כדאיות השקעה בפרוייקט פורטלנד של הגשמה

vinney

Well-known member
אתה קיבלת פניה? מהם? למה?

בדרך כלל כשפונים לאנשים סתם ככה עם "תן לנו כסף", זה כנראה לא סימן טוב.
&nbsp
מה זה "פרוייקט פורטלנד"?
&nbsp
 
לא.חבר קיבל וביקש שאברר.בפורום זה סביר שידעו

ואוכל לקבל המלצות או לחילופין אזהרות.אני משקיע בשוק ההון כך שיש לי יותר ידע אבל לא בתחום של נדל"ן חו"ל.
פרוייקט פורטלנד הוא באוריגון ארה"ב ,בניה של 162 דירות לשם מכירה.קראתי את התשקיף והמצגת שלהם,צפי לרווח שנתי של 18-21 אחוז.
הגשמה מתפארים ברווח ממוצע בפרוייקטים שהסתיימו של 14%.
רוצה להתרשם ממשקיעים בפורום שהשקיעו בפרוייקטים שלהם האם קיבלו את התשואה שהכריזה החברה והאם הפרוייקטים מסתיימים בזמן שכן אחרת התשואה יורדת.
אשמח לקבל תגובות.תודה.
 

vinney

Well-known member
נקודות להבהרה:

״הגשמה מתפארים ברווח ממוצע בפרוייקטים שהסתיימו של 14%.״
&nbsp
ההדגשה שלי.
&nbsp
מה עם פרוייקטים שלא הסתיימו? למה ואיך הם לא הסתיימו?
&nbsp
כשהקרן אומרת ״עד כה אף משקיע עוד לא איבד את כספו״, זה כנראה אומר משהו. זה מגיגול פשוט:
&nbsp
http://www.mako.co.il/news-money/consumer-q2_2017/Article-d7e0422a706ec51004.htm
&nbsp
אני אציין פה שאין לי שום הכרות אישית עם הקרן, אבל כן יש לי הכרות עם הנדל״ן בארה״ב. השקעה בבניה למכירה זאת אחת ההשקעות היותר מסוכנות. אתה אף פעם לא יודע באילו בעיות תתקבל תוך כדי בניה, איזה קבלן משנה יפשוט עלייך את הרגל, איזה אישור יתעכב, ואיזו ריבית תקפוץ לך כי כל המימון הוא קצר טווח. אין לך שום הכנסות, רק הוצאות, והבעיה העיקרית היא נזילות: ברגע שאתה מתעכב, אתה ממשיך לשלם יותר ויותר כסף על משכורות והוצאות ובשלב מסוים אוזל לך המזומן. זה לא רק ש״התשאות יורדות״ אם אתה מתעכב - אתה עלול לפשוט רגל.
&nbsp
תוסיף לזה את שוק הנדל״ן שנמצא ממש בשיאו עכשיו, יחד עם כל הכלכלה האמריקאית. הצפי הוא למשבר, ודי קרוב. בארה״ב יש משבר בערך באותה התדירות כמו שיש מלחמות בארץ - פעם בעשור. בעשור הזה עוד לא היה משבר, והעשור קרוב לסיומו.
&nbsp
הצעות לשינוי במשטר המיסוי האמריקאי גם ישפיעו עלייך. פורטלנד זאת עיר יחסית יקרה, והמשטר מס החדש של הרפובליקנים (אם יתקבל) מעודד שכירות על פני בעלות. זאת אומרת שאם אתה מצפה למכירת לפי המחירים של עכשיו - אם חוק המס החדש יתקבל, אתה עלול להתאכזב.
&nbsp
אני בטוח ששום דבר מזה לא נאמר ל״חבר שלך״ על ידי הקרן.
 

Boston Guy

New member
בוא נשים כמה מספרים על השולחן

הגשמה רוצים לגייס משהו כמו 14 מליון דולר.
היזם הולך לשים משהו כמו 4 מליון דולר.

כרגע הם מעריכים שהולך לעלות משהו כמו 80 מליון דולר לבנות את הפרוייקט.
וכמו שכל אחד שאי פעם היה מעורב בפרוייקט בנייה או שיפוצים בבית יודע - נדיר שפרוייקט כזה מסתיים בלי לחרוג מהעלות שהעריכו בהתחלה.

