מי לצריך לשלם את היטל ההשבחה?

fannyd

New member
מי לצריך לשלם את היטל ההשבחה?

ב-2012 רכשתי דירת גג. רק השנה עו"ד של הפרויקט ביקש אישור עירייה לצורך רישום הבניין בטאבו. היום התקשר אלי הקבלן וטען שהתקשרו אליו מהעירייה ודרשו לשלם היטל השבחה מאחר בפרק הזמן שעבר ממועד המכירה הוועדה המקומית הוסיפה אחוזי בנייה על הגג באזור. הקבלן טוען שלצורך קבלת האישור עלי לשאת בהיטל ההשבחה עכשיו ובמידה ולא אעשה כן הוא לא יאפשר את העברת הדירה בטאבו על שמי. זקוקה לעצה דחוף!
 
חובת תשלום היטל השבחה

שלום רב
על מנת לענות על השאלה יש לבדוק מה אומר הסכם המכר בינך ובין הקבלן ועל מי מוטלת החובה בהסכם לשאת בתשלומי היטל השבחה בגין השבחה שנוצרה לאחר חתימת ההסכם. כמו כן יש לבדוק בכלל של מי זכויות הבניה על הגג .
לסיכום לצורך מתן תשובה עניינית יש להתיעץ עם עורך דין שיבדוק את ההסכם.
 

fannyd

New member
היטל השבחה

בדקתי את החוזה. אומנם יש סעיף לפיו כל המסים וההיטלים לתקופה שלאחר חתימת החוזה חלים עלי אך במחלקת הנדסה בעיריה נאמר לי שהתשלום חל על הקבלן בעקבות תב"ע להרחבת חדרי יציאה לגג - 40 מ"ר כשהתכנית אושרה ע"י הועדה המחוזית לתכנון ולבניה ב-3.4.2011 ואילו חוזה המכר נחתם ב-16.7.2012. במחלקת ההנדסה הטילו את האשם על משרד עו"ד שמלווה את הפרוייקט על שלא העביר אליהם את חוזה המכר בזמן, מספר חודשים אחרי חתימת החוזה. הייתי גם במשרד עו"ד שמלווה את הפרוייקט וגם שם מי שעיין בניירת חשב שהתשלום אמור לחול על הקבלן אך טען שהאשם דווקא בעיריה מאחר וחוזה המכר הועבר אליהם במסגרת הרישומים בעקבות מסירת הדירה לרשותי. כעת אני ממתינה לתשובה ממשרד עו"ד. מה ניתן לעשות אם הקבלן לא ישתכנע ועדיין יסרב לשלם? של מי האחריות בכל הסיפור הזה?
 
היטל השבחה

שלום רב
ממה שאת מתארת על פי הסכם החובה לשלם את ההיטל היא על הקבלן. הייתי ממליץ להוציא מכתב התראה ואם זה לא עוזר לפנות לבית המשפט .
 
למעלה