סיוון תודה רבה על העזרה

doto41

New member
סיוון תודה רבה על העזרה

חזרנו מעשרה ימים נפלאים בצפון יוון, מיוחד ומשאיר טעם של עוד. כל העצות והעזרות היו מצויינות, ועזרו להפוך טיול טוב לקרוב למושלם.
השלכת היתה מדהימה, ולמרות שחששנו שסוף אוקטובר ורק תחילת נובמבר זה עוד מוקדם לשלכת, היו צבעים עוצרי נשימה. נראה לי שהשנה התחילה השלכת מוקדם, כי קשה לדמיין שזה עוד יתפתח.
מצורף קישור לכמה דוגמיות:
https://photos.app.goo.gl/WdtsMBxCRS1h7inm1

תודה על הכל, ואולי נעזר שוב בטיול הבא ליוון
דב
 
התמונות יפות מאד

בא לך לפרט מעט על הטיול שעשיתם? איפה נחתתם? מה המסלול שעשיתם? איפה ביקרתם? הרכב הנוסעים? המלצות/טיפים?...
 

doto41

New member
תיאור המסלול

לא עשינו דברים חריגים או מיוחדים מאד. נעזרנו מאד באתר של סיוון. מאתונה נסענו לצומרקה עם עצירה בנפפקטוס, עיירה נחמדה לעצירה, יש עוד אופציות בדרך שלא ניצלנו כי היה יום גשום. שהינו בצימר מומלץ ביותר: רודאמי בכפר קלנצי.
בצומרקה נסענו לאורך הארכטוס, דרך שאריות גשר פלאקה, פרמנטה, מנזר קיפינה (לא נכנסנו) טיול במפלי קויאסה, קלריטס וסירקו. למחרת היינו בכפר עם פסלי האבן, ובמנזר שמעליו, נוף יפה. כמה שעות בעיר העתיקה של יואנינה, במוזיאון הצורפים יש במקרה כרגע תערוכה על יהדות יואנינה, מרגש ועצוב.
משם נסענו לקיפי לשהות של ארבעה ימים בזגוריה (כולל שבת בה שהינו רק בכפר, וטיילנו רגלית לגשרים שסביבו). היינו בכמה כפרים יפים: אנו וקאטו פדינה, מיקרו ומקרו פפיגו, אריסטי, מונדונדרי, שם ירדנו במסלול הליכה לקניון, וגם הלכנו למנזר לתצפית נהדרת על הויקוס לקראת שקיעה. עשינו רפטינג בוידומטיס, לא הרבה מים, אבל נופים נהדרים וחוויה כיפית. עצרנו ליד גשרים רבים ושוטטנו בשבילה הליכה לאורך הדרך, ויש המון תמונות נפלאות של מבנים ישנים, גשרים ושלכת :)
ביום מעבר נסענו למצובו, משם למטאורה עד השקיעה, ומשם לפורטאריה בפיליון, יום עם לא מעט נסיעות אבל נהדר. בפיליון עשינו יום אחד בצד הצפון מזרחי, זגורה, חורפטי, קיסוס, צאגקראדה, חוף מילופוטמוס, וגם פה הליכות קצרות ביערות בין המקומות, בדרך חזרה עלינו דרך חאניה לכיוון פורטאריה.
ביום השני נסענו לאורך החוף המערבי, עיירות החוף המפורסמות שוממות למדי, אבל הנופים היו יפים, ולנו זה התאים, אולי טיפה פחות חיים היה מוסיף :)
חזרנו על הרכס דרך מיליאס, אגיו גיאורגיוס, והגענו לשקיעה לתצפית על המפרץ ממקרניצה.
ביום האחרון בבוקר היינו במקריניצה, עיירה מאד נחמדה, עשינו את מסלול ההליכה של הקנטאורים בין מקריניצה לפורטאריה עד למפל וחזרה, ויצאנו לדרך הארוכה חזרה לאתונה כדי לטוס חזרה בערב.
גם מלון מאכאלס בקיפי, מלון דירות כי לנו חשוב מטבחון, וגם הדירה של מריה באאתרי בפיליון היו נהדרים ומומלצים ביותר, במיוחד הדירה של מריה
 
שאלה ביחס למקום הלינה בפיליון

האם בדיעבד הבחירה להתמקם בפורטאריה כבסיס בפיליון התבררה כנכונה (גם אני הזמנתי שם לנסיעה הבאה)?
 

doto41

New member
לינה בפורטאריה

כמובן תלוי בתוכניות ובמשך השהות, כמקום אחד יחסית נגיש זה מקום מצויין, אם נמצאים יותר זמן שווה לבדוק שתי אפשרויות לינה בכל אחד מהצדדים של חצי האי
 
תודה


 
למעלה