ביקורת על "ביקורת התבונה הטהורה"

aetzbarr

Member
ביקורת על "ביקורת התבונה הטהורה"

ביקורת על "ביקורת התבונה הטהורה"

ביקורת התבונה הטהורה, היא אוסף של צירופי אותיות.
התפקיד היחידי שצירוף אותיות יכול למלא, הוא תפקיד של שם.
השם החשוב ביותר הוא שם של ידיעה פלאית הבאה אל עולמו הפנימי של האדם, בעקבות מעשה שהוא עושה.
אבל בתבונה הטהורה אין מעשים.
לכן, ביקורת התבונה הטהורה, היא רק אוסף של צירופי אותיות.

א.עצבר
 

aetzbarr

Member
צירוף של אותיות זה סתם שרבוטי קווים, והתפקיד היחידי ששרבוטי

קווים אלו יכולים למלא,,,,הוא תפקיד של שם.

לצירוף האותיות הזה י ר ך ף ם ש יש צורה ייחודית, ונתון זה מכשיר
את צירוף האותיות הזה, למלא תפקיד של שם.

והשאלה היא כמובן.....שם של מה ?
על שאלה זו אי אפשר לענות עם צירופי אותיות אחרים, כי כל צירוף יכול
למלא רק תפקיד של שם.

א.עצבר
 

aetzbarr

Member
"בביקורת התבונה הטהורה" אין מעשים.

בביקורת על ....."ביקורת התבונה הטהורה" יש מעשים.

המעשים שעושה האדם זה העיקר, כיוון שהם מביאים היישר אל עולמו הפנימי,
ידיעות פלאיות.

א.עצבר
 

aetzbarr

Member
הקשר המופלא בין מעשה וידיעה(מוח ותודעה,חומר ורוח,גוף ונפש)

הקשר המופלא בין מעשה וידיעה ( מוח ותודעה , חומר ורוח, גוף ונפש )-----1

סוד השפה האנושית.

כדי לפצח את סוד השפה האנושית, צריך לשתוק.
ומדוע לשתוק ?
כי השפה האנושית עוד לא הומצאה,
ואם השפה האנושית עוד לא הומצאה , באיזו שפה נתאר את המצאתה ?
התשובה באה מאליה........כמובן, בשפת המעשים.

כאן מתבקש הקורא לשכוח את מה שהוא קרא, כיוון שהשפה עוד לא הומצאה.
מכאן ואילך מתבקש הקורא לדמיין את המעשים המתוארים באמצעות מלים, כאילו מציגים אותם שחקנים על הבמה ...ללא מלים.

ראובן ולוי נמצאים על בימת התיאטרון, ובהמשך יצטרפו אליהם שמעון ואשר.

ראובן: אני נוגע בדופן פנימית של מקרר....וידיעה פלאית באה אלי
לוי: מה אתה יודע ?
ראובן ידיעה פלאית באה אלי בעקבות מגע בדופן פנימית של מקרר.
לוי: תנסה לתאר לי את הידיעה הפלאית הזו.
ראובן: אני לא יכול לתאר את הידיעה הזו, כיוון שהשפה עוד לא הומצאה.

לוי: גם אני רוצה שידיעה פלאית כזו תבוא אלי.
ראובן: תנגע בדופן פנימית של מקרר, וידיעה זו תבוא אליך.

לוי: נגעתי, נכון , וידיעה פלאית הגיעה אלי.
גם אני לא יכול לתאר את הידיעה הזו, כיוון שהשפה עוד לא הומצאה.

ראובן: אולי נעניק שם לידיעה פלאית זו ? וכך נתחיל ליצור שפה.
לוי: מה זה שם ?
ראובן: צירוף של אותיות ( בעל צליל ייחודי, וצורה חיצונית ייחודית)
צירוף האותיות ל ו י הוא השם שלך, וצירוף האותיות ר א ו ב ן הוא השם שלי.

לוי: ואתה רוצה לבחור צירוף אותיות, שיהיה השם של הידיעה הפלאית שבאה אלינו, בעקבות מגע בדופן פנימית של מקרר ?

ראובן: כן, זה ממש מתבקש לבחור שם לידיעה המופלאה שבאה אלינו, בעקבות מעשה
פשוט, של מגע בדופן פנימית של מקרר.

