איך יודעים מתי לוותר?

איך יודעים מתי לוותר?

היי ישראל וכולם.
אני סטודנטית שנה ראשונה להנדסת תוכנה.
לקח לי המון זמן לבחור את המקצוע הזה. שום מקצוע אחר לא משך אותי ללמוד אותו. וידעתי שאני צריכה תחום ריאלי כי אני יותר חזקה בלהבין רעיונות וליישם אותם מאשר לשנן חומר ולהקיא אותו.
באתי בלי רקע בכלל בתכנות, וכמעט כולם מסביבי באו עם 5 יחידות של מחשבים מהתיכון, ורובם גם עם רקע מעבודה של לפני הלימודים או מהצבא.
בסמסטר הראשון נלחמתי בשיניים כדי רק לעבור את הקורסים. תוך הנחה שזה סמסטר ראשון, ומעבר ללימודים הקשים, והכרות שלי עם עולם חדש שלא הכרתי לפני(התכנות) יש גם את העניין של התחלה חדשה, אנשים חדשים, יציאה לעצמאות, והלמידה איך ללמוד בכלל ואיך לנהל את הזמן. אז "תירצתי" לעצמי את האי הצלחה.
בסמסטר השני כבר באתי קצת יותר מוכנה ויודעת לקראת מה אני באה. וניסיתי להקדיש כמה שאפשר ללימודים ולעבודות. והרגשתי ממש שיפור בתכנות שלי. ממוצע כל העבודות שלי מהסמסטר עומד על 90.
אבל - לא משנה כמה השקעתי וכמה למדתי (ולמדתי המון המון לכל מבחן- לקחתי מרתונים ושיעורים קבוצתיים ופרטיים). אני פשוט לא מצליחה לעבור את ה30-40 במבחנים. עשיתי מועדי ב' בכל המקצועות שלמדתי הסמסטר (למעט מקצוע אחד שנאלצתי לעשות בו קורס חוזר כי נכשלתי בו בסמסטר א ובו יש לי עכשיו אחלה ציון 87 ) אבל בכל שאר המקצועות אני בתחתית הסקאלה של הממוצע המחלקתי.
לא נראה לי אני צריכה לפרט יותר מדי כמה זה מתסכל, וכמה דמעות נשפכו על כל מבחן כזה.
ואני באמת שואלת את עצמי אם אני מתאימה לתואר הזה, אם אני יכולה להצליח בו. כי אין לי סיבה לעשות תואר שבסוף אני מסיימת אותו בממוצע 50-60. מי יקח אותי לעבודה ככה?! תואר כזה לא שווה כלום. אבל מצד שני כשאני חושבת על האופציה של לפרוש אני לא מצליחה לחשוב על שום מקצוע אחר שכן מושך אותי, שכן מעניין אותי ושאני יכולה ללמוד אותו במקום.
בנתיים אני כבר רשומה לקורס קיץ, ואני אעשה אותו ואני מתכננת לפרוס את התואר קצת יותר כדי להפחית עומס ולחץ מכל סמסטר. אבל אני לא יודעת אם זה מה שיעזור לי. ואני בטוח יודעת ששום דבר בעולם לא שווה את התסכול והדיכאון שלי.

עוד סיבה שממש מקשה עלי לפרוש מהתואר ולוותר, זה שאני לא כ"כ מאמינה בוויתור עצמי שכזה. אני מכירה את עצמי ואני יודעת שאני יכולה להצליח. וגם בתיכון היה לי קשה ונלחמתי בשיניים והמורים רצו להוריד אותי ברמה של היחידות ורצו שאוותר. אבל לא וויתרתי והוצאתי ציונים מעולים בבגרויות. המון מורים התנצלו בפני אח"כ. אבל אני לא בטוחה שאפשר להשליך מהתיכון על האוניברסיטה.

מצטערת על האורך והחפירה.

תודה מראש :)
 
מה פתאום לוותר?!


תודה על השיתוף, מיט מיט 100.
אני מוקיר אותך על נחישות והתמדה שלך ועל הרוח הקרבית. את נשמעת פייטרית אמיתית. כל הכבוד!
את עוסקת בתחום שמושך אותך, ועל כך, אין תשובה אחרת, מאשרת לעולם לא לוותר!!!

