מיקוד שאלה סימינריונית

לימורז1

New member
מיקוד שאלה סימינריונית

הי.
אני מעוניינת לכתוב את העבודה הסימנריונית שלי בקורס שדן על נושא של דת ומדינה ומדינות דמוקרטיות, על משתנו של פרופ' ישעיהו ליבוביץ בנושא הפרדת דת ומדינה.
המרצה שלי, כמובן, דורשת שאצמצם את הכותרת לשאלה יותר ספציפית.
יש לכם רעיון על מה להתמקד?
תודה
 
אפשרות..

לייבוביץ גרס, להווי ידוע, שהפרדת הדת מהמדינה אינה רק הפרדה "מלאכותית" תלויית שעה (ובמקרה דנן, מדינה מודרנית-בעלת משטר דמוקרטי חילוני) אלא מלכתחילה לא ייתכן איחוד בין דת ומדינה באשר היותם שני תחומים שונים בל ייפגשו (הראשון 'ערך', השני, 'אינסטרומנט').

להצדקתו הוא גרס, כי גם בתקופה המקראית (היינו תקופת ממלכות ישראל ויהודה) לא הייתה הדת קשורה במדינה, לא בפועל וגם לא בכח (היינו אפילו לא כאידיאל שנופץ) ובזה הוא כלל גם מלכים אשר נכתב עליהם כי "עשו הישר בעיני ה'".

התמקדות בנושא זה - כלומר, מחקר מעמיק ומיתודלוגי (טקסטואלי והיסטורי, השוואתי וכו') לגבי תקופת ממלכות ישראל ויהודה, והפרדת הדת והמדינה בהן (ההייתה אם לא!) היא נושא שאותי באופן אישי היה מאוד מרתק לקרוא.
 

לימורז1

New member
תודה

איפה אפשר למצוא חומר על הנושא הזה? לא ראיתי שום דבר בנושא הספציפי.

תודה
 
לא מכיר

בכל אופן, הספרות העניפה בנושא המשיק שיק לתחום שבו אנו דנים, רחבה היא מני ים וארוכה מארץ מידה, ואין ספריה אוניברסיטאית אשר לא תמצאי בה מחלקה שלמה. איעצך, כי הספריה של האוניברסיטה העברית בנושא זה - אין אשר ימוד לה. דברי עם המנחה שלך, היא תנחה אותך בעניינים אלו.

ואם ישך מבקשת את טובתי, וגמלתני בדרך זו. בסיום מחקרך, שלחי לי אותו לכתובת המייל: [email protected] ועשית עימדי חסד ואמת.
 

לימורז1

New member
תודה רבה

בע"ה אשלח לך בסיום ואף אשמח לשמוע את דעתך.

לימור
 
למעלה