דרישת פיצוי

אני פשוט לא מת על אנשים שבוחרים לפעול בדרך מסויימת

וכשהתוצאה איננה זאת שהם קיוו, הם מאשימים מישהו אחר. וגם בלי קשר למה שאני אוהב או לא אוהב, במחן התוצאה "אכלו לי, שתו לי" זאת דרך גרועה מאד להתנהל באופן כללי ובטח במקרה הזה. הסיכוי הכי טוב שלה להיכנס לגירושין, לעבור אותם בשלום, ולצאת מהם במינימום נזק נפשי וכלכלי ובאופן שיאפשר לה לפתוח דף חדש ולהמשיך בחייה, הוא להתנהל בצורה מחושבת ולא אמוציונלית ובמיוחד להגיע לתהליך עם ציפיות ריאליות.

נכון, אני לא איש מקצוע, אז אנא האירי את עיני על סמך איזה יסוד משפטי קבעת שלך "דווקא נראה שמגיע לה משהו"? היא בחרה לפנות לפורום פתוח, שבו כל אחד יכול לחוות דיעה. את תחווי דיעה דיעה וכך כל אחד אחר, כולל אנוכי.

את מה שהיה לי לומר על סמך המידע שמסרה כתבתי לה וסלחי לי שאני בוחר שלא לשחק במשחק הניחושים שלך מעבר לכך, אולי זה ואולי ההוא.

אני יוצא מנקודת הנחה שכל אדם סביר יפנה לקבל לכל הפחות ייעוץ משפטי, אם לא אף ייצוג, מידי עו"ד שזה תחום התמחותו. לפני הגירושין ובמהלך הגירושין. לכן אני לא מוצא סיבה לציין את המובן מאליו בכל הודעה והודעה.
 
מה שהיא הכי צריכה זה את האמת

והאמת זה שאין לה קייס. גם אם יש לה אפשרות תיאורטית לתבוע, רוב הסיכויים שהתביעה תידחה והיא תשאר עם חשבון עו"ד לשלם ואולי גם תצטרך לפצות את הוריו בהוצאות משפט. האם אז היא תרגיש יותר טוב?

בשביל אמפתיה יש לה את רשתות התמיכה שלה, חברים, הורים, משפחה.

אני מבין שאת בוחרת לא לענות לי על איזה יסוד משפטי את מבססת את הקביעה שמגיע לה משהו ולכן אני מסיק את המסקנות לבד.
 
ואת באמת חושבת שאכפת לי איזה משקל את נותנת לדעתי?

את מתעלקת עלי ומנסה בכל כוחך להשתיק אותי עם תשובות לגופו של אדם ולא לגופו של עניין. כשתעני על סמך מה קבעת שמגיע לה משהו אשמח לענות לך עניינית ואם אשתכנע שאת צודקת, אהיה ראשון להכיר בזאת. בינתיים לא העלית שום סימוכין לדעתך או שאולי זאת משאלת לבך שמגיע לה משהו כך שבינתיים אני ממשיך להחזיק בדעתי שעל סמך הנתונים שהוצגו פה אין לה קייס.

אני מאד מכבד את דעתו של עו"ד יעקובוביץ אבל כנראה שאת לא מבינה את המשמעות של הביטוי "ייתכן שאת זכאית לפיצוי" אם כבר קבעת על סמך זה שמגיע לה משהו.
 

Bar8881

New member
אכלו לי שתו לי?

סלח לי, האם אנחנו מכירים? מנין הדעות החובבניות המבוססות שלך? לא מת על אנשים ש? אני מניחה שרציתי דעה אובייקטיבית של עו"ד ולבטח לא ביקורת של מי שיודע עליי כלום ומעז להביע דעה על ההתנהלות שלי בחיי. מניחה שאתה בחור צעיר, כבזה אין לך מושג עדיין ממורכבות שאינה קשורה ללהיות קורבן. חיה את חייך בשקט ואל תהיה אימפולסיבי במתן ביקורות כאלו ואחרות. זו עצתי לך, נגב את טיפות החלב מהשפתיים.
 

Bar8881

New member
דרישת פיצוי

היי,
בעלי החליט שהוא עוזב את הבית ומעוניין לקדם את הליך הגירושין. הוא אדם מאוד מחושב, כך היה תמיד. עכשיו לענייננו, לפני כשלוש שנים הוריו של בעלי אמרו לנו בעפ כי יתנו לנו דירה למגורים. בעלי שיפץ את הדירה והפך אותה לשני מפלסים. הדירה לא רשומה על שמו כמובן. לאטרך השיפוץ האינטנסיבי אני הייתי בבית והוא תמיד אמר שהבית שהוא מתאמץ עבורו הוא בעצם עבורנו. יש לציין שגרנו בדירה הזו כשנה טרם השיפוץ. הדירה כיום מושכרת דהיינו שני המפלסים, לפני מספר חודשים ליוויתי את בעלי למשפט מול אחת השוכרות שלא שילמה שכירות סדירה. העניין הוא שאין לי את שמה, הכסף מהשכירות מגיע להוריו של בעלי מאחר והוא לקח הלוואה מהם כדי לשפץ את הבית. חסרים לי פרטים רבים שאיני יכולה להניח עליהם את האצבע. השאלה היא, האם למרות שהדירה על שם הוריו אני זכאית לפיצוי כלשהו? יש לציין שלא צברנו נכסים יחד או לקחנו משכנתא היות והדירה עמדה על הפרק..
 
