הגותו של לייבוביץ עסקה רבות במושג.... ח י י ם

aetzbarr

Member
הגותו של לייבוביץ עסקה רבות במושג.... ח י י ם

כמה תשובות יש לשאלה...מה זה צירוף האותיות ח י י ם ?

על השאלה... מה זה צירוף האותיות מעגל ? צריך לענות ..."זה שם של הקו הסגור הזה"
( להצביע על הקו) ששורטט בעזרת מחוגה.
על השאלה...מה זה צירוף האותיות..מ כ ו נ י ת ... יש לענות.... "זה שם של הדבר הזה"
( להצביע עליו ) שנוסע בכבישים.
על השאלה...מה זה צירוף האותיות ..ע ץ .. יש לענות.."זה שם של הדבר הזה"
( להצביע עליו) הצומח מהאדמה.
על השאלה...מה זה צירוף האותיות ..ח י י ם... יש לענות.... " זה שם של האדם הזה"
ולהצביע על האדם הזה..

האם יכולה להיות תשובה נוספת לשאלה...מה זה צירוף האותיות.....ח י י ם ?
האם הגותו של לייבוביץ, הפיקה את התשובה הנוספת. ?

א.עצבר
 

aetzbarr

Member
מדוע כל הניסיונות להגיע לידיעה, באמצעות הגדרת החיים - נכשלו

מדוע כל הניסיונות להגיע לידיעה באמצעות הגדרת החיים - נכשלו ?
מכיוון שמעולם לא הוצגה תשובה לשאלה ...מה זה הגדרה ?

מה זה הגדרה ? זה צירוף של 5 אותיות...ה ג ד ר ה....

היות ובשפה האנושית הטבעית, כל צירוף של אותיות יכול למלא רק תפקיד של שם,
יש לענות על השאלה הבאה:
צירוף האותיות...ה ג ד ר ה ...זה שם של מה ?

והתשובה היא פשוטה:
צירוף האותיות....ה ג ד ר ה ... זה שם של משוואה כמו זו לדוגמה ....
ארצינו פלי = ראשאיר מניר פלטו מינורי

זוהי משוואה של צירופי אותיות, במקום צירופי ספרות.

ומה אומרת הגדרה ?
היא אומרת שהשם באגף הימני של המשוואה = לשם באגף השמאלי של המשוואה.

עתה מסתבר מיד ,שהגדרה לא מגלה לנו כל ידיעה חדשה.
לכן, אין כל טעם לרשום הגדרה.
ואין כל טעם לרשום את ההגדרה הבאה:

חיים = קריץ פרורי מילטוסי קרנק

לכן, כל הניסיונות להגיע לידיעה באמצעות הגדרת החיים נכשלו

כדי להגיע לידיעה, יש לענות על השאלה המתבקשת מאליה.
השם באגף הימני הוא שם של מה ?

תשובה אפשרית היא זו.
צירוף האותיות...ח י י ם ... זה שם של ידיעה טבעית ראשונית הבאה אל עולמו הפנימי של האדם, בעקבות מעשים פשוטים שהוא עושה. ( המעשה מביא לידיעה ישירה )


א.עצבר
 

u r i el

New member
לא זכור לי.

הוא אומנם השתמש במילה 'חיים' פה ושם ובוודאי כאשר דבר או כתב על עניינים מקצועיים או פופולריים בביוכימיה, כימיה אורגנית ונוירופיזיולוגיה וכו' אבל אלה לא היו הגיגי הגות אלא סיכומים של מה שידע מאחרים.
 

u r i el

New member
הלזה ייקרא "הגות" ועוד מרובה ?

ליבוביץ משיב כאן בכתב על קצה המזלג על שאלות שנשאל, בתחומים שונים, ויותר מאשר להגות במושג "חיים" הוא משחזר את דעתו שרק עבודת ה' היא עבורו הערך. נו טוב, שמענו והבנו, והדברים הללו חוזרים על עצמם במילים אחרות שוב ושוב ואין הם מתפתחים לכלל הגות, מה עוד שליבוביץ בדברים אלה משמש כשופרם של אחרים, ובמיוחד הרמב"ם.

לא הייתי מכנה שורות ספורת אלה "הגות".
 

aetzbarr

Member
עכשיו יש לך שתי אפשרויות

או שתגדיר ה ג ו ת ( כלומר תכתוב משוואה של צירופי אותיות)
או שתענה על השאלה....צירוף האותיות...ה ג ו ת ..זה שם של מה ?
שתי האפשרויות לא יניבו תוצאות מעשיות.
ואולי יש אפשרות שלישית ?

א.עצבר
 

aetzbarr

Member
צירוף האותיות ע כ ש י ו הוא מלה מדרג ב

את צירוף האותיות ע כ ש י ו אפשר להסבירבעזרת צירוף האותיות ז מ ן
צירוף האותיות ז מ ן הוא מלה מדרג א

צירוף האותיות...ז מ ן ...הוא שם של ידיעה טבעית פלאית כמותית הבאה אל עולמו הפנימי הפנימי של האדם, בעקבות מעשה של ...האזנה לפעימות הלב.

