חיטוי מצעים ומשטחים

חיטוי מצעים ומשטחים

מחפש המלצות לחיטוי משפעת מצעים, מזרונים, משטחים מחשבים,
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אלה לא נגיפים ששורדים זמן רב מחוץ לגוף, לא צריך להילחץ

שפעת לא מאוד מידבקת, בד"כ מדובר במגע ישיר – הימצאות קרובה ומיידית לאדם חולה (גם לפני שהוא מראה תסמינים) בעיקר אם הוא התעטש/השתעל לחלל האוויר או לכפות הידיים ואז נגע במשהו ונגעת אחריו. אבל שפעת היא לא כמו חצבת שמידבקת מהאוויר אפילו שעתיים אחרי שהאדם יצא מהחדר.
&nbsp
לניקוי משטחים שמשמשים כמה אנשים (למשל עמדת מחשב בעבודה) אפשר להשתמש במגבונים לחים (לדעתי הרגילים מספיקים, אבל יש גם מגבונים לחיטוי עם אלכוהול), זה מה שאני עושה (בעבודה).
&nbsp
אם מישהו בבית היה חולה (לא משנה במה) והחלים, תמיד כדאי לכבס את המצעים, לאוורר (רצוי בשמש) כריות, שמיכות וכו' ולו רק כי זה יותר נעים.
&nbsp
המלצות כלליות: אם חולים להישאר בבית; להשתעל/להתעטש רק למרפק ובכל מקרה לא לכפות הידיים; לשטוף היטב ידיים במים וסבון כשיוצאים מהשירותים, לפני האוכל, שחוזרים ממקום המוני, כשיוצאים מסביבת אדם חולה, לפני שנוגעים בפנים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ועיקר שכחתי: להתחסן!
(בכל שנה, בהקדם האפשרי)

 
נו טוב, להתחסן זה כבר לא רלוונטי

ולחשוב שהאחיות החצופות טוענות ש"נגמרה העונה, כבר אין טעם להתחסן" בתקופה שהיה מחסור בחיסונים!! חצופים.


עכשיו נשארה הדאגה לא להדביק את בני המשפחה שלי.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
גישתי היא שזה תמיד רלוונטי... החיסון מכיל כמה זנים של הנגיף

וגם אם נדבקת בזן אחד הוא לא מחסן אותך מהזנים האחרים, ואפשר להידבק גם מחוץ לעונה (וגם מחוץ לישראל). כמו כן ייתכן שחיסון בכל שנה עוזר למערכת החיסון במידת מה להתמודד גם עם הנגיפים של השנה הבאה (תלוי עד כמה השתנו) ואם גם בשנה הבאה יהיה עיכוב בהגעת החיסונים... לך תדע. במקומך הייתי מתעלמת מהאחות, ואם יש חיסונים בקופה פשוט מבקשת להתחסן (אחרי שתבריא) וחסל. כמובן, כדאי לבקש גם מבני המשפחה להתחסן, אף שהחיסון ישפיע עתידית ולא ימנע מהם להידבק ממך כעת.
 
ואולי

חיסון בכל שנה עלול לפגוע ביעילות החיסון:
https://academic.oup.com/cid/article/63/1/21/1745238
"Participants who received the 2014–2015 vaccine without vaccination the year before had significant protection against A(H3N2) illness, whereas VE (Vaccine Effectiveness) was significantly diminished in those who had also received the identical 2013–2014 vaccine"
במקרה כזה נראה שחיסון מחוץ לעונה ואז חיסון בעונה בשנה שלאחר מכן י-ח-ל-י-ש-ו את היעילות של החיסון בעונת השפעת הבאה לעומת לא להתחסן מחוץ לעונה ולהתחסן בעונה בשנה שלאחר מכן.

וכתבה שמדווחת על המחקר ומדברת על מחקרים קודמים בנושא:
http://www.cidrap.umn.edu/news-pers...r-vaccination-cut-flu-vaccine-effects-2014-15
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אולי, אבל

צריך לזכור שמדובר במחקר אחד (בשנה מסוימת שבה החיסון לא היה מוצלח), ואף שלא נמצא בו כשל מהותי, לא הצליחו לפענח את המנגנון (שנוגד את ההיגיון והידע המדעי על מערכת החיסון). העובדה שלא נמצא הסבר לתוצאות המפתיעות (שיכול להיות גם בעיה במחקר) לא אומרת שהוא לא יימצא בעתיד... המומחה מ-CDC שהתראיין בכתבה אמר שבארה"ב הם לא ראו נתונים כאלה, וההמלצות שלהם ושל גופי הבריאות בעולם לא השתנו והן עדיין להתחסן בכל שנה. אני לא חוקרת בתחום ובוחרת להקשיב למומחים; אחרים יכולים לבחור אחרת, כמובן.
 
