לקראת חתימה מול חברת ניהול

מצב
הנושא נעול.

lajolla76

New member
לקראת חתימה מול חברת ניהול

לקראת חתימה מול חברת ניהול
שלום לכולם,

לראשונה אני חותם חוזה מול חברת ניהול ואני עובר על החוזה עכשיו.

כמה נתונים מהחוזה ניהול:
* 130 דולר חודשי ללא תלות בכמה הושכר הנכס (הצפי הוא 1700-1800 דולר)
* תיקונים: נדרש אישור שלי כאשר עלות התיקונים היא מעל 500$ (פה אני חושב להוריד את זה ל100$)
* יש תשלום חד פעמי 25$ New Property Setup Fee
* פינוי דייר: עלות של 200$ לחברת ניהול (לא כולל תשלומים לעו"ד ואגרות ביהמ"ש וכאלה)
* עמלת חידוש חוזה שכירות (הארכת החוזה לדיירים) זה 400$


הסכומים סבירים?

הייתי שמח לשמוע מאנשים עם ניסיון פה מה הדברים הכי חשובים שאתם בודקים (או משנים) בחוזה התקשרות מול החברת ניהול?


תודה :)
 

צבי ליך

New member
חלק כן וחלק לא

לקראת חתימה מול חברת ניהול
שלום לכולם,

לראשונה אני חותם חוזה מול חברת ניהול ואני עובר על החוזה עכשיו.

כמה נתונים מהחוזה ניהול:
* 130 דולר חודשי ללא תלות בכמה הושכר הנכס (הצפי הוא 1700-1800 דולר)
* תיקונים: נדרש אישור שלי כאשר עלות התיקונים היא מעל 500$ (פה אני חושב להוריד את זה ל100$)
* יש תשלום חד פעמי 25$ New Property Setup Fee
* פינוי דייר: עלות של 200$ לחברת ניהול (לא כולל תשלומים לעו"ד ואגרות ביהמ"ש וכאלה)
* עמלת חידוש חוזה שכירות (הארכת החוזה לדיירים) זה 400$


הסכומים סבירים?

הייתי שמח לשמוע מאנשים עם ניסיון פה מה הדברים הכי חשובים שאתם בודקים (או משנים) בחוזה התקשרות מול החברת ניהול?


תודה :)
חלק כן וחלק לא
לגבי סכום קבוע ללא תלות בשכירות- זה קצת בעייתי כשהנכס ריק. זה מוריד מהם לחץ למצוא דייר.
לגבי תיקונים- 100$ זה אומר שכמעט כל תיקון עובר אצלך. זה עניין של זמינות וצריך לזכור את הפרשי השעות. למשל, אם אתה שומר שבת זה נראה לי מוגזם. תאר לך שדייר מתקשר ביום חמישי, מגיע איש מקצוע בשישי בבוקר ומציע לתקן עכשיו את התקלה תמורת 150$. אתה כבר לא זמין בגלל שבת. חברת הניהול תראה את התשובה שלך רק ביום שני, וסביר להניח שתיקון שהיה צריך להתבצע ביום שישי יתבצע רק ביום שלישי.
פינוי דייר- זה תלוי מה ההליכים במדינה, ומה עושה העו"ד. שווה לבדוק גם כמה גובה העו"ד. פה יש חברות ניהול שעושות את כל הניירות והעו"ד רק חותם, אז אני משלם יותר לחברת ניהול, אבל חוסך על העורך דין. תסתכל על העלות של כל התהליך, ביחס לדרישות במדינה.
עמלת חידוש חוזה- נראה לי סביר כסוג של דמי הצלחה. ברור שזה לא משקף את העלויות שלהם. זאת סוג של השלמה של דמי הניהול.
 

naf86

New member
מסכים עם צבי

לקראת חתימה מול חברת ניהול
שלום לכולם,

לראשונה אני חותם חוזה מול חברת ניהול ואני עובר על החוזה עכשיו.

כמה נתונים מהחוזה ניהול:
* 130 דולר חודשי ללא תלות בכמה הושכר הנכס (הצפי הוא 1700-1800 דולר)
* תיקונים: נדרש אישור שלי כאשר עלות התיקונים היא מעל 500$ (פה אני חושב להוריד את זה ל100$)
* יש תשלום חד פעמי 25$ New Property Setup Fee
* פינוי דייר: עלות של 200$ לחברת ניהול (לא כולל תשלומים לעו"ד ואגרות ביהמ"ש וכאלה)
* עמלת חידוש חוזה שכירות (הארכת החוזה לדיירים) זה 400$


הסכומים סבירים?

הייתי שמח לשמוע מאנשים עם ניסיון פה מה הדברים הכי חשובים שאתם בודקים (או משנים) בחוזה התקשרות מול החברת ניהול?


