הצעות אופרטיביות מה לעשות עם החופשות

YoniS007

New member
לא הבנתי את הקשר בין עבודה מסודרת לקיום ההסכם

לא התלוננתי על העבודה. התלוננתי על כך שהיא לא עומדת בחלקה בהסכם. יש לי כמה ניחושים מה המניעים שלה ואם הם נכונים, יש דרכים להתגבר. אבל יש לי בעייה עקרונית לתגמל אותה על התנהגות כזאת. אולי לא חכם אבל לא טענתי שאני חכם


את דעתי על גישור כתבתי למעלה.
 

YoniS007

New member
אני מודה על הניסיון לסייע

אני פשוט רוצה שהיא תקיים את מה שהתחייבה. ולא להסכים לשום תאריך שאני מציע, שנה אחרי שנה, זה די בעייתי בלשון המעטה.

אני לא בא אליה ואומר לה לא נוח לי לשלם לך מזונות. הפסקתי אפילו לספור כמה פעמים לקחתי את הילדים במקומה ממסגרות שונות כי היא נתקעה או התעכבה וכמה פעמים שהיו אצלי בימים שלה מכל מיני סיבות ולא ביקשתי שום קיזוז בתמורה. לא סופר על כמה ימי הולדת וטיפולי שיניים ומשקפיים שילמתי ולא ביקשתי חצי ממנה. אני לא מחפש לריב איתה אבל זה די חשוב לי העניין הזה. אני מאמין שיש לזה איזו מסגרת חוקית.
 
אני התרשמתי שהוא מחפש מינימום אינטראקציה איתה

לא ריב ולא חברות. הוא רוצה לדבוק במילה הכתובה ולא לפתור לה את התסביך שהיא נמצאת בו. אני די מצדיק אותו. יש אמירה עממית שלא מכניסים ראש בריא למיטה חולה. קל להתחיל תהליך כזה מהסיבות הכי טובות בעולם אבל קשה לצפות מראש איך ייצאו מזה.
 
אופן ההקש שלך מאוד מוזר...

או שאת פשוט לא מבינה. זה לא שהיא הסכימה וחזרה בה. הרבה יותר הגיוני שהיא מראש לא הסכימה, רק כיוון שזה רחוק הרבה היה יותר קל להגיד שהיא מסכימה. ואז שמגיע הרגע האחרון ואין לו כל כך מה לעשות, היא אומרת לו שהיא לא יכולה.
אם מראש הייתה אומרת שלא מסכימה, סביר להניח שהוא לא היה מוותר , ומתעמת איתה עד לפתרון הבעיה. זאת פשוט הטקטיקה שלה.
 
אין לנו את כל התמונה אז הכל בגדר ספקולציות

אם ההתנהגות הזאת מופיעה רק במקרים בהם הוא רוצה לצאת לחופשות, כנראה שזה עניין הנוחות. אם היא הייתה מתעלקת עליו בכל הזדמנות, אז היה יותר סביר שהיא באמת מחפשת תשומת לב ממנו.
 

YoniS007

New member
התייחסות לכל מה שנאמר כאן

תודה רבה לכולם, אתם מדהימים. אני מעריך מאד את כל העיצות והרצון הטוב.

אכן כפי שהבוס כתב, הבעייה עולה בעיקר בחופשות. ביתר התחומים אנחנו יחסית מסתדרים. אם למשל היא מתקשרת ומבקשת שאני אוציא את הילדים מהקיינה כי היא לא מספיקה ויש לי אפשרות, אז אני לוקח אותם. לא עושה לה דווקא "כי זה יום שלך".

לגבי חופשות יש גם את עניין אי הנוחות שהועלה כאן. כנראה יש גם עניין רגשי שפעם היינו יוצאים לחופשות ביחד.

לגבי שיחות נפש, עם או בלי יועץ מקצועי. זה לא הולך לקרות למרות שאני מבין ולא שולל את מה שאתם אומרים. יש לי כרגע רתיעה והתנגדות לתהליך כזה. מעדיף לפתור את הבעיות נקודתית לפי הצורך.

ולעניין שלשמו התכנסנו, קיימתי איתה שיחה אתמול בערב וקיבלתי את ברכתה. השיחה היתה די עניינית ולא גלשה למריבות או לסערת רגשות. גם סידרתי לה עזרה עם הילדים אם היא תרצה להתאוורר ולנוח בסוף שבוע.
 

YoniS007

New member
יש פה שני דברים, אחד פרקטי והשני רגשי

הראשון זה זה החופשות פרופר. אולי טעיתי שלא עמדתי על שלי כבר מההתחלה ונתתי לזה להפוך לשיטה. אבל אז האמנתי בזמנו באמת ובתמים שהיו נסיבות אובייקטיביות שמנעו ממנה להיות עם הילדים. כן, זה נראה נאיבי כיום, אבל אז אז זה נשמע משכנע.

