איך מסיימים את זה יפה?

Tarsier

New member
איך מסיימים את זה יפה?

אנחנו נשואים 8 שנים עם 3 ילדים ועברנו עליות ומורדות ולצערי הרבה אירועים שצילקו את מערכת היחסים שלנו עד כדי כך שאנחנו לא יכולים לחיות ביחד יותר.

אנחנו גרים בדירה שכורה ביחד (אין לנו נכסים) ורוצים הדדית לסיים את זה על הצד הטוב ביותר, עבורנו ועבור הילדים.

הבנתי שגישור יכול להיות הליך רלוונטי אבל אני לא מבין בזה כלום.
אשמח לעצות לגבי מה לעשות, עם מי לדבר ומה הצעדים שעלינו לנקוט בכדי להימנע מהוצאות מיותרות ופיצוצים.

האם צריך לראות עו"ד בנפרד בכל מקרה? לפתוח תיק ברבנות?בנוסף, מה ההסדר המקובל עם ילדים קטנים (עד גיל 6)?

תודה
 

Martineden2

New member
ברור שצריך לפתוח תיק ברבנות

1. כל עוד אין לכם רכוש משותף הדבר יהיה יותר קל פחות מריבות וסיבוכים 2.תמיד רצוי להפרד יפה למען הילדים כמו במקרה שלי לפחות 3 להגיע להסכמה שזה באמת הסוף שלא יקרה מצב שתפספסו משהו...
 
גם ללא דירה בבעלותכם, יש לכם עניינים פיננסיים להסדיר

תהליך שנקרא איזון משאבים. למשל איזון הסכומים שצברתם לפנסיה.

הנושא השני שיש להסדיר, הללו הם זמני השהות של הילדים. כיום מקובלים זמני שהות שווים או כמעט שווים (משמורת משותפת).

הנושא השלישי הוא מזונות ילדים. עפ"י ההלכה החדשה שקבע בית המשפט העליון בשנה שעברה, האב אחראי באופן בלעדי לזון את ילדיו רק עד גיל 6. הסכום פרופר תלוי במספר הילדים, צרכי הילדים, היחס בין זמני השהות, והכנסות ההורים. כמו כן האב יישא בחצי מההוצאות המיוחדות כמו חינוך, חוגים, טיפולים מיוחדים וכו'. מעל גיל 6 שני ההורים אחראים באופן שווה כך שסכום המזונות שהאב משלם קטן משמעותית, תלוי ביחס ההכנסות של ההורים וזמני השהות ובאופן עקרוני יכול להיות מצב גם שהאם תשלם לאב אם היא מרוויחה יותר. מזונות משולמים עד גיל 21 כשבגיל 18 הסכום פוחת לשליש.

כיום לא "פותחים תיק" אלא פונים תחילה ליחידת הסיוע שליד בית הדין הרבני ובית המשפט לענייני משפחה. לשים לב שכל הליכים עתידיים אם וככל שיהיו, ייערכו באותה ערכאה כך שזאת החלטה די רצינית לאן לפנות. כלל האצבע שהיה קיים בעבר שהרבני עדיף לגבר ובית המשפט עדיף לאשה, כבר לגמרי לא תופס. סביר מאד שכיום גבר ייצא מבית המשפט לענייני משפחה עם מזונות הרבה יותר נמוכים מאשר ברבני. ביחידת הסיוע יתקיימו לכם 4 פגישות (או פחות) שבהן תקבלו הדרכה על דרכים שונות ליישוב הסכסוך, כולל גישור.

זאת בערך התורה על רגל אחת. כדאי לך לקרוא וללמוד לבד את הנושא, או, אם התקציב מאפשר, לקבל ייעוץ והדרכה מעו"ד, גם אם פניכם לגישור.

בהצלחה ושיעבור בקלות.
 

Tarsier

New member
יש המלצות על מגשרים מניסיון?

אם אפשר להעמיק קצת על התהליך ועל היחס של המגשר כדי להבין למה לצפות.
 
