השקעה באינטו או בארץ?

eyalg82

New member
השקעה באינטו או בארץ?

שלום,
יש לנו סכום של כ-200,000 להשקעה. לאחר פגישה עם אינטו, התרשמנו שאפשר לקבל מהשקעה של 25,000 דולר תשואה של 10%. מתלבטים בין זה לבין דירה להשקעה בחיפה שעולה 445,000 ש"ח (שכירות של 2000 שח בחודש). נשמח לשמוע המלצות (גם כיוונים אחרים יתקבלו בברכה).
תודה!
 

yizhaksh

New member
אין התלבטות בכלל

חיפה.
1. התשואה שכתבתם דימיונית. אין דברים כאלה בלי סיכון משמעותי.
2. התשואה שתקבלו בחיפה מעולה, ואני מניח שרמת הסיכון הרבה יותר נמוכה מאשר השקעה בנדל"ן בארה"ב
3. התשואה בחיפה גדולה עוד יותר בגלל המינוף
4. בהנחה שאין לכם הכנסות נוספות משכירות בישראל, גם לא תשלמו עליה מס
5. אני מניח שאתם לא משקיעי נדל"ן מומחים. עדיף לכם להשקיע בישראל, כאן הדברים יותר מוכרים, יותר פשוטים (לישראלים) ויהיה לכם יותר קל להתמודד עם בעיות
&nbsp
בהצלחה
 

צבי ליך

New member
בטח שלא להשקיע אצל אינטו

אין שום סיבה להאמין למילה שלהם. פורסמו כבר על ידי רשות ניירות ערך מספיק אזהרות על "מיזמים" כאלה, וכאן בפורום ראינו מספיק מקרים. מקרים של לקוחות מרוצים לאורך זמן נדיר מאד לשמוע. לא הייתי מתקרב.
&nbsp
לגבי חיפה- אני לא מכיר את השוק שם, אבל זה הרבה יותר הגיוני עבור ישראלי. מן הסתם זה תלוי בנכס הספציפי, וגם חשוב לזכור שזו השקעה לא נזילה
 

dodo247

New member
קשה לי להאמין על חיפה

אני מכיר היטב את האיזור. הייתה לי דירה שמכרתי לפני פחות משנה ב-545K והייתה מושכרת ב-1,600 ש"ח, שכירות ממוצעת באיזור ברמה של כ- 3.5% לפני הוצאות נלוות של דירה ישנה. דירה ב-445K לא אמורה להניב יותר מ-1,400 ש"ח. אם אתה מצליח לקבל תשואה כזו של מעל 5%, תשקיע בחיפה בלי לחשוב פעמיים.

,
 

Boston Guy

New member
כשתקנה דירה בחיפה בחצי מליון ש"ח תהיה לך דירה בחיפה

קירות מבלוקים, דלתות וחלונות. משהו ממשי.
כשתיתן ל INTOO סכום של 25,000$ מה בדיוק יהיה לך TO SHOW FOR IT?

יהיה לך ביד חתיכת נייר - שמייצגת את ההשקעה שלך.

אפשר לקרוא לחתיכת הנייר הזו "נייר ערך"?
ובכן - לא, אליבא ד INTOO :
"הפרסום לעיל איננו הצעה. הצעה למשקיעים ממדינת ישראל, תיעשה על בסיס פטור לפי חוק ניירות ערך, התשכ"ח – 1968 ("חוק ניירות ערך") וחוק השקעות משותפות בנאמנות, תשנ"ד- 1994 ("חוק השקעות משותפות") הקובע כי הצעה ומכירה לעד 35 משקיעים (כמפורט בסעיף 15א(א)(1) לחוק ניירות ערך ובתקנותיו) אשר אינם מנויים בתוספת הראשונה לחוק ניירות ערך אינה מחייבת פרסום תשקיף שרשות ניירות ערך אישרה את פרסומו. לאור האמור, השקעה באמצעות פלטפורמת אינטו אינה מוסדרת לפי חוק ניירות ערך ו/או לפי הוראות חוק השקעות משותפות. הצעת ההשקעה, לכשתיעשה, וכל חומר פרסומי אודותיה לא אושרו על ידי רשות ניירות ערך בישראל.