הדבר השני הוא יותר רגשי. סופסוף הצלחתי להתגבר על המשבר ולבנות לעצמי חיים חדשים. וזה לא היה קל. אני לא רוצה לחזור שוב לאחור ולהתחיל שוב את המערבולת הרגשית. בטח לא להתחיל ייעוץ זוגי לפתוח שוב פצעים ישנים כי היא לא התגברה או שיש לה חרטות. אני לא מרחם על עצמי אבל גם הכוחות שלי אינם בלתי מוגבלים.
 

YoniS007

New member
הצעות אופרטיביות מה לעשות עם החופשות

בהסכם הגירושין כתוב רק שמתקזזים על ימי חופשה, קרי, אם יצאתי לחופשה ופספסתי שלושה ימים אז או שאני אקזז מול החופשה שלה או שאהיה יותר ימים בשבועות הקרובים. הבעיה שכל פעם כשאני רוצה לצאת לחופשה זה לא מתאים לה והיא לא מסכימה. פועל יוצא, לא נסעתי לחו"ל כבר 3 שנים ואת החופשות מזבז בבית. אני עובד במקום מסודר שמחייב עובדים לקחת לפחות 10 ימי חופשה רצופים בשנה. השנה (2017) למדתי לקח ונתתי לה כבר בסוף שנה שעברה לבחור בין 3 מועדים אפשריים. היא בחרה אחד בקיץ ועכשיו כשהמועד הולך ומתקרב, ויש לי תכניות מוכנות, הודעתי בעבודה והכל, היא אומרת שהיא לא מוכנה להיתקע עם הילדים בחופש.

עד עכשיו לא חיפשתי לריב איתה והבלגתי אבל הגיעו מים עד גועל נפש. אני עובד כמו משוגע, עומד בכל ההתחייבויות שלי עד הפסיק האחרון, מגיע לי לצאת לחופש מדי פעם.

הצעות יתקבלו בהערכה ותודה מראש.
 
חופשה בחו"ל

שלום רב,

לא ציינת מה קבוע בהסכם ביניכם לגבי זמני שהות של הילדים אצלך - האם זה מנוסח כרשות או כחובה, האם יש סנקציות במידה ולא תתראה איתם בזמנים הקבועים לכך, האם מדובר בחלוקת זמנים שווה או שרוב הזמן הם אצלה וכו'. כדי לתת לך תשובה מדוייקת יותר, צריך לבחון את ההסכם ביניכם.
לא ברור מכל מה שכתבת, מה עוצר אותך מליסוע?
 

YoniS007

New member
סליחה, אחדד את השאלה

הילדים אצלי עם לינה יומיים בשבוע וכל סופ"ש שני וחגים עפ"י טבלה מסובכת מכדי להביא פה. אין התייחסות אם זה רשות או חובה. פשוט כתוב אלה הימים שהם אצלי ואלה הימים שהם אצלה. גם אין כל התייחסות לסנקציות. אם מישהו לא עומד בהתחייבות שלו הוא מפר הסכם.

כתוב שהיה ואחד מבני הזוג יבקש שלא לקיים את ימי השהות שלו מסיבה כלשהי, לרבות חופשה, עבודה וכיו"ב, הוא יוכל בתיאום עם ההורה השני להסכים על שמירה בימים אחרים או קיזוז הימים עם ימי היעדרות של ההורה השני.

חופשה של שבוע מצריכה ממני להחסיר לפחות שני ימי שהות אצלי. לא מפריע לי שיהיו אצלי עוד יומיים בשבוע שאחרי זה. היא זאת שלא מוכנה להיות איתם שבוע רצוף ולכן אני לא יכול לקחת חופש. כתוב בהסכם שזה צריך להיות "בתיאום" וה"בתיאום" לא עובד איתה.

אני יכול לצאת לחו"ל עם הילדים אבל שבוע שלם יהיה קשה מאד. מנוחה לא תהיה שם. אני יוצא איתם מפעם לפעם לאילת או לאתרים אחרים בארץ וזה מאד מעייף. חוץ מזה שאני מאד רוצה חופשה מסוג אחר, בלי הילדים ועם בת הזוג החדשה בחיי.

מקווה שעכשיו הנושא יותרר ברור. ותודה.
 

YoniS007

New member
אנחנו גרושים כבר שנים

ובגלל הגישור הארור הזה הכל תקוע. המגשר עקף מוקשים רק כדי שתהיה הסכמה והתוצאה הסכם שלא שווה את הנייר שמודפס עליו. החופשות ניחא. אני אתגבר. אוי ואבוי אם תהיה מחלוקת רצינית באמת.
 
