לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
69956,995 עוקבים אודות עסקים

פורום גירושין

 בפורום זה תוכלו להעלות כל שאלה, התלבטות ופניה הנובעת מענייני גירושין, הסכמי ממון , הסכמי גירושין  , חלוקת רכוש, פירוק שיתוף , משמרות , זמני שהות, מזונות , צוואות וירושות, גישור  ועוד  . ההזמנה היא לשאול כל שאלה, בין אם היא משפטית או אישית. בפורום יתקיימו דיונים הן בשאלות הגולשים והן בנושאים  יזומים  על ידי  כמנהלת הפורום - הכל בתחום הגירושין . 

מניסיוני הארוך כעו"ד לגירושין אני יודעת שהתקופה שבה אדם נימצא בהליך גירושין בשלב כזה או אחר היא אחת התקופות הקשות והמבלבלות בחייו  וכל עצה רגשית ,מקצועית או אחרת שאוכל לתת  במסגרת הפורום , אעשה זאת בחפץ לב . 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום גירושין

 בפורום זה תוכלו להעלות כל שאלה, התלבטות ופניה הנובעת מענייני גירושין, הסכמי ממון , הסכמי גירושין  , חלוקת רכוש, פירוק שיתוף , משמרות , זמני שהות, מזונות , צוואות וירושות, גישור  ועוד  . ההזמנה היא לשאול כל שאלה, בין אם היא משפטית או אישית. בפורום יתקיימו דיונים הן בשאלות הגולשים והן בנושאים  יזומים  על ידי  כמנהלת הפורום - הכל בתחום הגירושין . 

מניסיוני הארוך כעו"ד לגירושין אני יודעת שהתקופה שבה אדם נימצא בהליך גירושין בשלב כזה או אחר היא אחת התקופות הקשות והמבלבלות בחייו  וכל עצה רגשית ,מקצועית או אחרת שאוכל לתת  במסגרת הפורום , אעשה זאת בחפץ לב . 

x
הודעה מהנהלת הפורום
ברוכים הבאים לפורום גירושין
 ברוכים הבאים לפורום גירושין. כאן תוכלו להעלות כל שאלה, התלבטות ופניה בקשר לגירושין. חשוב להדגיש שההזמנה היא לשאול כל שאלה, בין אם היא משפטית או אישית. בפורום יתקיימו דיונים הן בשאלות הגולשים והן בנושאים יזומים ע"י מנהל הפורום - הכל בתחום הגירושין, כגון: איך מחליטים  אם להתגרש או לא, ומה עושים כשיש דילמה בעניין זה, איך מתנהלים הליכי גירושין בישראל, מתי מתאים לפנות לגישור ומתי לא, איך מחלקים את הרכוש בגירושין, איך קובעים נושאים שקשורים לילדים כגון משמורת, זמני שהות ומזונות ועוד. עוד חשוב להדגיש שהאמור בפורום אינו בבחינת ייעוץ משפטי אלא  מידע כללי בלבד ואינו תחליף לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין המתמחה בתחום. לכן אין להסתמך על הנאמר בפורום וכל מי שעושה כך עושה זאת על אחריותו בלבד. כמו כן אבקש לשמור על מספר כללים בסיסיים: לא לפגוע בפרטיות של אנשים אחרים (ללא פרטים מזהים), להתנהל בפורום בצורה מכובדת ובלשון נקיה ולהמנע מפרסומת כלשהי - אישית או אחרת. 
המשך >>

