כמה עמלה מקובל לקחת על עובד בחברות כח אדם?

כמה עמלה מקובל לקחת על עובד בחברות כח אדם?

אני עובד דרך חברת כח אדם ואמור לעבור להעסקה ישירה. הייתי רוצה לדעת מה ההפרש בערך בין השכר שלי לתשלום שהחברה שבה אני עובד משלמת כדי לדעת כמה לדרוש.
חברת כח האדם היא קווליטסט, אבל אם יש מידע גם על חברות אחרות אשמח לשמוע.
תודה.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
זאת לא שאלה קטנה אלא שאלה גדולה מאד

חברת כח האדם משלמת עבורך גם תנאים סוציאליים ואם תעבור להעסקה ישירה החברה שבה תעבוד תשלם אותם עבורך (וכיום היא משלמת זאת לחברת כח אדם.
אם אתה ממשיך באותו מקום עבודה יתכן שגם התנאים הסוציאלים שלך משתפרים (אולי קרן השתלמות, אולי יותר ימי חופשה, אולי אחזקת רכב)
ובנוסף - רק אתה (ואולי גם הבוס שלך) יודע כמה אתה "שווה"
הגישה צריכה להיות, במידה ואתה ממשיך באותו מקום תוספת של עד 10% לשכרך. כי לא צריך לעניין אותך כמה אחרים מרוויחים עלייך אלא כמה אתה מקבל.
 
כנס לראש של המעסיק

אני לא מכיר את הצד של הכח אדם, אבל יש לי הרבה ניסיון מהצד של משאבי אנוש.

חברה שהחליטה להתחיל להעסיק באופן ישיר את כל עובדי הקבלן, ייתכן מאוד שההחלטה נובעת דווקא מהרצון לחסוך בעלויות. לעומת זאת, חברה שבחרה להעסיק עובד ספציפי באופן ישיר וכל השאר משאירה בכח אדם, סביר להניח שהיא חושבת שהעובד שווה את ההשקעה, ובמקרה כזה כדאי לא רק לדבר על כסף אלא גם על העתיד בחברה.

שים לב שיש הבדל גדול בין חברת "כח אדם" לחברה המספקת שירותים (כמו שירותי אבטחה וניקיון). בחוזים של כח אדם מקובל שיש מסלול העסקה קבוע מראש. לדוגמה, אחרי 9 חודשים העובדים עוברים להעסקה ישירה. בעוד שאצל חברות נותני שירותים, העברת עובד להעסקה ישירה יכולה לעלות למעסיק הרבה כסף.

אגב, השם של החברה שציינת, היא מאוד מוכרת בתור חברת QA ולא בתור חברת כח אדם.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אתה בטוח שזו "החלטה"? למיטב זיכרוני החוק מחייב מעבר להעסקה

ישירה אחרי X חודשים בתפקיד (חצי שנה או משהו כזה).
 
כן, אבל אין לזה משמעות

אסור להעסיק דרך כח אדם יותר מ-9 חודשים. רק שרוב החברות שקוראים להם "כח אדם" הם לא באמת חברות כח אדם (צריך רישיון מיוחד עבור זה). זה משמעותי בעיקר במקומות שיש הסכם קיבוצי. בשאר המקומות אין לכך משמעות מעשית.
 
למעלה