראש.

אם תבחר בתהליך של אימון, במיוחד כשמשאלת ליבך היא להתקדם ולהתפתח, אימון אישי כנראה יהיה תהליך מאד נכון ומעצים בשבילך.

אשמח לדעת, האם התשובה שלי הועילה לך?
 
למעלה