לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן

פורום ישעיהו ליבוביץ-הגותו

                                             לאתר עמותת "לשמה"    www.leibowitz.co.il

ברוכים הבאים לפורום "ישעיהו ליבוביץ- הגותו" שמטעם עמותת "לשמה". זהו גם המקום לעידכונים על פעילויות העמותה. מטרת הפורום היא לשמש במה ציבורית עליה יתקיימו דיונים הן אודות ליבוביץ והגותו והן אודות עינייני היום והשעה. פורום זה כפוף לתקנון הפורומים של תפוז ועל כן הכותבים בפורום מתבקשים שלא לחרוג ממנו. גלישה מהנה.                                

הנהלת הפורום:

אודות הפורום ישעיהו ליבוביץ-הגותו

                                             לאתר עמותת "לשמה"    www.leibowitz.co.il

ברוכים הבאים לפורום "ישעיהו ליבוביץ- הגותו" שמטעם עמותת "לשמה". זהו גם המקום לעידכונים על פעילויות העמותה. מטרת הפורום היא לשמש במה ציבורית עליה יתקיימו דיונים הן אודות ליבוביץ והגותו והן אודות עינייני היום והשעה. פורום זה כפוף לתקנון הפורומים של תפוז ועל כן הכותבים בפורום מתבקשים שלא לחרוג ממנו. גלישה מהנה.                                

x
הודעה מהנהלת הפורום
אתר ישעיהו ליבוביץ - www.leibowitz.co.il
(עמותת "לשמה")

פורום זה מהווה החלק החי והנושם של אתר עשיר בתוכן המוקדש להגותו של פרופ' ישעיהו ליבוביץ. באתר זה תמצאו מאמרים רבים, ארכיון עיתונות, וידאו, אודיו ועוד. 
המשך >>

לצפיה ב-' כתובת מקוצרת לפורום'
כתובת מקוצרת לפורום
<< ההודעה הנוכחית
13/08/2002 | 07:45
30
217
הפעם באמת מקוצרת.
מכל מחשב כתבו:
f.leibowitz.co.il

לאלו שישכחו את הקיצור אפשר גם לכתוב:
forum.leibowitz.co.il


כל הקיצורים מוליכים לדף המקדים של הפורום.

אגב, אלו שרוצים שגם תוכן הכרטיס האישי שלהם יופיע בדף המקדים, צריכים להכניס תמונה לכרטיס האישי, ושתהיה JPG ולא GIF, אחרת אני לא יכול להוסיף אותם.
ישעיהו ליבוביץ-הגותו >>
לצפיה ב-'ועוד משהו בעניין האתר "למה כובע"'
ועוד משהו בעניין האתר "למה כובע"
13/08/2002 | 15:51
29
2
או kova.away.co.il בשמו הלועזי.
היום התוסף לשם גם ביאורו של אלי נגר לתשובתו של הרב משאש. כך שגם מי שאינו בקי (או אינה בקיאה, צ"ל לענייננו) בלשון ההלכתית יכול מעתה להבין את התשובה על נימוקיה.

בעתיד, כפי המובטח, נוסיף גם את אישושו של הרב מלכה לתשובה זו של הרב משאש ונביא עוד פוסק או שניים אשכנזים.
אנחנו עובדים לאט, אבל עובדים...

אי"ה כל בנות ישראל יחזרו ליופיין הדרן ותפארתן, ויצאו מכיעורן בו הן שרויות היום בעל כורחן (אני מדבר על ההולכות עם כיסוי-ראש, כמובן. נגד הכיעור שאינו נובע מכיסוי הראש עדיין אין לנו פתרון, וגם בו אנחנו כלל לא האשמים)
ישעיהו ליבוביץ-הגותו >>
לצפיה ב-'רק בשביל הוויכוח האינטלקטואלי'
רק בשביל הוויכוח האינטלקטואלי
13/08/2002 | 23:22
28
1
בבבא קמא ח´ ו´: "ומעשה באחד שפרע ראש האשה בשוק, באת לפני רבי עקיבה, וחייבו לתן לה 400 זוז. אמר לו רבי, תן לי זמן, ונתן לו זמן. שמרה עומדת על פתח חצרה, ושבר את הכד בפניה ובו כאיסר שמן. גלתה את ראשה, והייתה מטפחת ומנחת ידה על ראשה. העמיד עליה עדים ובא אל רבי עקיבה, אמר לו רבי, לזו אני נותן 400 זוז?"