INTOO גם מצהירה שהיא נונת לך "שקיפות מלאה".
והינה איך שהיא מגדירה "שקיפות":

-"לתשומת ליבכם, פרטי ההשקעה המלאים ותנאיה ייחשפו אך ורק במסגרת הצעה עתידית שתיעשה בהליך של משא ומתן פרטני ("הליך המשא ומתן"). במסגרת הליך המשא ומתן, יחשפו רק 35 משקיעים כמפורט בסעיף 15א(א)(1) לחוק ניירות ערך ובתקנותיו לכלל המידע ביחס להשקעת הנדל"ן ולתנאי ההשקעה בישות המשפטית המשקיעה בנכס, ורק 35 משקיעים כאמור יוכלו לקחת חלק בהשקעה. בהתאם לכך, התנאים הסופיים של ההשקעה בישות המשפטית המשקיעה בנכס יקבעו מול 35 המשקיעים הסופיים (כמפורט בסעיף 15א(א)(1) לחוק ניירות ערך ובתקנותיו) באופן פרטני במסגרת של הליך משא ומתן אישי. "

אז מה בעצם התפקיד של החברה INTOO כאן?
ובכן, היא כותבת ש:
- "...הזדמנויות השקעה בנדל"ן בחו"ל שנבחנו ע"י הבכירים בארץ בתחום, ...השקעות נדל"ן בארה"ב ובאירופה החל מ-25,000 $ בלבד, וליהנות מפיקוח מקצועי שוטף..."

ושתי שורות אחרי זה - הדיסקליימר:
"אינטו השקעות בע"מ וכן כל יישות אחרת מקבוצת אינטו ו/או הפועלים מטעמן, אינם מורשים לפי חוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות, תשנ"ה-1995, וכל מידע פרסומי שנמסר וכן כל מידע שיימסר לגבי אפשרות השקעה במסגרת הצעה עתידית לא יהווה ייעוץ השקעות או שיווק השקעות כהגדרתם בחוק. בקבלת החלטת השקעה במסגרת הליך המשא ומתן, על המשקיעים לסמוך על בדיקה שהתבצעה על ידם בלבד אודות ההשקעה ותנאיה..."

אתה יכול להבין מזה מה שאתה מוצא לנכון.
מה שאני רואה זה שב INTOO עובדת חבורה של עורכי דין ומשפטנים, שאני בטוח שהשקיעו זמן ומאמץ בכתיבת הטקסט הזה.

אם אתה בעצמך אינך עורך דין ורואה חשבון - חברת INTOO מזהירה את המשקיעים בה, בטקסט שהם בעצמם כתבו, ש"עליהם לפנות לקבלת ייעוץ מיועצים מתאימים בנוגע לסוגיות משפטיות, חשבונאיות, מיסוייות וכספיות של ביצוע ההשקעה".
אני מציע לך להקשיב להם - ולעשות את מה שהם אומרים. לפני שאתה חותם על כל נייר שהוא - קח עורך דין משלך ורואה חשבון משלך, רצוי עם נסיון בהשקעות ונדל"ן.
 

vinney

Well-known member
איך ישראלי מקבל 75% מימון בקלות בארה״ב?

אני אשמח שתפרט בכללי, כי אני לא מכיר אף מממן שלא מהשוק ה״אפור״ שיתן לבן אדם ממדינה זרה בלי שום קשר לארה״ב ובלי שום הסטוריית תשלום חשבונות הלוואה בLTV כזה גבוה.
&nbsp
כל פעם שאני רואה פה מישהו שאומר ״אני אתן לך בדיוק מה שאתה מבקש למרות שאין שום סיכוי שבעולם שכל אדם סביר היה עושה את זה, אם רק תפנה אליי בפרטי״ כל תמרורי אזהרה נדלקים לי.
 
מענה לתגובתך

כשבן אדם רוצה עזרה, הוא מבקש אותה. אתה שואל ועונה ביחד. אם אתה כבר מראש בא בגישה שלילית, זו לא קרקע פורייה לעסקים.

אני מתווך ולא יועץ משכנתא ואיני מרוויח מפרסום הפוסט. איני מתכוון גם לפנות אליך בפרטי ולא התכוונתי. המטרה שלי להציע עזרה לאנשים פה בפורום, אבל איני מעוניין לעזור לאנשים שליליים. אז בהצלחה!
 

vinney

Well-known member
לא ביקשתי שתפנה אליי בפרטי.