תודה :)
מסכים עם צבי
עדיף לעבוד עם אחוזים מהשכירות שנגבה. אצלי זה בין 8-10%. כלומר אם הנכס יושב ריק, המנהלת שלי לא מרוויחה כלום. לכן יש לה אינטרס שיהיה מלא, שהדיירים ישלמו והשכירות תהיה בהתאם לציפיות שלי.
במקרה שלך, מה יקרה אם הנכס יעמוד ריק חצי שנה? זה 780 דולר על.. כלום.
&nbsp
הצפי הוא 1,700. מה יקרה אם הצפי הזה מוגזם ובפועל זה יהיה רק 1,200? במקרה זה תשלם 10.8%. לחברת ניהול לא אכפת.
&nbsp
מה עם עמלה להביא דיירים חדשים?
&nbsp
תיקונים - הייתי משנה ל-250$, ושיהיה חשוב שכל פעם שיש תיקון, גם כשאין אישור שיודיעו לך.
&nbsp
כמה החברה לוקחת ממך על תיקונים? לא מה שהולך לאיש מקצוע, אלא לחברת ניהול שמתקשרת לאיש מקצוע, מתאמת את הביקור, פותחת את הדלת וכו'. יש חברות שלא גובות על זה, יש כאלה שכן.
&nbsp
מה קורה אם צריך שיפוצים? האם החברה תגבה על הזמן שלך, או שאתה פיסית תהיה שם לנהל הכל?
 

Boston Guy

New member
האם הנכס ממוקם ב"גטו" או שזה נכס "צווארון לבן"?

לקראת חתימה מול חברת ניהול
שלום לכולם,

לראשונה אני חותם חוזה מול חברת ניהול ואני עובר על החוזה עכשיו.

כמה נתונים מהחוזה ניהול:
* 130 דולר חודשי ללא תלות בכמה הושכר הנכס (הצפי הוא 1700-1800 דולר)
* תיקונים: נדרש אישור שלי כאשר עלות התיקונים היא מעל 500$ (פה אני חושב להוריד את זה ל100$)
* יש תשלום חד פעמי 25$ New Property Setup Fee
* פינוי דייר: עלות של 200$ לחברת ניהול (לא כולל תשלומים לעו"ד ואגרות ביהמ"ש וכאלה)
* עמלת חידוש חוזה שכירות (הארכת החוזה לדיירים) זה 400$


הסכומים סבירים?

הייתי שמח לשמוע מאנשים עם ניסיון פה מה הדברים הכי חשובים שאתם בודקים (או משנים) בחוזה התקשרות מול החברת ניהול?


תודה :)
האם הנכס ממוקם ב"גטו" או שזה נכס "צווארון לבן"?
1800 דולר בחודש זה לא מעט. וצריך להבין יותר טוב על איזה נכס מדובר כדי לדעת אם 130 דולר לחודש ב"ריטיינר" זה מוצדק או לא.
יש הבדל גדול ברמת השרות שאתה צריך לקבל בין בית ב"גטו", בין דירה קטנה בבית משותף בשכונה טובה של עיר גדולה ובין "בית פרברי של המעמד הבינוני בשכונה סבירה" - ובמחיר שכירות שאתה ציינת הנכס יכול להיות כל אחד מאלה.

העניין הוא כזה:
אצתה מתחייב בחוזה הזה לשלם להם 130$ לחודש.
מה הם מתחייבים לעשות בתמורה?
האם ההתחייבות שלהם מוגדרת בצורה ברורה ב"כתוב" על הנייר?
בהרבה חוזים שראיתי ההתחייבות של הלקוח כתובה בצורה מאוד ברורה ("אתה תשלם לנו X כל חודש, ואת כל החשבונות שנשלח לך על תיקונים"), אבל ההתחייבות של הספק כתובה בצורה מאוד מעורפלת ולא מחייבת.
מכיוון שאני בא מעולם של חוזי שרות, אני מצפה מהספק שיתן לי "מפרט שרותים וזמני תגובה" (מה שבהיי-טק נקרא SLA - SERVICE LEVEL AGREEMENT) כדי שאני אדע על מה אני משלם בדיוק.

מה הם מתחייבים לעשות עבורך כל חודש בעבור ה 130$ האלו?
נניח שהנכס עומד ריק - האם כתוב על הנייר שעליו אתה חותם שהם מתחייבים לבקר בנכס כל X שבועות כדי לוודא שהכל שם בסדר (למשל - שאף אחד לא פלש לך לנכס, או שפרצו וגנבו את האסלות והכיורים)?
וכשהנכס מאוכלס - הם מתחייבים לאיזשהוא לוח זמנים של ביקורים לבדיקת שלמות ותקינות הנכס בחוזה?
מה זמן התגובה שהם מגדירים בחוזה לקריאת שרות של הדייר שלך?
האם יש להם מערכת ממוחשבת של "קריאות שרות" (שיש לכל חברת ניהול מקצועית היום) - שממנה הם יכולים לספק לך דו"חות של כמה קריאות שרות היו, מתי ועל מה?

שתי חברות הניהול האחרונות שאני עבדתי איתן הציעו מספר "חוזי שרות" - במחירים שונים. אני יכולתי לבחור מה מתאים לי, ולשלם בהתאם.
ולשתיהן יש PORTAL שמאפשר לבעל הבית להתחבר למערכת קריאות השרות שלהם ולראות לוג של הפעילות לגבי הנכס שלו (כולל ביצוע ביקורת תקופתית) - ואי מיילים אוטומטיים נשלחים אלי כל פעם שנפתחת קריאת שרות.
 

tedkovits

New member
תשובה אחרת

לקראת חתימה מול חברת ניהול
שלום לכולם,

לראשונה אני חותם חוזה מול חברת ניהול ואני עובר על החוזה עכשיו.

