קביעת שטח קומה טיפוסית לפי תיקון 3א

giorgi1

New member
קביעת שטח קומה טיפוסית לפי תיקון 3א

שלום רב.
אבקש לשאול כיצד קובעים את שטח הקומה הטיפוסית בסיטואציה זו:
על מגרש אחד ניצבים שני בתי מגורים פרטיים הזכאים לתמ"א 38: האחד חד קומתי בשטח של 100 מ"ר, השני דו קומתי כאשר בקומת הקרקע 30 מ"ר ובקומה שמעליה 170 מ"ר.
כיצד קובעים את שטח הקומה הטיפוסית? בכמה מכפילים? האם ב-1.5? האם ב-2.5?
אודה להבהרה.
 
חישוב שטח קומה טיפוסית

שלום,
אתייחס ראשית לבית החד קומתי בשטח של 100 מ"ר ואציין תחילה כי החל מתיקון 3א', יש נטייה להכליל פחות ופחות בתים פרטיים בפרויקטים של תמ"א 38/2, אך אם ציינת כי הבית זכאי לביצוע פרויקט, אתייחס אליו כך. מכיוון שמדובר בבית חד קומתי, אזי שטח הקומה הטיפוסית הוא 100 מ"ר, יש להוסיף לו 13 מ"ר כדי ליצור את שטח "הקומה הטיפוסית המורחבת" ואח"כ להכפיל ב-1.5.

לגבי הבית הדו קומתי, אינני מבינה איך מבחינה הנדסית ואדריכלית יכול להיווצר מצב בו הקומה הראשונה היא בת 30 מ"ר בעוד שהקומה השנייה היא בת 170 מ"ר. בכל מקרה, כשיש קומות בעלות שטח שונה, הגישה הרווחת היא לחשב את שטח הקומה הטיפוסית על פי מרבית הקומות. מכיוון שמדובר פה רק ב-2, אינני יכולה לתת תשובה חד משמעית. בית בן שתי קומות זכאי להכפלה של 2.5.

בהצלחה...
 

giorgi1

New member
תודה אך...

ראשית, תודה רבה על המענה.
אבקש להבהיר - אבקש לצאת מנקודת הנחה כי אכן אלו הם הנתונים העובדתיים ושני הבתים בתיאורם כנ"ל זכאים לתמ"א 38.
רוצה לומר כי השטח שיתווסף בכללותו לשטחי התב"ע המותרים הוא (113*1.5) + 183*2.5), וסה"כ - 627 מ"ר?
 
מענה נוסף

בוקר טוב...
לגבי הבית החד קומתי, אתה צודק.
לגבי הבית הדו קומתי, כפי שציינתי - כאשר יש קומות בעלות שטח שונה, הגישה הרווחת היא לחשב את הקומה הטיפוסית לפי מרבית הקומות. מכיוון שיש רק שתי קומות, אינני יכולה לתת לך תשובה וודאית לגבי איך תחושב הקומה הטיפוסית. יכול להיות שיתייחסו לקומה העליונה הגדולה יותר, או אולי יעשו ממוצע בין שתי הקומות.
בכל מקרה, לאותו שטח קומה טיפוסית שיקבע, יוסיפו עוד 13 מטר עבור ממ"ד כדי ליצור את הקומה הטיפוסית המורחבת, ואז יכפילו ב-2.5.
מקווה שהדברים ברורים יותר כעת... בהצלחה!
 
למעלה