ראשית אפשר ללמוד מכך שככל הנראה הכוונה בפרע היא אכן לגילוי ראש (כי הרי כתוב בפירוש "גלתה את ראשה"). אבל גם אם אי אפשר לומר זאת בוודאות, הרי שעדיין אפשר ללמוד מכך שאשה שמגלה את ראשה מבזה את עצמה.

ישעיהו ליבוביץ-הגותו >>
כתובות אינטרנט מצורפות:
לצפיה ב-'והלא כבר כתב הרב משאש'
והלא כבר כתב הרב משאש
13/08/2002 | 23:29
27
2
בלשונו הזהב, "אמנם היא אין לה שום אסור בגלוי ראשה, שאם רצתה לנוול עצמה, תנוול לכל עת שתרצה, ובכל מקום שתרצה בבית ובשדה".
ישעיהו ליבוביץ-הגותו >>
לצפיה ב-'ולעניין דבריו של אלי '
ולעניין דבריו של אלי
13/08/2002 | 23:32
2
כבר אמר פעם אחד ממשתתפי הפורום,בעבר, ושוב חובה להזכיר זאת בכל עת "אשרינו שיש לנו אדם כזה בפורום". משיב דברים נכוחים. מי חכם ויבן אלה...
ישעיהו ליבוביץ-הגותו >>
לצפיה ב-'איזה אידיוט אני'
איזה אידיוט אני
13/08/2002 | 23:37
25
50
לא שמתי לב בכלל שהמשנה הזאת מופיעה ממילא בפסיקה של הרב.
ישעיהו ליבוביץ-הגותו >>
לצפיה ב-'זה מה שיפה בתשובה הזו'
זה מה שיפה בתשובה הזו
14/08/2002 | 00:15
24
1
הוא ענה מראש לכל השאלות שהוא יודע שהן יהיו.
מצחיק גם לקרוא אחר כך תשובה כגון זו באתר "כיפה" (שם בקטגוריית "צניעות")
ישעיהו ליבוביץ-הגותו >>
לצפיה ב-'יחיאב, אני רוצה להבין משהו'
יחיאב, אני רוצה להבין משהו
14/08/2002 | 22:47
23
האם אתה מתנגד לכיסוי ראש לנשים משום שאינך רואה בו מצווה עקרונית, או שמא משום שאתה רואה בו דבר הגורם לכיעורן של בנות ישראל?
ישעיהו ליבוביץ-הגותו >>
לצפיה ב-'אני לא יודע בדיוק'
אני לא יודע בדיוק
14/08/2002 | 23:52
22
ייתכן וזה משום שמהבחינה האסטטית זה גורם לי סלידה.

ייתכן וזה משום שכשאני רואה אישה עם כיסוי ראש אני רואה בכך סממן של השליטה הגברית על האישה.

ייתכן וזה בגלל שאני רואה אישה כנועה (לא בפניה האל אלא בפניה בעלה).

ייתכן וזה בגלל שאני רואה אישה פתטית (ולא ממש באשמתה), בעיקר כשאני רואה שבכל זאת היא מנסה ליפות את עצמה עם אודם, מסקרה, וכו´ או גם כשהכובע תואם בצבעיו לבגדים שהיא לובשת. לפעמים אני ממש מרחם עליה.

ייתכן וזה משום שאני לא מסתגל - ולא רוצה להסתגל - להתחרדותו של הציבור הציוני-דתי, שהכיסוי ראש לאישה הוא אחד ממאפייניו.

ייתכן וזה משום אלף ואחת סיבות.

