להקים עסק.

שיווקי

New member
להקים עסק.

זה בא והולך בא והולך ... כל פעם שאני במרתון להרים משהו, אני לומד הרבה מהחיים, ומסגל עצמי להתפתחויות בשוק.
טוב, אני מנסה לקדם מוצר בתחום ההייטק - כל פעם רעיון אחר, והרבה צורך בלימוד.
לא קל כשאני לבד במערכה, ואף אחד מסובבי לא מפרגן וגם מורידים אותי למטה בעקשנות, ואז צריך שוב לקום מהתחלה ללא לאות.

אני מעוניין לפתח מוצר שיתאים ל-IPAD מתקדם, אפילו אם אני מקדים את זמני. חשוב לי להיות ראשון, ולא משנה אם ימציאו טכנולוגיה זו או אחרת.
למדתי, שבחברות הגדולות מאוד דואגים לשמור לעצמם את הדברים החדשניים (אם אני צריך למשל, לפתח מוצר שמתבסס על טכנולוגיה שלהם - הם לא יפיצו את הטכנולוגיה או המוצר עד שימציאו משהו על המוצר. קחו לדוגמה את silver-light, שזוהי שפת תכנות, שאפשר לפתח בקלות תוכנות לאינטרנט. היא לא היתה ממש ידידותית, וכשהיתה - מיקרוסופט דאגו להיות הראשונים המכירים את השימוש במוצר, וכתבו מאחורי המוצר לא מעט דברים. כך זה גם בטכנולוגיות סביב ה-IPAD וה-TABLETS).
לכן, אני מפתח מוצר ואין לי עכבות - אני לא מחכה לכלי כדי לייצר את המוצר, ואם צריך אני מייצר את הכלי.

החלטתי להתחיל שוב ולצאת ממעגל הקסמים - זה לוקח זמן רב, אך אני חייב לעבוד ללא לאות.
אני אקבע יעדים ברורים, וברור שאצטרך עזרה כזו או אחרת.

אני פשוט צריך את המוטיבציה שוב, וכן את הביטחון האישי - איך להתחיל?
 

phpclub

New member
הייתה היום תוכנית מעניינת בטלויזיה - ערוץ 2

על יזמים, נסה לחפש אותה ולראות, זה נתן לי קצת מוטיבציה אולי זה יתן גם לך.
עצה נוספת, את הסרט "הסוד" ראית? גם אם כן, תראה עוד פעם ועוד פעם - תפנים את "הסוד",
אם אתה רוצה ומאמין בעצמך, זה יתן לך פוש רציני.

מעבר לכך, אל תתן לסובבים אותך להוריד אותך, אם אתה מאמין במשהו ויש לך את היכולת המוטיבציה והרצון, בסופו של דבר אתה תצליח, גם אם תכשל כמה וכמה פעמים במהלך הדרך.

כל זאת אני אומר תוך כדי כך שכל הנ"ל אמנם נתן לי קצת מוטיביציה בזמנים שונים, אך עדיין לא עשה אצלי שינוי משמעותי, אולי אתה ב "מוד" אחר בחיים ועם עצמך, ולך זה יעזור, מעבר לכך חכמי הפורום יגיבו בהמשך.

בהצלחה!
 

hetzbh

New member
הו.. הסוד...

אל תיקח את זה באופן אישי, אבל ל"הסוד" כבר הוכח כשיטת שיווק שיש בה לא מעט כשלים, ואתה מוזמן להציץ פה (http://goo.gl/jxBS5) בערימת לינקים למה "הסוד" לא ממש עובד.

אמונה בעצמך זה דבר טוב, אבל כל האמונה העצמית שבעולם לא תעזור לך אם המטרה שלך לא אקטואלית. העסק שלי מוכר ללקוחות שרתים וירטואליים וכולי תקווה שיגדל עוד ועוד, אבל אני לא חולם שהעסק שלי יחליף את Amazon שהם הגדולים ביותר כרגע בתחום.
 

beyond exp

New member
דווקא נראה שמוטיווציה יש

ובשפע אפילו.

לפי מה שכתבת, נראה שהבעיה היא באמונה שהמוצר שלך טוב ושהוא עונה על צורך. כשיש את האמונה הזו - אפשר בקלות יחסית להתגבר על אי פירגון ועל הורדות למטה.
 