כל מה שכתבתי, מופיע בפירוט במאמר

א.עצבר
 

aetzbarr

Member
הרעיון של מלים מדרגים, א, ב, ג, לא מופיע אצל הבלשנים המוכרים

הבלשנים המוכרים חקרו שפה, באמצעות המלים שלה.
בשיטה זו אי אפשר להגיע אל ההתחלה.

כדי להגיע אל ההתחלה, צריך לצאת ממצב שאין מלים.
כך עשיתי, והגעתי אל המעשים המביאים לידיעה פלאית, המגיעה היישר אל עולמו הפנימי של עושה המעשה.
השלב הבא הוא בחירת צירוף אותיות שישמש כשם של ידיעה פלאית זו, ואחרי שלב זה, הסוד של השפה האנושית הטבעית נתגלה.

א.עצבר
 

aetzbarr

Member
יסודות הבלשנות ב 20 שניות

יסודות הבלשנות ב 20 שניות.
אדם הרוצה לחקור את השאלה...איך הופיעה השפה האנושית ?
צריך קודם כל לחקור את השאלה.....
איך הופיעו המלים ....אדם ....הרוצה ....לחקור ...את ....השאלה...איך.... הופיעה .... השפה.... האנושית ?

ומה יקרה ? ......הלם....שתיקה ..... ואין מלים.
ופתאום...
יש ידיעה הבאה בעקבות מעשה .....
ויש יכולת טבעית לתת שם לידיעה....

השם הוא רק צירוף אותיות.

יש יכולת טבעית לתת שם לצירוף אותיות –
השם של צירוף אותיות יהיה מלה.

כך הופיעה השפה האנושית.

פשוט וטבעי

עשית – ידעת – והענקת שם לידיעה , שהוא צירוף אותיות.

א.עצבר
 
שאלתי פעם משו חכם: מה יש מאחורי השפה?

הוא ענה: כיצד אוכל לשים זאת במילים מלבד על ידי שלילתן?

הוא השתמש במילים כגון: נטול זמן, נעדר מרחב, חסר סיבה.
נכון, גם אלו מילים, אך הן ריקות ממשמעות.
א. עצבר, כולנו מחפשים מילים במקום שבו המילים אינן תופסות.

תודה רבה על המאמר.
 
עוד מילים...


האמת אינה תוצאה של מאמץ, היא אינה נמצאת בסופה של דרך.
היא מצויה כאן ועכשיו, בעצם הכמיהה לה והחיפוש אחריה.
כל גילוי חושף עוד ממדים חדשים לכיבוש.
לבלתי נודע אין גבולות.

 

aetzbarr

Member
שרשור זה מבשר מהפכה בחקר השפה האנושית, אבל צירופי האותיות

לא מסוגלים להביע אותה.
הצגת מהפכה בשפה האנושית, נבלמת על ידי השפה האנושית.
הרבה יותר קל להציג מהפכה בחקר היקום.
הנה היא לפניכם.

א.עצבר
 
כל אדם ועולמו..כל אדם והאמת היחסית שלו..

הנה סיפור שממחיש זאת:


חמשה קבצנים עיוורים הלכו יחד אחוזי יד דרך יער עבות.
רבץ לפניהם בדרך פיל גדול מאוד והם לא ידעו.
נכשלו בו ונפלו.
חרדו חרדה גדולה והתחילו למשש ולגשש סביבתם,
לדעת מה המכשול אשר לפניהם.
עלתה ביד האחד אוזן מאזני הפיל.
מעך ומשמש בה - והנה היא רכה, מתעקמת ומתפשטת בידו כמטלית.
קרא ואמר :'אחי, סמרטוטים לפנינו! גל של סחבות!'
השני גשש ומצא את הבטן, צעק בקול:
'תל! תל גבוה ומשופע!'
משש גם השלישי ובחלקו עלה הזנב. הכריז על המציאה:
'חבל עבות! נכשלו בחבל!'
הרביעי משש ומצא רגל. תפס בה וצווח:
'קורה! קורה שופעת וכבדה!'
אז התרגז החמישי, החזיק בשנהבים אשר עלו בידו וצעק בכל הכוח:
'שקרנים! חרבות צורים פגעו בנו! חרבות שנונות בעלות פיפיות!'
כל צעקו העיוורים ורבו בחזקה וכמעט שבאו לידי מהלומות.
כל אחד החזיק בשלו בשתי ידיו
וכל אחד היה בעיני חבריו כשוגה ומשגה. (ל.טולסטוי)

כולנו כמו חמישה עיוורים הבוחנים "פיל".


א. עצבר, המאמר מאוד מעניין. תודה רבה!
 

aetzbarr

Member
אני מאוד מתחבר לסיפור הזה,

כיוון שהוא מספר איך מעשה פשוט של מגע ומישוש, מביא לעולמו הפנימי
של עושה המעשה ידיעה פלאית.
העושים צודקים בידיעתם , כל אחד לפי מעשיו שלו.
אם היו מחברים את ידיעותיהם, יתכן והיו מגיעים אל הידיעה הכוללת, ששמה המוסכם, הוא צירוף האותיות....פ י ל .

א.עצבר
 
למעלה