לצפיה ב-'מספרת הגמ' במסכת גיטין:'
מספרת הגמ' במסכת גיטין:
21/07/2019 | 16:49
1
42
היה אדם אחד שאהב את קמצא ושנא את בר-קמצא. עשה סעודה. אמר לשמשו: לך והזמן לסעודה את קמצא, שאותו אני אוהב. הלך השמש והביא בטעות את בר-קמצא השנוא.
מצא בעל הבית את בר-קמצא יושב ליד שולחנו. אמר לו: הרי אתה שונא אותי. מה אתה עושה כאן?!
השיב בר-קמצא: הואיל ובאתי הנח לי ואתן לך דמי האכילה והשתייה שלי.
אמר לו בעל הבית: לא! צא מכאן.
- אתן לך דמי חצי סעודתך.
- לא
- אתן לך דמי כל סעודתך.
- לא
נטלו בידו, העמידו והוציאו החוצה.
אמר בר-קמצא: הואיל וישבו שם חכמים ולא מיחו בידו כנראה שנוח להם בזה. אלך ואלשין עליהם לפני המלך.
ואכן, אמר וכך עשה. בר-קמצא הלך ואמר לקיסר: מרדו בך היהודים. ומשם היתה קצרה הדרך לחורבן הבית שהומט על ישראל.
 
***
מיד לאחר קריאת הסיפור, נשאלת השאלה, מדוע לא מוזכר שמו של בעל הבית? הרי אין ספק שחז"ל לא 'השמיטו' אותו במקרה.
ייתכן וחכמינו לא ציינו את שמו כדי לומר לנו שהאדם הזה פשוט יכול להיות כל אחד!
אני, אתה ואת.
הגמרא לא מתארת כאן סיפור פרה-היסטורי שנשלף ממרתפי המוזיאונים. מדובר במציאות שעלולה להיות אקטואלית עד כדי כאב, כאן ועכשיו. לא משהו שרק קרה, אלא שממשיך לקרות כל הזמן, ובגללו עדיין אין לנו בית מקדש אלפיים שנה אחרי.
האם שנאת חינם זה דבר שעבר זמנו? האם אהבות ושנאות, סכסוכים ומניפולציות חלפו מן העולם? האם אוזנינו לא שומעות מדי יום מילים שלא צריכות להיאמר ופינו לא משגר חיצים שבשוגג (או במזיד) ננעצים בליבו של מישהו אחר? האם לא קורה שאנו שותקים ומעדיפים לעצום עיניים במקום בו צריך לקום ולעשות מעשה? שאנו מעדיפים 'לבטוח בה'' ולגלגל אחריות כלפי מעלה, בזמן שתפקידנו להשתדל ולעשות מעשים? מצוי מאוד להיכשל בגאווה, אבל האם לא קורה גם שנכשלים בענווה שאינה במקומה?
פתגם ידוע אומר: מספיק טיפש אחד בשביל לשרוף יער שלם. זה ודאי נכון. אך הגמרא שמספרת לנו על קמצא ובר-קמצא מלמדת אותנו דבר חשוב נוסף - צריך עוד הרבה אנשים מסביב שיניחו לזה לקרות.
"כל דור שלא נבנה בית המקדש בימיו כאילו נחרב", אמרו חז"ל. אך אולי דווקא היום הזה, יום החורבן, עשוי להיות זמן של חשבון נפש והתחלה חדשה. 
גירושין >>
לצפיה ב-'תענית י"ז בתמוז הוא יום צום, שנקבע לזכר נפילתה של ירושלים'
תענית י"ז בתמוז הוא יום צום, שנקבע לזכר נפילתה של ירושלים
<< ההודעה הנוכחית
21/07/2019 | 17:03
21
י"ז בתמוז, הוא יום צום, שנקבע לזכר נפילתה של ירושלים, נפילה שהובילה לחורבנו של בית המקדש. ביום זה נפרצו חומותיה של ירושלים, על ידי חילות האויב שנכנסו לתוכה. י"ז בתמוז הוא היום שפותח את "שלושת השבועות" – תקופת האבל הלאומי, שמגיעה לשיאה ביום תשעה באב.
תענית י"ז בתמוז, היא הראשונה מבין ארבע התעניות, שמוזכרות על ידי הנביאים. מטרת הצום היא לעורר את תחושת האובדן על חורבן בית המקדש – ועל הגלות שבאה בעקבותיו.
בכוחם של הצער והאבל על האירועים הטראגיים הללו, לסייע לנו להתעלות ולהתגבר על הטעויות והחסרים הרוחניים, שהביאו עלינו מלכתחילה את אותם אסונות. וכך, באמצעות תהליך התשובה (בחינה עצמית והחלטה להשתפר), אנחנו מקבלים את הכוח להפוך את העצב לשמחה. בהתייחס לכך מבטיח התלמוד, שלאחר גאולתו העתידית של עם ישראל ובניינו המחודש של בית המקדש, יהפכו ימי צום אלה לימי חג ושמחה.
 
