חוסר הסתגלות למשקפיים

  • פותח הנושא qyp
  • פורסם בתאריך

qyp

New member
חוסר הסתגלות למשקפיים

עברתי ניתוח קטרקט באחת העיניים ואני מרכיבה כבר כמה שנים משקפי מולטיפוקל. לאחרונה רכשתי משקפיים חדשים בגלל ירידה בראיה בעין השניה (כנראה בגלל התחלה של קטרקט בעין זו).

למרות שהמשקפיים החדשים מותאמים למצב הנוכחי של העיניים שלי, איני מצליחה בשום אופן להסתגל אליהם ולאחר זמן קצר איתם אני מרגישה לחץ חזק בראש ובחילות. הסיבה לכך היא כנראה הפער הגדול בין העיניים במשקפים החדשים (7 מספרים). רופא העיניים טען שהפער הזה הוא בעייתי ושאלתי במפורש את האופטומטריסט על כך, אולם הוא טען שאין בזה בעיה.

מה עושים במקרה כזה של רכישת משקפיים באלפי שקלים שבהם איני מסוגלת להשתמש? האם מקובל שהאופטומטריסט יחזיר לי את התשלום או לפחות חלק ממנו?
 
חוסר הסתגלות למולטיפוקל

יש בהחלט משמעות לפער גדול בין העיניים לא רק במולטיפוקל אלא גם במשקפיים כלשהם.יש אפשרות לגשר על הפער על ידי התאמת עדשת מגע בעין אחת ובזה לשפר את ההסתגלות.
 

qyp

New member
המשך השאלה

העיניים שלי מאד רגישות. בשנות העשרים שלי הרכבתי עדשות רכות, זה הסתיים לאחר חודשים של דלקות עיניים קשות, שגרמו לי לעבור סופית למשקפיים. אני לא חושבת שהיום בגיל 50+, כשאני סובלת מיובש קשה בעיניים אוכל להסתגל לעדשות. אני חושבת שהפיתרון יהיה לעשות ניתוח קטרקט בעין השניה.

השאלה שיותר חשובה לי כרגע - רכשתי משקפיים באלפי שקלים, בסכום שהוא כמעט משכורת חודשית שלי. אין לי אפשרות להשתמש בהם. האם מקובל שהאופטומטריסט יתן לי החזר או זיכוי, מלא או חלקי, על המשקפיים?
 
התאמה למשקפיים

ישנה מעט בעיה בנושא החזרים וזיכויים שכן משרד התמת פרסם תקנות בנושא זה.
מצד שני תלוי מאוד במקום שבו נעשו המשקפיים, ובמדיניות שלהם. כדאי לנסות ולראות מה יקרה אני מקווה שתופתעי לטובה.מעבר לזה על סמך נסיוני אין כמעט מצב שלא ניתן לפתור , מאוד תלוי בנסיון של האופטומטריסט בפתרון בעיות.
 
למעלה