כמה נתונים מהחוזה ניהול:
* 130 דולר חודשי ללא תלות בכמה הושכר הנכס (הצפי הוא 1700-1800 דולר)
* תיקונים: נדרש אישור שלי כאשר עלות התיקונים היא מעל 500$ (פה אני חושב להוריד את זה ל100$)
* יש תשלום חד פעמי 25$ New Property Setup Fee
* פינוי דייר: עלות של 200$ לחברת ניהול (לא כולל תשלומים לעו"ד ואגרות ביהמ"ש וכאלה)
* עמלת חידוש חוזה שכירות (הארכת החוזה לדיירים) זה 400$


הסכומים סבירים?

הייתי שמח לשמוע מאנשים עם ניסיון פה מה הדברים הכי חשובים שאתם בודקים (או משנים) בחוזה התקשרות מול החברת ניהול?


תודה :)
תשובה אחרת
עברתי מספר חברות ניהול, עם כשלונות והצלחות אני יכול להעביר לך את התובנות הבאות:
* החוזה והחתימה עליו הוא דבר שולי. ניהלתי מו"מ עם חברות ניהול על כל פסיק בחוזה, ולבסוף כשחברת הניהול קבלה לידה את הנכסים ולא תפקדה בכלל או תפקדה באופן לקוי, הצטערתי על בזבוז הזמן והאנרגיה המיותרים שלא הביאו לשום תוצאה. לכן בראש ובראשונה חברת הניהול נמדדת על פי תוצאות, תוצאות! * תוצאות = אתה מרוצה מהנתונים הפיננסיים + הבתים מתוחזקים כראוי + הלקוחות מרוצים מרמת חברת הניהול.
* נתון הכרחי הוא שאתה יכול להפסיק את עבודתה של חברת הניהול בהודעה מראש של 14 יום וללא תנאים. כך אתה יכול לוודא שיש לך אפשרות יציאה מהירה.
* התנאים שאתה משיג מחברת הניהול והיחס הם פונקציה של גודל הפורטפוליו שלך (מספר הנכסים והסכומים בהם מדובר. ככל שהפורטפוליו גדל, אתה יכול באופן משמעותי להיטיב את תנאיך.
* נתון הכרחי נוסף הוא האם לחברת הניהול אנשי תחזוקה המבצעים את התיקונים בעצמם או לחלופין החברה מפעילה קבלנים חביצוע העבודות? תמיד תמצא שמרבית העבודות המבוצעות הם עבודות קטנות: החלפת מנעול, צביעת קיר, תיקון נזילה באסלה וכו. בעבודה קטנה המבוצעת על ידי קבלן יקחו ממך מחירים גבוהים (מחיר קריאה, נסיעה וחלפים+ רווח חברת הניהול) מחיר הביצוע על ידי עובדי חברת הניהול יהיה בד"כ פחות מ - 50% ממחיר קבלן. עליך להגיע לסיכום איך מחושבת העבודה על ידי חברת ניהול, לדוגמה: קבלות על חלפים + שעות עבודה.
* כספי דיירים: עלייך לדרוש שכספי הדיירים המופקדים בחוזה השכירות (חודש אחרון וחודש ביטחון יהיו מופקדים בידייך ולא אצל חברת הניהול.
* תשלום רווחים לבעלים: עליך לדרוש שהתשלום המלא והחשבון יתבצעו ויוגשו לך לא יאוחר מהיום האחרון בחודש.
* תיקונים: עם חברות הניהול שלי (2 חברות) אני מאשר כל תיקון מעל 100$. חברת הניהול שולחת צילום / וידיאו של הבעיה, לאחר התיקון צילום / וידיאו של התיקון שבוצע.
* יתר הסעיפים על חיובים כספיים הם נתון למו"מ, איכות חברת הניהול וגודל הפורטפוליו שלך. שוב, נסה את חברת הניהול. אם היית עם אותו נכס בחברת ניהול אחרת - בחן את התוצאות: האם הרווחת יותר בשנה האחרונה עם חברת הניהול לעומת שנה קודמת? האם הדיירים מרוצים? (אני נוהג לשאול אותם אם הם מרוצים, האם חברת הניהול נענית בזמן, פותרת בעיות לשביעות רצונם?) .
* בדוק היטב עם ממליצים את שביעות הרצון של חברת הניהול, ואל תחסוך בשאלות ובחקירות.
* בדוק היטב מיהו האדם שאיתו אתה עומד בקשר בחברה, מה הזמינות שלו.
* קבע כללים ברורים לביצוע של חברת הניהול: לדוגמה אם דייר אינו משלם במועד, דרוש דיווח מיידי אלייך. אני דורש שלכל איחור בתשלום חברת הניהול חייבת להדביק על דלת הדייר התראת 3 ימים לתשלום שכר הדירה, אשר אם לא ישולם אוכל מייד להתחיל בהליך פינוי. כך הדייר יודע שעליו לעבוד בהתחייבויותיו. חברת הניהול קשוחה ורצינית.
* דרוש מעורבות בכל החלטה - פתרונות מרובים לכל בעיה, ולכל פתרון המחיר שלה. לדוגמה: התקלקלה מכונת הכביסה. ניתו לתקן אותה, 70$ לקנות חדשה מתצוגה 130$, או לקנות משומשת תקינה 60$. אתה יכול לראות בדוגמה שסכום של 100$ יכול להפתר ב 60$ וגם ב 130$ לכן סכומי תיקון אינם מדע מדוייק, ומגבלת סכום אינה תמיד עובדת.
* שמור אצלך חוזה עם כל דייר, על מנת שלא תהה תלוי בחברת הניהול.
* סכם עם חברת הניהול ורשום בחוזה כי חברת הניהול תטפל עבורך בכל תביעת ביטוח אשר תצוץ בעתיד, ותספק את כל ההוכחות הדרושות לקיים תביעות אלה.
כל אלה רק קצה הקרחון של חברת ניהול וזכור רק מעורבות ושליטה שלך בכל פרט יהפכו אותך לפרטנר ראוי שחברת הניהול תכבד ותעריך.
בהצלחה
 

