כתיבת שירים

כתיבת שירים

היי לכולם, יש לי שאלה שמנקרת בי כבר שנים.
בגדול אין לי רקע של לימודי מוזיקה מעבר לשיעורי פסנתר בעברי אבל אני כן קוראת תווים.
כבר מגיל צעיר מתנגנים לי שירים בראש, אני כל הזמן מזמזמת שירים מקוריים שאני כתבתי בראש, בעיקר כשאני עומדת להרדם בלילה וגם משך היום כשאני שומעת איזה צליל אז המוח שלי משלים את החסר עם מוזיקה חדשה ומילים.
אבל מעולם לא ניסיתי לכתוב מוזיקה ומילים ובטח לא ניסיתי לבצע.
ממרומי גילי החלטתי לנסות תחביב חדש של כתיבת שירים.

הבעייה היא שאני לא יודעת מאיפה להתחיל.
ניסיתי להקליט את עצמי מזמזמת את השיר שלי עם כמה מילים, אבל כמה ימים אחרי כשאני מתפנת להקשיב להקלטה זה כבר לא אומר לי כלום. אני לא זוכרת לאן "הלכתי" עם הזמזום הזה.
רציתי להתיעץ איתכם איפה מתחילים. ניסיתי לקחת שיעורי פסנתר אבל היא התחילה כמו עם ילדים עם כל מני יצירות, מיני בטהובן. אני מבינה שהמטרה היא לאמן את הידיים והראש בנגינה על פסנתר אבל לא התחברתי והפסקתי. אני רוצה להוסיף שאני עם קריירה ואמא בשתי משרות מלאות פלוס פלוס אז גם הזמן שלי כיום להקדיש לנושא הוא לא ארוך אבל אני בכל זאת רוצה לקחת פסק זמן של שעתיים שלוש בשבוע וליצור.
בגלל זה אני מחפשת דרך טובה להתחיל.

הזמנתי חוברת של תווים של שירים ידועים כדי לראות איך זה "מרגיש" לבצע שיר. אבל מה שהגיע היה ברמה ממש נמוכה של ילדים קטנים. לא אקורדים, רק מנגנים את המנגינה של השיר בשתי ידיים.
אם יש למישהו המלצות או רעיונות. או ספר טוב להמליץ בנושא - תודה מראש.
 
היי

שלום
את צריכה מורה לפסנתר שיש לו נסיון בהלחנה וידע לכוון אותך איך ליצור מנגינות ברורות למשפטים מוסיקאליים שיהיו מסודרים במבנה בית גשר פזמון וכו ולהרמן אותן כלומר ללוות אותן באקורדים. יש מלא מורים כאלה בעיקר חברה צעירים. זה מה שאת צריכה לבקש מהמורה.
חפשי באתר חוגל
שלומי דגול פסנתרים
 
למעלה