תהליך הגישור

התהליך משתנה מעט מזוג לזוג. בדרך כלל קודם מתקיימת פגישת היכרות בה המגשר מנסה להכיר את הזוג ואוסף מידע ראשוני על המשפחה, שנות נישואין, ילדים, הכנסות, נכסים, סיבת הגירושין וגם מנסה לעמוד על עומק הקונפליקט. באותה פגישה בדרך כלל המגשר נותן לזוג סקירה ראשונית על המשך תהליך הגישור ותהליך הגירושין עד הגט. אם הוא מחליט שיש סיכוי להצלחת תהליך הגישור, הוא מקיים אחר כך פגישות אישיות עם כל אחד מבני הזוג בנפרד להבין איזה דגשים חשובים לכל אחד מהם. לפעמים מתחילים מהפגישות האישיות, במיוחד כשאחד מבני הזוג לא ממש רוצה גישור ו/או כשלבני הזוג קשה לשבת יחד באותו חדר אבל עדיין מעוניינים לגמור מהר ובזול במסגרת גישור. הפגישות הבאות, בדרך כלל בין שתיים לארבע פגישות, מוקדשות למעבר על הנושאים שייכנסו להסכם, זמנח שהות, חלוקת הרכוש, מזונות ותנאים כלליים של התנהלות אחרי הפרידה. לפעמים נדרשות יותר מארבע פגישות. לאחר שיש הסכמה על כל הנושאים שצריכים להיכנס להסכם, המגשר ינסח את ההסכם ויעביר טיוטה ראשונה לצדדים לעיון. לאחר כשבוע (או יותר) נפגשים שוב כשכל אחד מבני הזוג שואל שאלות, מבקש הבהרות, מעיר הערות ובמידת הצורך מבקש תיקונים. על סמך הפגישה הזאת, לפעמים יותר מאחת, המגשר מכין טיוטה שנייה, מתוקנת, שבדרך כלל היא סופית. אלא אם אחד מבני הזוג התחרט לגבי משהו שכבר סוכם או שם לב לבעייה שלא היה ער לה קודם. אבל בדרך כלל טיוטה שנייה היא סופית או קרובה מאד לטיוטה סופית. לאחר מכן יש פגישת חתימה על ההסכם. ההסכם החתום מועבר לבית המשפט לאישור. מגשר שיודע את מלאכתו לא יכניס להסכם סעיפים שבית המשפט לא יאשר אבל יש שופטים שמעדיפים שינויים כאלה ואחרים, בעיקר לגבי גובה המזונות אבל לא רק. בני הזוג נדרשים בדרךכלל להופיע לדיון בהם השופט או דיין בהתאם למסגרת שנבחרה מוודא שבני הזוג מבינים את ההסכם וחתמו עליו מרצונם החופשי. שוב, יש פה הבדלים בין שופטים, יש כאלה שדוגלים בגישה שמה שהזוג החליט, זאת בעייה שלהם בעוד אחרים מתעמקים, חוקרים את הזוג ופותחים הרבה סעיפים לדיון מחדש. בבתי משפט פחות נהוג שהשופט יפנה ישירות לבני הזוג, הוא ידבר בעיקר עם המגשר, בבתי הדין הרבניים הרבה יותר מקובלת פנייה ישירה לבני הזוג. אבל בשני המקרים, אם המגשר יודע מה הוא עושה, הוא יוכל להימנע מרוב הבעיות ויהיו לו תשובות לכל השאלות.

לגבי המלצות שמיות, לא אכנס לזה כאן. אני ממליצה שתתקשרו עם כמה באיזור מגוריכם, תעשו פגישת היכרות, ותתרשמו מהיחס והמקצועיות. האם יש לו יחסי אנוש, ניסיון, אינטליגנציה ואינטליגנציה רגשית מספיק טובים כדי להתמודד עם משברים שהם די בלתי נמנעים בתהליך כזה? כמובן שאני ממליצה לפנות רק למגשר שהוא עורך דין ולא להסתפק בכך שעורך דין יעבור על ההסכם אחר כך.

הכל נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות וכמובן חל גם על מגשרות
 
מסכימה ומוסיפה רק עוד שלב אחד.

בשלב בו מתגבשת הטיוטא הסופית , מומלץ לכל אחד מבני הזוג לקחת את זה לעו"ד להתייעצות. לוודא שההסכם טוב עבורו, ושהוא בכיוון הנכון.
ובמידה ויש הערות- זה הזמן להעלות אותן.

ממליצה בחום לפנות למגשרים על סמך המלצות של חברים ומכרים. היום המון זוגות פונים לערוץ הזה, לפחות מתחילים שם- כך שבין כל הגרושים גרושות בסביבתכם בוודאי תוכלו ללקט כמה שמות
 
לגמרי


ולדעתי לערב יועץ רק בחתימה זה מאוחר מדי. כדאי לקבל ליווי וייעוץ לאורך כל תהליך הגישור. אבל כמובן עדיף מאוחר מבכלל לא.
 
למעלה