כדי לממן את הבנייה, הולכים לקחת יותר מ 60 מליון דולר הלוואות מבנקים.

הם אומרים שהפרוייקט יקח משהו כמו 30 חדשים.
כלומר - אם הכל ילך כמו שצריך, יהיו להם מפתחות של דירות לתת לקונים מתישהוא באמצע שנת 2020.

בינתיים, הערכה שמרנית היא שהריבית על ההלוואות שהם לוקחים כדי לממן את הבנייה תהיה מעל חצי מליון דולר לחודש.
והיה ויהיה עיכוב בסיום הפרוייקט, או שהדירות לא ימכרו לפי הצפי של היזם - כל חודש של איחור באקסיט יעלה מן הסתם מעל מליון דולר בחודש בריביות ובגילגול הלוואות.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
על כל דולר שהחבר שלך ישקיע - היזם לוקח כמעט 5$ הלוואה.
כלומר - "ממנף" את ההשקעה של חבר שלך ב 500%.

הגשמה מספרת לחבר שלך שהוא יקבל ~20% רווח שנתי נטו, במשך משהו כמו 3 שנים. אבל - ! - הם כותבים שזה לא מובטח (כי הפעם זה תשקיף רשמי של הרשות לניירות ערך והם צריכים להיזהר בלשונם). זה "צפי".

אז מה יקרה עד שנת 2020?

בוא נדבר תחילה על צד ה DEMAND:
שנת 2020 תהיה השנה הרביעית של הקדנצייה הזו של נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ.
דונאלד טראמפ - הנשיא שהודיע שהוא רוצה לבטל את הטבת המס שהיום מקבל אדם פרטי שלוקח משכנתא לקניית דירה... גזירה שאם באמת תתממש (עד 2020 בטח נדע) תמוטט את כל שוק הנדל"ן בארה"ב - כי רבים לא יוכלו יותר להרשות לעצמם לקחת משכנתאות בגובה שהם יכולים להרשות לעצמם היום.

מה עוד טראמפ עלול לעשות עד 2020? מי יודע... מלחמה עם צפון קוריאה? החוף המערבי והעיר פורטלנד נמצאים בטווח הטילים של קים ג'ונג איל... מה זה יעשה לשווי הנדל"ן בפורטלנד?

מה יהיה מצב הכלכלה האמריקאית ב 2020?
מה יהיה מצב הרוח הלאומי אחרי יותר מ 3 שנות טראמפ בשילטון?


ומילה על צד ה SUPPLY:
במצגת שלהם, הגשמה מנסים לתת את הרושם כאילו שמ 2008 אף אחד לא בונה דירות חדשות בפורטלנד. בניסוח שלהם "יש בסך הכל בניין אחד עם שלד בטון שנבנה מאז 2008..."
אבל הם לא יכולים לשקר במצח נחושה עד כדי כך (בגלל שהרשות לניירות ערך תנקנק אותם), אז הם נאלצים לכתוב שבעצם כן נמצאות בשלבי בנייה כרגע יותר מ 20,000 דירות בעיר... ו"בשלבי בניה" זה אומר שאלו דירות שיהיו מוכנות לאיכלוס שנים לפני הפרוייקט של הגשמה.
הגשמה הם מנסים להגדיר את העובדה הזו כמשהו זניח - "כי זה בעיקר בנייה להשכרה".
אז כמו שנאמר בשיר של פינק פלויד: Well, I've got news for you, Sunshine
אם שוק דירות הקונדומיניום יתעורר ויהיה אפקטיבי - רוב הקונדומיניומים שנבנים כרגע להשכרה יהפכו בהרף עיין לקונדומיניומים למכירה. ראיתי את זה קורה כל פעם שיש פריחה כלכלית (וגם את ההפך - בנייינים שנבנו למכירה והופכים להיות בניינים להשכרה כי שוק הדירות למכירה מת בינתיים).

הגרף שמצורף להודעה זו מספר סיפור קצת אחר ממה שהגשמה מנסה לספר למשקיעים שלה. נראה שיש התאוששות יפה במספר התחלות הבנייה של MULTI FAMILY מאז 2015, וזה עוד לפני שהיזם של הגשמה בכלל קיבל אישורי בנייה, לפני שהוא קנה את הקרקע ולפני שיש לו מה להראות לקליינט.

