הצדק צריך שיעשה, השאלה אם אפשרי וכיצד ?

Endometriosis

New member
הצדק צריך שיעשה, השאלה אם אפשרי וכיצד ?

קרובת משפחה שלי מצויה בסכסוך גירושין עם בן זוגה לשעבר וכעת מתנהלים ביניהם 3 תיקים בבית המשפט לענייני משפחה (משמורת, פירוק שיתוף והסדרי ראיה) ותיק גירושין בבית הדין הרבני.
השניים היו נשואים כמעט 6 שנים, מהנישואין נולדו שתי בנות מקסימות (בת 5 ובת 3), ולשניהם הכנסה פנויה זהה.

ולשאלה: כחלק מן העזיבה של בן זוגה לשעבר את דירתם השכורה המשותפת, הוא הגיע בערב ראש השנה עם אמו וחבר נוסף והפתיעו את בת הזוג בדירתם בשעת אחר הצהריים כאשר זו התכוננה להגיע לארוחת ערב עם הבנות בביתנו. בן הזוג הודיע לה שהוא לקח את שתי הבנות והוא והן עוזבות את הבית והוא מוכן להתיר לה לראות את הילדים ושהיא תשוחח עם עורכת הדין שלו. לשמוע ולא להאמין. קרובת משפחתי התקשרה אליי מיד, אמרתי לה לשמור על קור רוח ולצלם את הכל. ובזמן הזה בן הזוג לשעבר ביחד עם אמו והחבר החלו אוספים חפצים משותפים (בגדים וצעצועים בעיקר ועוד דברים אחרים) לתוך שקיות שחורות ומוציאים אותם מהבית. האירוע התראומתי שצולם הסלים כאשר קרובת משפחתי התקשרה למשטרה והודיעה שחטפו את בנותיה. במקביל חברו של הבעל התקשר למשטרה והחל לטעון שהוא הוכה על ידה (לא היה ולא נברא). כאשר הגיעו השוטרים טען הבעל כי היא מכה אותו וכי בכמה הזדמנויות היא הכתה את הילדים ועוד טענות אלימות.
מקרה הזוי שהסתיים בעוגמת נפש אדירה מול כל השכנים שלה וכאשר בנותיה נלקחו ממנה ונאלצה לחתום על כתב ערובה שהרחיק אותה מבנותיה למשך שבועיים וכל זאת בשל עלילת שווא.
כאשר שמעתי מיד קפצתי לסייע בלי לחסוך במשאבים, ניסיתי לערער על החלטת המשטרה לשלום ולמחוזי אך כשלנו. בינתיים עם חלוף הזמן הצלחנו לסגור את התיק מעילת חוסר אשמה (במקום עילת חוסר ראיות).
החלטתי שאני לא עובר על זה לסדר היום ורוצה לתבוע עבורה על חשבון המשאבים שלי (כל העלויות המשפטיות אשלם) על הדרך והצורה הנבזית שגרמה לה עוול, בייחוד שהיא אדם טוב שלא ראה עד אותו היום תחנת משטרה ודרך והצורה נועדו לפגוע בו.

שאלתי הראשונה נוגעת לאמו של בן הזוג לשעבר וחברו אשר הגיעו לביתם ללא הזמנתה ונגד רצונה ולקחו חפצים מבלי הסכמתה תוך התערבות במצב עדין כאשר החבר עוד מעז להעליל עליה עלילת שווא למשטרה (לא הוגשה תלונה ולא נחקר) אבל אמו של בן הזוג העידה במשטרה לא הייתה אלימות במקרה.
האם ניתן לתבוע אותם על הנזקים שנגרמו (נזקים ממונים של רכוש שנלקח, ובעיקר נזקים נפשיים לרבות טיפול פסיכולוגי וטלטלה נפשית) שעברה קרובת משפחתי ? במידה וכן באילו סעיפים, והאם יש תכלית לתביעות אלו ?
לגבי בן הזוג, כיצד ואיך ניתן לתבוע אותו ? באילו עילות ? שהרי הפר את חוק הכשרות אפוטרופוסות בעת נטילת הבנות ? (כיום הסדרי הראיה שוויוניים ביניהם) והאם וכיצד על הדרך הצורה ? אגב הוא נטש אותה עם הסכם שכירות עליה ולא משלם כלום כמו גם לא מחזיר מפתחות וכיוב'

