בקשת מידע משמאלנים המוגשת על ידי מי שאינו רואה את עצמו שמאלן

בקשת מידע משמאלנים המוגשת על ידי מי שאינו רואה את עצמו שמאלן

השאלה היא בסגנון: "אמנם זו נבלה וזו טריפה, אבל בכל זאת, את מה הייתם מעדיפים"...

ולענייננו:
איזה פוליטיקאי ימני הייתם מעדיפים: האם אנטי-ערבי (שמכריז "אין נאמנות אין אזרחות" ובעד ניתוק המדינה מאום אל פחם וכדומה), אבל תומך בפתרון שתי המדינות (הבה נניח שהוא גם תומך בפשרה מדינית בירושלים), או להפך: מי שאמנם מחבב ערבים (או לפחות אינו מתבטא נגדם ואינו פועל נגדם), אך מתנגד לפתרון שתי המדינות ותומך ב"מדינה יהודית" בלבד, שממנה הוא תובע להעניק זכויות אזרח מלאות לערבים (כמובן לא כולל זכויות לאומיות)? לגבי הפוליטיקאים הימניים מהסוג השני, אני מתכוין למישהו בסגנון של הנשיא ריבלין, והשר בגין (ואולי גם השר בנט, לפחות על פי הצהרותיו לטובת שילוב מלא של הערבים, ואולי גם במעשיו כשר כלכלה לשעבר וכשר חינוך, מעשים שבהם אינני בקי די הצורך).

אמנם אפשר לטעון (מנקודת מבט שמאלית) שזו נבלה ושזו טרפה, וכך לנסות ולהתחמק מההתחבטות בשאלה, אבל בכל זאת אני עדין שואל, מתוך סקרנות, האם אתם מעדיפים את הנבלה או את הטרפה.

הימור שלי: זה תלוי באיזה סוג של שמאלן מדובר:
סוציולוגית, אני מחלק את השמאל הישראלי המדיני, לארבעה סוגים, לפי הרצף הבא: שמאל מתון יהודי (דרגה 1: חיליק בר, איילת נחמיאס ורבין, איתן ברושי, איציק שמולי, וכדומה). שמאל מובהק יהודי (דרגה 2: ציפי לבני, סתיו שפיר, וכדומה). שמאל רדיקלי יהודי (דרגה 3: יוסי יונה, מירב מיכאלי, דב חנין, וכדומה). שמאל ערבי (ללא דירוג: אחמד טיבי, איימן עודה, עאידה תומא סלימן, וכדומה).
ובכן לפי התרשמותי, רק שלושה סוגים יעדיפו כברירת מחדל את הימניים מסוגו של ריבלין ובגין (ולכאורה גם בנט), בעוד שהיוצא היחיד מן הכלל הוא כנראה הסוג שאותו כיניתי לעיל: "שמאל מובהק יהודי" (דרגה 2), שאנשיו יעדיפו כברירת מחדל אפילו את הימני האנטי ערבי, ובלבד שיתמוך בפתרון שתי המדינות.

האם לדעתכם אני צודק באנליזה הזאת? כמו כן, אשמח לשמוע גם את דעתכם הפרטית על הדילמה הערכית עצמה.
 

גרי רשף

New member
נראה לי ששמאלני התומך בשתי מדינות יעדיף את התומך בשתי מדינות

נכון שהשמאלני הנ"ל היה מעדיף מישהו שתומך בשתי מדינות מתוך כבוד לצד השני ולא מתוך שנאה אליו, אבל מתוך שלא לשמה וגו'.
&nbsp
המציאות יוצרת לעיתים בריתות מוזרות של הפכים.
 
כמו ששמאלני שסולד מהטפה לשנאת ערבים יעדיף את מי שלא מטיף לזה

על על פנים, אני לא שאלתי על "שמאלני התומך בשתי מדינות", אלא התכוונתי לשאול על "שמאלני שמצד אחד תומך בשתי מדינות ושמצד שני סולד מכל הטפה לשנאת ערבים".
לאמיתו של דבר, אפילו על שמאלני כזה לא שאלתי, אלא התכוונתי לשאול על כל מי שבבחירות האחרונות הצביע יותר שמאלה מאשר יש לפיד (או מאשר יאיר עתיד).
 
למעלה