האם הגיוני שיבקשו ממני פרטי כרטיס אשראי כחלק מתהליך הזיהוי ?

משה 2020

New member
האם הגיוני שיבקשו ממני פרטי כרטיס אשראי כחלק מתהליך הזיהוי ?

שלום, קיבלתי היום הודעת SMS מחברת הביטוח והפנסיה שלי (כבר קיבלתי מהם הודעות דומות בעבר מאותו מספר) ולחצתי על הלינק בהודעה שמוביל לאתר שלהם, אך למרבה הפתעתי הפעם בנוסף למספר תעודת הזהות שלי ומספר הטלפון הנייד פתאום הם דורשים גם את פרטי כרטיס האשראי שלי כחלק מ"תהליך זיהוי חד פעמי מול חברות האשראי" (הם ביקשו את מספר הכרטיס, את תאריך פג התוקף שלו ואת 3 ספרות הזיהוי שבגב הכרטיס).

האם זה הגיוני? אף פעם לא נתקלתי במצב שבו אני נדרש להכניס את פרטי כרטיס האשראי שלי כחלק מתהליך הזיהוי, לא באתר הזה ולא בשום אתר דומה אחר.

האם זה לא קצת חשוד? (הייתי מתקשר לברר מולם אך לאור המצב קשה להשיג אותם כעת, בטח לא באופן מיידי)
 

trilliane

Well-known member
מנהל
בהחלט נשמע חשוד, בעיקר הדרישה לכל הפרטים

לזיהוי מסתפקים ב-4 ספרות אחרונות (לפעמים 8) אבל לא מבקשים מספר מלא וודאי שלא תאריך או את 3 הספרות שבגב הכרטיס.
&nbsp
המלצתי היא לחסום את המספר שממנו הגיע המסרון, לשלוח אותו לדיווח לחברת הביטוח, ואם יש סיבה לבדוק משהו בחשבון – להיכנס רק מהאתר הרשמי ולא דרך קישור במסרון.
 

משה 2020

New member
גם בכניסה דרך האתר הרשמי שלהם מתקבלת אותה בקשה

ראי את צילום המסך שצירפתי.

אבל מה שקודם לא שמתי לב זה שהם נותנים אופציה נוספת לזיהוי (בצילום, הטאב בצד שמאל) באמצעות הקלדה של תאריך הנפקת תעודת זהות.

האם זה פרט הגיוני שאפשר להכניס בלי חשש?

 

trilliane

Well-known member
מנהל
מוזר... אם זה באתר האתר הרשמי זה לא פישינג, רק לא מקובל

אבל לא הייתי חוששת לתת לחברה מוכרת פרטי אשראי, זה לא שונה מקנייה בכל חנות שהיא, והכרטיס מבוטח (בחוק) מפני ניצול לרעה.
תאריך הנפקת ת"ז משמש לזיהוי בכל מיני אתרים ממשלתיים, אם הם משתמשים בו גם כן סימן שבלאו הכי יש להם דרך לוודא שהמידע שהכנסת נכון אז לא נראה לי שזה משנה כך או כך...
&nbsp
אתה לא רשום לאתר שלהם בשם משתמש וסיסמה? אם כן, נראה לי שזו הדרך הפשוטה והנוחה ביותר להיכנס.
 

משה 2020

New member
אין רישום לאתר שלהם עד כמה שידוע לי

התהליך הוא שאני מכניס באתר את מספר תעודת הזהות שלי ומספר הטלפון הנייד, הם שולחים לי קוד זמני לטלפון הנייד ואז אני צריך להכניס אותו באתר על מנת לבצע את הזיהוי.

אבל אחרי שאני מכניס את הקוד שקיבלתי פתאום מופיע הדף שרואים בצילום המסך והם דורשים בנוסף לכך את פרטי כרטיס אשראי או את תאריך הנפקת תעודת הזהות על מנת לסיים את תהליך הזיהוי.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
אל תתן בשום אופן

הם מבקשים זאת, גם המוקדנים בקשר טלפוני כשאתה יוזם ההתקשרות, כשביקשתי הסבר לבקשה המוזרה נענייתי שיש להם קשר עם חברות האשראי והם מודאים בחברה למי שייך הכרטיס המדובר.
אני זעמתי אך לא עזר כלום, ביקשתי מנהל ואמרו שתוך יומיים יחזור אלי, ניתקתי והתקשרתי שנית ודיברתי עם מוקדנית אחרת, התחלתי בתקל שהיה עם קודמה והבהרתי לה שאני חושש שאותו מוקדן מתכוון לערוך קניות לעצמו תוך שימוש בפרטי האשראי שלי ואני מבקש שתעביר תלונתי על אותו מוקדן להנהלה, היא הבינה את הרמז ומצאה דרך זיהוי אחרת
 

משה 2020

New member
זה באמת מאוד מרגיז


אבל כשאני חושב על זה, האם בעצם החשש הזה לא קיים בכל אתר שאיי פעם ביצעת בו קניות באינטרנט באמצעות כרטיס האשראי שלך? האם בעל עסק שקנית אצלו לא יכול להשתמש בפרטי הכרטיס שנתת לו על מנת לערוך לעצמו קניות?
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
קיים, אז מה ?

למה להגדיל סיכונים ? ממש לא נוח כיום לקנות ללא כרטיס אשראי - אך איני מוצא אפילו סיבה אחת למסור את פרטי האשראי שלי לחברת ביטוח ולמוקדניה, זה לא נחוץ לפעולות שאני מבצע שם, יש להם תכנה המזהה לפי מספרי זהות, יש להם פרטים שמסרתי להם, הם יכולים בעוד דרכים רבות
גם לשוטר שמבקש ממני להזדהות איני מוסר פרטי אשראי
 

puptits

New member
צודק

אין שום צורך למסור פרטי אשראי לצורך זיהוי, יש המון אמצעי זיהוי אחרים, המון
כמו תאריך הנפקת תעודה, הייתי נותן בכייף.
פרטי אשראי - לרכישה בלבד, ללא חשש.
 
למעלה