גט טקסי עושקים את הנוסעים!!!

התנהלות גט טקסי

גגג שלום,

התשובות לשאלות (הטובות) ששאלת הן מורכבות. אנסה להשיב על חלקן.

1. גט טקסי אינה מוגדרת כיום כמונופול. ייתכן שבעתיד מצב זה ישתנה, אולם הדבר תלוי בנתח השוק שלהם ובבדיקות כלכליות מורכבות. אין לי נתונים בעניין. אני נוטה להסכים שיש להם מעמד דומיננטי בשוק המוניות.

2. בעלי המוניות אינם מחוייבים להצטרף להסדר גט טקסי. אם הם עושים כן, למיטב הבנתי הם מחוייבים לקחת על עצמם גם נסיעות קצרות ובלילות. אם רבים מצטרפים אז כנראה שזה משתלם להם.

3. מכיוון שגט טקסי היא איננה מונופול, אין דרך משפטית להתערב במודל התמחור שלה. קיימות הוראות דין כלליות (כגון תום לב, חוק החוזים האחידים וכיוצ"ב), אולם אני בספק אם איזה שהוא בית משפט יתערב בכך.

4. צריך גם לזכור שלצד החסרונות, למודל העסקי של גט טקסי יש גם יתרונות מבחינת הצרכן. אינני משוכנע שהחסרונות עולים על היתרונות. גם מבחינה הכלכלה המצרפית, השימוש באפליקציה מוזיל עלויות עסקה, ובהינתן כמות המוניות שבהסדר הוא מאפשר מקסום של יתרונות לגודל. הדבר עשוי להוביל דווקא להוזלת מחיר.

5. אני מניח שבעתיד, אם וככל שהשימוש באפליקציה יתרחב עוד, המחוקק, משרד התחבורה והרשות להגבלים עסקיים עשויים להתערב כדי למנוע פרקטיקות אנטי תחרותיות ופגיעה בצרכן. בהקשר זה - צמיחתן של אפליקציות מתחרות היא דבר מתבקש שעשוי לשפר את תנאי השירות ולהוזיל במחירים (שחלקם ממילא מפוקחים).

אמיר
 

blondi2212

New member
גט טקסי עושקים את הנוסעים!!!

הי משתמשת ב"גט טקסי" תקופה של שנתיים בערך, לאחרונה שמתי לב שהם מוסיפים לי בכל נסיעה 4.8 ש"ח דמי הזמנה של המונית מהאפליקציה.
הבנתי שלפי חוקי משרד התחבורה מותר לקחת את דמי השירות הללו רק עד השעה 10:00 בבוקר ומהשעה 17:00 ובכלל לא ברור לי למה צריך לשלם על אפליקציה אוטומטית (לא מדובר בשכר למענה אנושי) ותכלס הם הפכו למונופול ששולט בשוק ולא ניתן לעצור מונית ברחוב כמו פעם.... הם החיוב הזה חוקי? יש פה קייס? תודה מראש על המענה
מצרפת כתבה בנושא ---> https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5208348,00.html
 
תביעה ייצוגית - גט טקסי

blondi2212 שלום,

קודם כל תודה על פנייתך.

תעריפי הנסיעה במוניות מוסדרים בהתאם לצו הפיקוח (מחירי נסיעה במונית). למיטב הבנתי, הצו מתיר גביית תשלום בעבור הזמנת מונית (נסיעת "ספיישל") בסך 4.8 ש"ח ללא קשר לשעה כזו או אחרת. התשלום הנ"ל נועד, להבנתי, לכסות את עלות נסיעת המונית עד לאיסוף הלקוח המזמין.

האם ניתן לגבות תשלום זה גם כאשר המונית מוזמנת מראש באמצעות אפליקציה? שאלה טובה. מחד גיסא, גם כאשר המונית מוזמנת באפליקציה מדובר בנסיעת "ספיישל" וקיימת עלות זהה. מאידך גיסא, ניתן להניח לאור כמות המוניות שמופעלות בידי גט טקסי שהזמן הממוצע להגעת מונית הוא נמוך יותר, כך גם העלויות.

על פניו צו הפיקוח מאפשר את הגביה ועל כן החיוב חוקי. האם החיוב ראוי? זו כבר שאלה אחרת שאיננה שאלה משפטית.

אמיר
 

חוטהשני

New member
לעתים זה תלוי בנהג...
לאחרונה אני באמת מזמינה נסיעה בגט טקסי רק שאני ממש לחוצה ואין לי פתרון אחר - כי באמת נתקלתי בנהגים שלוקחים את העמלות ואז לא משתלם... (אני אישית גם מוסיפה הרבה פעמים טיפ לנהג... זה נותן לו תחושה טובה)
&nbsp
אבל מצאתי שיש נהגים שלמרות כל העמלות מעדיפים לוותר עליהם - כדי שבעתיד אמשיך להשתמש בשירות שלהם
 
למעלה