מכפיל חניה בתמ"א 38

אכן כך, אם החניות פרטיות אז תחזוקתן על בעליהן.

הועד אחראי רק על רכוש משותף, אם חניות אלה רשומות בטאבו כמוצמדות לדירות מסוימות אז אינן רכוש משותף. אבל כדאי בכל זאת לבדוק אם יש תקנון מוסכם וככל שיש כזה אז לבדוק אם הוא מתייחס לנושא מתקני החניה וגם את החוזה שלך (אני שאתה בעל דירה ישנה ) מול היזם אם יש שם התיחסות כלשהי לנושא.
 
אבל שוב אני מסייג את תשובתי

אם מתקן חניה כזה משרת שתי דירות שונות, ואולי אפילו מדובר במתקן חניה גדול שמשרת כמה דירות שונות אז אפשר לטעון שהיות והוא משרת יותר מדירה אחת הרי הוא רכוש משותף ולכן אחזקתו על הועד.
בקיצור, אין תשובה חד משמעית ובהעדר פסיקה בנושא קשה לתת תשובה ממשית.
 
מכפיל חניה בתמ"א 38

בחצר ביתנו המשותף יש חניה מכפילה לרכבים.
למי שייכת מעלית הרכבים מבחינת תחזוקה? האם ביטוח הבניין כולל גם אותה?
החניות חולקו ע"י הקבלן.
נשמח לדעתכם
 
מכפיל חניה

אנסה לנסח שנית.
בגלל מצוקת חניות נבנו חניות כפולות שבהן מחנים מכונית על מכונית כשהגישה אליהן היא בהעלאת והורדת המכוניות מהרמפה כמו מעלית בבניין..החניות הן שייכות לדיירים והועברו על שמם בטאבו.
מאחר והמתקן יקר לתחזוקה רצינו לדעת אם בעלי החניה אחראים לטיפול ותחזוקה או כל דיירי הבניין כמו בחניות הרגילות.
 
התשובה צריכה להיות בחוזה עם הקבלן

קודם כל, יש הנחה מובלעת בשאלתך לפיה הטיפול בחניות פרטיות "רגילות" הוא באחריות ועד הבית, הנחה זאת אינה נכונה, ועד הבית אחראי לרכוש המשותף וחניה מוצמדת היא רכוש פרטי שעלות אחזקתה על בעליה (אלא אם כן יש תקנון מוסכם שקובע אחרת).
ולעניין מתקני החניה, לא כתבת אם מדובר בבניין חדש, או תמ"א 38.1 או תמ"א 38.2 , אבל בכל אחד מהמקרים יש חוזה של כל אחד מבעלי הדירות עם היזם ובו צריכה להיות התשובה לשאלה (והיא צריכה להופיע בכל אחד מהחוזים) ,חוזה זה גם מהווה בסיס לתקנון מוסכם, ואם כבר יש תקנון מוסכם את התשובה צריכה להיות שם.
אם אין שם תשובה אז קובע החוק והחוק לא ברור בנושא ואפשר לפרשו בצורות שונות כי לא ברור אם המתקן הוא רכוש משותף או רכוש פרטי, רכוש משותף הוא כזה שמשרת יותר מדירה אחת (בניסוח החוק במקור דובר על רוב הדירות, אבל בפסיקה נקבע לא אחת שרכוש שמשרת יותר מדירה אחת הוא רכוש משותף).

טרם נתקלתי בפסיקות הנוגעות למתקני חניה , אולי בגלל שהתחום חדש והמתקנים תחת אחריות ואולי בגלל שההסכמים והתקנונים מתייחסים לנושא.





מ
 
למעלה