לוי: יש שמות של בני אדם, יש שמות "לדברים" שבן אדם לובש, יש שמות "לדברים" שבן אדם אוכל, ויש שמות "לדברים" שבן אדם משתמש בהם, וככה אני יכול להמשיך ולהציג עוד שמות, ועוד שמות, וכל שם זה רק צירוף אותיות ייחודי.
אבל, עלי לציין כי "שם של ידיעה פלאית שבאה בעקבות מעשה " נראה לי מוזר.
הקשר המופלא בין מעשה וידיעה ( מוח ותודעה , חומר ורוח, גוף ונפש )--------2

ראובן: השם החשוב ביותר, הוא שם של ידיעה טבעית, שבאה אל האדם בעקבות מעשה שהוא עושה. יש הרבה ידיעות טבעיות שבאות אל האדם העקבות מעשים שהוא עושה,
ואנו דנים בידיעה טבעית מסוימת, שבאה אל האדם בעקבות מגע בדופן פנימית של מקרר.

לוי: ואתה בטוח כי צירוף אותיות הנבחר באופן שרירותי, יכול למלא תפקיד של שם , עבור ידיעה טבעית זו ?

ראובן: כן בהחלט, לכל צירוף אותיות שנבחר באופן שרירותי יש צורה ייחודית וצליל ייחודי. נתונים אלה קובעים, כי השימוש היחידי של צירוף אותיות, הוא רק שם.

לוי: אתה מסכים שצירוף האותיות ק ר מ י ר יהיה השם שלה ?
ראובן: לכל צירוף אותיות שתציע אני מסכים, וכמובן גם לצירוף האותיות ק ר מ י ר
לוי: עכשיו המצאנו את המלה הראשונה של השפה האנושית.(צירוף האותיות ק ר מ י ר )

ראובן: מה בסך הכל המצאנו ? בחרנו צירוף אותיות באופן שרירותי, והסכמנו שצירוף אותיות זה , יהיה שם של ידיעה מסוימת, שבאה בעקבות מעשה מסוים.

לוי: עכשיו כל אדם יכול לעשות את המעשה המסוים הזה – ולדעת.
אם אדם זה יסכים לקבל את צירוף האותיות שבחרנו – שישמש כשם עבור ידיעה טבעית זו – אז יש לכולנו התחלה של שפה אנושית.

שמעון שפתאום הגיע שואל : מה זה ק ר מ י ר ?
לוי: זה צירוף אותיות, שהתפקיד שלו הוא שם.
שמעון: שם של מה ?

לוי: הסכמנו כי צירוף האותיות ק ר מ י ר יהיה שם מוסכם של ידיעה טבעית, שבאה בעקבות מעשה של מגע בדופן פנימית של מקרר.

שמעון: אתה יכול לתאר לי את הידיעה הזו ?
לוי: עם מה ? עם צירופי אותיות אחרים ? הרי זה בלתי אפשרי.( כל צירוף הוא רק שם)

שמעון: ואיך תבוא אלי הידיעה הזו ?
לוי: עליך לעשות מעשה , ולנגוע בדופן פנימית של מקרר.

שמעון: טוב, הנה עשיתי את המעשה.....ואני מסכים שידיעה מופלאה הגיעה אלי.
לוי: עכשיו עליך להסכים, כי צירוף האותיות ק ר מ י ר יהיה השם המוסכם של ידיעה זו.
שמעון: אני מסכים, אבל אולי כדאי לקצר את השם שבחרתם.
לוי: אפשר במקום צירוף האותיות ק ר מ י ר להסתפק בצירוף האותיות ק ר מ י
ראובן : ואולי מספיק להשתמש בצירוף האותיות קרמ
לוי : זה גם שם יפה......קרמ
שמעון : אני הייתי מסתפק בצירוף האותיות ק ר מה דעתכם ?
הקשר המופלא בין מעשה וידיעה ( מוח ותודעה , חומר ורוח, גוף ונפש )---------3

ראובן: גם אני מסכים לצירוף האותיות ק ר
לוי: גם אני
ראובן: עם צירוף האותיות ק ר (שתפקידו הוא שם ) התחלנו ליצור שפה אנושית
לוי : צריך להתרגל לרעיון, כי כל צירוף אותיות...הוא רק שם..
שמעון: קשה להתרגל לרעיון הזה , האם באמת כל צירוף אותיות הוא רק שם ?

פתאום הופיע אשר ומצטרף אל החבורה המנסה ליצור שפה אנושית.
אשר: מה זה צירוף האותיות ק ר ?
לוי: כל צירוף אותיות...הוא רק שם.
אשר: שם של מה ? של מי ?

לוי: זה שם של ידיעה טבעית שבאה אל האדם, בעקבות מעשה של מגע בגוש שלג.
אשר: עלי לציין כי כאשר נגעתי בגוש שלג, הגיעה אלי ידיעה מופלאה.
לוי: השם המוסכם של ידיעה מופלאה זו ( בחברת האנשים שלנו) הוא צירוף האותיות קר
אשר: עשיתי ( נגעתי בגוש שלג) וידעתי,ועכשיו יש לי שפה משותפת אתכם.