לא, זה לא רק מחקר אחד.

קישרתי רק למחקר אחד. אני לא גוגל, את מוזמנת לפנות למי שכן (כלומר לגוגל), ואולי, אולי, לחזור בך מההמלצה שלך, או לפחות לסייג אותה. גם המומחים, אגב, לא המליצו להתחסן א-ח-ר-י עונת השפעת, כמו שאת עשית.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
שוב: אני לא חוקרת של התחום, וההמלצה שכתבתי כאן אינה שלי

לא יעלה בדעתי לתת כאן המלצות מטעמי. יש מומחים שזה המקצוע שלהם, הם קוראים את הספרות המקצועית ואת המחקרים שמתפרסמים ומגבשים המלצות בהתאם. ההמלצה של גופי הבריאות המובילים בעולם היא להתחסן נגד שפעת מדי שנה בשנה.
 
כאמור (אולי לא ראית כי כתבת כשערכתי)

גם המומחים לא ממליצים להתחסן א-ח-ר-י עונת השפעת. זו רק "גישתך שזה תמיד רלוונטי", ולא המלצה שגובשה על ידי מומחים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא כתבתי להתחסן אחרי עונת השפעת, העונה לא נגמרה...

ולראיה, אנשים ממשיכים להידבק בשפעת גם כיום (אחד מהם פתח את השרשור הזה), להתאשפז וגם למות. גם בישראל. כשכתבתי "תמיד רלוונטי" הכוונה הייתה גם אם הוא כבר חלה השנה, כי החיסון מגן גם מזנים אחרים ולא רק מהזן המסוים שבו הוא חלה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אמרתי ופירטתי למה התכוונתי. את סתם מחפשת לריב בכוח.

מכיוון שאת חייבת להגיב, שומרת לך את זכות התגובה האחרונה. תבלי.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מקורות

המלצות CDC בעניין שפעת הן להתחסן מחדש בכל שנה, רצוי בתחילת העונה (אוקטובר) אבל גם בינואר או אחרי זה, למי שהחמיץ. לא כדאי להקדים את החיסון העונתי לקיץ (לא שזה אפשרי בישראל גם אם רוצים) כי אז הזנים לא יהיו מעודכנים לעונה, אבל הם לא רואים בכך סכנה.
https://www.cdc.gov/flu/prevent/keyfacts.htm

משרד הבריאות ממליץ לקבל את החיסון "לקראת כל חורף, עדיף בחודשים ספטמבר-נובמבר, ועד סיום עונת השפעת שהיא בדרך כלל בחודש מארס."
https://www.health.gov.il/Subjects/pregnancy/Childbirth/Vaccination_of_infants/Pages/flu.aspx

עדיף מאוחר מבכלל לא:
Flu vaccines are helpful as long as viruses are out there. And flu seasons sometimes last into April. The CDC advises people to become vaccinated by the end of October (it takes about two weeks for the vaccine to fully take effect). The longer you wait, the more susceptible you become. But even a late vaccination can help more than no vaccination at all.
https://wa-health.kaiserpermanente.org/flu-shot-reactions-myths/

תגובת CDC על המחקר שחיסון בכל שנה עלול דווקא להחליש את היעילות:
Is it true that getting vaccinated repeatedly can reduce vaccine effectiveness?
https://www.cdc.gov/flu/vaccines-work/vaccineeffect.htm#reduce-vaccine-effectiveness

However, repeated annual vaccination also can be beneficial during some seasons, since sometimes people retain and carry over immune protection from one season to the next. During some seasons, people who missed getting vaccinated still had residual protection against influenza illness.

However, based on the substantial burden of flu in the United States, and on the fact that most studies point to vaccination benefits, CDC recommends that yearly flu vaccination remains the first and most important step in protecting against flu and its complications.

למרות המחקר ההמלצה שלהם היא עדיין להתחסן מחדש בכל שנה, ומציינים שיש מקרים שחיסון מהשנה שעברה יכול להועיל בשנה שלאחר מכן (תלוי בזנים).
 
למעלה