אלא שכשאתה בא ובודק במקורות ההלכתיים האם באמת חובה על אישה להתכער לאחר חופתה- אתה מגלה שאין זה כך. אז למה? למה שאני אסבול? למה שהן תסבולנה? הרי אם זו היתה חובה הלכתית, הייתי מקבל בהכנעה את הדין וסובל ואף עליהן היה לקבל חובה זו. אבל משום שזו לא חובה הלכתית, יש טעם לפגם בעשיית דבר זה. הרי הטעמים הם לא דתיים אלא חברתיים (המשחק של מי יותר "דתי" ממי, שנקבע בדר"כ עפ"י סממנים חיצוניים, כגון גודל ועומק הצלחת שאדם בוחר לשים על ראשו). משמע אתה עובד אדם ולא עובד אלוהים.
ישעיהו ליבוביץ-הגותו >>
לצפיה ב-'אני סמוכה ובטוחה'
אני סמוכה ובטוחה
15/08/2002 | 02:43
21
1
שאישה המחליטה לחבוש כיסוי ראש עושה זאת על דעת עצמה ולא תחת השפעתו של בעלה או כתוצאה מפחד מעוצם ידו. אינך יכול להאשים את הציבור הדתי בכך שהוא חושב שמעשיו הם נכונים, במיוחד כאשר לכאורה זה אכן נשמע הגיוני. מדוע להם להרהר אחר הדבר?
ישעיהו ליבוביץ-הגותו >>
לצפיה ב-'שאלה נוספת'
שאלה נוספת
15/08/2002 | 02:45
וסלחו לי אם התשובה הופיעה כבר בשו"ת של הרב משאש בו אתם מרבים להשתמש. מהן הסימוכין המצויים לכיסוי ראש בתורה, מלבד במעמד אישה סוטה, אותם מרבים לשלוף בויכוחים נגד הורדת כיסוי הראש?
ישעיהו ליבוביץ-הגותו >>
לצפיה ב-'סליחה על התפרצותי לשאלה'
סליחה על התפרצותי לשאלה
15/08/2002 | 12:24
19
המופנית ליחיאב. אבל לא כ"כ הבנתי את שאלתך "מדוע להם להרהר אחר הדבר?".
כלומר, את מתכוונית שאין להם לחשוב על מעשיהם? הציבור הזה חושב שמעשיו נכונים?
אם נניח תאורטית שקיימת הלכה לגבי חובת כיסוי ראש, נדמה לי שמדובר בכיסוי כל השיער למעט ארבע אמות מהמצח או משהו כזה. אבל היום פשטה מודה חדשה של כיסוי ראש, בה מכסים רק את הראש אבל השיער נשאר בחוץ. מה כל-כך נכון ומה כל-כך הגינוי בזה? אתה עושה מה שנוח לך. לא מתפקידי או קומתי שפוט דתי זה או אחר וגם אין זה רצוני, אך יש מרחק בין זה לבין הצגת כיסוי הראש של היום כדבר הנכון וההגיוני.
שמעתי רבות המדברות על כיסוי הראש במשמעות של סימן הכר ממרחקים לכך שהן נשואות. או אחת שהתחתנה לפני יומיים ואמרה לי שהיא לא רוצה להכניס את כלהשיער כי זה לא יפה לה.
אשמח לשמוע מה הביסוס וההגיון שמוצא הציבור הדתי למעשה זה על-פי דעתך. אולי פיספסתי משהו?
ישעיהו ליבוביץ-הגותו >>
לצפיה ב-'דבר ראשון, את כלל אינך מתפרצת'
דבר ראשון, את כלל אינך מתפרצת
15/08/2002 | 13:04
18
כל העונה-מבורך. דבר שני, אני סבורה כי הציבור הדתי יוצא מנקודת הנחה עקרונית כי כיסוי ראש הינו חובה הלכתית, ומרשה לעצמו לתמרן בתוך המסגרת הקטנה שתחם לעצמו, בנוגע לגודל הכיסוי ומיקומו על הקרקפת.
דבר שני, אינני חושבת שניתן להגיד על הציבור הדתי כי הוא "עושה מה שנוח לו" לעניין שמירת שבת, לדוגמא, מאחר ואנשים איננם " מחפפים" בנושא, אלא אם כן אמונתם אינה שלמה והם אינם מתכוונים לכך מלכתחילה. לפי דעתי בכך ניתן לראות את ההפרדה שעשה ליבוביץ בין מצוות המסמלות ברית עולם בין הקב"ה לישראל, כגון שבת וכשרות, לבין מצוות בעלות הגדרה פורמלית, כגון צניעות, המשתנות לפי הלך הזמן המשתנה.
ישעיהו ליבוביץ-הגותו >>
לצפיה ב-'מה שמעניין אותי בנוסף לכך הוא'
מה שמעניין אותי בנוסף לכך הוא
15/08/2002 | 13:07
מדוע מצא הרב משאש "איסור על גבי איסור וחומרא על גבי חומרא" כאשר פנה לחפש במקורות ההלכתיים היתר לכיסוי ראש? ואחר כך מתפלאים מדוע קולם של אלה אינו נשמע ורוב הציבור אינו מכיר בקביעותיהם כלל. קשה להאשים את הציבור הדתי, מאחר והוא פועל כפי שהוא מכיר-לפי ההלכה, אשר בנוגע לאיסור הספציפי הזה-יש לה סימוכין בדיאורייתא.
ישעיהו ליבוביץ-הגותו >>
לצפיה ב-'תשובתי גם יצאה מתוך'
תשובתי גם יצאה מתוך
15/08/2002 | 13:51
16
הסברה שהציבור הדתי יוצא מנקודת הנחה עקרונית כי כיסוי ראש הינו חובה הלכתית.
אך מאין התיר לעצמו לקבוע את גודל הכיסוי ומקומו על הקרקפת אם ישנה לדידו הלכה בעניין?

