פתיחת LLC

megido1

New member
הגשת דוח ך LLC

שלום לכולם, בהמשך לשאלות לגבי ה LLC. נאמר לי ממספר יועצי מס אמריקאים (בארץ) שלפי החוק החדש שניכנס ב 2017 גם מחזיק יחיד צריך להגיש דוח על ה LLC. לפי מה שחשבתי אזי בהנחה אני הבעלים היחידי של ה LLC, האם יש שינוי כלשהו בהגשת הדוחות בארה"ב? מטרת פתיחת ה LLC היתה מראש בשביל למנוע את תשלום המס במקור FIRPTA לזרים. הבנתי שקנייה דרך LLC, תפתור אותי מזה (כניראה) וכמו כן תתן לי הגנה משפטית ללא צורך בהגשת דוח נוסף ל LLC.
תודה
 

vinney

Well-known member
אם אתה לא סומך על יועצי מס שלך - למה אתה משלם להם?

לבוא לפה כדי לוודא את מה שאמרו לך אנשי מקצוע ששילמת להם על ייעוץ מקצועי נראה לי קצת מוזר.

בכל אופן, הדיון על LLC וFIRPTA היה פה לא מזמן, המסקנה הייתה שזה בכלל לא ברור שLLC יהיה יותר טוב: הדרישות לניכוי במקור מLLC יותר גבוהות.

לגבי 5472 - מדובר בטופס שצריך למלא עבור תאגידים שיש להם יותר מ25% אחזקה זרה. LLC אינו תאגיד אלא אם כן בפירוש בחרת להתייחס אליו ככזה.

מה שכן הוא שמ2017 אכן השתנו הכללים, ורק לצורך הדיווח (הדיווח בלבד, לא חישוב מסים ולא שום דרישה אחרת), LLC בבעלות זרה נחשב לתאגיד. ז״א צריך למלא את הטופס הזה עבור LLCים עם בעלות זרה, גם אם לא מתייחסים אליהם כתאגיד מכל בחינה אחרת.

יש יותר פרטים באתר של הIRS פה: https://www.irs.gov/instructions/i5472

בגדול, נראה שקיבלת ייעוץ מקצועי ואמין מהאנשים שאמורים לתת ייעוץ כזה. לא שיקרו לך.
 

megido1

New member
המשך

היי ויני ותודה על התגובה. הסיבה שאני שואל פה זה בגלל שהבנתי מזמן שיועצי מס אינם אלוהים, ובגלל השינויים הרבים הם גם יכולים לטעות. כמובן שאינני משלם להם מעבר לדוח שנתי. לענייננו - לפי מה שנאמר בתחילת השרשור, הבנתי ממך שבתור בעלים יחיד של LLC אין צורך ממשי להוציא EIN. עכשיו לפי הבנתי, היות וה LLC מחויב למלא את הטופס הזה ולשלוח, אזי חייבים להנפיק את ה - EIN?
לגבי FIRPTA - אני יודע שזה לא בהכרח עוזר, אבל אני מנייח שיש סיכוי יותר גדול שהטייטל תתייחס ל - LLC כאילו הוא אמריקאי ואז לא תנקה את מס במקור.
תודה
 

vinney

Well-known member
הLLC עם חבר בודד נקרא "SMLLC"

single member LLC.

LLC כזה מזוהה באותו מספר מזהה כמו בעליו, במקרה הזה - אתה. אתה תוציא ITIN לעצמך כדי להגיש דוחות מס עבור עצמך. הITIN הזה יזהה גם את הLLC שלך.

לגבי FIRPTA - הLLC אכן אמריקאי, והמוכר לא ינקה מס במקור, אבל אתה לא אמריקאי, ולכן הLLC חייב לנכות מס במקור. ניכוי מס במקור הזה הוא במדרגת המס הגבוהה ביותר, משהו כמו 37% כרגע, לא זוכר. זאת בניגוד לניכוי של 15% לפי אמנה שהיה עושה המוכר. מכיוון שהLLC לא נבדל מבעליו מבחינת מס, אני לא בטוח אם אתה יכול בכלל לטעון שבגלל שהLLC "אמריקאי" המוכר לא צריך לנכות במקור, להערכתי הטריק הזה לא יעבוד. אם תסתכל על הטופס W-9 שאתה אמור לתת למוכר, בהוראות כתוב במפורש שעבור SMLLC אתה צריך לרשום את הפרטים של הבעלים, לא של הLLC (גם מזהה מס, וגם אם מדובר בגורם זר או לא).

תוודא את זה עם יועצי מס שלך, אבל ההבנה שלי היא שבשום מצב LLC לא פוטר אותך מניכוי במקור, ורק יכול לסבך אותך מהבחינה הזאת. שזה הגיוני, הרי הניכוי במקור נועד למנוע מצב שזר מושך כסף בליל לשלם מס, הגיוני שלא יהיה אפשרי להמנע מזה עבור זרים, לא?
 
למעלה