ביקשתי שתסביר בכללי איך זה אפשרי. אני טוען שזה לא אפשרי, כי לא נתקלתי באף מלווה שהיה מוכן לתת הלוואה של 75% LTV לבן אדם שאין לו שום מידע עליו, שום הכרות איתו, שום יכולת לאכוף את החוזה נגדו ורק בטחונות שהסיכוי ערכם ירד בשנים הקרובות יותר גדול מהסיכוי שערכם יעלה.
&nbsp
אם אתה מכיר כזה מלווה - תעשה לו פרסום חינם ושים את הפרטים פה בכללי, כי יהיו לו הרבה לקוחות עד שיפשוט רגל. הניחוש שלי שאתה לא באמת מכיר כזה. ואז נשאלת השאלה - למה אתה מנסה למשוך את הבן אדם לשיחה צדדית בפרטי? איזה אינטרס יש לך ?
&nbsp
אתה קורא לזה "שלילי", אני קורא לזה "מציאותי".
 

aeonf

New member
יש מצב שזה אפשרי

שוק ההלוואות היום לנדל"ן רותח ודרישות החיתום ירודות מאד.
ישנם אתרים כמו https://www.lendinghome.com ורבים אחרים שנותנים הלוואות גם בLTV של 80% +
יש גם לא מעט HARDMONEY שיתנו הלוואות כאלה, הם אח"כ פשוט מוכרים את ההלוואות האלה הלאה לחברות P2P שעושות לזה SLICE AND DICE ומוכרת את זה הלאה למשקיעים קטנים, הנה רשימה קטנה של חברות כאלה:
https://investorjunkie.com/48008/real-estate-crowdfunding-comparison/

ויש עוד עשרות כאלה.

לא משקיע ולא ממליץ.
 

vinney

Well-known member
המם...

מצטער, לא שוכנעתי. אני עדיין לא מאמין שיש פתאום אנשים נהדרים שמוכנים לסכן את הכסף של עצמם בשביל הצלחה של ישראלי מיוקנעם שאין להם שום קשר אליו.
&nbsp
הסתכלתי על האתרים שנתת והם ממש לא מבטיחים שום דבר אפילו קרוב למה שתיארת (אלא אם כן אתה מדבר על 80%LTV של בהלוואה ל12 חודשים).
&nbsp
lendinghome מלווים או לprimary residence או לfix&flip. דהיינו או לאמריקאים עם היסטוריית אשראי, או הלוואת בלון קצרת טווח.
&nbsp
מהאתר השני בחרתי בחברות באקראי:
&nbsp
patchofland - הלוואות זה גג שנתיים עם אופציה להארכה בשנה, דהיינו הלוואות בלון קצרות טווח. [1]
&nbsp
lendinghome - ע"מ.
&nbsp
crowdstreet - עובדים עם CRE firms (נדל"ן עסקי) בלבד. [2]
&nbsp
roofstock - עושים seller loans או מכירות בשותפות [3]
&nbsp
[1] https://patchofland.com/developer-information/lending-parameters/
[2] https://marketplace.crowdstreet.com/
[3] https://www.roofstock.com/
 

Boston Guy

New member
אנשים נהדרים? לא. נקרא להם בשם הנכון - פושטי עור.

למשל - כאלו שלוקחים ריבית של 8.3% לבלון של 3 שנים, פלוס עוד כמה גרושים כ ORIGINATION FEE - ומשיגים כך תשואה שנתית של 10% על הכסף שלהם.
והכי יפה - הכסף שלהם מובטח ב 100%, כי מדובר על LTV של 60%, ואין מצב שהם ימצאו את עצמם UNDERWATER.

לא חושב שאיכפת לאנשי השוק האפור האלו אם הקורבן הוא מיוקנעם או משנחאי.
עבורם כל תסריט הוא WIN WIN SITUATION.
 

aeonf

New member
אף אחד לא נהדר, ויש אינסוף מקומות שילוו לך בכיף

מדובר על ריביות של כ10% בLTV של עד 60% בדרך כלל, קוראים לזה HARD MONEY וזה דווקא די נפוץ.
האמן לי שאני יודע על מה אני מדבר, אני משקיע בעצמי בהלוואות כאלה.
הנה אחד לדוגמא בפלורידה:
http://www.atozcapital.net/

שים לב מה הוא מציע:
Hard Money Loans
Hard Money Alternative Loans
No Documentation Loans (no doc loans)
Bridge Loans
No Income Verification Loans
Equity Cash Out Lending
Private Loan Placements
No Credit Check Loans
Stated Income Loans

ויש עוד עשרות רבות של כאלה:
https://www.biggerpockets.com/hardmoneylenders
 

vinney

Well-known member
אבל אלה הלוואות קצרות טווח!