אמנם, לפי התיאורים שלך, את מצליחה להוציא ציונים טובים בעבודות ואף להוכיח את עצמך במבחנים, אבל רק בקורסים חוזרים.
האם גם בבית הספר המבחנים היוו קושי מיוחד?
ושאלה נוספת, מה קורה לך היום במבחנים שהופך אותם לכל כך קשים עבורך לעבור אותם בפעם הראשונה?
 
מצטערת על הדיליי

בבית ספר גם היה לי קשה במבחנים, אבל בבגרויות הצלחתי להוציא ציונים טובים. (סוג של "קשה באימונים קל בקרב" ) אבל אני מרגישה כאילו אז הצלחתי ללמוד יותר טוב ויותר רצוף מאיך שאני לומדת עכשיו.
אני מניחה שיש לי בעיות קשב וריכוז, ברמה מסוימת. אני רק לא ממש יודעת איך הולך התהליך של האבחון. למי אני צריכה לפנות וכו'.
&nbsp
היום במבחנים יש הרבה יותר חומר ממה שיש בבגרויות, והקצב שבו מלמדים את כל החומר הוא מאוד מהיר. סמסטר הוא בערך 3 חודשים. וזה כלום זמן כדי להצליח לקלוט, לעבד ולהבין חומר חדש. וכמו שציינתי מקודם אני מרגישה שקשה לי להתרכז, ויש לי הרבה כאבי ראש.
 
שני כיוונים אפשריים לפתרון: מאמן אישי ADHD או טיפול ב-NLP

שלום, מיט מיט 100

בחירה במקצוע שמעניין אותך בעיניי תנאי הכרחי להצלחה שלך בהמשך. לכן אם הלימודים מסקרנים, מעניינים ומושכים אותך, המלצה חמה שלי היא - לא לוותר!

יחד עם זאת, בעודך חווה קושי ותסכול, יש צורך לטפל בנקודה, ללא דיחוי.

הייתי מציע שני כיוונים הבאים:

1. במידה ויש מחשבה שנושא של ADHD (בעיות קשב וריכוז) מעורבב בעניין, הייתי בודק אפשרות לאבחון מקצועי. חיפוש פשוט בגוגל "איך לאבחן ADHD?" מפנה אותך לתשובה שאת מחפשת. במידה ויש אבחנה, יתכן שעבודה עם מאמן המתמחה ב-ADHD יכול לעזור לך במיוחד. כישורים שתרכשי בסוג כזה של אימון יתמכו בך לא רק במהלך הלימודים, אלא גם בהמשך החיים. זה סוג של נכס שאת יכולה לרכוש לעצמך, לכן שווה להשקיע (במידה ויהיה רלוונטי, צרי איתי קשר בפרטי לקבלת הפנייה למאמני ADHD שאני יכול להמליץ בחום).

2. כיוון נוסף שעולה בדעתי, זה טיפול בשיטת NLP. NLP היא שיטה לעבוד עם הלא מודע שלנו באופן מודע. השיטה מנטרלת באופן יעיל במיוחד קשיים לא מוסברים, חסמים רגשיים או בעיות בחיים המעכבים אותנו מתפקוד אופטימלי. היא מאפשרת להגדיר ולמקד תשומת לב סביב בעיה מסוימת ולמצוא לה פתרון שורשי, פרקטי ומעשי. לפי ניסיון שלי, סוג זה של בעיה שאת מתארת, עם עבודה טובה ב-NLP, יכולה לנטרל כליל את הקושי הנוכחי מהחיים שלך.

תעדכני אותי איך מתקדמים העניינים.

בהצלחה,
ישראל
 
תעשי רק מה שאת אוהבת

שלום,

התסכול שאת חשה מעורר אהדה. רבים הם האנשים שבחרו כיוון בתחילת חייהם הבוגרים ולמרות שהבינו דיי מהר שזה לא מתאים עבורם, הם המשיכו. ושלושין שנים אחרי, אני פוגש אנשים מתוסכלים שכל חייהם עסקו במקצוע שלא אהבו, רק בגלל שהם כבר התחילו. אז מה פתאום לוותר ?
אז כן לוותר. לא בגלל חולשה אלא ההיפך הגמור - בגלל עוצמה. עוצמה לדעת שזה לא מתאים עבורי. עוצמה לנסות משהו אחר. עוצמה בהבנה שזהו אינו כישלון, אלא הצלחה. ההצלחה להבין מה אינו מתאים עבורי ולקום ולעשות מעשה ולא להיכנע לפחדים.

רק דברים טובים,

משה
 
למעלה