אני שואל כאן כי מניסיוני עם משפטנים ועורכי דין הם נוהגים להבטיח עולמות וכאשר מגיעים לבית המשפט מגלים מציאות אחרת, לכן אף שאין לי בעיה לממן את ההליכים חשוב לי לדעת שלפחות הצדק יעשה לה.
 
אני לא משפטנית, אבל... להליך משפטי יש מחיר רגשי מאוד כבד

וכמובן גם מחיר כלכלי שאפילו זכייה במשפט לא תפצה עליהם. הדבר נכון במיוחד במשפטי גירושין, שם אין צד שהוא פושע מובהק וצד שהוא קורבן מובהק וכמעט תמיד השופטים פוסקים סוג של פשרה.
אם הם כבר הגיעו לסוג של סטטוס קוו עם משמורת משותפת, אולי כדאי להניח בצד את האירוע ההוא, כי טראומתי ככל שהוא היה, המלחמה הממושכת בין ההורים, שכנראה תסלים אם תתבעו את האב בתביעה נוספת, היא זאת שפוגעת בילדים. לכן המטרה שלכם צריכה עכשיו להוריד את הלהבות ולא ללבות אותן. במקביל, אם יש לך אפשרות לסייע כלכלית ולוגיסטית, תעזור לה במהרה למצוא שוכר חלופי לדירה לעבור דירה שהיא תוכל לעמוד לבד בשכ"ד שלה, כי כנראה שבעתיד היא לא תקבל מזונות ומדור או שתקבל סכום נמוך מאוד (שכר דומה, משמורת משותפת...) ככה שכדאי שתתחיל כבר מעכשיו להתרגל לרמת חיים פחותה ממה שהיתה רגילה אליה כשהיו בבית שתי משכורות...
בהצלחה
 

Endometriosis

New member
יש צדק בדברייך ועדיין בנסיבות המקרה

מוזר ככל שיהיה, גם עבורי, למרות המעשים הנבזים, היא ובן זוגה, השאירו את הבנות מחוץ למשחק ושומרים עליהן מפני המאורע והמאוראות.

באשר לה, אנחנו דואגים לה, נפשית היא השתקמה בצורה מעוררת השתאות, עומדת על הרגליים, איתנה וחזקה נפשית (במחיר של טיפול פסיכולוגי קצר), אנחנו לצידה מקשיבים ותומכים, וכל יום היא מתקדמת לעתיד חדש ובתקווה שטוב יותר.
כלכלית, אנחנו כמשפחה מלוכדת ובעלת יכולות, עוזרים לה ולא יחסר לה ולבנותיה דבר, לא כעת ולא בשנים הקרובות. [הסדרתי מול בעל הדירה את הישארותה בשנתיים הקרובות (תשלום שכ"ד מראש תמורת הנחה) בדירה כדי למנוע שינויים נוספים בחייה ובחיי הבנות ודאגנו לשאר ההוצאות האחרות (כמו רכב שכור ודלקן, וכרטיס אשראי להוצאות שוטפות)], בקיצור מצבה טוב מאשר קודם וכך ישאר.

מה שלי חורה, היא הדרך והצורה, והתחושה שאין לא נעשה משהו אז עולם כמנהגו נוהג והתנהגויות מסוג זה ימשיכו, כלפי אנשים אחרים. לכן, אני מבין את המחיר, ובהתייעצות איתה וכפוף להחלטתה הסופית, תבחר הדרך. ובתנאי שהליכה בדרך לא תדרדר את מצבה ו/או מצב האחייניות. לכן אני מעוניין לדעת, מה העילות המשפטיות ומה הסבירות לקבלתן, ומה הפיצוי שינתן.
 