פרשנות הסכם ודרכי הפעולה האפשריות

הסכם יש לקיים בתום לב. אם הודעת מראש מספר פעמים על המועדים של החופשה שלך ובכל פעם כדבריך זה ״לא מתאים לה״, אחת האפשרויות היא שפשוט תיסע בתאריכים שהודעת עליהם זמן סביר מראש.
אני לא רואה מה היא תוכל לעשות בקשר לזה. מי שמפר את ההסכם, לפי התיאור שנתת, זו היא, בכך שהיא מסרבת לקיים תיאום של ממש בתום לב.
עד כאן מהבחינה המשפטית ה- ״יבשה״.
אני נוטה להסכים עם דברים שנכתבו כאן, שיתכן מאוד שהיא פועלת ממניע רגשי, לאו דווקא נקמני, אלא כזה שלא השלים לגמרי עם הפרידה ביניכם ומנסה, אולי באופן לא מודע, לשלוט בך ולהאחז בך, בין היתר דרך יצירת החיכוך לגבי החופשות.
התגובה שלך לזה יכולה להיות או עמידה על זכויותיך המשפטיות - נקרא לזה תגובה נוקשה יותר, או לנסות ולייצר הידברות בנוסח שהוצע ע״י כותבת אחרת כאן - נקרא לזה תגובה רכה יותר.
זה ברור שיש כאן קונפליקט בהתהוות וצורת התגובה שלך תקבע אם הוא יתעצם או יתפוגג. אם תבחר בתגובה נוקשה יותר או רכה יותר, זה לשיקול דעתך, בהתאם לאיך שאתה מעריך שהתגובה שלך תשפיע עליה ובהתאם למה שאתה מוכן ומסוגל להכיל. עימות זה לא בהכרח דבר רע. לכאורה זה נשמע ״נאור״ מאוד לומר שעדיף להגיב באופן רך ומכיל, אבל במקרים מסויימים זה רק מעורר עוד ״תיאבון״ לא בריא אצל הצד השני ולפעמים דווקא התגובה ״הנוקשה״ יותר גורמת לצד השני ״להתיישר״.
הפתרון האידיאלי בעיני הוא אם הייתם יכולים לפנות שניכם לייעוץ (לא גישור) שבו ניתן היה להתיר את הסבך. אם זה לא ריאלי, אתה צריך לבחור בין החלופות השונות - ״הנוקשה״ או ״הרכה״, לפי שיקול דעתך - את מכיר את עצמך ואותה יותר טוב מכל אחד אחר.
 
יש לי הסתייגות מסויימת מהדברים

מסייג תחילה שאין לי את הניסיון שלך, רוב הניסיון שלי מסביבה עסקית שיש תחומי חפיפה ודימיון אבל גם הבדלים. כפי שכתבתי גם למטה, התרשמתי שהוא רוצה לדבוק במילה הכתובה ואני די מצדיק אותו במקרה הזה. יש אמירה עממית שלא מכניסים ראש בריא למיטה חולה. קל להתחיל תהליך ייעוץ כזה מהמניעים הכי טובים בעולם אבל קשה לצפות מראש לאן הוא יתפתח, איזה עניינים יצופו ויעלו שם ואיך זה ייגמר.

חסר הרבה מידע מה קורה שם באמת כדי להתחיל לבנות תכנית פעולה חכמה. לדעתי הוא צריך להיות נחמד אבל נחוש. להבהיר שהוא הולך לצאת לחופשה שמגיעה לו וזאת עובדה. עכשיו מפה והלאה הוא מוכן לשבת איתה על הפרטים ולמצוא ביחד את הנוסחה הכי טובה ונוחה לשניהם. אבל שוב, זה די באוויר כי אני לא יודע מה בדיוק קורה שם.
 

YoniS007

New member
המון תודות על ההתייחסות הרצינית


זה לא מובן מאליו לקבל תשובות מקצועיות כל כך מפורטות בפורומים.

ההשערות שלך לא רחוקות מהאמת אבל מבלי להכיר את הרקע, קשה לקלוע בול. היא אשה חכמה ובאופן כללי היא לא בן אדם רע. היא זאת שיזמה את הגירושין ואני עשיתי מאמץ גדול לשמור על המשפחה ביחד. הפרידה היתה קשה עבורי למרות שמשך שנים הלכנו והתרחקנו אבל אחרי שנפרדנו אני נחתתי על הרגליים והמשכתי הלאה. היא פחות. היא עובדת ויש הכנסה יציבה וטובה אבל היא לא מרוצה בחיים (היא לא הייתה מרוצה גם קודם כך שזה לא קשור בגירושין).

אני יכול לנחש כאמור מה המניעים שלה שחלקם באמת של נוחות וחלקם רגשיים החל מניסיון להישאר רלוונטית אצלי ועד דברים קצת יותר נבזיים כמו ניסיון מודע או לא לטרפד את מערכת היחסים החדשה שלי. היא מן הסתם יכולה לשיר עם מי אני רוצה להעביר שבוע באיזור הכפרי של אירלנד.

אני לא רוצה לריב איתה ולהתחיל עם עורכי דין ובתי משפט. גם כי אני מאמין שבמלחמות האלה יש רק מפסידים וגם כי כי עדיין נצטרך להמשיך לשתף פעולה בכל הקשור בילדים. הקטן בן שש כך שיש לנו עוד הרבה שנים לפנינו שנצטרך לשתף פעולה.

היום הילדים יהיו אצלי כך שהיא תהיה פנויה לדבר בערב (גם אני, יש להם תכנית), שיחה אמיתית לא דרך מסרונים. אני אנקוט בגישה יותר אסרטיבית.

שוב תודה.
 
למעלה