אירוח בנושא קטרקט

VW PASSAT 2008

New member
נדיר מאד מאד אלא אם

העין חולה במחלות אחרות שגורמות לקטרקט ו/או שמדובר בקטרקט מולד שמשום מה טרח להחמיר דווקא בגיל 23
 

VW PASSAT 2008

New member
סכרת עלולה לגרום גם לקטרקט וגם לנזק ברשתית

קטרקט שמוסר אינו מופיע שוב אבל ייתכן הופעה של קטרקט משני שאינו דומה לקטרקט המקורי מלבד השם.
בקטרקט המשני מטפלים במרפאת העיניים באמצעות מכשיר לייזר פשוט ואין צורך בחדר ניתוח
 
קטרקט תורשתי

קיים תת-סוג נדיר של קטרקט תורשתי בו מוכרת תורשה גנטית "מסודרת". מקרים אלו מהווים מיעוט שבמיעוט, ברוב המכריע קטרקט הינו תלוי גיל, (ראה מעלה), לגבי דרכים להימנע מהתפתחות קטרקט: ניהול אורח חיים בריא, כולל תזונה נכונה, הימנעות מהרגלים מזיקים כמו עישון, אלכוהול וכיו"ב העלולים לגרום להופעה או להתקדמות קטרקט.
 
קטרקט כסיבה לעיוורון

קטרקט אינו משתפר מעצמו ונכון להיום הפתרון היחיד הוא ניתוח. בארצות עולם שלישי בו אין זמינות לניתוח קטרקט מהווה סיבה מובילה לעיוורון
 
ניתוח קטרקט בסוכרת

ניתוח קטרקט בסוכרת בעל סיכויי הצלחה גבוהים בתנאי שאין את סיבוכי הרשתית שהוזכרו בתגובה קודמת. קטרקט אינו חוזר בגלל סוכרת
 
מגבלות לאחר ניתוח

לאחר הניתוח יש להמנע לפרק זמן מסויים (לטעמי - בד"כ 3 שבועות) מטבילה בבריכה / ים / מקווה, משפשוף של העין וכן יש לשהות במקום נקי יחסית, ללא אבק / רוח וכד'.
 
גיל הופעת קטרקט

קטרקט עלול להתפתח מסיבות שונות ובכל גיל: דוגמאות לסיבות העלולות לגרום לקטרקט: חבלה לעין, חשיפה לקרינה, מחלות תורשתיות ומטבוליות (של חילוף חומרים, לרבות סוכרת) וטיפול ארוך - טווח בסטרואידים (כולל במשאף לאסטמה). הסוג הנפוץ ביותר הינו תלוי גיל: בגילאים בין 40 ל-50 לכ-2% מהאוכלוסייה יימצא קטרקט משמעותי, בגילאים בין 50-60 לכ-10%, בין 60-70 לכ-23% ומעל גיל 70 לכ-55% (עפ"י מחקר מסויים)
 

steiff

New member
מנסיוני האישי...

ארבעה ימים לאחר הניתוח חזרתי לפעילות ספורטיבית רגילה שכוללת בעיקר רכיבה על אופניים. לשמחתי הניתוח התרחש בעונה הקרה ואני מזיע פחות כך שלא חדרה זיעה לעין. בקיץ הזיעה צורבת בעינים גם בלי ניתוח...
מה שמפריע בעילות הרכיבה היא אי-התאמת משקפי השמש (האופטייים) לעין המנותחת - זה גורם לקושי בהערכת מרחק ועומק - כך שאני משתדל לרכוב במסלולים מוכרים ללא הפתעות. מן הסתם זו בעיה זמנית עד התאמה של משקפיים חדשים בעוד כחודש.
 
אירוח בנושא קטרקט


ביום חמישי, ה - 14/1/16, בין השעות 19:00 ל 21:00 נארח בפורום את ד"ר עדי נחום, רופא עיניים ומנתח, המתמחה בניתוחי קטרקט.

על האירוח

באירוח תוכלו שאול את ד"ר נחום שאלות סביב נושא הקטרקט: מתי ניגשים לניתוח? האם הניתוח מסובך וכואב? מה עושים כאשר סובלים מקטרקט בשתי העיניים? ועוד...

מוזמנים להעלות את שאלותיכם לפורום כבר עכשיו!

על המתארח

ד”ר עדי נחום, רופא עיניים ומנתח סיים את לימודי הרפואה בהצטיינות בשנת 1994. ד”ר נחום התמחה במחלקת עיניים בבית החולים תל השומר, ומשמש שם כרופא עיניים בכיר משנת 2001. סיים לימודי המשך ברפואת עיניים, בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל-אביב.
לד”ר עדי נחום גישה הוליסטית ברפואת העין. הוא בעל ניסיון עשיר בטיפול הן בבעיות המקטע הקדמי והן במקטע האחורי של העין. ידע רחב זה וראיה כוללת מאפשרים לאתר בעיות וגורמים הנדרשים להילקח בחשבון לפני ולאחר ניתוחי עיניים.

 

kukac2

New member
קטארק

יש לי קטארק בשתי העיניים וכולם אומרים שהניתוח לא בעיתי וקל ובכל זאת, מה אני צריכה לדעת על אותו ניתוח?

תודה
 
ניתוח קטרקט

תשובת steiff מהיום הטיבה מאוד לתאר את מה שעובר על המנותח במהלך הניתוח.
רוב תודות עבור ההארה.
 

קקספד

New member
קטרקט

אני בן 64. לאחרונה חש שיפור בראייה.
האופטמטריסט שלי אמר שמתחיל לקטרקט. זה הגיוני? זה משפר את הראייה?! זה לא הופך אותה לגרוע יותר?
 

