אובדן ארנק ורישיון נהיגה

אובדן ארנק ורישיון נהיגה

לצערי אבד לי הארנק ובו רישיון הנהיגה,
האם עליי לדווח למשטרה ?
 
בארנק היו קרוב ל1000 שקלים במזומן

האם יש צורך לדווח למשטרה ולו רק בשביל הסיכוי הקטן שמי שמצא את הארנק הביא אותו לתחנת משטרה ?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
צר לי לשמוע...
לדעתי ולצערי אין טעם

א. אם מצא אותו אדם הגון, הרי שהוא יוכל לאתר אותך בנקל ע"ס התעודות שבו (או להביא אותו למשטרה והם כבר יאתרו אותך).
ב. אם מצא אותו אדם לא הגון הוא ודאי לקח את הכסף והשליך את היתר; אם לאחר מכן יימצא הארנק עם התעודות (וללא הכסף) ע"י אדם הגון, ראה סעיף א.
&nbsp
אם אתה חושב על האפשרות שמישהו מצא את הארנק, לקח את התעודות אבל השאיר את הכסף (ולכן לא יודעים למי להשיב אותו...) כבר עדיף שתמלא לוטו. סיכוי יותר גבוה שתזכה כך באלף ש"ח.
 
אני תוהה לגבי תרחיש א

אם המשטרה באמת תטרח לחפש אותי,
או שתחכה שאגיע בעצמי לתחנה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
למיטב ידיעתי כן. למה לא? ובכל מקרה לא בטוח שתגיע לאותה תחנה

שמע, אם זה יעזור לך לישון רגוע יותר בלילה (ואני לא צינית), אתה יכול לגשת לתחנה או לפני זה (עדיף) להתקשר למוקד המידע לברר:
https://www.police.gov.il/portal.aspx?pid=601&mid=70
 
התקשרתי למוקד "110" של המשטרה.

קודם כל טוב לדעת שיש מוקד "110" למשטרה. מדובר במוקד שפעיל 24 שעות ומיועד בדיוק לשאלות ובעיות ש*אינם* מקרה חירום. ענו לי תוך 3-4 דקות.

לגופו של עניין -
1) אמרו לי לבוא לתחנה הקרובה לביתי כדי למלא טופס "דיווח על אובדן". לא בדיוק הצלחתי להוציא מהמוקדנית תשובה לשאלתי - "האם במידה והארנק שלי יגיע אליכם ולא מילאתי את הטופס הנ"ל, תיצרו איתי קשר ?".
2) לגבי רישיון הנהיגה - אמרה לי שלא מעניין אותם שאיבדתי אותו, רק שאדאג לחלופי.

תודה רבה על התשובות, הפורום הזה פשוט מצויין.
 

Arana

Active member
מנהל
ייצרו איתך קשר במידה ויש בארנק תעודה כלשהי

או מסמך אחר שמאפשר לאתר את הבעלים (למשל חשבונית עם טלפון או משהו כזה), וזה לא קשור אם דיווחת על האובדן או לא. "סתם" ארנק ריק - לא ניתן לדעת למי לשייך.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
גם אני לא ידעתי שהוא קיים, גיליתי באתר המשטרה


חבל שהוא לא מפורסם (או שפורסם ופספסתי; החשיפה שלי לפרסומות די נמוכה).
&nbsp
גם לי לא ממש ברור מה הצורך בטופס דיווח על אובדן, אני מניחה שזה נוהל רגיל במקרה שאדם מדווח על אובדן... ובכל מקרה טופס זה לא מה שיגרום להם ליצור איתך קשר אם הארנק יגיע. הרי אם ירצו לטפל בכך יוכלו לאתר אותך בקלות, ואם ישימו בצד כי יש דברים דחופים יותר, זה מה שיקרה... אני מתקשה לדמיין מצב שבו מילוי טופס כזה ישנה, אבל אם אתה מרגיש צורך "למען הסדר הטוב", לך על זה.
&nbsp
לגבי הרישיון, זה היה לי ברור... הם הרי לא מנהלים אצלם את הרישום; כיום לכל השוטרים יש מסופונים שמתחברים למאגר של משרד התחבורה ובודקים הכול באופן ממוחשב. למעשה בקרוב אמורה להיכנס לתוקף תקנה שלא תצטרך את הרישיון עליך בזמן נהיגה.
https://www.mako.co.il/news-money/economy-q1_2018/Article-99485d4ea568161004.htm
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
לכל השוטרים יש מסופונים שמתחברים למאגר של משרד התחבורה?