לוי: השפה האנושית מבוססת קודם כל על מעשים, המביאים לידיעה.
האדם עושה ויודע, ורק אחר כך הוא מתחיל ליצור שפה של שמות.
שמעון: נכון - המעשה והידיעה הם העיקר - והשם המוסכם בא אחרי העיקר.
לוי: השם המוסכם נדרש לחברה של אנשים , בתנאי שהם קודם כל ...יעשו וידעו

אשר: כדי ליצור שפה אנושית של שמות, צריך כמות עצומה של צירופי אותיות.
ראובן: יש צירופי אותיות ללא הגבלה , ולכל צירוף יש צליל ייחודי וצורה ייחודית.

אשר: יש המון "דברים" בעולם שהאדם מבחין בהם באופן מעשי, ולכל דבר מאלה יש לבחור צירוף אותיות שימלא תפקיד של שם.
יש המון פעולות מעשיות שהאדם מסוגל לעשות, ולכל פעולה צריך לבחור צירוף
אותיות שימלא תפקיד של שם.
יש המון ידיעות טבעיות שבאות אל האדם בעקבות מעשים שהוא עושה, ולכל ידיעה כזו יש לבחור צירוף אותיות, שימלא תפקיד של שם.

שמעון: אני כבר התרגלתי לרעיון הזה , שכל צירוף אותיות הוא רק שם ?

אשר: נראה לי שהשפה האנושית היא שפה פשוטה מאוד.
שפה זו מבוססת על מעשים המביאים ידיעות, וזה העיקר.
האדם עושה ויודע.....וזה העיקר.
רק אחרי זה מופיע השימוש בצירופי אותיות הממלאים תפקיד של שמות לידיעות.

ראובן: גם לפתוח עיניים ולהביט זה מעשה, המביא בעקבותיו ידיעות פלאיות רבות היישר אל עולמו הפנימי של האדם. השמות המוסכמים של ידיעות פלאיות אלו, הן אור, חושך,
צורה, תנועה. צבע.
הקשר המופלא בין מעשה וידיעה ( מוח ותודעה , חומר ורוח, גוף ונפש )---------4

לוי: לא פלא שיש אלפי שפות אנושיות בעולם, הרי כל אדם עושה ויודע.
לא פלא שילדים רוכשים שפה בקלות ובמהירות, מכיוון שהם כל הזמן עושים מעשים,
( משחקים ) ורוכשים ידיעות הבאות אליהם ללא מאמץ.
המבוגרים, רק מלמדים את הילדים, את השמות המוסכמים של הידיעות.

שמעון: אני חייב לשאול שאלה שמטרידה אותי , מתחילת הדיון .
לוי: אני יודע מה שאתה יודע, אותה שאלה מטרידה גם אותי.
ראובן: מה השאלה?
לוי: אתה פתחת את הדיון כך: אני נוגע בדופן פנימית של מקרר....וידיעה פלאית באה אלי
ראובן: נכון
לוי: איך זה קורה שהמעשה מביא לידיעה ?
שמעון: זה בדיוק מה שרציתי לשאול ....איך זה קורה שמעשה פשוט בעולם החיצוני, מביא בעקבותיו ידיעה , היישר אל עולמו הפנימי של עושה המעשה.

אשר: זה ממש פלא...אני נוגע בגוש שלג, וידיעה פלאית מגיעה אל עולמי הפנימי.
ראובן: ואני פוקח עיניים, וידיעות רבות באות אל עולמי הפנימי.

לוי: הרי זה פלא , נוגעים ויודעים, מביטים ויודעים...דרוש הסבר לפלא הזה.
אשר: אין הסבר.
שמעון: כל הדיון שלנו מבוסס על הקשר המופלא בין מעשה וידיעה.

יש אומרים שתמונה אחת שווה 1000 מלים
עתה נגיד, כי מעשה אחד = 1000000 מלים.

א.עצבר
8/2016
 

u r i el

New member
אינני מבין את משמעות ערימת הסימנים ששלחת לעיל.

אבל אם אתה מבין אותי ברגע זה, אני מזמין אותך לביתי כדי שתעשה לנגד עיני מעשה או מעשים שיביעו את משמעות כל אחד מהסימנים הללו.
 

aetzbarr

Member
לפי תגובתך אתה יודע לענות על השאלה...

צירוף האותיות...ק ר ...זה שם של מה ?

