כתובת מקוצרת לפורום

יחיאב

New member
השמש כנראה מסנוורת את דעתן

זה לא ברור כשמש לאף אחת שזה חובה הלכתית. הרי יש נשים - שאין חולק על דתיותן - שהולכות ללא כיסוי ראש. אלא שכמו בעניין גודל הכיפה, יש כאן תחרות שהרקע שלה הוא אנושי-סוציאלי ולא דתי.
 

Navygirl

New member
אם כן מעניין אותי לדעת מדוע

אלו שכן הולכות עם כיסוי ראש רואות בכך חיוב הלכתי מדיאורייתא. האם זהו סימן לניוון מחשבתי ודתי?
 

Navygirl

New member
אני יכולה גם למצוא הגיון מסוים

אם כי קלוש בעניין. שהרי ניתן להגיד כי אישה נשואה צריכה להקפיד ביותר על צניעות, שהרי האיסור על אשת איש חמור יותר וכד´. אבל שוב, יוצאים כאן מנקודת הנחה שהאישה היא מעין חפץ שיש לשמור עליו מפני ידם של אחרים, בעוד שהגבר הינו סלע איתן המסוגל לדאוג לעצמו. ואילו במציאות אין הדבר כך כלל וכלל.
 

Navygirl

New member
יש לי גם שאלה נוספת אליך

מה דעתך על נשים דתיות הלובשות מכנסיים?
 

יחיאב

New member
אין

´לבוש דתי´. יש ´לבוש צנוע´ בו מחויב ומחויבת כל יהודי ויהודיה. צנוע זה הוא לא דבר קבוע, ולא ייתכן שיהיה קבוע. וכי מכנסיים היום (לאישה) בגדר לבוש לא צנוע? מאותה סיבה שכיסוי ראש כבר אינו בגדר חובה דתית, כך מכנסיים לאישה כבר אינו בגדר איסור דתי. וכי ניתן לומר היום שמכנסיים הינו "כלי גבר"? שאי נא ענייך סביב וראי...
 

Navygirl

New member
אם באמת אשא עיני

אראה נשים חילוניות רבות הולכות עם מכנסיים וגופיות. כיצד נקבע הגבול?
 

Navygirl

New member
השאלה היא באמת

האם מכיוון שנשים פרצו פרצה על דעת עצמן תשתנה על ידי כך ההלכה? אחדד את השאלה: הלכה הצומחת מהעם-באילו מקרים תתקבל על הדעת ובאילו מקרים תזכה להוקעה?
 

יחיאב

New member
הרב משאש ענה כבר

על שאלתך זו (ובלשונו: "וא"ת [=ואם תאמר] וכי מפני שנהגו היתר בדבר אסור, נעקר האסור ממקומו?"), וניתן לקרוא את ביאור תשובתו כאן.
 

עודד128

New member
אותן

נשים דתיות הנוהגות ללכת ללא כיסוי ראש - כשהן הולכות לבית הכנסת הן דווקא כן נוהגות לכסות את ראשן. למה? הרי הצניעות לא מחייבת אותן לנהוג כך.
 

Navygirl

New member
ועוד שאלה

אם מחר יחליטו כל הנשים הדתייות שהן מעויינות ללכת עם גופיות בימי הקיץ החמים, האם גם זה יתקבל בברכה לפי חוקי הצניעות המשתנים לפי הלך הרוח? האם מבחינה היפותטית ניתן יהיה ללכת עם בגדי ים ברחוב, ובלבד שזו תהיה הסכמה כללית על ידי נשים שומרות תורה ומצוות?
 

חי אדר

New member
ועוד תשובה

ההלכה אינה עוסקת בהיפוטטיות. ולכן השאלה אינה רלבנטית כלל. ההלכה אמורה לפעול בתוך מציאות נתונה, ולהגיב בהתאם לנסיבות. קשה לעסוק בביצה שעוד לא נולדה. אם כי לא ייפלא אם עתידה היא להיוולד ביום מן הימים. אך בכגון דא מקובל הוא: דיה לצרה בשעתה. ומכל מקום, לא נראה לי כי אמורה להיות בעיה עם כך. ואם יש לך ספק, צאי וראי בספר בראשית סיפור אדם וחוה בגן עדן. ואם כי הוא נדרש באורח אליגורי, מכל מקום אפשר להסיק משם, כי המצב הטבעי של האדם שהיה נטול כל בגד ודווקא החטא בא לביטוי בכך שהתבייש במצבו הטבעי. הווי אומר כי הלבוש הינו פרי המצב החברתי, ולא ההתגלותי. זה מה שהרמב"ם מכנה בשם ´מפורסמות´. שמטבע הדברים לחלים שינויים במרוצת הזמנים.
 
למעלה