אפשרויות להתנגד להחלטת הועדה המחוזית

chen001

New member
אפשרויות להתנגד להחלטת הועדה המחוזית

הועדה המחוזית לתכנון ובניה אשרה תוכנית פינוי בינוי ברחוב ההסתדרות גבעתיים 503-0204412 , לפני וקבעה כי אנו התושבים באחד המתחמים בתוכנית צריכים להתפנות ממקום מגורם האיכותי והמרווח למקום אחר בתוכנית ,כאשר כל התנאים שנקבל במתחם זה הם התנאים הגרועים בכל המתחמים בפרויקט . לדוגמא: נקבל שטח קטן משמעותית באזור הגרוע בתוכנית, עם המגדלים הגבוהים בתוכנית, מספר הדירות, צפיפות לדונם וכל דבר אחר הינו הרע ביותר בתוכנית מלבד דבר אחד: מציעים לנו פיצוי גדול יותר בדירה לעומת יתר המתחמים . ביקשנו עוד קודם לכן לאפשר לנו לבחור מקום מגורים לבחירתנו באחד המגדלים האחרים בפרויקט אבל זה לא אושר.
שאלות:
1.הועדה המחוזית לתכנון ובניה קבעה שהיא לא מקבלת את ההתנגדות שהגשנו קודם לכן: לפעול לפי סעיף 122 בחוק התכנון ובניה מכיוון שבתמורה המוצעת לנו נעשתה התחשבנות בבעלי הדירות . מכיוון שלא מאפשרים לנו לעבור לשטח אשר בפועל קרוב יותר משמעותית למגורנובפרויקט , רצינו לשאול: האם הועדה המחוזית יכולה להתעלם מהחוק ולפעול כרצונה ? האם החוק לא גובר על שיקולים תכנוניים? האם הועדה יכולה לפעול בניגוד לחוק בגלל שנקבעה לדוגמא מגבלה של מספר קומות במתחם הקרוב למגורינו ומסיבה זו תפעל נגד החוק ותשלח אותנו לגור במתחם הגרוע בפרויקט מכל הבחינות ?
2. אנו מתכוונים להגיש בקשה לועדה המחוזית לאפשר להגיש ערר למועצה הארצית. אם מהלך זה לא ישנה את ההחלטה ,אנו שוקלים להמשיך לאחר מכן בעתירה מינהלית . לפי מה שהבנתי יש לנו 45 יום להגיש עתירה מינהלית מרגע ההחלטה שניתנה אבל מצד שני הבנתי שרצוי למצות את ההליך בועדות התכנון כפי שרשמתי. תהליך הפנייה להגשת ערר ,קבלת תשובה מהמחוזית ואולי הגשת ערר /או לא להגיש ערר , לוקח לדעתי בין 30 ל-45 יום לפחות. במקביל התוכנית מתקדמת ללא טבלאות איזון ויקח כחודש לראות טבלאות איחוד וחלוקה. נראה שלא ניתן למצות את ההליך לפני שיחלפו להם 45 יום הניתנים להגיש עתירה מינהלית . מה ניתן לעשות ? האם 45 יום להגשת עתירה מינהלית נספרים מיום שהתקבלה החלטה אחרונה של הוועדה המחוזית לאפשר /לא לאפשר לנו להגיש ערר , או 45 יום לעתירה נספרים לאחר קבלת החלטת של המועצה הארצית לתכנון ובניה אם יאפשרו לנו להגיש ערר ?
3. האם יש לך הצעה אחרת לפעול ?
4.האם חייבים להגיע עם יצוג עו"ד לעתירה מינהלית ? איזה התמחות של עו"ד נדרשת ? נגד מי אנו עותרים נגד החלטת הגוף האחרון שהוא כרגע הועדה המחוזית לתכנון ובניה ?
 
התנגדות להחלטת ועדה מחוזית לתכנון ובניה

שלום רב,
אענה על שאלותיך לפי הסדר:
1. החלטת הועדה המחוזית אינה נוגדת את הוראות סעיף 122 לחוק התכנון והבניה, שכן סעיף זה מעניק שיקול דעת לועדה המחוזית, שכן לא ניתן אף פעם להגיע לתוצאה שתשביע את רצון כל המשתתפים בחלוקה שלא בהסכמה. לכן לועדה אין ברירה אלא לעשות את הטוב ביותר שהיא רואה לנכון, כאשר יש לה את הזכות לפצות את הבעלים ככל ששווי החלק החדש נמוך משוויו של החלק הישן.
2. ככלל, 45 הימים בהם ניתן להגיש עתירה מינהלית נספרים מהמועד בו התקבלה ההחלטה עליה מעוניינים להגיש את העתירה. יחד עם זאת, אתה צודק בכך שביהמ"ש לעניינים מינהליים דורש כי ההליכים התכנוניים ימוצו בטרם תוגש עתירה מינהלית. על כן, סבורני כי כדאי לנסות להגיש בקשה לאפשר הגשת ערר למועצה הארצית. ככל שבקשה זו תיענה בסירוב ע"י הועדה המחוזית, תספרו 45 ימים ממועד החלטה זו כדי להגיש את העתירה המינהלית. אסייג ואומר כי לא מדובר בתשובה חד משמעית, שכן ככל ותגישו עתירה מינהלית, רוב הסיכויים שהועדה המחוזית תטען כי היה שיהוי בהגשת העתירה שלכם. יחד עם זאת, מדובר בהחלטה שביהמ"ש לעניינים מינהליים יצטרך לקבל.
3. הדרך אותה תיארתם נראית לי סבירה מאוד.
4. חייב להגיע עם עו"ד לביהמ"ש לעניינים מינהליים (שלמעשה מדובר בביהמ"ש המחוזי), כאשר מגישים עתירה מינהלית. ההתמחות הנדרשת של עו"ד היא בנושאים של תכנון ובניה והגשת עתירות הנוגעות לנושאים אלה. העתירה תוגש כנגד הועדה המחוזית על כך שדחתה את התנגדותכם.
בהצלחה...
 

TheIL

New member
המ...

אהבתי את ה "ממקום מגורם האיכותי והמרווח ". המקום הוא סלאמס ומתפורר. שום איכותי ושום נעליים. אז יש קצת יותר גינה (שברובה יש קוצים וכלום).
&nbsp
אז ברור שכל אחד דואג לתחת שלו, ומבחינתכם -> שמישהוא אחר יגור איפה שהקצו לכם.
תפסיקו להתבכיין. אתם מקבלים מתנה של הרבה מ"ר , שמעלה את ערך הדירה שלכם ביותר ממליון וחצי שח. לא מתאים לכם ? תמכרו ותעברו למקום אחר.
&nbsp
אי אפשר לרצות את כולם.
ובגלל ההתנגדויות, אז הורידו את הקומות.. והוסיפו עוד בטון בצורת עוד מגדלים. שזה אומר -> פחות איזורים ירוקים ! ממש חכם. מה עדיף.. עוד 10 קומות מעל הראש, או הרבה הרבה פחות מקום ירוק להסתובב בו
 
למעלה