אם כיסוי הראש מטרתו צניעות, כיצד בנות דתיות מחליטות לא לכסות את כל הראש משום שזה לא הולם אותן או ו/גם לא נוח להן? (אין לי שום ביקורת על כך כל עוד האדם רואה בכך את חולשתו האישית, ושאיפתו להתקדם הלאה אך לא להציג זאת כחלק מההלכה כי אם נורמה מצויה ואולי אופנה חולפת).

אנו מדברים על "חיפוף" בענין כיסוי הראש. אבל אם כבר מדברים על שבת יש ויש "חיפוף". תפילת שבת היא מצוה המסמלת ברית עולם בין הקב"ה לישראל כדברייך. ויש חיפוף בתפילת השבת בבית הכנסת. במקום להתפלל שעה בכוונה וריכוז-באופן איכותי ולא כמותי, אני מוצאת עצמי בין אנשים המתדינים על אירועי השבוע האחרונים בשעת התפילה, ויש שהגדילו לעשות בשבת האחרונה ובחזרת הש"ץ של מוסף יצאו עטופי טלית מחוץ לבית הכנסת כדי לדון בהתקדמות בניית הבית של אחד מהם.
חשוב לי להדגיש שאין אני באה ואומרת את הדברים מתוך מגדל שן, ואין כוונתי להכתים ציבור שלם. אלא אני מדברת על תופעות כפי שהן מצטיירות בעיני. עניין כיסוי הראש מפריע לי פחות מאשר עניין תפילת השבת. לגבי הכסוי שאיש יעשה כראות עיניו.
עניין תפילת השבת נוגע לי קצת יותר, שכן אני מוצאת עצמי בשבת בבוקר מתענה בבית הכנסת, ובמקום להתפלל שעה איכותית, מתפללת רבע שעה ואז מרחפת חצי שעה וכן הלאה. אני לצערי לא מסוגלת להתרכז שעתיים וחצי רצופות בתפילה. הרי שעת לימוד המקסימלית (באוניברסיטה) היא של שעה וחצי ומדוע שאצליח להתרכז שעתיים וחצי ברציפות? נראה לי שהקושי הוא אינו רק אישי שלי. ולתופעה זו אני קוראת חיפוף, מפגש חברתי, הווי, מפגש שירה בציבור וכו,. ואולי יש אנשים שיטענו שזהו אינו חיפוף. אולי... לטעמי-כן.
ישעיהו ליבוביץ-הגותו >>
לצפיה ב-'א. ברור שעניין כיסוי הראש'
א. ברור שעניין כיסוי הראש
15/08/2002 | 14:36
15
1
מפריע לך פחות, זה בגלל שאת לא צריכה להתחתן איתן. כלומר, לחפש בנרות בחורה שמבינה את ההבדל בין חובות הלכתיות לפסאודו חובות הלכתיות.

