איך אני מגן על אב טיפוס ללא יכולת לפטנט אותו?

רביב42

New member
איך אני מגן על אב טיפוס ללא יכולת לפטנט אותו?

בס"ד
שלום לכולם. יש אב טיפוס דגם אלפא שדורש השלמה לדגם ביטא לPOC. זה דורש בתור התחלה 550,000 שקל, לפני שיווק. יש לנו פגישה עם איש עסקים מאד מפורסם בקהילה שרוצה ומעוניין במוצר שלנו. העניין הוא שאין לנו דרך להגן על מה שקיים כי אי אפשר בשלב זה לרשום פטנט, גם לא פרוביז'ן. בכל מקרה, מה ימנע מאותו איש עסקים, שבא עם פמליה של מומחים, לקחת את הרעיון שלנו ולעשות אותו לבד? אם היה מדובר על רעיון בשווי כמה מיליונים, אז היינו לוקחים את הסיכון (כי אנחנו יזמים של כמה רעיונות ומבינים שלא הכל מצליח ועובד) אבל פה מדובר על מוצר מהפכני (לא אנחנו הגדרנו. דווקא הוא הגדיר את זה ככה) שצפי הרווח שלו הוא מעל 100 מיליון דולר בחמש שנים. אז איך אני יכול לבוא אליו עם המוצר מבלי שהוא לוקח את זה לעצמו ועושה את זה לבד? איך אני מגן על עצמי?
 
תפקידו של היזם בבנית הערך למיזם

הי,
לשאלתך - הערך הנוסף שאתה/ אתם כיזמים נותנים למוצר הוא השלבים ומצבו הנוכחי. אם בניתם פלטפורמה שיקח זמן לפתח אותה (ללא קשר להגנה) אז השווי שלכם בין היתר נובע מכמות העבודה שאותו משקיע/ חברה שרוצה לקנות צרכה להשקיע כדי להביא אותו לנקודת הזמן שבה אתם נמצאים..
לגבי הפגנה פטנטית/ מסחרית - אני לא יודע מה המוצר אבל ישנם מספר הגנות שונות שניתן לעשות על פיתוחים/ מוצרים.. בין היתר פטנט כמובן (שגם בנישה הזו יש מספר תחומים שניתן להגן בפטנט - על המוצר/ ההתכנות, על אופי שיישום, על אופי הייצור, וכו וכו..). ממצליץ לבדוק שוב אם/ איך אפשר להגן בתחום הפטנטים..
הגנות נוספות שקיימות זה מדגם/ סימוני מסחר/ GUY יחודי וכו וכו..
אתה יכול לפנות בשאלות גם לפורום לעסקים (אותו אני מנהל) ואשמח לעזור..

הייתי ממליץ לקחת יועץ עסקי שמבין בתחום ויכול יחד אתכם לנתח את הסיכונים/ את החשיפה הדרושה - כך שמצד אחד תציג את המיזם בצורה אטרקטיבית ומספקת בפני משקיעים, וגם תגן עלכם.

בהצלחה
אמיר
 
3 תשובות

  1. אתה לא באמת יכול להגן. אם אין דרך לפטנט, הסכם הסודיות הוא רק נייר ואם מישהו יחליט להיות מנוול- יהיה קשה להתמודד. סורי.
  2. מצד שני, נדיר שאיש עסקים יעשה זאת. כלומר, השקעתם לא מכט כדי לייצר את האלפא. יותר פשוט לו לקנות אותכם מאשר לנסות לגנוב ולהסתבך במלחמות. עניין של יעילות.
  3. מה שהייתי עושה, זה להקליט את הפגישה באופן דיסקרטי. כדי שיהיה תיעוד. לא לעשות גלים, רק שיהיה תיעוד.
 

Itzik RDVC

New member
הסכמי סודיות

מראה שבאמת המצב שלכם הוא catch 22
אם לא תראו לא תקבלו כסף, אם תראו יש סיכון שיגנבו.

בשביל זה יש עורכי דין שמתמחים בעניין ויודעים להחתים את המשקיעים על מסמכי סודיות וגם יודעים לעזור לכם להציג את הדברים באופן שיקשה על הגניבה....

יש לי חבר שהוא עורך דין מיוחד במינו, הוא מתעסק רק בליווי יזמים.
כולל גם מציאת משקיעים...

הוא מוכר שרות של ייעוץ ראשוני במחיר מצחיק, נדמה לי 400 שח... שווה ללכת לפגוש אותו.

אם תרצו בפרטי אתן לכם את הפרטים.

בהצלחה במיזם בכל מקרה, מקווה שתעשו הרבה טוב לעולם וכסף לעצמכם
 

רביב42

New member
תודה רבה לכולם !!!

בס"ד
קודם כל תודה רבה לכולם. ניכר שאתם באמת רוצים לעזור והעצות שלכם מעולות.
אני שמח לספר לכם שבאו 50,000 ש"ח בהפתעה וזה אומר שנוכל לבוא למשקיע עם מוצר על הנייר, רגע לפני מודל הנדסי, כשיש עליו פטנט פרוביזורי. זה פותר לנו המון דברים ומכפיל את סיכויי המכירה.

תודה ובהצלחה.
 
למעלה