שוב, אינני משפטנית, אבל...

אנחנו לא שומעים את הצד השני ולא יודעים מה הטענה שלו לאותה התפרצות הביתה... אולי הוא יעלה בבית המשפט טענות שיטילו אור אחר על המקרה.
בכל מקרה, כל התנהלות מול בית משפט היא אירוע טראומטי, כל דיון הוא סיבה למתח נפשי ולילות ללא שינה, האם זה שווה את זה? ועזוב אותך מלהיות אור לגויים. מה שחשוב זה שקרובת משפחתך תעבור בשלום את התקופה הזאת. אחר כך לך תתנדב בעמותה להגנה על נשים בגירושין...
 
את צודקת אבל יש כאן מלחמת חמולות

זה כבר מזמן לא סתם גירושין, ובני הזוג כבר הפכו לשחקנים במשחק גדול מהם. הגבר מגייס את אמא שלו וחבר, האשה את משפחתה האיתנה והתומכת, ויאללה, מלחמה. כי אנחנו במזרח התיכון ויש פה פגיעה בכבוד. בקרוב מאד הם ישכחו על מה בכלל המחלוקת, אם לא שכחו כבר, וכל מה שיהיה חשוב מאותו רגע יהיה לנצח במלחמה, או ליתר דיוק שהצד השני יפסיד. כי במלחמות האלה אף פעם אין מנצחים. כמו שפעם אמרה לי ידידה עורכת דין על לקוח שלה, הוא מוכן שיוציאו לו עין כדי שלשני יוציאו שתי עיניים. עצוב מאד.
 
כן, לתבוע תמיד אפשר

החל מלשון הרע ועד נזיקין. אם לדעתך המצב לא גרוע מספיק ואתה רוצה להסלים אותו עוד, אז לך על זה
. גם עורכי דין צריכים להתפרנס ממשהו. אתה יודע כמה עולות יאכטות ומכוניות יוקרה בימינו?
 

YoniS007

New member
מטבעם של עימותים משפטיים שכל צד משוכנע בצדקתו

אני די בטוח שאם הבעל היה כותב פה, היינו שומעים נרטיב שונה לחלוטין ופרשנות אחרת לאותם אירועים. מי צודק? הרבה פעמים שני הצדדים. לכן בתי משפט לא "עושים צדק", את זה רק בית דין של מעלה עושה, בתי משפט מיישמים את החוק.

אם אתה מחפש לצאת צודק, תשלם על כך מחיר כבד מאד, ואני לא מתכוון כספית אלא רגשית. גירושין זה מקרה מובהק בו כדאי להיות חכם ולא צודק. אם תלבה עוד את הסכסוך כדי לספק את יצר הנקמנות שלך אתה הורס את חייה של הבחורה הזאת וכל מי שסביבה. האם תצא צודק? אולי. אבל אולי לא. אבל בין כה וכה את הנזק שתעשה ייקח שנים רבות לתקן, אם בכלל.
 
הצדק צריך שיעשה

סיפור מאוד מורכב והאמת שדי קשה לי להתיחס לשאלות בדבר תביעות נזיקיות כי את זה כדאי שתפנה לעו"ד העוסק בנזיקין .
מה שנראה לי כרגע הכי קריטי זה הסדרת המישמורת באופן פורמאלי [ אתה אומר שהחלוקה שיוויונית ] מזונות לאור העובדה שאתה אומר שאינו משלם שכירות וכו'. אתה בוודאי מודע לכך שלפי הפסיקה אם שנהם מרויחים אותו דבר המזונות יההיו באמצעות חלוקה בהוצאות אם הוא מרויח יותר יש מקום למזונות . נראה לי שכדאי להוציא כרגע משאבים להסדרת הסכם או פסיקה ביחס לאמור לעייל. אח"בכ תתיעץ עום עו"ד נזיקין
 
למעלה