שאלה לגבי שימוש בסלולרי

dory141

New member
שאלה לגבי שימוש בסלולרי

נכון, השאלה הייתה אמורה להישאל בפורום סלולרי. אבל אני מעדיף לשאול פה, כי שם בטוח התגובות יהיו מזלזלות ופוגעניות ופה אני מקווה שקצת פחות. יש לי סלולרי סמסונג גלקסי S3. אני משתמש בו לדברים הבאים: שיחה, SMS, ניווט (אם יש מקום שאני לא בטוח איך מגיעים אליו), מידע על רכבות ואוטובוסים (כך אני מתנייד) וכן עדכוני ספורט וחדשות. בגלל הגודל הקטן של המכשיר והמסך לא חיברתי אליו את המייל שלי ומסיבות של חרדה לפרטיות וכן רצון לשקט - ושהסלולרי לא יטרטר כאילו אני לפחות מנכ"ל משרד רוה"מ, בחרתי ביוזמתי האישית שלא יהיה לי וואטסאפ. חברים טובים, ובמיוחד אחד ספציפי, דוחף לי את הוואסטאפ בשיחות שונות ומשונות כאילו זה חוק מדינה שיהיה לי. אני לא רוצה את זה, יש סיכוי שיהיה שלום עם כל מדינות האזור לפני שאצטרף לדבר הזה, שהפך את רוב המכרים שלי לזומבים שמסתכלים על המסך ולא עליי כשאני מדבר איתם (כי "צריך להישאר מחוברים לעולם"). האם אני נורמלי (כללית אני יודע שלא, אבל בהקשר הזה)? שיהיה ברור, אני לא טכנופוב ונהפוך הוא, אבל אני פשוט לא מרגיש בנוח כשאני שומע את המילה ורואה אותה. כבר קיבלתי ממנה אלרגיה. יש פה אגב, אנשים כאלה (מעניין אותי במיוחד, מה הסיבות של צעירים שבחרו לחיות בלעדיו, או שהיו שם ומחקו)?
אשמח להתייחסות בונה בלבד. תודה.
נ.ב.- הסמסים לא עלותיים לי, כי אני בתוכנית שכוללות סמסים ללא הגבלה, כך שגם מבחינה כספית אני לא מחבל בעצמי. אני בעד לדעת, להתפתח וללמוד אבל לא כשאני לא מרגיש בנוח עם עצם הרעיון שאשתמש באפליקציה זו.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לדעתי מתאים יותר לפורום פייסבוק ורשתות חברתיות...

או פורומים חברתיים, כי הפורום הזה לא ממש מתאים/נועד לסקרים או לשאלות כאלה. אין גם שום סיבה בעולם שיצחקו עליך בפורום סלולרי. תרגיש חופשי לשאול גם שם.

מכיוון ששאלת, רק על עצמי לספק ידעתי:אין לי ווטסאפ ואני מכירה עוד אנשים נטולי ווטסאפ. יש מי שמפעיל עליי לחץ להתקין, אני לא טיפוס שנכנע ללחץ... אני עושה מה שנוח ומתאים לי, וזו ההמלצה היחידה שאני יכולה להעביר הלאה.
 

dory141

New member
אמנם את המנהלת אבל אני חולק עלייך

כפי שכתבתי, אם אציין את מה שאמרתי בפורום אחר, כמו זה שאת מדברת עליו (גם ברשתות חברתיות, אני כמעט לא פעיל, רק בלינקדאין ופעם ביובל בפייסבוק, לרגל אחרי אנשים חסרי חיים שמסתובבים שם), יגידו שאני בור ועם הארץ ומיושן, למרות שאני רק בן 35. גם אני לא נכנע לתכתיבי החברה, אבל השאלה היא האם על הסרבנות לכך (כמו גם ללבוש מותגים, למשל) אני לא משלם מחיר? זו שאלה חשובה, שכל אחד שעושה את זה צריך לשאול את עצמו/עצמה. כשהייתי ילד ובגיל ההתבגרות היה לי חשוב מאוד להיות חלק מהסביבה הקרובה, היום אני בהתרסה נוהג ההיפך משאר האנושות בתחומים רבים בחיי. ואני תוהה אם זה מוביל אותי למחוזות חיובים, או שמא להשתבלל בתוך עצמי? את שואלת את עצמך לפעמים כאלה שאלות?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
רק אתה יכול לענות על השאלות האלה. כל אחד והשיקולים שלו.

 

dory141

New member
אמת ויציב

לך ולי יש את הלוקסוס לחשוב כך כי אנחנו בני 35 פלוס. אנשים בגיל 28 ומטה אפילו לא חושבים ולא מודעים לסוגיה זו. הם כמו שאנחנו היינו עם האינטרנט, מקבלים את זה כמובן מאליו. רק לאחרונה שמעתי ש- AMC (רשת טלוויזיה אמריקאית) תקים קולנוע אינטראקטיבי, שצופים יוכלו להשתמש באפליקציה מיוחדת לשיפור הצפייה (רעיון לא רע, אולי אני אפילו אנסה אותה אם ייצא לי) . הבעלים של החברה אמר בריאיון לכלי תקשורת: "להגיד לאדם בן 22 לסגור מכשיר בסרט, זה כמו לכרות לו איבר בגוף". זה משפט שזעזע אותי, שמסמל את אובדן הפרופורציה והגבולות בין העולם הממשי והוירטואלי.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זה ממש לא קשור לגיל. מכירה גם צעירים יותר ואפילו בני נוער

שלא משתמשים בווטסאפ או בפייסבוק.
&nbsp
אני לא יודעת מה זה "כמו שאנחנו היינו עם האינטרנט", האינטרנט עבורי מעולם לא היה "מובן מאליו". לא גדלתי עם אינטרנט, הוא הגיע לחיי כשכבר הייתי מחוץ למערכת החינוך.
&nbsp
לגבי המשפט שציינת, גם אני לא מסכימה איתו, אבל זו כבר לא ממש הנקודה... כפי שניסיתי להבהיר, זה לא דיון לפורום הזה. פורום זה נועד למתן מענה לשאלות, להפנות לתשובות, למקורות מידע וכו' ולא נועד לפתח דיונים חברתיים / פילוסופיים וכו', יש לכך שלל פורומים רלוונטיים בתפוז.
 
למעלה