אני יכול להיות בן 8 ואני יכול להיות בן 80

זה לחלוטין לא משנה כי את בוחרת בעקביות להתעלם מעיצות שיכולות להועיל לך ולתקוף אותי כי אני לא אומר את מה שהיית רוצה לשמוע.

שיהיה לך בהצלחה. באמת, בלי שום ציניות.
 
קשה לראות אפשרות ריאלית שתקבלי משהו

הדירה על שם הוריו, הכסף מהשכירות הולך להוריו. גם אם הייתה ניתנת לכם בפועל כמתנה, ולא רק איזו הבטחה בע"פ, היא הייתה עקרונית מוחרגת מהרכוש המשותף. דעתי, גרתם בדירה הזאת שנה בלי ששילמתם שכר דירה (אני מניח) אז כדאי להגיד תודה על המתנה הזאת ולהמשיך הלאה.
 

Bar8881

New member
אני הבוס?

על איזה בוס מדובר? החיים שלי היו בהולד רק על מנת שבעלי יוכל להתקדם בעוד שאני טיפלתי בילדיו. בזמן הזה יכולתי לקחת משכנתא, אבל, במקום זה הוא שיפץ בית עבורנו. הוא גם לקח הלוואה מהוריו כדי לשפץ ועכשיו כשהשוכרים משלמים את השכר עבור הדירה זה מחזיר את החוב האמור. בוס אתה אומר? כנראה שאתה לא מבין מה היא סיטואציה בה אני צריכה להתמודד עם שתי בנות בנות 3 ו 6 שאביהן החליט לעזוב את הבית ולגור בקראוון. להתקדם לדירה כמובן שאי אפשר, אני רק הולכת ושוקעת כלכלית..אז בוס? יש מילים שצריך לשקול, יותר פועלת ניקיון זרה אתה מתכוון.
 
כעצה כללית לחיים, תפסיקי להאשים אחרים

החיים שלך היו על הולד כי את בחרת לשים אותם על הולד. יכולת לעשות הרבה מאד דברים, בחרת לשחק ראש קטן. זאת הייתה בחירה שלך ותצטרכי לקחת עליה אחריות.

מה שתקבלי עפ"י חוק ועפ"י פסיקה זה מזונות על הילדה הקטנה עד הגיעה לגיל 6. על הילדה הגדולה ועל הילדה הקטנה לאחר שתעבור גיל 6 תתקבל החלטה בהתאם ליכולת הכלכלית של שניכם, צרכי הילדים וזמני השהות.

בהצלחה.
 
דירה על שם ההורים

שלום רב,

מבלי לקבוע מסמרות ולהביע דעה נחרצת על סמך המידע החלקי והמצומצם שפירטת, על פני הדברים נראה שיש קושי, כאשר הדירה רשומה על שם ההורים ואין התחייבות בכתב מצידם להקנות לכם את הדירה (או דירה אחרת) במתנה. בהחלט יתכן שאת זכאית לפיצוי (מההורים) על חלקך בהשקעה בשיפוץ הדירה ובהשבחתה.
אני מבין שמבחינתך היתה הסתמכות על כך שתקבלו את הדירה, אך חבל שלא נתתם לזה עיגון משפטי.
בכל מקרה, כדי לקבל תשובה מדוייקת ההמלצה היא שתפני לייעוץ משפטי אצל עורך דין שעיסוקו בתחום דיני המשפחה והאמור לעיל הוא בגדר מידע כללי בלבד שאין להסתמך עליו.
 
בגדול כדי לקבל פיצוי כספי צריך להוכיח נזק כלכלי

"סתם" עוגמת נפש לא ממש מהווה עילה מספקת. כנ"ל לגבי הבטחות שלא מומשו... במקרה שלכם גם לא מדובר על הרבה זמן, סך הכל שנתיים שלכאורה "הונו" אותך. בקיצור, לא נשמע כמו קייס, אבל תנסי...
 
תכלס, למעט שנה אחת שבה התגוררתם בדירה

היא לא היוותה חלק מהמאזן הכלכלי המשפחתי שלכם (אם כבר אז דווקא בכיוון ההפוך, לא כנכס אלא כהתחייבות), וחוץ מזה שהגרוש לעתיד שלך טיפח אותה, אין לך באמת שום זיקה אליה...
 


 
למעלה