תמא 38-עורך הדין היה בפשיטת רגל בזמן חתימת החוזה

דשא עשב

New member
תמא 38-עורך הדין היה בפשיטת רגל בזמן חתימת החוזה

האם העובדה שהיזם שחתמנו אתו על חוזה תמא 38 לפני 6 שנים ושהיה באותו זמן בפשיטת רגל (באיסור מוחלט לפי החוק, להקים חברה או תאגיד) יכולה להיות סיבה לביטול החוזה?? למרות, שעברו 6 שנים הוא עדיין לא קיבל אישורי בניה, משום שדרישות הבניה שלו היו מופרזות בניגוד למה שהעיריה בפועל מותירה. באישורה של העורכת דין חתמנו על חוזה, שלא היה בו הגבלת זמן. רק עכשיו אחרי שהעורכת דין נפטרה עשינו חיפוש בגוגול ומצאנו, שהיו נגדו תביעות רבות ופשיטת רגל. הוא מעולם לא עסק ביזמות מהסוג הזה.הוא מסרב בכל תוקף לשחרר אותנו ומאיים בתביעות.
 
סיבות לביטול חוזה תמ"א 38

שלום רב,
בדרך כלל כאשר חותמים מול יזם על הסכם תמ"א 38, ישנן הגבלות זמן שבמסגרתן היזם חייב לקבל את האישורים הנדרשים. הגבלות אלה נכנסות תחת "תנאים מתלים" בהסכם. ממה שכתבת, אני מבינה שאין סעיף כזה בהסכם, שזה דבר בלתי שגרתי בפני עצמו.
כמו כן, בכל הסכם אמורים להופיע סעיפים של הצהרות והתחייבויות הצדדים, כאשר סעיף סטנדרטי של היזם הוא הצהרה כי אין לו כל מניעה (בין אם עפ"י דין ובין אם אחרת) להתקשר מולכם בהסכם ולבצע את ההתחייבויות הגלומות בו. בהנחה שקיים אצלכם סעיף כאמור, היזם נמצא בהפרה שלו מכיוון שהיותו פושט רגל כן יכולה להוות מניעה להתקשרותו בהסכם.
בכל מקרה, אני סבורה כי יכולה להיות לכם סיבה טובה לבטל את ההסכם והיא העובדה שהוא מחזיק אתכם "כבני ערובה" כבר 6 שנים, מבלי שישנה התקדמות כלשהי. עניין הכרזתו כפושט רגל יכולה כמובן לסייע.
בהצלחה...
 
למעלה