VW PASSAT 2008

New member
בהחלט ייתכן כי

שלבי קטרקט ראשוניים כוללים לעתים רק שינוי במספר כלומר ייתכן שהשינוי אצלך מקרב אותך למשל ל0 או מקטין המספר. יש כאלה שמגיעים לקטרקט ניתוחי רק בגיל מאוחר מאד מאד
 
האם ייתכן שיפור בראייה כתוצאה מהתפתחות קטרקט?

התשובה היא כן!
התופעה מוכרת היטב, נקראת secondary sight.
אכן, בשלבים ראשונים קטרקט (ירוד) לפני שגורם למיסוך עשוי לגרום במקרים מסויימים לשיפור בראייה על–ידי קיזוז רוחק ראיה (פלוס במשקפיים): בהיותו גורם לקוצר ראייה (מינוס במשקפיים)
 
ניתוח לאדם מבוגר

היי לכולם. אבי אדם מבוגר ואמור לעבור ניתוח קטרקט בשתי העיינים שלו.
האם זה לא בעייתי לעשות את הניתוח במקביל?
מה ההשלכות של הניתוח?
יש כאבים?

תודה ושבוע שקט.
 

steiff

New member
עברתי לפני שלושה שבועות ללא כאבים

לא במהלך הניתוח ולא לאחריו.
בימים הראשונים לאחר הניתוח יש תחושה של יובש בעין ולעיתים תחושה של גוף זר.

מההסברים בדף שקיבלתי עם מכתב השחרור מסתבר שלעיתים יש כאבים שמטופלים במשככי כאבים רגילים (אופטלגין, אדוויל וכיו׳ב).

בהשוואה לעקירת שן בינה שעברתי לפני כמה שנים, ניתוח קטרקט זה משחק ילדים. שעה וחמישים דקות מרגע שירדתי במגרש החניה של בית החולים עד שנכנסתי בחזרה למכונית (לא נהגתי בעצמי... העין מכוסה ברטיה ל-24 שעות אחרי הניתוח). רבע שעה רישום בקבלה, שעה הכנות במחלקה הכירורגית - טיפות, טיפות ועוד טיפות. חתימה על זה ועל זה ועל זה. מדידת ל׳ד. ראיון אלרגיות. סימון בטוש של העין המנותחת וכל אחד שואל אותי כדי לוודא שזו העין הנכונה. מחליפים בגדים לתחפושת של חדר ניתוח, מתיישבים על כיסא גלגלים ונוסעים אחר כבוד לחדר הניתוח עצמו. עוד טיפות. נשכבים על המיטה. פורשים על הפרצוף יריעת ניילון עם חור בדיוק בשביל העין המנותחת. עוד טיפות, ביניהן אחת צמיגה מאד. זה החומר המאלחש. מקבעים את העפעפיים במצב ״פתוח״ וממשיכים לטפטף פנימה.

עכשיו מגיע החלק המעניין - הניתוח עצמו. 15-20 דקות וזהו.
זה מתחיל בזה שמכוונים לך שני פרוז׳וקטורים לעין. אין לאן לברוח. למרות הקטרקט זה מסונוור מאד.
הרופא אומר ״אני נכנס עכשיו״ והאמת - שחוץ מתחושת צריבה קלה לא מרגישים כלום. האילוחוש עושה את שלו.
פתאום הפרוז׳קטור הופך לשלולית עכורה. הרופא בוחש בה ובוחש בה, מדי פעם מרטיב ושוטף, ובסוף מכריז ״עדשה״.
״תרגיש תחושת לחץ״ הוא אומר, ומסתבר שהוא יודע מה הוא אומר. תחושת לחץ. נסבלת. לא כואב. ופתאום מתחילים להבליח מתוך השלולית העכורה שני פרוז׳קטורים. עוד כמה כיוונים ועוד כמה שטיפות ופתאום הפרוז׳קטורים נראים ברורים מאד ומסנוורים מאד. וזהו. נגמר. מכבים את אור הסנוורים.
כמה שניות אחר כך מסירים את הניילון שנפרש מעל הראש, מכסים את העין ברטיה, והסינוור האיום הופך לאפלה מסקרנת...
מתיישבים, בחזרה לכיסא הגלגלים ומשם לחדר התאוששות. זוגתי מגיעה לצידי. מחליף בגדים, מקבל הנחיות בעל פה ובכתב ואחרי רבע שעה אני כבר באוטו בדרך הביתה.
זהו. פחות משעתיים קצה לקצה.

עכשיו מגיע שלב דחיית הסיפוקים... להישמע להוראת הרופא ולהשאיר את הרטיה עד לביקורת למחרת? או לקצר תהליכים ולראות מה יצא?
התאפקתי.
דחיית הסיפוקים האמיתית היא ההמתנה של חודש וחצי-חודשיים אחרי עד להחלפת המשקפיים. תכלס -ְ בעיין שנותחה אני מצליח לקרוא בלי משקפיים אבל נראה לי שאצטרך בערך חצי דיאופטר. בטווחים בין מטר לארבעה מטר אני רואה מצויין בלי משקפיים. מעבר לזה מתחיל להיות מטושטש. כנראה אצטרך מינוס דיאופטר. הצילינדר שהיה כנראה נמוג.
 
ניתוח לאדם מבוגר

לא קיימת מגבלה של גיל במקרה של צפי ופוטנציאל לשיפור בראייה שיחווה במטופל כחוויה חיובית שתשפר את התפקוד ואת איכות החיים וכאשר רבה התועלת על הסיכון בניתוח. נהוג להמתין לפחות 3 שבועות בין עין לשנייה. (הכאבים, אם בכלל יופיעו הנם בד"כ קלים וברי טיפול ע"י משכחים) בהצלחה!
 
למעלה