תמ"א 38/1 הסכם "נון שופ"(הסכם כוונות)

sarshir

New member
תמ"א 38/1 הסכם "נון שופ"(הסכם כוונות)

שלום,
אני נציגה בוועד-בית בבנין של 16 דיירים לתוכנית תמ"א 38/1. בימים הקרובים אנחנו כנראה, נצטרך לערוך "הסכם כוונות" עם היזם. יש לי מספר שאלות בנושא.
1) מהו אורך הזמן המקסימלי, שנהוג לתת ליזם, כדי שיוכל לקבל את אשורי העיריה לבניה ומה קורה אם הזמן חלף והיזם לא קיבל אישור בניה?
2) האם לפנ, שחותמים על "הסכם כוונות" צריך לקבל הוכחות ברורות על סוג המימון שלו? נניח שזה מימון בנקאי,האם זה אומר שצריך לקבל אישור מהבנק שלו.
3)האם צריך לכתוב ולפרט בהסכם הראשוני הזה את כל הסעיפים שהצדדים הסכימו עליהם בעל-פה, לביצוע התמ"א?
4)מה קורה אם במהלך הזמן שהסכמנו עליו, אנחנו רוצים לבטל את הקשר עם היזם הזה נניח, כי התברר לנו, שהוא לא האדם המתאים לבצוע העבודה?
האם בעצם אפשר לקרוא להסכם כזה "חוזה", שמחייב את הצדדים כמו כל חוזה אחר? (אני מתכוונת לרמת הזהירות).
תודה רבה
 
הסכם כוונות עם יזם

מציע לך להתיעץ עם עורך דין בטרם חותמים על מסמך שעלול לסבך אתכם
יזם רציני יש לו כלים לבדוק כדאיות של פרויקט תוך זמן קצר.
בהצלחה..
אני מנהל פרויקטים רבים ומעולם לא החתמתי דיירים בשלב הבדיקות.
 
מזכר / הסכם כוונות

שלום רב להלן תשובותיי
1. כל הסכם תמ"א 38/1 שונה בשל אופי הבנייה וזכוית הבנייה עליהן היזם מסתמך לשם מתן התמורה לדיירים וכן לשם חישוב התמורה אשר הוא צפוי לקבל מן הפרויקט. בהסתמך באופיו של הפרויקט מציע להתייעץ עם עו"ד אשר יכיר את המקרקעין מקרוב ויוכל לייעץ בנושא.
2. ניתן ורצוי לקבל אישור עקרוני מן הבנק המלווה של הפרויקט בדבר אופי המימון ותקרת האשראי אשר היזם מקבל למימון הפרויקט.
3. מזכר העקרונות בא כדי לתת ביטוי להסכממות כלליות לביצוע הפרויקט, אין זהו הסכם מפורט אך ההסכם המפורט ייחתם תוך התבססות על העקרונות אשר הוסכמו במזכר העקרונות.
4. ניתן לרשום במזכר העקרונות מנגנון מוסכם על הצדדים על החלפת היזם ו/או סיום ההסכם. כמו כן, יש לבדוק הנושא אל מול הבנק המלווה של היזם.

בהצלחה!
 
למעלה