צבי ליך

New member
אני מסכים

תשובה אחרת
עברתי מספר חברות ניהול, עם כשלונות והצלחות אני יכול להעביר לך את התובנות הבאות:
* החוזה והחתימה עליו הוא דבר שולי. ניהלתי מו"מ עם חברות ניהול על כל פסיק בחוזה, ולבסוף כשחברת הניהול קבלה לידה את הנכסים ולא תפקדה בכלל או תפקדה באופן לקוי, הצטערתי על בזבוז הזמן והאנרגיה המיותרים שלא הביאו לשום תוצאה. לכן בראש ובראשונה חברת הניהול נמדדת על פי תוצאות, תוצאות! * תוצאות = אתה מרוצה מהנתונים הפיננסיים + הבתים מתוחזקים כראוי + הלקוחות מרוצים מרמת חברת הניהול.
* נתון הכרחי הוא שאתה יכול להפסיק את עבודתה של חברת הניהול בהודעה מראש של 14 יום וללא תנאים. כך אתה יכול לוודא שיש לך אפשרות יציאה מהירה.
* התנאים שאתה משיג מחברת הניהול והיחס הם פונקציה של גודל הפורטפוליו שלך (מספר הנכסים והסכומים בהם מדובר. ככל שהפורטפוליו גדל, אתה יכול באופן משמעותי להיטיב את תנאיך.
* נתון הכרחי נוסף הוא האם לחברת הניהול אנשי תחזוקה המבצעים את התיקונים בעצמם או לחלופין החברה מפעילה קבלנים חביצוע העבודות? תמיד תמצא שמרבית העבודות המבוצעות הם עבודות קטנות: החלפת מנעול, צביעת קיר, תיקון נזילה באסלה וכו. בעבודה קטנה המבוצעת על ידי קבלן יקחו ממך מחירים גבוהים (מחיר קריאה, נסיעה וחלפים+ רווח חברת הניהול) מחיר הביצוע על ידי עובדי חברת הניהול יהיה בד"כ פחות מ - 50% ממחיר קבלן. עליך להגיע לסיכום איך מחושבת העבודה על ידי חברת ניהול, לדוגמה: קבלות על חלפים + שעות עבודה.
* כספי דיירים: עלייך לדרוש שכספי הדיירים המופקדים בחוזה השכירות (חודש אחרון וחודש ביטחון יהיו מופקדים בידייך ולא אצל חברת הניהול.
* תשלום רווחים לבעלים: עליך לדרוש שהתשלום המלא והחשבון יתבצעו ויוגשו לך לא יאוחר מהיום האחרון בחודש.
* תיקונים: עם חברות הניהול שלי (2 חברות) אני מאשר כל תיקון מעל 100$. חברת הניהול שולחת צילום / וידיאו של הבעיה, לאחר התיקון צילום / וידיאו של התיקון שבוצע.
* יתר הסעיפים על חיובים כספיים הם נתון למו"מ, איכות חברת הניהול וגודל הפורטפוליו שלך. שוב, נסה את חברת הניהול. אם היית עם אותו נכס בחברת ניהול אחרת - בחן את התוצאות: האם הרווחת יותר בשנה האחרונה עם חברת הניהול לעומת שנה קודמת? האם הדיירים מרוצים? (אני נוהג לשאול אותם אם הם מרוצים, האם חברת הניהול נענית בזמן, פותרת בעיות לשביעות רצונם?) .
* בדוק היטב עם ממליצים את שביעות הרצון של חברת הניהול, ואל תחסוך בשאלות ובחקירות.
* בדוק היטב מיהו האדם שאיתו אתה עומד בקשר בחברה, מה הזמינות שלו.
* קבע כללים ברורים לביצוע של חברת הניהול: לדוגמה אם דייר אינו משלם במועד, דרוש דיווח מיידי אלייך. אני דורש שלכל איחור בתשלום חברת הניהול חייבת להדביק על דלת הדייר התראת 3 ימים לתשלום שכר הדירה, אשר אם לא ישולם אוכל מייד להתחיל בהליך פינוי. כך הדייר יודע שעליו לעבוד בהתחייבויותיו. חברת הניהול קשוחה ורצינית.
* דרוש מעורבות בכל החלטה - פתרונות מרובים לכל בעיה, ולכל פתרון המחיר שלה. לדוגמה: התקלקלה מכונת הכביסה. ניתו לתקן אותה, 70$ לקנות חדשה מתצוגה 130$, או לקנות משומשת תקינה 60$. אתה יכול לראות בדוגמה שסכום של 100$ יכול להפתר ב 60$ וגם ב 130$ לכן סכומי תיקון אינם מדע מדוייק, ומגבלת סכום אינה תמיד עובדת.
* שמור אצלך חוזה עם כל דייר, על מנת שלא תהה תלוי בחברת הניהול.
* סכם עם חברת הניהול ורשום בחוזה כי חברת הניהול תטפל עבורך בכל תביעת ביטוח אשר תצוץ בעתיד, ותספק את כל ההוכחות הדרושות לקיים תביעות אלה.
כל אלה רק קצה הקרחון של חברת ניהול וזכור רק מעורבות ושליטה שלך בכל פרט יהפכו אותך לפרטנר ראוי שחברת הניהול תכבד ותעריך.
בהצלחה
אני מסכים
אם יש למשקיע אפשרות להיות מעורב באופן שוטף זה עדיף.
 