ובכן - אין להם
לשוטר אין גישה למאגר הזה, היחידים שיכולים להתקשר אליו הם בוחני המשטרה - וגם זה כרוך בקשיים.
המחשב המשטרתי ומחשב משרד הרישוי לא מדברים אחד עם השני....
וזה עצוב - כי מסתובבים בכבישי הארץ אלפי נהגים שרשיונם נפסל ע"י משרד התחבורה ושוטר לא יכול לבדוק תוקף הפסילה וסיבתה ולכן הוא חייב כשנתקל בנהג כזה - להתיר לו להמשיך לנהוג (בניגוד לפסילה משטרתית או פסילת בימ,ש שבהן הוא מזמן למשפט על נהיגה בפסילה (למעט במקרים מיוחדים שלא אפרטם כדי לא לתת רעיונות) ובכל מקרה הנהיגה מופסקת מידית והנהג מתבקש להביא נהג מחליף או גרר
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כן, זה מה שנאמר ברדיו, שמעתי ממש השבוע ב"יהיה בסדר"

עלה לשידור אפי רוזן, מנהל אגף הרישוי במשרד התחבורה, וסיפר על שינוי התקנה שתבטל את חובת נשיאת הרישיון ברכב. הוא אמר שיש להם שיתוף פעולה עם משטרת ישראל וש"כל פרט לגביך ולגביי בהתייחס לכשירותנו לנהיגה מופיע על המסוף של השוטר שעוצר אותך, ובשל כך בלאו הכי התעודה מיותרת". עוד הוסיף ואמר "השוטר יודע הכול אודותיי ואודותיך. כאשר אני ביקרתי באגף התנועה וביקשתי לראות את עצמי על המסוף, אני נחרדתי כמה סודות הם גילו לי שאני כבר שכחתי. יש תמונה שלי, יש הכול לגביי, הם יודעים הכול".
https://glz.co.il/גלצ/תוכניות/יהיה-בסדר/יהיה-בסדר26-03-2018-1501/רישיון-נהיגה-קבוע-260318

אז או שאתה לא מעודכן, או שהאחראי על הנושא משקר... אבל זו תשובה רשמית ומתועדת של מנהל בכיר במשרד התחבורה, ולי אין יכולת לחלוק עליה או טעם להתווכח איתה. אני לא יודעת אם זה ממש המאגר עצמו של משרד התחבורה או מאגר אחר ששואב משם נתונים, זה לא עקרוני ואני לא נכנסת כאן לשיקולי מערכות מידע; רק מציינת שיש גישה לנתונים הרלוונטיים, וזה נאמר מפי הגופים הרשמיים.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
בפועל המצב כזה - (ואיני יודע מה אמרו ברדיו)

שוטר אכן לא צריך לראות רשיון נהיגה כדי לוודא אם לאדם יש רשיון תקף, הוא יכול לעשות זאת בעזרת הקשת מספר זהות שהוא משיג מכל מקור שהוא, כל הנתונים האלה נמצאים על המחשב המשטרתי (כולל פרטי קרובי משפחה שבעזרתם יכול לוודא שנושא המסמך הוא אכן בעליו) - במסוף המשטרתי נמצא גם עברו התעבורתי, הפלילי ועוד של בעל תעודת הזהות או הרשיון הזה - אבל אין לו שום גישה למחשב משרד הרישוי ואין לו שום גישה לנתונים שנרשמו במשרד הרישוי - ולכן אם (למשל) הרשיון נפסל בידי משרד הרישוי זה רשום גם במחשב המשטרה אך לא הסיבה לפסילה, וגם הוצאת כפל רשיון, וכמובן הסיבה לזה רשומים רק במחשב משרד הרישוי ולשוטר אין גישה אליו ואינו יכול לדגת זאת.
אז אפשר לקרוא ולשמוע המון דברים.
אז מדובר בשני מאגרי נתונים שונים שאינם מדברים זה עם זה ולא כל הנתונים בהם חופפים - ולכן לא טוב להסיק מסקנות ובעקבותיהן לתת תשובות שעלולות להטעות - ומסתבר שמלבד שתי האפשרויות שאו שאיני מעודכן או שהפקיד משקר קיימת אפשרות שלישית - והיא שהמסקנות שהסקת משמיעת הדברים אינן נכונות מחוסר הבנה איך הדברים עובדים בשטח.
וכל זה היה הקדמה לדבר פשוט - לשוטר אין דרך לדעת על הוצאת כפל רשיון ולא על הסיבות הרשומות לכך במשרד הרישוי, יש לו דרך לדעת על נתונים שנרשמו במשטרה, כולל גניבת תעודות ולכן במידה ונרשם במשטרה (עם כל אי הנוחות בכך) עלול להחסך למי שדווח שם טרטור גדול אם "מוצא" הרשיון יחליט להשתמש בו.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אתה סתם מתחכם...