ב. מה תגידי על בתי-כנסת תימניים שהתפילה בהם מתחילה ב6:30 או 7:00 בבוקר ומסתיימת באותה שעה בהם יוצאים בני עדות אחרות מבתי כנסיותיהם, בסביבת השעה 10:00, כאשר אלו האחרונים התחילו להתפלל בסביבת השעה 8:30.
ישעיהו ליבוביץ-הגותו >>
לצפיה ב-'כיצד ניתן לקבוע'
כיצד ניתן לקבוע
15/08/2002 | 14:39
14
מהן חובות הלכתייות ומהן חובות פסאודו הלכתיות?
בשביל רוב הציבור הדתי זה היינו הך! כפי שחובה לשמור שבת ולאכול כשר, כך חובה לאישה נשואה לכסות את ראשה, והדבר ברור להן כשמש!
ישעיהו ליבוביץ-הגותו >>
לצפיה ב-'יחיאב, אני חושבת שאתה אחד'
יחיאב, אני חושבת שאתה אחד
15/08/2002 | 14:41
2
2
מבין מעטים המחפש דווקא בחורה שאינה חפצה בכיסוי ראש משום שהיא רואה בכך חובה פסאודו הלכתית. רובם רואים בכך סימן להתרופפות דתית!
ישעיהו ליבוביץ-הגותו >>
לצפיה ב-'הרוב דווקא איתי,'
הרוב דווקא איתי,
15/08/2002 | 15:01
1
1
ואני מדבר על הציבור הציוני-דתי. לא על סוגי החרדים, בין אם הוא לאומי (חרד"לניקי) ובין אם אינו לאומי.

נשים המשתייכות למגזר הציוני-דתי לא נוהגות ללכת (בדר"כ) עם כיסוי ראש.

אגב, לאחרונה קלטה עיני תמונה זו של הרב סולובייצ´יק ואשתו (הוצע לו להיות הרב הראשי לישראל). קשה להבחין אם היא עם או בלי, על כל פנים אני מקווה שחוסר יכולת ההבחנה הזה אינו נובע מהתערבותו של גרפיקאי מוכשר.

ישעיהו ליבוביץ-הגותו >>
לצפיה ב-'נכון, ולייבוביץ משום מה'
נכון, ולייבוביץ משום מה
15/08/2002 | 19:26
1
לא הסכים לצרף את חתימתו, ואולי היה משתכנע.
כך החמצנו הזדמנות היסטורית לחולל מהפיכה.
כי מהפכה ביהדות אפשר לחולל רק מבפנים.
ישעיהו ליבוביץ-הגותו >>
לצפיה ב-'השמש כנראה מסנוורת את דעתן'
השמש כנראה מסנוורת את דעתן
15/08/2002 | 14:48
10
1
זה לא ברור כשמש לאף אחת שזה חובה הלכתית. הרי יש נשים - שאין חולק על דתיותן - שהולכות ללא כיסוי ראש. אלא שכמו בעניין גודל הכיפה, יש כאן תחרות שהרקע שלה הוא אנושי-סוציאלי ולא דתי.
ישעיהו ליבוביץ-הגותו >>
לצפיה ב-'אם כן מעניין אותי לדעת מדוע'
אם כן מעניין אותי לדעת מדוע
15/08/2002 | 15:08
9
אלו שכן הולכות עם כיסוי ראש רואות בכך חיוב הלכתי מדיאורייתא. האם זהו סימן לניוון מחשבתי ודתי?
ישעיהו ליבוביץ-הגותו >>
לצפיה ב-'אני יכולה גם למצוא הגיון מסוים'
אני יכולה גם למצוא הגיון מסוים
15/08/2002 | 15:11
8
1
אם כי קלוש בעניין. שהרי ניתן להגיד כי אישה נשואה צריכה להקפיד ביותר על צניעות, שהרי האיסור על אשת איש חמור יותר וכד´. אבל שוב, יוצאים כאן מנקודת הנחה שהאישה היא מעין חפץ שיש לשמור עליו מפני ידם של אחרים, בעוד שהגבר הינו סלע איתן המסוגל לדאוג לעצמו. ואילו במציאות אין הדבר כך כלל וכלל.
ישעיהו ליבוביץ-הגותו >>
לצפיה ב-'יש לי גם שאלה נוספת אליך'
יש לי גם שאלה נוספת אליך
15/08/2002 | 15:11
7
מה דעתך על נשים דתיות הלובשות מכנסיים?
ישעיהו ליבוביץ-הגותו >>
לצפיה ב-'אין'
אין
15/08/2002 | 15:34
6
´לבוש דתי´. יש ´לבוש צנוע´ בו מחויב ומחויבת כל יהודי ויהודיה. צנוע זה הוא לא דבר קבוע, ולא ייתכן שיהיה קבוע. וכי מכנסיים היום (לאישה) בגדר לבוש לא צנוע?
מאותה סיבה שכיסוי ראש כבר אינו בגדר חובה דתית, כך מכנסיים לאישה כבר אינו בגדר איסור דתי. וכי ניתן לומר היום שמכנסיים הינו "כלי גבר"? שאי נא ענייך סביב וראי...
ישעיהו ליבוביץ-הגותו >>
לצפיה ב-'אם באמת אשא עיני'
אם באמת אשא עיני
15/08/2002 | 16:39
5
אראה נשים חילוניות רבות הולכות עם מכנסיים וגופיות. כיצד נקבע הגבול?
ישעיהו ליבוביץ-הגותו >>
לצפיה ב-'השאלה היא באמת'
השאלה היא באמת
15/08/2002 | 16:42
4
האם מכיוון שנשים פרצו פרצה על דעת עצמן תשתנה על ידי כך ההלכה?
אחדד את השאלה: הלכה הצומחת מהעם-באילו מקרים תתקבל על הדעת ובאילו מקרים תזכה להוקעה?
ישעיהו ליבוביץ-הגותו >>
לצפיה ב-'הרב משאש ענה כבר'
הרב משאש ענה כבר
15/08/2002 | 17:35
3
על שאלתך זו (ובלשונו: "וא"ת [=ואם תאמר] וכי מפני שנהגו היתר בדבר אסור, נעקר האסור ממקומו?"), וניתן לקרוא את ביאור תשובתו כאן.
ישעיהו ליבוביץ-הגותו >>
לצפיה ב-'אותן'
אותן
16/08/2002 | 10:27
2
נשים דתיות הנוהגות ללכת ללא כיסוי ראש - כשהן הולכות לבית הכנסת הן דווקא כן נוהגות לכסות את ראשן.

