אבל במקרה של עבודה מסווגת

שאננה

New member
אבל במקרה של עבודה מסווגת

שלום
בעקבות מוות של בן משפחה אצל חבר עלה בראשי שאלה.
חייל שמשרת בצוללות של הצבא ופורסם שהם יכולים להיות חודש בהפלגה או אדם שמשרת במוסד בארץ עלומה.וחס וחלילה נפטר להם קרוב משפחה בהנחה שזה נגיד בן או בת .מה עושים עם הלוויה מה הבן לא יהיה בשבעה או בהלוויה ? הרי לא ילינו את המת עד שהם יגיעו לדעתי.
לדעתי , נגיד בצוללת אין מצב שיפסיקו פעילות מבצעית אולי במקרה הטוב יביאו את הבן לארץ ידידותית ומשם לטיסה בארץ אבל זה יכול להיות לפחות שבוע ? מי שמשרת במוסד כנ"ל .הקיצר לא מבקש לחשוף סודות אבל מה ההגיון שלכם ? מה אומרים לאנשים במקרה כזה ?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
נראה לי ברור שישנם מצבים שאדם לא ישתתף בהלוויה

(גם אם מדובר באדם קרוב לו). אנשים בשירות המדינה במשימות מיוחדות, כוחות ביטחון, משימות חשאיות וכו' הם מקריבים הרבה לשם כך, וזה לא הדבר היחיד או אפילו העיקרי.
 

שאננה

New member
מנסה לחשוב

מה אומרים לאנשים שבאים להלוייה ורואים שהבן/בת לא נמצאים ולא יושבים שבעה.
הוא עובד בעבודה שלא ניתן להגיע לארץ ? הרי אם מדובר באיש מוסד הרי לא יוכלו לחשוף אותו. שאלה קשה שלא ברור אם ניתן לענות על כךבפומבי.
 
דברים כאלו קורים גם בסיטואציות אחרות

היו כבר מקרים של אנשים שנהרגו בתאונות דרכים ובני משפחתם הקרובים שנפצעו לא באו להלוויה ולא ישבו שבעה כי מבחינת מצבם הרפואי היה עדיף לא להגיד להם. אני מכירה מישהי שסבא שלה נפטר ערב לפני חתונתה, והעדיפו לא להגיד לה והיא לא הייתה בהלוויה ולא ידעה שבזמן שהיא מתארגנת בסלון כלות אמא שלה יושבת שבעה. יש עוד מקרים ועוד סיטואציות, ואלו תרחישים שלא קורים כל שני וחמישי.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
את האמת או את מה שאפשר להגיד

כן, אם הוא עובד בעבודה שלא מאפשרת לו להגיע או נמצא בתפקיד ואפשר לומר, אני מניחה שיאמרו, מה הבעיה? ואם מדובר באיש מוסד ודאי יש לו סיפור כיסוי קבוע שמכסה גם מצבים כאלה וישתמשו בו.
 
למעלה