א. כתבתי בדיוק מה הוא אמר בשידור.
ב. למעשה אישרת את הדברים: בודקים במסופון ע"י מס' ת"ז ולכן לא משנה איזו תעודה מזהה זאת (וכאמור, אוטוטו תבוטל חובת נשיאת רישיון). לשוטר יש תמונה.
ג. משרד התחבורה והמשטרה עצמה לא מפנים אזרחים לדווח למשטרה על אובדן/גנבה.
&nbsp
בקיצור, אתה מכניס אותו לסרטים עם תרחיש קיצון שבו מי שגנב/מצא יחפש להתחזות למקרה שיעצרו אותו על עברות תנועה ובמקרה גם יהיה דומה לו וכו'... כשאני איבדתי (או שנגנב לי) ארנק או תעודות לא דיווחתי למשטרה כי לא צריך. אבל כאן אני לא נותנת עצות ע"ס ניסיון אישי אלא מידע מהימן וכך עשיתי. הבאתי את המידע ממשרד התחבורה וליתר ביטחון הצעתי לו גם לברר מול המשטרה. הם אמרו לו שלא צריך, כך שהמשך הוויכוח לא ברור לי.
 

arye9

New member
תראה, אתה לא חייב להודיע למשטרה

אלא אם כן אתה מקווה שהארנק ימצא.
בהצלחה וחג שמח, אריה
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
כדאי מאד לדווח

ומכמה סיבות
ראשית - המשטרה אמנם אמורה ליצור איתך קשר אם הוא יובא אליה (אלי למשל התקשרו ממשטרת אילת כשבני איבד טלפון סלולארי באילת ואני הייתי רשום בין אנשי הקשר כ,אבא") - אבל לא בכל מקום ממש יטרחו , יש להם עבודה רבה.
ושנית - וזה העיקר - רשיון נהיגה שלך ש,מסתובב, חפשי בידיים לא נכונות יכול להביא הרבה צרות ודו,חות, וגם אם תצליח להוכיח שלא אתה היית הנהג אתה עלול להיות מטורטר בין תחנות משטרה ובתי משפט - ועדיף לך שתהיה לך הוכחה שדיווחת על אבדן.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
יש לו הוכחה ממשרד התחבורה, ברגע שהוא מנפיק חדש עקב גניבה

אני באמת לא רואה טעם להטריד בכך את המשטרה, אבל הטוב ביותר שיתייעץ עם מוקד המידע ויפעל בהתאם להנחיותיהם.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
את משוכנעת שבמשרד התחבורה נרשם שהונפק כפל עקב גניבה ?

מעבר לכך שלא ברור אם היתה גניבה.
ומעבר לכך - כששוטר בודק נהג - במידה וצצה הודעה במסופו על גניבה או אבדן הרשיון - הבדיקה תהיה יסודית יותר וכשנעשיית פניה למפנ"א בעניין ביטול דו"ח או בקשה מהתובע או התגוננות בבית משפט - מסמך משטרתי שמתקבל עם מסירת ההודעה הרבה יותר חזק מאישור (שצריך להיטרטר במשרד הרישוי כדי להשיגו) אחר על בקשה לכפל רשיון.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
גנבה או אובדן זה היינו הך, ואם נעשה שימוש לרעה כפי שתיארת

הרי שזו גנבה, גם אם המשתמש לא "פילח" לו את הארנק אלא רק השתמש במה שמצא. בכל מקרה כשהוא מוציא חדש עקב אובדן או גנבה מובן שנוצר תיעוד שהוא כבר ביקש להנפיק רישיון חדש מהסיבות האלה. יש לו גם אישור מידי על תשלום עבור כפל רישיון, כך שהוא לא צריך "להיטרטר" במשרד הרישוי כדי להשיג אותו. אחרון חביב, גם באתר משרד התחבורה לא כתוב שצריך לפנות למשטרה וגם במוקד המידע של המשטרה נאמר לו שאין צורך לדווח להם.
 
למעלה