למה? הרי הצניעות לא מחייבת אותן לנהוג כך.
ישעיהו ליבוביץ-הגותו >>
לצפיה ב-'ועוד שאלה'
ועוד שאלה
16/08/2002 | 12:44
1
אם מחר יחליטו כל הנשים הדתייות שהן מעויינות ללכת עם גופיות בימי הקיץ החמים, האם גם זה יתקבל בברכה לפי חוקי הצניעות המשתנים לפי הלך הרוח?
האם מבחינה היפותטית ניתן יהיה ללכת עם בגדי ים ברחוב, ובלבד שזו תהיה הסכמה כללית על ידי נשים שומרות תורה ומצוות?
ישעיהו ליבוביץ-הגותו >>
לצפיה ב-'ועוד תשובה'
ועוד תשובה
16/08/2002 | 15:27
ההלכה אינה עוסקת בהיפוטטיות. ולכן השאלה אינה רלבנטית כלל.
ההלכה אמורה לפעול בתוך מציאות נתונה, ולהגיב בהתאם לנסיבות.

קשה לעסוק בביצה שעוד לא נולדה. אם כי לא ייפלא
אם עתידה היא להיוולד ביום מן הימים. אך בכגון דא
מקובל הוא: דיה לצרה בשעתה.

ומכל מקום, לא נראה לי כי אמורה להיות בעיה עם כך.
ואם יש לך ספק, צאי וראי בספר בראשית סיפור אדם וחוה בגן
עדן. ואם כי הוא נדרש באורח אליגורי, מכל מקום
אפשר להסיק משם, כי המצב הטבעי של האדם שהיה נטול כל בגד
ודווקא החטא בא לביטוי בכך שהתבייש במצבו הטבעי.

הווי אומר כי הלבוש הינו פרי המצב החברתי, ולא ההתגלותי.
זה מה שהרמב"ם מכנה בשם ´מפורסמות´. שמטבע הדברים
לחלים שינויים במרוצת הזמנים.

ישעיהו ליבוביץ-הגותו >>

חם בפורומים של תפוז

אירוח בנושא השלמת/הבטחת הכנסה
אירוח בנושא...
בתיה כהן, מנהלת תחום הבטחת הכנסה בביטוח לאומי,...
אירוח בנושא השלמת/הבטחת הכנסה
אירוח בנושא...
בתיה כהן, מנהלת תחום הבטחת הכנסה בביטוח לאומי,...
תחרות להורים: זוכים בכרטיסים ומבלים עם הילדים
תחרות להורים: זוכים...
כותבים על פעילות ייחודית לילדים בחופש וזוכים...
תחרות להורים: זוכים בכרטיסים ומבלים עם הילדים
תחרות להורים: זוכים...
כותבים על פעילות ייחודית לילדים בחופש וזוכים...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