בניגוד לישראלים, אמריקאים לא ממש נוהגים לקנות "דירות על נייר". רובם מעדיפים לראות לפחות שלד של בניין עומד ואישורי בנייה לפני שהם יפתחו פינקס צ'קים. עד שהיזם של "הגשמה" יגיע לנקודה הזו - יהיו עשרות אלפי יחידות דיור חדשות בשוק של פורטלנד.

השאלה שאתה שואל בשורה האחרונה להודעתך היא שגוייה לחלוטין. היא יוצאת מנקודת ההנחה הלא ריאלית של "מה שהיה הוא מה שיהיה" בתחום הנדל"ן.

בשוק הנדל"ן למכירה - Timing is everything.
אין שום קשר בין התוצאות של מי שנכנס לפרוייקט בשנת 2013 ועשה אקסיט בשנת 2016,
לבין התוצאות של מי שיכנס לפרוייקט בשנת 2018 ויגיע לנקודת האקסיט בשנת 2020.

התוצאות של הפרוייקט הזה לא תלויות ב"קרן הגשמה" או ברצון הטוב שלה - הם תלויות בערימה של גורמים פוליטיים, כלכליים ומקומיים של"הגשמה" אין שום יכולת לשלוט בהם או לחזות אותם.
ה"חטא" הגדול של קרן הגשמה זה שהם שלפו מספר שמייצג את ה"תשואה" מ(סליחה על הביטוי)התחת שלהם, ושמו אותו בגדול על המצגת.
וה"פשלה" של משקיעים כמו החבר שלך זה שהם קוראים את המספר הגדול ואז - כמו בסרטים המצויירים - הם רואים רק DOLLAR SIGNS בעיניים ויוצא להם ריר מהפה, והם לא מצליחם להמשיך עד סוף הדף בתשקיף שם כתוב (באותיות קטנות יותר) לאמור:
"המידע הכולל, בין היתר, תחזיות, מטרות, הערכות ואומדנים המתייחסים לאירועים ו/או לעניינים עתידיים, שהתממשותם אינה ודאית ואינה בשליטת הגשמה. מידע זה אינו מהווה עובדה מוכחת והוא כפוף מטבעו לסיכוני אי-התממשות משמעותיים. קוראי מצגת זו מוזהרים, כי תוצאות הפרויקט בפועל בעתיד עלולות להיות שונות באופן מהותי מאלה שהוצגו במידע המוצג במצגת זו."

או, במילים אחרות - כל מה שכתבנו למעלה מצוץ מהאצבע (או נשלף מהתחת. או גם וגם, בו זמנית), ואנחנו לא עומדים מאחרי מילה ממה שכתוב שם.

 

naf86

New member
רק תהייה

" ... לבטל את הטבת המס שהיום מקבל אדם פרטי שלוקח משכנתא לקניית דירה... גזירה שאם באמת תתממש (עד 2020 בטח נדע) תמוטט את כל שוק הנדל"ן בארה"ב - כי רבים לא יוכלו יותר להרשות לעצמם לקחת משכנתאות בגובה שהם יכולים להרשות לעצמם היום."
האם כמה מהתרחישים יכולים לקרות בעקבות זה?
1. אם פחות אנשים יכולים להרשות לעצמם לקנות דירות, זה יוריד את הביקוש לדירות (או לפחות את המחיר המבוקש), דבר שיכול להוריד מחירים. זה כמובן גרוע מאוד למי שמסתמך על רווחים כתוצאה מעלייה בשווי. אבל זה גם יכול להיות מעולה למשקיע שיכול עכשיו להגדיל את התיק נכסים שלו
2. אם פחות אנשים יכולים לקנות, הרי שהם צריכים להשכיר דירות. זה יגרום לעלייה בביקוש לדירות להשכרה, דבר שטוב למי שיש לו כבר היום נכסים.
3. אם פחות אנשים יכולים להרשות לעצמם משכנתא, הרי שזה יפגע בבנקים. אז הם יצטרכו להיות יצירתיים בהטבות משכנתא, במיוחד אם הריבית עולה.
 

Boston Guy

New member
כשיתמצקו הגזירות נוכל לחשוב על התרחישים הרלוונטיים

כרגע עפות באוויר כל כך הרבה וריאציות של גזירות -
ביטול מלא של ה DEDUCTION של ריבית של משכנתא
ביטול ה DEDUCTION רק למשכנתאות מעל גובה מסויים (חצי מליון דולר? 250 אלף דולר?)
הקטנת ה DEDUCTION בצורה פרוגרסיבית
ומי יודע אילו וריאנטים עוד יצוצו...

