איך והאם ניתן להימנע מגירושין בבית דין רבני

RoaroFreedom

New member
איך והאם ניתן להימנע מגירושין בבית דין רבני

שלום,

אני ובת הזוג שלי כנראה נתחתן בשנה-שנתיים הקרובות. אני אוהב את בת הזוג שלי ומקווה שזה אף פעם לא יגיע לכך אבל גם צריך להיות ריאלים ובמקרה שזה יגיע לכך אני רוצה לשאול את השאלה הבאה:
איך והאם ניתן להימנע מגירושין בבית דין רבני?
(אני אדם חילוני ובעל סלידה מהממסד הדתי-אורתודוקסי והקשרים שלו למדינה)

וביתר פירוט:
האם חתונה אזרחית בארץ אחרת (למשל קפריסין) יכולה להוות פתרון?
האם ישנו טקס חילוני של חתונה בארץ שיכול להוות פתרון?
האם הפתרון היחיד הוא להיות "ידועים בציבור" (תוך חתימה על המסמכים הדרושים)?

אשמח לעזרה ועצה בנושא,
תודה רבה!
 

sharpantie

New member
במקרה גירושין

אין מנוס מלהגיע בשלב מסוים לרבנות. לפחות בעניין קבלת הגט.
במצב של ידועים בציבור אינכם נחשבים לנשואים מבחינת הרשויות
(אולי פרט לביטוח לאומי), ואז במקרה פרידה לא תזדקקו לרבנות.

נ.ב. אם יהיו ילדים מעורבים בסיפור... זה כבר סיפור אחר.
 
נישואין וגירושין של יהודים ישראלים

נתחיל מהסוף - לא משנה איך נישאתם - אם בנישואין דתיים דרך הרבנות או בנישואין אזרחיים בחו״ל, אם שניכם יהודים אזרחי ותושבי ישראל, אם וכאשר תתגרשו הגירושין שלכם יתבצעו בבית הדין הרבני ולא ניתן להמנע מכך.
הדרך היחידה שלכם לקיים חיי משפחה משותפים ובכל זאת להמנע מבית הדין הרבני במקרה של פרידה, היא לא להנשא בכלל - לא באופן דתי ולא באופן אזרחי - אלא לחיות כ- ״ידועים בציבור״ לאחר שערכתם ביניכם הסכם חיים משותפים שמסדיר הן את החיים שלכם יחד והן את מה שיקרה במקרה ותיפרדו, מבחינת חלוקת רכוש ומכל הבחינות האחרות. הסכם כזה כדאי לאשר בבית המשפט לענייני משפחה.
היזהרו במיוחד מכל אותם ״טקסי חתונה״ חילוניים - במקרה הטוב הם חסרי משמעות משפטית, כלומר אתם לא תחשבו כנשואים אלא כ- ״ידועים בציבור״ ולכן המשמעות שלהם היא טקסית-רגשית בלבד. במקרה הרע, הם עלולים במקרים מסויימים (ולא נפרט כאן כי זו הרצאה שלמה) להחשב כ- ״קידושין פרטיים״ או כספק קידושין שיחייבו אתכם במקרה של פרידה בגט לחומרא בבית הדין הרבני - המצב הגרוע ביותר שבו תוכלו להיות. עדיף כבר להינשא בנישואין דתיים דרך הרבנות.
לסיכום, אם כפי שציינת ברצונך להבטיח שלעולם לא תצטרך כף רגלך לדרוך בבית הדין הרבני, הדרך היחידה לעשות זאת במצב המשפטי הנוכחי, היא לא להנשא בכלל, בשום צורה של טקס שמזכיר נישואין, לא דתי ולא אזרחי או חילוני, ולחיות יחד כ- ״ידועים בציבור״ לאחר גיבוש הסכם חיים משותפים ואישורו בבית המשפט.
 

RoaroFreedom

New member
דווקא אשמח לפירוט

בנוגע לאיזה טקסי חתונה אזרחית הופכים את הדרך לקשה יותר מאוחר ואילו לא?
&nbsp
למשל: תעודות זוגיות (בעידודה של עו"ד אירית רוזנבלום) וטקס תואם מביאים למה שתיארת בפוסט?
* רק אם אתה מכיר...
 
זה לא נכון שלתעודת זוגיות אין שום תוקף חוקי

זכור לי לפחות פסק דין אחד שזכה לתהודה בתקשורת שמכיר בתעודת הזוגיות כהסכם משפטי מחייב.
 
אם אחד מבני הזוג יפנה לבית הדין הרבני, הם ידונו בזה

בלי קשר לאיזה טקס עשיתם. מבחינתם תהיו ידועים בציבור וכל טקס או תעודה רק יחזקו את זה.
 
קידושין פרטיים

כמו שאמרתי, זו הרצאה שלמה. על קצה המזלג: ככל שיש בטקס יותר סממנים שדומים לטקס קידושין דתי, כגון טבעת, הצהרות מסויימות, חופה וכו', כך גוברת הנטיה של בתי הדין לראות בטקס "ספק קידושין". יש לזה גם סיבה פוליטית: יש טקסי נישואין רפורמיים וקונסרבטיביים שנעשים, שהם בניגוד לעמדתה של הרבנות הראשית. היות והרבנות רוצה לתמרץ אנשים להינשא כפי דרכה ובאמצעותה ולתת תמריץ שלילי לכל אלו שבוחרים אחרת, הרבה פעמים זה בא לידי ביטוי בהכבדה על הגירושין, בין אם באופן מכוון ובין אם שלא במודע.

לגבי "תעודת זוגיות" של ארגון "משפחה חדשה" - אין לה שום תוקף משפטי והיא לא משנה את הסטטוס של בני הזוג. לכל היותר היא יכולה לשמש ראיה לכוונת הצדדים לקיים חיי משפחה ולהיותם "ידועים בציבור". אך מעמדם המשפטי הוא של ידועים בציבור לכל דבר ועניין, בדיוק כמו בני זוג שחיים יחד ומקיימים את המבחנים של היותם ידועים בציבור, ללא כל תעודה.
 
האמור בכתבה אינו נכון

האמור בכתבה אינו נכון. כדאי לקרוא את פסק הדין עצמו. בית המשפט בפירוש לא הכיר ב- "תעודת זוגיות" כנישואים.
אפשר לשער מי עומד מאחורי הכתבה, לא?
רק למען הסר ספק, לדעתי ארגון "משפחה חדשה" עושה עבודה חשובה וברוכה. אכן יש משפחות חדשות בישראל וצריך לקדם את זכויותיהם המשפטיות. אך העובדה הפשוטה היא ש- "תעודת הזוגיות" שלהם חסרת תוקף משפטי, לא יוצרת סטטוס ומדובר ב- "ידועים בציבור" - אם הם מקיימים את המבחנים בפסיקה להכרה בהם ככאלה. מי שמציג את התעודה אחרת, מטעה את הציבור.
 


 
למעלה