שאלה על בלימה ברכב

trick me1

New member
שאלה על בלימה ברכב


מדוע בולמים רק ברגל ימין? מה עומד מאחוריי זה?

הרי כשהרגליים מונחות באופן טבעי ויש 2 בלמים: בצד ימין של הגז, ובצד שמאל ברקס, יותר נוח ללחוץ עם הרגל השמאלית על הברקס.

אז מה עומד מאחוריי זה שאסור ברגל שמאל ללחוץ על הברקס?

תודה מראש
 

arye9

New member
בולמים רק ברגל ימין

במכונית רגילה ולא אוטומטית מחלפים את
המהלכים ידנית. בכדי להחליף את המהלכים צריך ללחוץ על הקלצ'
שמקומו היה משמאל לברקס ומתחת לרגל השמאלי.
 

trick me1

New member
התכוונתי לאוטומט.

והבנתי שבולמים רק ברגל ימין, השאלה למה? מה עומד מאחוריי זה?
&nbsp
הרי אפשר גם בשמאל, אז מה ההבדל?
 
כדי שלא תלחצי על הברקס והגז בבת אחת

עושים את זה באותה הרגל.
כמובן שעדיין יש את הדבילים שמתעקשים לנהוג וללחוץ בו זמנית על הברקס. רואים אותם לפעמים בכביש עם מנורת הברקס "תקועה".
חארם על הרכב
 

trilliane

Well-known member
מנהל
תודה על התגובה, רק לתשומת ליבך התשובה כבר ניתנה לפני חודש...

 
שמתי לב שכל

מה שקורה פה בפורום ישן. אז לא לעורר בו קצת תנועה? לא לענות אם זו לא שאלה מהיום ומישהו ענה משהו בסגנון? כי תשובה כזו לא היתה פה- גם לפני חודש
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כתבת "יש 2 בלמים" נראה לי שהתכוונת שיש שתי דוושות

(אכן יש בֶּלֶם נוסף ברכב, הוא בֶּלֶם היד). לא נוח יותר ללחוץ ברגל שמאל על דַּוְשַׁת הבֶּלֶם כי שתי הדְּוָשׁוֹת (הדֶּלֶק והבֶּלֶם) נמצאות בצד ימין. במכוניות בעלות תיבת הילוכים ידנית יש בצד שמאל דוושת מַצְמֵד (קלאץ') שעליה לוחצים בכל פעם שמעבירים הילוך (ובזינוק בעלייה
).
&nbsp
הסידור של הדוושות הימניות לא שונה גם במכוניות בעלות תיבת הילוכים אוטומטית, יש תאימות מהבחינה הזאת (פשוט אין דוושת מצמד). למיטב הבנתי, גם לא רוצים לשנות את מיקום דוושת הבלם כדי לא ליצור מצב שבו שתיהן (הדלק והבלם) תילחצנה בו-זמנית.
 

trick me1

New member
2 דוושות, צודקת
טעיתי.

התכוונתי רק לרכב אוטומט, כי זה מה שאני נוסעת בו.

אם שני הרגליים מונחות באופן טבעי על הרצפה, יותר נוח עם הרגל השמאלית לפי דעתי ללחוץ על הבלם, כי הבלם שמאלי לגז. אז למה זה אסור?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הבנתי שהתייחסת לרכב אוטומטי, הסברתי לך את ההיסטוריה

כדי שתביני שזו אותה תצורה (כמו ברכב לא אוטומטי) רק ללא דוושת המצמד. שינוי התצורה יבלבל את מי שעובר בין רכבים וייצור הרגלים לא טובים. בפרט, כפי שכתבתי לך, האפשרות ללחוץ על שתי הדוושות האלה ברגליים השונות = האפשרות ללחוץ עליהן בו-זמנית, וזו בעיה.
 

trick me1

New member
הבנתי.

אז זה בעצם למנוע לחיצה בו זמנית על הגז ועל הבלם,.
&nbsp
מעניין לדעת מה יקרה אם בטעות נעשה את זה..
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני מניחה שסיכוי מוגבר לתאונות / פגיעה בבלמים

 

Arana

Active member
מנהל
קראתי היכנשהו (לא יודעת אם זה נכון)

שבברזיל (או אולי רק בסאו פאולו) אכן רגילים לנהוג עם רגל אחת על דוושת הגז ורגל שניה על דוושת הבלם. כמובן, כאשר מדובר ברכב אוטומטי.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
נשמע מוזר וגם לא בטיחותי... ובעיקר לא נוח, צריך לשבת עקום

כדי שגם רגל שמאל תגיע ככה לצד ימין, והדוושות גם קרובות מדי כך שאני לא מצליחה לחשוב על דרך נוחה ובטוחה לנהוג כך מבלי לשנות את הרכב.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
זה מאד מסוכן

והשימוש באותה רגל בא להבטיח שלפני שלוחצים על הבלם תופסק הלחיצה על הגז.
לנהגים שמסיבות שונות לא יכולים ללחוץ ברגל ימין מותקנת דוושת גז לרגל שמאל והם משתמשים ברגל שמאל ללחיצה על שתי הדוושות.
 
למעלה