אלה לא הלוואות למימון רכישה, אלה הלוואות למימון פליפ! מי שלוקח הלוואות כאלה לא אמור להחזיק בנכס יותר מכמה חודשים בודדים, המטרה היא quick turnaround. כל חודש שאתה מחזיק בהלוואה הזאת מחסל לך יותר ויותר מהרווח מהפליפ, ואם אתה לא עושה פליפ - ההלוואות האלה איומות כי אין שום סיכוי שאתה תוכל לקבל תשואה חיובית, או אפילו תזרים חיובי, מהשכרה של נכס שמימנת ב6% עלות שנתית מערכו (10% על 60% LTV), ועוד לעשות refinance כל שנה-שנתיים. זה נוראי!
 

aeonf

New member
אבל זה מה שהאדם מחפש!

לא המלצתי לקחת הלוואה כזו, לא אמרתי שזה רעיון טוב ואני לא מכיר את השואל המקורי, את האלטרנטיבות שלו ואת סיבותיו. אני יכול לומר לך שיש הרבה מאד אנשים (האמן לי, אני מלווה להם!) שכן לוקחים הלוואות כאלה ולא למטרת פליפ.
חלק לדוגמא משתמשים בנכס בתור VACATION HOME, חלק עושים זאת בשביל לשפץ את הנכס שלהם (יתכן וזה גם VACATION HOME), חלק בכלל משתמשים בכסף בשביל לסגור חובות של כרטיסי אשראי שהם גם משלמים ריבית של פי 2 ויותר מה10% שהם משלמים להלוואה.

יש לך מושג כמה אמריקאים משלמים ריבית מטורפת על CREDIT בכרטיס אשראי? 10% APR בכרטיס אשראי לדוגמא נחשב ריבית טובה מאד.
אפילו בCREDIT UNION שלי הריבית 8.24% ללקוחות עם CREDIT SCORE טוב מאד וזה נחשב ריבית מצויינת.
 

Boston Guy

New member
ההודעה הנוכחית שלך עושה סלט מהרבה סוגי הלוואות.

כמה דברים:
חלק מסוגי ההלוואות שעליהן אתה מדבר בהודעה הקודמת שלך - הלוואות hard money - אינן משכנתאות. הלווה אינו משעבד רכוש כערבון להלוואה. אלו הלוואות בסיכון גבוה כי אם הלווה לא יחזיר את הכסף - יקח שנים (אם בכלל) לראות חלק מהכסף חזרה.

כשמלווים לאמריקאי - יש לו ציון אשראי וקרדיט היסטורי שנותן למלווה איזושהיא אינדקצייה על הסבירות שיהיו צרות.

אתה כותב "זה מה שהאדם מחפש" עם סימן קריאה. לא יודע על מה זה מבוסס, כי בשורה שאחרי זה אתה כותב שאינך מכיר את האדם ואינך יודע מה הוא מחפש.
ההערכה שלי היא שזה לא מה שהאדם מחפש - אלא זה מה שמכרו לו... מישהו שיכנע אותו ש"הדרך היחידה היא למנף", וה"בלון" הזה הייתה אפשרות המינוף היחידה שאותו מישהו הציע לאדם. ואם אני אמשיך בניחוש הזה - אני מעריך שמכרו לו את הסיפור ש"אחרי שנה תוכל להציג את התוצאות העיסקיות של הנכס לבנק ולעשות ריפייננס של הנכס בתנאים יותר טובים", כדרך לשכנע אותו להכנס ההלוואה הזו.
והעובדה שהוא פנה לפורום בחיפוש אחרי הריפייננס הזה מרמזת לי שמי שהבטיח לו את ההבטחה הזו - לא קיים.
 

aeonf

New member
ברור שHARD MONEY משעבדים את הנכס

זו משכנתא לכל דבר ועניין, לחלופין הם עושים Deed of Trust שהעקרון זהה.

אני יודע מה השואל מחפש כי הוא אומר במפורש מה הוא מחפש, הוא מחפש לגלגל את ההלוואת בלון הקיימת שלו ואולי להוריד גם ריבית, סה"כ מעשה רגיל למדי שאני גם עושה על בסיס קבוע.

לגבי מה שהשואל מחפש "בין השורות" או מה הבטיחו יתכן מאד ואתה צודק אבל קטונתי מלדעת, איני נביא או קורא מחשבות.
 
למעלה