מה עדיף פסנתר חשמלי או אורגנית?

bifer

New member
מה עדיף פסנתר חשמלי או אורגנית?

שלום רב!
מזה זמן רב שאני מתעניינת בכלי הפסנתר ששבה את ליבי. לאחרונה נכנסתי מאוד לנושא הרמוניה וליווי וחשבתי לרכוש פסנתר כדי ללמוד עליו בקורסים בתשלום דרך האינטרנט ומחומר חינמי שם. למען האמת אני כבר עמוק בנושא.
אגב, אני מנגנת עדיין לומדת כרגע על חליל. חשבתי ללמוד להנאתי את נושא התאוריה, הרמוניה וליווי. קראתי המון חומר גם בשפה האנגלית שאני טובה בה מאוד וגם סרטונים ביוטיוב בשפה זו שמעשירים מאוד. ההתלבטות שלי היא לגבי הכלי שארכוש אותו.
ברור שאין על פסנתר האקוסטי המכני מבחינת הצליל האותנטי - הדבר האמיתי שכל השאר לעומתו הם לא כמו ולא דומה. ובכל זאת, מאחר שחוץ מהעניין הכלכלי שיש להשקיע באמיתי, אין לי כרגע מקום לשים כזה רהיט, וגם לא אוכל למצוא שעות מתאימות להתאמן בכלי בלי שאפריע לסובבים בלי האפשרות לחבר אוזניות. כל זה אפשרי רק בכלי חשמלי.
האפשרות האחרת והזולה ביותר כנראה, היא אולי אורגנית, אבל מבחינתי היא כלי צעצוע לא אמיתי ועם המון רעש, ולא כלי שהייתי משקיעה בו מכל הבחינות. ויש לה גם רק 61 קלידים מקסימום. חשבתי שבכל זאת מקלדת של 88 קלידים מאפשרת יותר. השאלה אם תוספת הקלידים באמת משמעותית למוסיקה שאני מתכוונת לנגן, או שאפשר לעשות הכל ממש גם באורגנית. ראיתי כמה דגמים של פסנתרים חשמליים. רולנד, ימהה, יש גם נורד פיאנו (יש מוצר שלהם שהוא גם פסנתר, גם אורגן וגם סינטיסייזר ואולי גם במחיר שפוי. לא מתמצאת מספיק), ועוד... שזה אולי לא אמיתי ובכל זאת יותר מאמיתי, והוסיפו שם אפילו עוד כמה אופציות שגם הן נשמעות טיוב יותר מאורגנית. והשקיעו בזה יותר. או שלא כדאי כי ממילא זה לא אמיתי לעולם וישמע כמו פסנתר של אורגנית סבירה? לא בטוח!
למדתי בעבר על אורגן דווקא בחוברות של פסנתר. כרגע רציתי לחזור עמוק למוסיקה דרך נושא תיאוריה והרמוניה וליווי.
אני מתכוונת לנגן בעיקר מוסיקה יהודית דתית ומנגינות של שירים עבריים ונעימות של יצירות קלאסיות וממקורות אחרים. אפשר לבצע שירים בארפג'ו באקורדים ועוד ועוד.
השאלה אם הפסנתרים החשמליים הניידים באמת ניידים. ומה עדיף בכלל. אני מניחה שאפשר למצוא אורגנית זולה, וגם באורגנית לא הייתי משקיעה מדי הרבה, שתהיה טובה משהו כמו ימהה עם צלילים טובים ועם אפשרויות נחמדות אבל בהחלט לא אורגן של חתונות ומופעים. אפשר להופיע לפני משפחה וקהלים מצומצמים גם באורגן ברמה סבירה.
אני בת 40+ וחשבתי שבהמשך אוכל להופיע באירועים משפחתיים וכדו' ובהמשך לנגן לבד או בהרכב משולב תוכן לפני קהלים מצומצים בתכניות מסוימות. וכל כפי שציינתי מוזיקה יהודית דתית, מנגינות של שירים עבריים ונעימות של יצירות קלאסיות וממקורות אחרים.
תודה רבה מראש על כל עזרה מחכימה בתחום.
אשמח גם לקבל המלצה (אפילו בפרטי) לחנות אמינה ושירות טוב עם אחריות וכו'.
ראיתי פה המלצה לקנות פסנתר חשמלי איכותי אפילו מיד שניה,
איך אפשר לסמוך שהוא בסדר, אולי יש מישהו בתשלום שמכוון ומייעץ ובודק גם פסנתרים חשמליים לפני קנייתם? אולי בכ"ז עדיף כלי חדש עם אחריות?
תודה רבה מראש וכל טוב!
 

bifer

New member
המשך להודעה פסנתר חשמלי או אורגנית

עוד נקודה חשובה לי. רק בפסנתר חשמלי (ואולי גם באורגנית משוכללת) אפשר להקליד את השירים שמנגנים בכלי ברמה איכותית בלי אולפן ולהעביר ישירות למחשב.
הדבר טוב לי ליצירת פלייבקים לעצמי, שילוו אותי ברקע בשירים מיוחדים שאנגן גם לפני אחרים וגם לעצמי. שזה טוב ומעשיר מכל מיני בחינות.
אשמח לשמוע המלצה לעדיפות על כלי, מותג ודגם, וגם לחנות אמינה.
תודה מראש!
 
היי

אני ממליץ לך לגשת לאחת מחנויות המוסיקה הגדולות מרום כלי זמר דיאז חלילית ולנסות שם כלי נגינה
שם גם תדעי יותר לגבי הצרכים והמחירים
לפעמים יש מבצעים
או שאת יכולה לנסות לקנות את הדגם המבוקש ביד 2
בברכה
שלומי דגול פסנתרים
 

bifer

New member
תודה על התגובה ואיזה דגם מומלץ?

חן חן ותודה רבה על התגובה המהירה ועל המידע לגבי שמות החנויות.
האם יש לך דעה כל שהיא לכיוון כלשהו?
הייתי שמחה לשמוע אם יש עדיפות כלשהי לפסנתר חשמלי על פני אורגנית?
אם כן איזה מותג ואיזה דגם שלהם עדיף בפסנתר חשמלי, לדעתך?
האם יש משהו שהוא איכותי ולא יקר מדי?
אם לא, איזה דגם של אורגנית ברמה טובה, כלומר משהו שכבר נעים ללמוד אתו ולבצע אתו דברים לאירועים משפחתיים וחברתיים כאלה, ושאפשר להקליט אתו פלייבקים של מה שמנגנים ולהעביר ישירות למחשב.
אין צורך באורגן גדול מידות ועמוס מדי בתכנות כמו להופעות ואירועים. משהו ברמה טובה שנחמד לנגן אתו למטרות שציינתי. ובסוג מוזיקה כנ"ל.
לדעתי, עדיף לפחות לי, לבוא לחנות עם כיוון כלשהו וחוות דעת של אנשי מקצוע בתחום. אפילו אם אבוא פעם אחת קודם כל כדי להתרשם בלי לקנות.
המון תודה מראש וישר כוח!
 
היי

שלום רב לך
אני לא מומחה בחשמליים למינהם אני מומחה לפסנתרים אקוסטים
לכן הצעתי לך לגשת ולבדוק בעצמך
בחנויות
שם תקבלי תמונה יותר מדוייקת של המוצר שימלא את דרישותייך
וגם תתנסי בנגינה ובשמיעה פיזית של הכלים
שלומי
 
למעלה