מיכרת הדירה - אין רישום בטאבו

מיכרת הדירה - אין רישום בטאבו

אני לא רוצה להלאות ולכתוב מגילה אז בקצרה:

-יש לי דירה שקיבלתי בירושה. אני מתכוונת לעור לחו"ל ועל כן רוצה למכור את הדירה

-דירה בת 4 חדרים שטח 90 מ"ר

שנת בניה 1981

-כרגע אין רישום בטאבו של כל הגוש חלקה(יש עורכות דין המטפלות בזה אבל עוד חזון למועד). אין פרצלציה ואין רישום בית משותף. הדירות רשומות במושע

-הבניין הוקם על מגרש פרטי שנמכר לקבלן

-הדירה הייתה של הוריי המנוחים והתברר לא מזמן שגם אין הערת אזהרה על שמם (יש כן הערות אזהרה על שמות יתר הדיירים). יש אפשרות להוסיף הערה על שמם ואז על שמי עפ"י צו ירושה אבל העו"ד לא יודע כמה זמן זה יקח

מסמכים שיש לי: חוזה מכירה שנערך בין בעל המגרש להוריי לרכישת הדירה וכן קבלה מקורית ממיסוי מקרקעין


שאלות:

1. מספר דיירים ברחוב שרכשו דירות לפני 15 שנים בערך אמרו שקיבלו משכנתא מבנק לאומי. האם נק לאומי עוד נותן משכנתאות במקרים כאלה של בניינים ישנים ללא רישום בטאבו או שזה כבר לא קיים?

2. דנקאי בבנק הפועלים אמר שזה יהיה בעייתי לאשר משכנתא ושבכל מקרה עורך הדין של הקונה צריך לראות מה אפשר לשעבד. למה הוא מתכוון? על סמך מה לשעבד? אילו מסמכים צריך?

3. יש לי כרגע מישהי שיש לה סכום כסף במזומן על מנת לקנות מייד את הדירה אם כי מדובר ב-100 אלף ש"ח פחות מהמחיר המבוקש. מה לעשות? לחכות שיגיע קונה שכן יהיה מוכן לשלם את המחיר המבוקש ואז להסתכן בזה שיצטרך משכנתא ושזה יהיה טרטור ולא בטוח שיאשרו או שללכ עם מחיר נמוך יותר אך תשלום מיידי?
 
מכירת דירה

שלום,
&nbsp
היכן הזכויות של החברה רשומות ? האם בטאבו או בספרי חברה משכנת ?
אני חושב שהדבר החשוב ביותר שעליך לעשות זה לרשום הערת אזהרה על-שם המנוחים ולאחר מכן על שמך (זה הכי חשוב !!!) ניתן לעשות זאת באמצעות מספר דרכים.
לגבי שאלותייך -
&nbsp
1. ברמה העקרונית בנקים נותנים הלוואות מובטחות במשכנתא גם לגבי נכסים שטרם נרשמו כבתים משותפים בפנקסי המקרקעין, אך יש לבדוק את המצב המשפטי בקשר לדירה. יצוין כי ניתן לבדוק עניין זה בטרם התקשרות בהסכם מחייב.
&nbsp
2. אילו הייתה רשומה לזכותך הערת אזהרה יתכן וניתן היה לרשום לזכות הבנק הערת אזהרה בגין התחייבות לרישום משכנתא. קשה לי להאמין שמישהו יסכים להתקשר עמך בהסכם מבלי שנרשמה לזכותך הערת אזהרה. למשכן הכוונה לרשום הערת אזהרה לזכות הבנק ולרשום משכום על זכויותיך בדירה ברשם המשכונות.
&nbsp
3. העניין הוא לא המחיר. במסגרת העסקה עליך יהיה להתחייב להירשם כבעלים תוך זמן מסויים, דבר שלא בטוח שתצליחי לעמוד בו.
&nbsp
לעניות דעתי, עליך לפעול לתיקון המצב המשפטי הנוכחי (לכל הפחות שתירשם לזכותך הערת אזהרה) ורק לאחר מכן להוציא את הדירה למכירה.
&nbsp
 
הדירה רשומה במושע

עפ"י עורכות הדין שנדכרו כדי לקדם ת עניים הטאבו, הדירות רשומות במושע
עיינתי בעצמי בנסח הטאבו ושם מופיעים שמות בעלי המגרש והאנשים שעימם עשו עסקה כלומר הדיירים והכל נרשם כהערות אזהרה. מדטבר בנסח של עשרות עמודים הכולל את כל החלקה
כמה זמן לדעתך לוקח לרשום הערת אזהרה במקרה שלי? תוכל לתת לי טווח זמנים? יצרי קשר עם עורכת דין מבוגרת שבעלי המגרש דאז (שהום כבר נפטרו) יפו את כוחה לפעות מטעמם. אני אגש אליה מחר עם המסמכים שלי
יש לי כחצי שנה. האם זה יספיק לדעתך?
 
רישום הערת אזהרה

רישום הערת אזהרה מתבצע במקום. כלומר, ברגע שאת מגיע טופס בקשה לרישום הערת אזהרה + צילום תעודות זהות, הערת האזהרה תירשם במיידי.
 
שאלה

לא צריך לרשום קודם הערת אזהרה על שם המנוחים (במקרה זה הוריי שהיו הבעלים המקוריים)?
עו"ד שפניתי לה אמרה שאין לה מושג כמה זמן זה עלול לקחת.
זה באמת כל כך פשוט? יש לי את חוזה הרכישה המקורי, את הקבלה ממיסוי מקרקעין וצו ירושה שבו כתטב שהדירה עוברת אלי
 
רישום הערת אזהרה

כן. במידה ובידייך המסמכים המקוריים לרבות צו ירושה / צו קיום צוואה. מדובר בעניין פשוט. באיזה לשכת רישום מדובר ?
 
שאלה נוספת בנוגע להערת אזהרה

הצלחתי לאתר עו"ד ותיקה שבידיה ייפוי כח משנת 1998 שנתן לה בעל המגרש שבן נמצאת הדירה בה התגוררו הוריי ושאותה אני כעת מנסה למכור
כאמור בשנת 1982 בעת הרכישה לא נרשמה הערת אזהרה לטובתם

היא אמרה את מה שאתה כתבת - שהערת אזהרה נרשמת באופן מיידי. יחד עם זאת היא עברה על החוזה וגילתה שנכתב שם גוש 8266 חלקה 5 בעוד שהבניין שנבנה בסופו של דבר נבנה בגוש 8266 חלקה 1. מכך הסיקה שבחוזה נפלה טעות. היא הסבירה שתמסור תצהיר לטאבו ושהם יצטרכו להוציא מהארכיון את ייפוי הכוח המקורי מכיוון שמדובר בייפוי כח ישן. בבתצהיר כתוב שארעה שגיאה.

השאלה שלי היא כמה זמן לוקח להסדיר את העניין כעת?
 
הערת אזהרה

שלום,

לפי מה שאת מתארת יתכן וזה יסתבך. יתכן והטאבו לא יסתפק בתצהיר ויבקש לקבל פסק דין הצהרתי מבית משפט. במקרה ויסתפק בתצהיר, מדובר בהליך של כחודש.
 
ואם הטאבו יבקש פסק דין הצהרתי?

האם זה ידרוש דיון בנוכחותי או שהעו"ד תוכל לסדר את זה? כמה זמן לוקח לבית משפט לתת פסק דין כזה?
 
למעלה