כל וריאנט כזה ישפיע אחרת על השוק.
ועם קצת זמן מחשבה - אנשים ימציאו שיטות להמתיק את רוע הגזירה.

למשל - אם המס על עסקים נמוך ומשכנתא היא הוצאה עיסקית מוכרת, נקים "חברה להשכרת בתים", נקנה את הבית ונשכיר אותו לעצמנו...
 

naf86

New member
כמו הרבה דברים

אי אפשר לדעת עד שזה יקרה. בעצם, גם כשזה יקרה, יקח זמן עד שזה ישפיע על השוק. לכן זה יותר כמו תהיות לשעת לילה מאוחרת.
&nbsp
יש לנו רואה חשבון מאוד נחמד. הוא יכול לשבת איתנו על כוס קפה ולעבוד על סידור העסק שיעבוד עם חוקי המס החדשים. נדל"ן יכול להיות עסק גמיש ואפשר להיות יצירתיים מספיק עם ההוצאות/הכנסות/מיסים כדי שיסתדר.
אני לא מודאג, אלא יותר תוהה איך זה ישפיע על השוק ואיך אפשר לנצל את זה.
 

צבי ליך

New member
הטבת המס הזו כנראה לא תשפיע יותר מדי

בוש האב אמר על טראמפ שהוא blow-hard, וזו דוגמא טובה.
מדובר כרגע על השארת הפטור על ה-500,000$ הראשונים. אם המספר הזה ישתנה, זה רק לכיוון למעלה.
המחיר הממוצע לדירה בפרויקט של הגשמה הוא בערך 600,000$, ככה שאולי זה ישפיע על דירות הפנטהאוס לרעה, אבל לא יותר מזה.
על 2.5% מהבתים בארה"ב יש משכנתא של יותר מחצי מיליון דולר. אני סומך עליהם שהם יחפשו את הפרצות (וכמו שציינת, כנראה גם יימצאו).
&nbsp
אבל...
יש בפרוייקט הזה שולי רווח נמוכים- משהו כמו 12% מהמכירות.
זאת אומרת שכל סטייה קטנה מההנחות (עיכוב, ירידת מחירים, עלייה בעלויות), משפיעה מאד על הרווחיות. עוד לפני שהתחילו, יש עיכוב בפרויקט, כי לא הספיקו לגייס את ההון העצמי בקצב שהם צפו (זאת אומרת שמי שכבר נרשם ראשון לפרוייקט לא יגיע לתשואות שבתשקיף, כי הכסף שלו יושב ומחכה להשלמת הגיוס).
אגב- התשואה שהם צופים במונחי IRR היא סביב 17% (לפני מס). החישוב שמגיע לאיזור 20% הוא חישוב של מה שהם קוראים לו "תשואה פשוטה", שזה שם מכובס למספר לא רלוונטי.
&nbsp
אבל שוב- הכל מסתמך על הנחות שמספקת קרן הגשמה של אבי כץ.
כולם מוזמנים לבדוק את המצב של מי שקנה זיכיונות לבתי קפה של קופיקס, וכמה התכניות העסקיות שלו אופטימיות ביחס למציאות. הראיתי דוגמא עדכנית מקונטיקט. בסופו של דבר, מטרת המתווך היא להגיע לעסקה. אח"כ נסתדר.
 

vinney

Well-known member
אתה מתעלם ממשהו קטן

העלת הstandard deduction והורדת הסף לproperty tax deduction. קח בחשבון שעכשיו אפשר לנכות ארנונה וריבית משכנתא עד 1 מליון לשני בתים, ואילו בהצעה של הרפובליקנים מדובר בארנונה עד 10 אלף וריבית משכנתא עד חצי מליון על בית אחד. יחד עם העלאת הstandard deduction יוצא שכמעט ואף אחד לא ינצל את זה במילא.
&nbsp
מדינות שמסתמכות על ארנונה (אותן המדינות בלי מס הכנסה שהSALT לא מפריע להם), ומדינות ״יקרות״ (במיוחד קליפורניה בה יש סף קשיח לארנונה כבר עכשיו) יידפקו חזק. באורגון אין מס קניה, דהיינו המדינה מקבלת כסף מארנונה ומס הכנסה (בעיקר ארנונה, מס הכנסה שם יחסית נמוך).
&nbsp
ההצעה הרפובליקנית, אם תתקבל, תפגע קשה בשוק הדיור, לפחות בטווח המיידי. בסוף כמובן הדברים יתאזנו, אבל כשאתה עם הלוואות בועה לשנתיים וצריך למכור דחוף - תהיה לך בעיה.
 