lajolla76

New member
הי כמה שאלות נוספות בעקבות מה שכתבת

תשובה אחרת
עברתי מספר חברות ניהול, עם כשלונות והצלחות אני יכול להעביר לך את התובנות הבאות:
* החוזה והחתימה עליו הוא דבר שולי. ניהלתי מו"מ עם חברות ניהול על כל פסיק בחוזה, ולבסוף כשחברת הניהול קבלה לידה את הנכסים ולא תפקדה בכלל או תפקדה באופן לקוי, הצטערתי על בזבוז הזמן והאנרגיה המיותרים שלא הביאו לשום תוצאה. לכן בראש ובראשונה חברת הניהול נמדדת על פי תוצאות, תוצאות! * תוצאות = אתה מרוצה מהנתונים הפיננסיים + הבתים מתוחזקים כראוי + הלקוחות מרוצים מרמת חברת הניהול.
* נתון הכרחי הוא שאתה יכול להפסיק את עבודתה של חברת הניהול בהודעה מראש של 14 יום וללא תנאים. כך אתה יכול לוודא שיש לך אפשרות יציאה מהירה.
* התנאים שאתה משיג מחברת הניהול והיחס הם פונקציה של גודל הפורטפוליו שלך (מספר הנכסים והסכומים בהם מדובר. ככל שהפורטפוליו גדל, אתה יכול באופן משמעותי להיטיב את תנאיך.
* נתון הכרחי נוסף הוא האם לחברת הניהול אנשי תחזוקה המבצעים את התיקונים בעצמם או לחלופין החברה מפעילה קבלנים חביצוע העבודות? תמיד תמצא שמרבית העבודות המבוצעות הם עבודות קטנות: החלפת מנעול, צביעת קיר, תיקון נזילה באסלה וכו. בעבודה קטנה המבוצעת על ידי קבלן יקחו ממך מחירים גבוהים (מחיר קריאה, נסיעה וחלפים+ רווח חברת הניהול) מחיר הביצוע על ידי עובדי חברת הניהול יהיה בד"כ פחות מ - 50% ממחיר קבלן. עליך להגיע לסיכום איך מחושבת העבודה על ידי חברת ניהול, לדוגמה: קבלות על חלפים + שעות עבודה.
* כספי דיירים: עלייך לדרוש שכספי הדיירים המופקדים בחוזה השכירות (חודש אחרון וחודש ביטחון יהיו מופקדים בידייך ולא אצל חברת הניהול.
* תשלום רווחים לבעלים: עליך לדרוש שהתשלום המלא והחשבון יתבצעו ויוגשו לך לא יאוחר מהיום האחרון בחודש.
* תיקונים: עם חברות הניהול שלי (2 חברות) אני מאשר כל תיקון מעל 100$. חברת הניהול שולחת צילום / וידיאו של הבעיה, לאחר התיקון צילום / וידיאו של התיקון שבוצע.
* יתר הסעיפים על חיובים כספיים הם נתון למו"מ, איכות חברת הניהול וגודל הפורטפוליו שלך. שוב, נסה את חברת הניהול. אם היית עם אותו נכס בחברת ניהול אחרת - בחן את התוצאות: האם הרווחת יותר בשנה האחרונה עם חברת הניהול לעומת שנה קודמת? האם הדיירים מרוצים? (אני נוהג לשאול אותם אם הם מרוצים, האם חברת הניהול נענית בזמן, פותרת בעיות לשביעות רצונם?) .
* בדוק היטב עם ממליצים את שביעות הרצון של חברת הניהול, ואל תחסוך בשאלות ובחקירות.
* בדוק היטב מיהו האדם שאיתו אתה עומד בקשר בחברה, מה הזמינות שלו.
* קבע כללים ברורים לביצוע של חברת הניהול: לדוגמה אם דייר אינו משלם במועד, דרוש דיווח מיידי אלייך. אני דורש שלכל איחור בתשלום חברת הניהול חייבת להדביק על דלת הדייר התראת 3 ימים לתשלום שכר הדירה, אשר אם לא ישולם אוכל מייד להתחיל בהליך פינוי. כך הדייר יודע שעליו לעבוד בהתחייבויותיו. חברת הניהול קשוחה ורצינית.
* דרוש מעורבות בכל החלטה - פתרונות מרובים לכל בעיה, ולכל פתרון המחיר שלה. לדוגמה: התקלקלה מכונת הכביסה. ניתו לתקן אותה, 70$ לקנות חדשה מתצוגה 130$, או לקנות משומשת תקינה 60$. אתה יכול לראות בדוגמה שסכום של 100$ יכול להפתר ב 60$ וגם ב 130$ לכן סכומי תיקון אינם מדע מדוייק, ומגבלת סכום אינה תמיד עובדת.
* שמור אצלך חוזה עם כל דייר, על מנת שלא תהה תלוי בחברת הניהול.
* סכם עם חברת הניהול ורשום בחוזה כי חברת הניהול תטפל עבורך בכל תביעת ביטוח אשר תצוץ בעתיד, ותספק את כל ההוכחות הדרושות לקיים תביעות אלה.
כל אלה רק קצה הקרחון של חברת ניהול וזכור רק מעורבות ושליטה שלך בכל פרט יהפכו אותך לפרטנר ראוי שחברת הניהול תכבד ותעריך.
בהצלחה
הי כמה שאלות נוספות בעקבות מה שכתבת
קודם כל תודה על התשובה המפורטת מהניסיון שלך אני לומד מזה הרבה !