שיווקי

New member
זה לא פשוט ....

הלכתי ליועץ שיווקי-כלכלי.
כן, הלכתי למאמן עסקי.
כן הלכתי לקורס של מטי ...
וקראתי את הסוד ... חוץ מ"הסוד" יש גם פרקטיקה, ואז קראתי עוד ספרים "חשוב והתעשר", ואיזה ספר של "אלון גל".
יש לי הבנה לא מועטה בכלכלה, בקריאת מאזנים וקצת בנדל"ן (זה גם למדתי על הדרך ...)

בזכות המאמנים/יועצים קיבלתי אז בומבה בראש, איפה אני עומד ...
הצלחתי לכתוב תוכנית עסקית (והבנתי שזה בייחוד לעצמי, גם אם ישבתי עליה חודשיים).

מוצר תוכנה זה לא כמוצרים אחרים שמוכרים. פשוט צריך לדעת לעשות משהו טוב (ולעתים דורש המון משאבים וידע, וזה גם מתגלם בכסף. השקעה של 4 מיליון ש"ח לפיילוט ראשוני שחשבתי עליו. יש גם דברים יותר פשוטים, אך מה שלמדתי, שחשוב לדעת "לדחוף" גם אם הדבר לא מושלם, כדי שיהיה פלח שוק כלשהו ואח"כ בצורה חכמה ואגרסיבית לצרף משקיעים פוטנציאליים).

צברתי דאז בסביבות 400K, והייתי מובטל, אך לא לחוץ כיוון שניסיתי לבנות משהו בעזרת ההון (הייתי דיי מחושב, וזה נתן לי הרבה אורח רוח מחשבתי, ודווקא עשיתי מה שלא עשיתי במשך שנים. רציתי ללמוד הרבה, כגון "זכיונות", שזה נושא בפני עצמו, או סתם ), אך לא כן כל סובבי - פשוט היו נורא לחוצים. דיברו על 100 ש"ח כאילו זה מיליון, ופשוט לא היינו באותו הראש. אפשר להבין אותם (הרי לא כולנו זהים במחשבותינו), אך זה לא היה לטובה (בין אם להפיל את ה"עיפרון" באמצע עשייה ...)

עכשיו, כשעברה שנה מאז כל הלחץ, ואני עובד מסודר - עם פחות זמן, דווקא אני יכול להרשות לעצמי לקחת סיכונים.
אני צריך להיות יותר מוכן, ולהתחיל לבד או בעזרה (הכמה גרושים שאני אשלם ליועץ זה או אחר, לדעתי, שווה את זה).

שוב, המוצר היה מוכן בזמנו לצרכים דאז, אך דורש המון שינויים כדי להתאים לטכנולוגיות החדשות (זה פשוט מירוץ ... וגם ללמוד תוכנות לבד, ולהרים משהו לבד, ושמייקרוסופט או חברה אחרת לא יעיפו אותך קיבינימט ויאכלו אותך בלי מלח ... במקום להילחם איתם, אפשר להצטרף אליהם, אך התחרות היא איומה, והמשאבים האדירים של החברות הגדולות וגם החדשות הרבה יותר מאיזה ציפלון כמוני ...)

אין ספק, שאני לא צריך לעשות הכל לבד ... גם אם אני יודע להפעיל את האנשים המתאימים בתקציב הנכון זה בסדר גמור.
... נחכה עוד פרק זמן, כשיהיה מוצר מוכן, ואז אהיה יותר "חכם" (אין מה לעשות. צריך להשקיע, גם אם אני לא בטוח בפירות. סליחה - אני בטוח בפירות ההצלחה. אין דבר כזה לא בטוח).

תודה.
 

goldy

New member
מהו הבידול שלך


מה אתה יודע לעשות שלא כלכלי / בטוח לחברה גדולה?

מה אתה יודע לעשות שלא מתאים ללוגיסטיקה של 'הגדולים'?

מהו הרעיון המרכזי שאינו תלוי בהכרח בשפת תיכנות מסויימת כלשהי?