צבי ליך

New member
צודק

העלאת ה-Standard Deduction באמת משנה את התעדוף בין המדינות.
&nbsp
מאד מעניין אם באמת תהיה לזה השפעה.
אני מניח שמיטב המוחות כבר מתכננים איך להמשיך לנכות את ההוצאות האלה, וגם לקחת את ה-Standard Deduction.
יש משהו שחוסם את התרגיל ה"גאוני" שכולנו עושים- לרשום את הנכס תחת LLC?
ואל תגיד לי שבית למגורים זה לא עסק. מחר אני מעלה אותו ל-Air BnB ודורש שיכירו לי גם בהוצאות של הגינון והמנקה
?
 

vinney

Well-known member
זה בהחלט הדבר המיידי לעשות.

מבחינת השכרה לעצמך זה בעיה כי LLC זה שקוף למס ולכן לא יהיו לך הכנסות לנכות מהן הוצאות. אבל הבית שאני משכיר בקליפרניה (שעל שמי ולא על LLC) יכנס תחת LLC ביום בו החוק הזה יעבור. כרגע ה800 דולר לא שווים לי את הטרחה, אבל הפרש של יותר מ10% במס הכנסה בהחלט יעשו לי את זה מאוד משתלם.
&nbsp
החוק הזה נתפר כמעט במדויק למידותיו של טראמפ - משקיעי נדלן גדולים ייצאו הכי מורווחים ממנו. גם מקבלים הנחה משמעותית במס הכנסה, גם מנתבים כמעט את כל אוכלוסיית ארה"ב לשכירות - מושלם. אם אתה טראמפ או קושנר.
 

צבי ליך

New member
טור דעה מעניין שפורסם בבלומברג על מניעים אפשריים של טראמפ

https://www.bloomberg.com/view/arti...-trump-get-killed-by-the-house-tax-bill-um-no

קשה לי להאמין שהמניע לכל הרעש הזה הוא טיפשות או שנאת אובמה.
הצעות שלא היה להן סיכוי נמוך לעבור בסנאט גם לא שכנעו אותי.
ביטול ה-Alternative Minimum Tax? עכשיו אנחנו מדברים.
 

vinney

Well-known member
ביטול הAMT, ביטול מס ירושה והורדת מס החברות

אלה מניעים של כל התורמים הרפובליקנים, לא רק טראמפ. כל מי שיש לו יותר מכמה מאות אלפי דולרים בשנה של הכנסה או כמה עשרות מליונים של הון ירוויח מזה, וזה לא מעט אנשים - בעיקר משקיעים (הAMT כמעט ולא משפיע על הכנסות מעבודה, אבל מאוד משפיע על רווחי הון ודיוידנדים, הכנסות מאופציות, וכד').

ההצעה של בית הנבחרים נתפרה במדויק לטראמפ, וכתבתי על זה פה כבר.

הם מבטלים כל יתרון לבעלות על בית (=יותר הכנסה משכירות למשקיעי נדל"ן),
הם מורידים מס ספציפית לpass-through שזה המבנה של כל אימפרית טראמפ (שים לב לתמונתו המפורסמת עם מגדל שלם של דפים של דו"ח המס שלו - כל ההון שלו קבור בLLCים ושותפויות פרטיות המושקעות בנדל"ן, אין לו חברות ציבוריות או תאגידים בכלל, או כמעט בכלל). גם אם נניח את החלוקה של 70/30 למשקיע אקטיבי - 30% מההכנסה מקבלת הנחה במס (25% במקום המס השולי של לפחות 35%).
הם מבטלים את הAMT, שזה רווח מידי לכל מי שיש לו הכנסה שוטפת גבוהה, כולל טראמפ,
הם מבטלים את מס הירושה, אבל משאירים את הstep-up basis שזה מצוין בעיקר להורשת נכסי נדל"ן להשקעה - תפור לאיבנקה וקושנר הבן.