כתבת "נתון הכרחי הוא שאתה יכול להפסיק את עבודתה של חברת הניהול בהודעה מראש של 14 יום וללא תנאים":
שאלתי והסבירו לי שאפשרי להפסיק חוזה רק אם אין דייר בדירה (כי אם נניח חברת הניהול מצאה לי דיירים לשנה וחצי אז לא מקובל שאסיים חוזה מולם לאחר חודש ו"אהנה" מהדיירים שהם בעצמם מצאו לי) - מה דעתך?

לגבי "האם לחברת הניהול אנשי תחזוקה המבצעים את התיקונים בעצמם או לחלופין החברה מפעילה קבלנים חביצוע העבודות"
אז ממה שכתבת אני מבין שעדיף שלחברת ניהול יהיו אנשי תחזוקה משלה כי אז הם יקחו תעריפים נמוכים יותר מקבלן. אבל מצד שני אם לחברת הניהול יש עובדי תחזוקה משלה היא תצטרך "לדאוג" שתהיה להם עבודה לא? זה לא "מעודד" תיקונים מיותרים ?

לגבי "עלייך לדרוש שכספי הדיירים המופקדים בחוזה השכירות (חודש אחרון וחודש ביטחון יהיו מופקדים בידייך ולא אצל חברת הניהול":
חברת הניהול לפי החוזה לוקחת רק חודש שכירות כפיקדון. לפי מה שכתבת אתה ממליץ לקחת חודשיים פקדון (חודש בטחון וחודש אחרון) ?

שאלה נוספת: האם בדירות שבבעלותך ביקשת וקיבלת מחברת הניהול את הטלפון/אימייל של הדיירים?

תודה
 

tedkovits

New member
תשובה

הי כמה שאלות נוספות בעקבות מה שכתבת
קודם כל תודה על התשובה המפורטת מהניסיון שלך אני לומד מזה הרבה !

כתבת "נתון הכרחי הוא שאתה יכול להפסיק את עבודתה של חברת הניהול בהודעה מראש של 14 יום וללא תנאים":
שאלתי והסבירו לי שאפשרי להפסיק חוזה רק אם אין דייר בדירה (כי אם נניח חברת הניהול מצאה לי דיירים לשנה וחצי אז לא מקובל שאסיים חוזה מולם לאחר חודש ו"אהנה" מהדיירים שהם בעצמם מצאו לי) - מה דעתך?

לגבי "האם לחברת הניהול אנשי תחזוקה המבצעים את התיקונים בעצמם או לחלופין החברה מפעילה קבלנים חביצוע העבודות"
אז ממה שכתבת אני מבין שעדיף שלחברת ניהול יהיו אנשי תחזוקה משלה כי אז הם יקחו תעריפים נמוכים יותר מקבלן. אבל מצד שני אם לחברת הניהול יש עובדי תחזוקה משלה היא תצטרך "לדאוג" שתהיה להם עבודה לא? זה לא "מעודד" תיקונים מיותרים ?

לגבי "עלייך לדרוש שכספי הדיירים המופקדים בחוזה השכירות (חודש אחרון וחודש ביטחון יהיו מופקדים בידייך ולא אצל חברת הניהול":
חברת הניהול לפי החוזה לוקחת רק חודש שכירות כפיקדון. לפי מה שכתבת אתה ממליץ לקחת חודשיים פקדון (חודש בטחון וחודש אחרון) ?