נסה לשכור שירותיו של סטודנט לתיכנות.
 

neoG

New member
אתה עצמך יודע לפתח ל IPAD? אם לא קח בחשבון

שזה יעלה לך במצב הטוב כ 30 אלף ש"ח לחודש להחזיק אדם שיודע לפתח ל IPAD ויודע מה הוא עושה
 

beyond exp

New member
בזה אתה צודק

אבל אם זה מנחם אותך - אין עסקים פשוטים. אתה לא חווה משהוא שאחרים לפניך לא חוו.

אתה גם צריך להבין שמגיע שלב שבו העשיה צריכה להפסיק להיות תלויה בגורמים חיצוניים כגון יועצים מאמנים וחברים/משפחה. תמיד יהיה עוד מישהוא שיש לו עוד משהוא להגיד לחיוב או לשלילה, ומי שרוצה להתקדם לא יכול להרשות לעצמו שכל אמירה תסיט ותחליש אותו. אל תסיק מזה שההתייעצות מגונה. היא הופכת לכזו רק אם אתה מאפשר לה להשבית אותך.

מוצר תוכנה אמנם שונה במספר מובנים ממוצרים אחרים, אבל העקרונות הבסיסיים שלו דומים מאד לכל מוצר אחר: הוא חייב להביא תועלת למשתמש, וחייב להיות רווחי עבורך. כמה תועלת וכמה רווחי זה כבר דיון אחר, ולא בטוח שניתן לקבוע את שניהם מראש כי שניהם יכולים וצריכים להתעדכן תוך כדי תנועה. אם כל תכנת שמפתח מוצר תוכנה היה אומר לעצמו "למה לפתח מוצר כשברור שידרשו בו שינויים מאחר שהטכנולוגיה משתנה כל הזמן, ואיך אתמודד עם זה שמייקרוסופט יעיפו אותי קיבינימט ויאכלו אותי בלי מלח", ומאפשר למחשבות האלה להשבית אותו, הרי שעולם התוכנה היה נכנס לסטגנציה עמוקה.

ייעצתי פעם לחברה שעסקה במתן שירותים בתחום שרשרת האספקה. נישה של נישה, שמאפשרת לספק שירות לחברות בינלאומיות, ושחוסכת להם המון כסף בעצם זה שהיא מסדירה את המערך הלוגיסטי בשינוע מוצרים בעולם. לאחר שהחברה הוקמה, וכבר היו לה לקוחות שצרכו את השירות (כלומר כבר היה ברור שיש צורך בשירותים שלה), הבעלים של החברה הבין שעליו לפתח מערכת תוכנה ייחודית שתאפשר לספק את השירות בצורה יותר יעילה ומדוייקת, ולשרת יותר לקוחות ולכן הוא גייס שני מפתחים אין האוס, שישבו אצלו חצי שנה ובנו עבורו מערכת. זה היה מתישהוא בשנת 2005, כלומר לפני שבע שנים. התוכנה הזו איפשרה לו למנף את כל השירותים שלו, ולספק אותם למספר הרבה יותר גדול של לקוחות מכפי שתכנן במקור, ומהון להון נהייתה לו חברה שעושה מליונים. לא צריך לשכנע אותך שמן הסתם, טכנולוגיות הפיתוח השתכללו מאז, אבל חוץ מלתחזק את המערכת שלו מדי פעם, הוא לא משקיע בה כלום, אף אחד לא זורק אותו קיבינמט, והוא צוחק כל הדרך לבנק. ותסכים איתי, שאם הוא היה אומר לעצמו בשנת 2005 "נו.... מה, אני אפתח מערכת? מה אני חברת תוכנה? כולה רוצה לתת שירות.... ובטח הטכנולוגיות יתעדכנו... לא... אין טעם", הרי שהוא היה נמצא במקום אחר לגמרי.
אגב, גם בסיפור הזה לא הכל דבש. לפני כשנה פנו אליו מ FEDEX במטרה לבחון רכישה של החברה. הם בדקו אותה, היו בהלם מהמספרים של העסק הזה, אבל החליטו לא להשקיע בגלל התוכנה....כי הם הבינו עד כמה היא מרכזית, אך גם עד כמה היא מיושנת.... אז הם לא קנו, והוא עדיין עושה מליונים! לא נורא. אקזיט זה לא הכל בחיים, וממילא לא בונים חברות לאקזיט אלא רק לעצמאות.
 
למעלה