אני יכול להיות כתב בבלומברג כנראה, כי הייתי יכול לכתוב את כל זה ביום בו ההצעה פורסמה.
 

צבי ליך

New member
רוב ההצעה פחות חשובה לו

הוא היה שמח אם הכל היה יכול לעבור, אבל הוא ידע שאין סיכוי.
&nbsp
לגבי ביטול היתרון לבעלות על בית- זה מצמצם את הביקוש לנדל"ן למגורים. זה מוריד את ערך הבתים. זה לא האינטרס של המגזר הפיננסי, זה לא האינטרס של ענף הבניה, ואני גם לא בטוח שזה האינטרס של בעלי בתים (זה מגדיל את שוק ההשכרה, אבל זה מוריד את ערך הנכסים שיש להם כרגע).
יש יותר מדי נפגעים ספציפיים, ולכן לחלק הזה ולביטול ה-Deduction על State Tax אני לא חושב שהם נתנו הרבה סיכוי מלכתחילה.
&nbsp
הורדת מס ספציפית לאינדבידואלים (ול-LLC שקופות)- אולי מאז 2005 נגמר לו הפחת, ואז יש סיכוי שזה אמיתי. אבל כמו שכתבת- זה בעייתי תקציבית.
בשביל זה צריך רוב של 60 בסנאט (לא יקרה) או Repeal בלי Replace של אובמה קר.
שוב- סיכוי נמוך שיקרה. זה לא מאד חשוב לו. הוא ישמח אם זה יקרה, אבל גם אם לא אז זה יראה שהוא נלחם עבור הבייס שלו. בינתיים כולם מתעסקים בזה.
&nbsp
לגבי ירושה- השלכות תקציביות יחסית נמוכות, אבל מהלך מאד לא פופולרי.
זה נושא שיחסית קל לקטול בפריים טיים. כל הילי בילי יבין את זה.
סיכוי נמוך שיקרה. בינתיים כולם מתעסקים גם בזה.
גם ככה מס ירושה לא חשוב לטראמפ כי הוא עומד להוריש עם הקרקעות שלו (המבנים מופחתים מאד בספרים) ערימה של משכנתאות.
&nbsp
לסטפ אפ יש יותר סיכוי, כי זה נושא יותר משעמם, וזה שווה לו (לילדים שלו) יותר.
AMT- משמעות פיסקלית פחותה מהורדת מדרגות מס לאינדווידואלים. מורכב לתקוף בפריים טיים. משמעותי מאד מאד עבור השורה התחתונה שלו.
אם הפסקה האחרונה זה כל מה שיעבור, הוא עשה את שלו.
 

vinney

Well-known member
לכל דבר בנפרד משמעות פיסקלית נמוכה

הAMT מביא כ40 מליארד דולר במסים בסך הכל. מס ירושה? כ20 מליארד. הבעיה עם אלה היא אופטית, לא פיסקלית. אבל כולם ביחד - מצטברים.
&nbsp
מה שהם רוצים באמת (ומה ששילמו להם לעשות הבעלים שלהם) זה להוריד את מס החברות מבלי לבטל שום deduction. אם הם יכולים להכניס גם הוצאה מוכרת על דיבידנדים - יעשו את זה גם.
&nbsp
אבל הם לא יכולים לעשות רק את זה, כי כמה שמצביעים רפובליקנים מטומטמים, הם עדיין יקלטו שמדובר במענק לעשירים על חשבונם. אז הם דחפו לתוך זה כמה הטבות לאספסוף.
&nbsp
אחד מחברי הקונגרס הרפובליקנים אמר ש"משפחה ממוצעת תקבל הנחה של כאלף דולר במס השנה". תשווה את זה להנחות של מליונים לחברות ולמליונרים (למשל, מתוך אלה שמשלמים את מס הירושה, כ4700 ב2016, ממוצע המס הוא יותר מ4 מליון דולר). אז נכון שפיסקלית לא מדובר בהרבה (אם כי מצטבר), אבל מי שמרוויח - מרוויח הרבה יותר ממני וממך ומכל משפחה "ממוצעת".
&nbsp
ולמה? מה חסר להם? זה לא שאין גרעון בתקציב או חוב עצום שהרפובליקנים צעקו עליו תחת כל עץ רענן בכל שנות שלטונו של אובמה.
 
למעלה