שאלה נוספת: האם בדירות שבבעלותך ביקשת וקיבלת מחברת הניהול את הטלפון/אימייל של הדיירים?

תודה
תשובה
בכיף.
תשובות:

כתבת "נתון הכרחי הוא שאתה יכול להפסיק את עבודתה של חברת הניהול בהודעה מראש של 14 יום וללא תנאים":
שאלתי והסבירו לי שאפשרי להפסיק חוזה רק אם אין דייר בדירה (כי אם נניח חברת הניהול מצאה לי דיירים לשנה וחצי אז לא מקובל שאסיים חוזה מולם לאחר חודש ו"אהנה" מהדיירים שהם בעצמם מצאו לי) - מה דעתך?
עלייך לעמוד על כך שזכותך להפסיק חוזה עם חברת הניהול בכל עת, תוך מתן הודעה של 14 יום. זה מקובל. אם אינך מאמין בחברת הניהול ובתפקודה, הרי אף אחד לא יחזיק אותך בכוח עם אותה חברת ניהול. באשר לחוזה: כל חוזה הוא לשנה, ואל תחתום על חוזה ארוך משנה. אם הדייר מעוניין להמשיך, ואתה מעוניין שהדייר ימשיך - חתום איתו על שנה נוספת (אולי בשינוי מחיר). כמובן שחברת הניהול תהנה מהחתימה כיוון שתגבה תשלום של חודש אחד עבור השכרת הבית כך שלא תצא נפסדת בכל מקרה.

לגבי "האם לחברת הניהול אנשי תחזוקה המבצעים את התיקונים בעצמם או לחלופין החברה מפעילה קבלנים חביצוע העבודות"
אז ממה שכתבת אני מבין שעדיף שלחברת ניהול יהיו אנשי תחזוקה משלה כי אז הם יקחו תעריפים נמוכים יותר מקבלן. אבל מצד שני אם לחברת הניהול יש עובדי תחזוקה משלה היא תצטרך "לדאוג" שתהיה להם עבודה לא? זה לא "מעודד" תיקונים מיותרים ? לא, מנסיוני (הרב) לא יקרה. עלייך לוודא בכל מקרה שאין "תיקונים מיותרים" דרוש לראות את תלונת הדייר על הדרוש תיקון, וצילום הטעון תיקון. כמו גם צילום המעיד על ביצוע התיקון. כך תוכל לוודא את אמיתות התלונה.

לגבי "עלייך לדרוש שכספי הדיירים המופקדים בחוזה השכירות (חודש אחרון וחודש ביטחון יהיו מופקדים בידייך ולא אצל חברת הניהול":
חברת הניהול לפי החוזה לוקחת רק חודש שכירות כפיקדון. לפי מה שכתבת אתה ממליץ לקחת חודשיים פקדון (חודש בטחון וחודש אחרון) ? במקומות מתוקנים (לא בשכונות ירודות / עוני ) עם חתימת חוזה משלם הדייר 3 חודשים במזומן. חודש ראשון (הולך לחברת בניהול תשלום עבור השכרת הבית,) תשלום בעבור חודש אחרון ותשלום בטחון. היה והדייר עזב והותיר נזק / תשלום בחוב, לא יוחזרו לו דמי הפקדון. נהוג שלא לשלם את החודש האחרון אם הודיע לך הדייר שבכוונתו לעזוב, התשלום שולם מראש. אני ממליץ לדרוש שתשלומים אלה יופקדו בחשבונך, והיה ולא תסתדר עם חברת הניהול, לא יחזיקו אצלם כספים שלך.

שאלה נוספת: האם בדירות שבבעלותך ביקשת וקיבלת מחברת הניהול את הטלפון/אימייל של הדיירים? כפי שציינתי, אני מחזיק את החוזים של הבתים שלי, ובחוזים יש את כל פרטי הקשר. מעבר לזאת כשאני מבקר במקום, אני נוהג לפגוש בדיירים ולשאול אותם אם הם מרוצים או נתקלו בבעיות. במקרים שאינך בטוח אם הדייר דרש תיקון - אתה יכול בקלות לברר עם הדייר. אני מכיר גם מקרה קיצון, שבו חברת ניהול דיווחה שבית לא מושכר, ובעל הבית הגיע בביקור למקום ומצא שדייר מתגורר בבית כבר 6 חודשים, שחברת הניהול לא דיווחה לבעלים וגנבה את כספו. כך שגם מקרים כאלה יש, ועלייך לחשוד תמיד, בכוונות חברת הניהול.
בהצלחה
 

צבי ליך

New member
הערות

תשובה
בכיף.
תשובות:

כתבת "נתון הכרחי הוא שאתה יכול להפסיק את עבודתה של חברת הניהול בהודעה מראש של 14 יום וללא תנאים":
שאלתי והסבירו לי שאפשרי להפסיק חוזה רק אם אין דייר בדירה (כי אם נניח חברת הניהול מצאה לי דיירים לשנה וחצי אז לא מקובל שאסיים חוזה מולם לאחר חודש ו"אהנה" מהדיירים שהם בעצמם מצאו לי) - מה דעתך?
עלייך לעמוד על כך שזכותך להפסיק חוזה עם חברת הניהול בכל עת, תוך מתן הודעה של 14 יום. זה מקובל. אם אינך מאמין בחברת הניהול ובתפקודה, הרי אף אחד לא יחזיק אותך בכוח עם אותה חברת ניהול. באשר לחוזה: כל חוזה הוא לשנה, ואל תחתום על חוזה ארוך משנה. אם הדייר מעוניין להמשיך, ואתה מעוניין שהדייר ימשיך - חתום איתו על שנה נוספת (אולי בשינוי מחיר). כמובן שחברת הניהול תהנה מהחתימה כיוון שתגבה תשלום של חודש אחד עבור השכרת הבית כך שלא תצא נפסדת בכל מקרה.