כמו שמתנבא הנביא זכריה:
"צום הרביעי (י"ז בתמוז) וצום החמישי (ט' באב) וצום השביעי (צום גדליה) וצום העשירי (עשרה בטבת) יהיה לבית יהודה לששון ולשמחה ולמועדים טובים..." (זכריה ח', י"ט).
 
בתחילה היה הצום מתקיים ביום התשיעי בתמוז, שהוא היום בו נפלה ירושלים בימי הבית הראשון (בשנת 586 לפנה"ס). אולם, לאחר שהיא נכבשה שוב בי"ז בתמוז – כיבוש שהוביל לחורבנו של בית המקדש השני, החליטו חז"ל לייחד צום אחד עבור כל אותם אסונות שאירעו בתאריך זה.
 
כיצד מקיימים את צום י"ז בתמוז?
אין לאכול או לשתות מעלות השחר ועד לצאת הכוכבים.
נשים הרות ומיניקות – ואנשים שעשויים להיפגע בריאותית – פטורים מהצום.
אם י"ז בתמוז חל בשבת, דוחים את הצום ליום ראשון.
רחצה, סיכה בשמן ונעילת מנעלי עור – מותרות כולן.
החזן מוסיף את ברכת "עננו" בתפילת העמידה בשחרית ובמנחה. היחיד מוסיף את הבקשה רק בתפילת המנחה (ובחלק מהעדות גם בשחרית).
אומרים "סליחות" ו"אבינו מלכנו".
אומרים י"ג מידות" (שמות ל"ב,י"א), הן בתפילת השחרית והן בתפילת המנחה.
הפסוקים מישעיה (נ"ה,ו' – נ"ו,ח'), העוסקים בחידוש עבודת בית המקדש, נקראים כהפטרה לתפילת המנחה.
 
היום,
בארץ ובעולם מציינים את צום י"ז בתמוז, מעלות השחר ועד צאת הכוכבים, ונמנעים מאכילה ומשתייה. על פי התאריך העברי, הצום אמור היה לחול ביום שבת, אך בשל קדושת השבת הוא נדחה ביממה.
בשבעה עשר בתמוז הבקיעו כוחותיו של טיטוס, המצביא הרומי, את חומות ירושלים בתקופת בית שני. הקרבות בתוך העיר נמשכו שלושה שבועות, עד תשעה באב, אז הוחרב בית המקדש. מסיבה זו, מכונים הימים בין י"ז בתמוז לתשעה באב "שלושת השבועות" או "ימי בין המצרים", ורבים נוהגים בהם מנהגי אבלות
גירושין >>

מנהל/ת הפורום

אודות:
עו"ד מיכל מוזס, הינה מומחית בדיני משפחה, מגשרת מוסמכת ונוטריון, עם התמחות נוספת בדיני מקרקעין. עו"ד מיכל מוזס הינה בעלת ניסיון מקצועי כעורכת דין פע
עוד...

הודעות אחרונות

18:35 | 17.09.19 אורחים בפורום
10:29 | 15.09.19 אורחים בפורום
11:30 | 10.09.19 Roeiii1
20:06 | 29.08.19 אורחים בפורום
19:08 | 29.08.19 אורחים בפורום
16:53 | 25.08.19 אורחים בפורום
18:14 | 21.08.19 אורחים בפורום
10:27 | 21.08.19 עוד מיכל מוזס
07:08 | 08.08.19 אורחים בפורום
18:33 | 05.08.19 אורחים בפורום
11:42 | 05.08.19 אורחים בפורום
16:06 | 03.08.19 אורחים בפורום
18:29 | 21.07.19 אורחים בפורום

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