עתה יש להיות יצירתי ולהפעיל את הדמיון, ועל כל צירוף אותיות שתבחר,
נסה לענות ....זה שם של מה ?

כמובן, על שאלת ...שם של מה ? אי אפשר לענות עם צירופי אותיות אחרים,

א.עצבר
 

u r i el

New member
בשביל מה להיות יצירתי ולהפעיל את הדמיון

כאשר לומדים את השפה כפי שלמדו אותה עד היום כבר אלפי שנים והכל סבבה ?
 

aetzbarr

Member
שפה אחת ? .............יש לו לאדם 3 שפות

יש שפה כללית שבה כל צירוף אותיות , הוא שם של ידיעה הבאה בעקבות מעשה.
שפה זו מובנת לכולם , כיוון שהיא מבוססת על מעשים.

יש לכל אדם שפה פרטית משלו, ולאותו צירוף אותיות, מעניק האדם ידיעות מעולמו הפנימי שלו . כל הוויכוחים האינסופיים נערכים בשפות פרטיות.
בשפה זו מחליפים צירופי אותיות זה בזה, בתקווה שתושג תקשורת בין בני אדם.

יש עוד שפה המובנת לכולם, והיא שפת הכמתנות.
בשפה זו יש צירופי ספרות .
שפת הכמתנות היא השפה היחידה, שבה הצירוף מוסר את התוכן שלו מעצמו.
שפת הכמתנות מבוססת על ידיעה טבעית חשובה מאוד של האדם, וצירוף האותיות
כ מ ו ת הוא השם המוסכם של ידיעה טבעית זו.

א.עצבר
 

aetzbarr

Member
כדי להתגבר על צירוף האותיות..ב י נ ה מ ל א כ ו ת י ת

צירוף האותיות ב י נ ה ....זה שם של מה ?
אם תופעל כאן השיטה המקובלת, של החלפת צירוף האותיות ב י נ ה , בצירופי
אותיות אחרים, סימן הוא שמדובר במלה מדרג ג .

א.עצבר
 

u r i el

New member
רבוי "דרגות" מעיד על חולשתה של השיטה.

אמנם לכל כלל יש יוצא מן הכלל, אולם ככל שמרובים היוצאים מן הכלל, כן מאבד הכלל מכלליותו והופך להיות לא כלל.
 

aetzbarr

Member
לך אל המילון ותשאל....מה זה בינה ?

ומה יעשה המילון ? הוא לא יתאר מעשה שיש לעשותו, ובעקבותיו תבוא אליך ידיעה פלאית, ששמה המוסכם הוא צירוף האותיות ב י נ ה

מה שהמילון יעשה, הוא בלתי צפוי לחלוטין
המילון יחליף את צירוף האותיות ב י נ ה בצירופי אותיות אחרים, ובשיטה זו ( שהיא השיטה המקובלת) לא תשיג כל ידיעה.

ומדוע לא תושג כל ידיעה ?
מכיוון שאם צירוף האותיות ב י נ ה לא מסוגל למסור לך ידיעה, איך זה יתכן שצירוף אותיות אחר, ימסור לך את הידיעה של צירוף האותיות ב י נ ה ?

א.עצבר
 

u r i el

New member
המילון לא מיועד לפעוטות בני יומם

המילון מיועד לבוגרים שנסיון חייהם המצטבר מאפשר להם להבין באמצעות רצף אותיות א את רצף האותיות ב, לפעמים ע"י מעשה ולעתים שלא ע"י מעשה. למשל את הרצף ב י נ ה ניתן להסביר לאדם נורמטיבי בוגר שלא ע"י מעשה.
 

aetzbarr

Member
אנא בטובך,הסבר את צירוף האותיות בינה,עם צירופי אותיות אחרים

לאדם נורמטיבי בוגר , ויש הרבה כאלו בפורום.
מעניין יהיה לשמוע את תגובתם.

א.עצבר
 

aetzbarr

Member
המילון החליף את צירוף האותיות ב י נ ה בצירופי האותיות הבאים

ח ש י ב ה
ח כ מ ה
ת ב ו נ ה
ש כ ל

מה התועלת בהחלפה זו ? לא השגתי כל ידיעה.

א.עצבר
 

u r i el

New member
אין כל קשר הכרחי בין ידיעה לבינה

הכלב שלי יודע איך לחזור הבייתה אם אני מניח אותו הרחק משם וכאשר אני מרים את ידי הוא יודע שעליו לשבת.
אם אראה לך קריקטורה שמעולם לא ראית קודם ושבעקבותיה תחייך, ואם אינך חייכן פתולוגי - משמע שיש לך בינה.
 
למעלה