לגבי "האם לחברת הניהול אנשי תחזוקה המבצעים את התיקונים בעצמם או לחלופין החברה מפעילה קבלנים חביצוע העבודות"
אז ממה שכתבת אני מבין שעדיף שלחברת ניהול יהיו אנשי תחזוקה משלה כי אז הם יקחו תעריפים נמוכים יותר מקבלן. אבל מצד שני אם לחברת הניהול יש עובדי תחזוקה משלה היא תצטרך "לדאוג" שתהיה להם עבודה לא? זה לא "מעודד" תיקונים מיותרים ? לא, מנסיוני (הרב) לא יקרה. עלייך לוודא בכל מקרה שאין "תיקונים מיותרים" דרוש לראות את תלונת הדייר על הדרוש תיקון, וצילום הטעון תיקון. כמו גם צילום המעיד על ביצוע התיקון. כך תוכל לוודא את אמיתות התלונה.

לגבי "עלייך לדרוש שכספי הדיירים המופקדים בחוזה השכירות (חודש אחרון וחודש ביטחון יהיו מופקדים בידייך ולא אצל חברת הניהול":
חברת הניהול לפי החוזה לוקחת רק חודש שכירות כפיקדון. לפי מה שכתבת אתה ממליץ לקחת חודשיים פקדון (חודש בטחון וחודש אחרון) ? במקומות מתוקנים (לא בשכונות ירודות / עוני ) עם חתימת חוזה משלם הדייר 3 חודשים במזומן. חודש ראשון (הולך לחברת בניהול תשלום עבור השכרת הבית,) תשלום בעבור חודש אחרון ותשלום בטחון. היה והדייר עזב והותיר נזק / תשלום בחוב, לא יוחזרו לו דמי הפקדון. נהוג שלא לשלם את החודש האחרון אם הודיע לך הדייר שבכוונתו לעזוב, התשלום שולם מראש. אני ממליץ לדרוש שתשלומים אלה יופקדו בחשבונך, והיה ולא תסתדר עם חברת הניהול, לא יחזיקו אצלם כספים שלך.

שאלה נוספת: האם בדירות שבבעלותך ביקשת וקיבלת מחברת הניהול את הטלפון/אימייל של הדיירים? כפי שציינתי, אני מחזיק את החוזים של הבתים שלי, ובחוזים יש את כל פרטי הקשר. מעבר לזאת כשאני מבקר במקום, אני נוהג לפגוש בדיירים ולשאול אותם אם הם מרוצים או נתקלו בבעיות. במקרים שאינך בטוח אם הדייר דרש תיקון - אתה יכול בקלות לברר עם הדייר. אני מכיר גם מקרה קיצון, שבו חברת ניהול דיווחה שבית לא מושכר, ובעל הבית הגיע בביקור למקום ומצא שדייר מתגורר בבית כבר 6 חודשים, שחברת הניהול לא דיווחה לבעלים וגנבה את כספו. כך שגם מקרים כאלה יש, ועלייך לחשוד תמיד, בכוונות חברת הניהול.
בהצלחה
הערות
האם כשנכנס דייר חדש, אתה משלם דמי תיווך?
אם כן, אז זה התשלום על איתור הדייר.
אם לא, אז צריך להיות מנגנון פיצוי במידה ואתה מחליף חברת ניהול.
חשוב כבר בשלב ההתחלה להבהיר להם שאתה רוצה יחסים ארוכי טווח, אבל זו לא חתונה קתולית.
הם צריכים לדאוג בכל שלב שאתה תהיה מרוצה, כי לך שמורה האופציה לעזוב.
&nbsp
לגבי "עבודות יזומות"- נתקלתי בזה.
צריך לפקח. שוב- המנגנון החשוב כאן, הוא האופציה שלך לעזוב.
&nbsp
לגבי קשר עם הדיירים- זה חשוב מאד.
הם גם צריכים להעביר לך רקע על הדייר עוד לפני שמקבלים אותו.
&nbsp
לגבי פיקדון- זה לא רק עניין של שכונות ירודות, אלא גם של רגולציה ונוהג מקומיים. בניו ג'רזי אסור לקחת פיקדון של יותר מחודש וחצי. גם את הפיקדון הזה צריך לשמור בחשבון נפרד ונושא ריבית.
&nbsp
אנשים לא ממהרים להחליף חברת ניהול שעושה עבודה טובה.
זה קצת מטריד שהם כל כך חוששים מזה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה