שלום, מישהו בבקשה יכול להסביר

freearth10

New member
ללכת על בטוח

זה לפעמים ללכת על בינוניות ולפספס דווקא את האנשים שיכולים להוביל בתחום, רק בגלל שמישהו פעם שם עליהם x. אני מכירה לא מעט אנשים שהטביעו עליהם תוויות ובכך חרצו את גורלם. האם לפני שמתקבל אדם ללימודים הוא עובר בדיקות לגילוי מחלות שונות? מה עם אנשים עם לקויות שונות? האם אתם מבקשים מהמועמדים לעבור בדיקות איידס? אם למישהו יש עבר דכאוני מאיפה אתם יודעים שזה לא יחזור בחריפות יתר בתקופה של מתחים או כתוצאה מריאקציה בטיפול? ובכלל איך אתם יודעים שבעקבות המתח של הלימודים לא תתפרץ בעיה פסיכיאטרית שהיתה רדומה שנים ומשהו הוציא אותה החוצה בגלל איזה טריגר וטריגר יכול להיות כל דבר. זה יכול לקרה לכל אחד. במשך הלימודים אדם עובר טיהור, שחרור, דברים יוצאים החוצה. אי אפשר לנבא מי יהיה מטפל טוב ומי יהיה מטפל פחות טוב. יש כאלה שזה לוקח להם שנים. יש כאלה שהשינוי מתפרץ בבת אחת. נכון שיש כלי מדידה לנחש למי יש סיכוי טוב יותר להגיע לקו הגמר, אבל זה רק ניחוש וההצלחה תלויה מאוד בתמיכה שיש או אין לו, בכוח הרצון שלו, בנתוניו ההתחלתיים. אף אחד, לא יכול לדעת מראש מי יהיה מטפל טוב ומי לא ולאף אחד אין את הזכות לגזול מאדם את הצורך שלו לממש את עצמו. אם אדם לא מצליח במבחני הסיום - אף אחד לא יתן לו תעודה, אבל אם אדם רוצה ללמוד, להתפתח, לצמוח אני לא חושבת שיש מישהו שמותר לו לקחת לו את זה. ברור לי לגמרי שיש כאן לא מעט כיסוי ת.ת . וחבל, חבל שכך. חבל שזה קורה בבית הספר ועוד יותר כאשר זה קורה במכללה הוליסטית. מה אתה יודע על האישה הכרמיאלית שהטביעה את בנותיה חוץ מזה שהיא קיבלה טיפול בדיקור? אתה יודע משהו על חייה? על עבודתה? על הסביבה בה היא חיה? היא היתה אחות בבית חולים. הבנות שלה היו מאוד מטופחות.כולנו היינו המומים. אף אחד לא ניחש מה קורה שם בפנים.
מאיה
 
קבלת האחר

אני חושב שאנו, בתמורות, מקבלים את האחר בצורה הטובה ביותר. איידס מעולם לא הווה התווית נגד או שיקול לקבלה. אנו לא מחטטים בחיים האישיים של בן אדם אלא אם הדברים עלולים להשפיע על סביבתו לפגוע בזולתו. היו לנו תלמידים עיוורים, עם לקויות למידה (שלא ותרנו להם בכלום אבל תמכנו בהם ודברנו אותם להצליח ולהגיע להישגים), עם תסמונת טורט (ועשינו הרצאה לכיתה כדי שיקבלו את הטיקים שלו בהבנה), עם אירועי דיכאון בעבר וכו'. אני לא פוסל אדם בגלל מום, מחלה או מגבלה. ברוב המקרים אני רואה בבעיה דרך לפרוץ מעבר למחסומים. וגם - דרך לפתח רגישות כלפי אילו שיש להם בעיות. אבל שוב, לעניין הקודם, יש שיקולים שהם מעבר לתשלום שהנרשם מוכן לשלם ולהישגים המקצועיים שלו בלימודים. ומה אם כל הישגיו מבריקים והוא עדיין אינו מתאים? אז הוא למד שלוש שנים ונודיע לו בסופם - תשמע- אתה מבריק אבל לא מתאים? חובה עלינו להודיע למועמד כבר בשלבים ראשונים מה מצבו. זו הגינות (גם אם לא מסחרית במיוחד). זה טוב למי שיטופל בעתיד, זה טוב למי שלומד בהווה וזה טוב גם למועמד. בברכה וחג שמח ניר
 

freearth10

New member
קבלת "האחר"

אז מחלה גופנית מקובלת ומחלה נפשית לא??? הרי הגוף היא המראה של הנפש ולהפך. במכללה של גופנפש לי על כל פנים נשמע קצת מוזר שמפרידים בין הגופ והנפש בכל מה שקשור לתנאי קבלה. אם כל הישגיו מבריקים, איך זה שהוא איננו מתאים?אני מניחה שהמבחנים במכללה הם לא רק תיאורטיים אלא גם פיזית - בטיפול ואם הוא מטפל טוב - הוא מטפל טוב. אל תיקח אחריות על הצלחתו או חוסר הצלחתו של תלמיד שלך. אתה נותן לו את כל הכלים שיש לך. אם הוא מוכן הוא יעשה את העבודה שתאפשר לו לפרוץ קדימה, אם לא - הוא העשיר את עולמו. זו היתה הבחירה שלו. יחד עם זה אל תפסול אדם, רק בגלל שלך נראה שהוא לא מתאים. אתה אף פעם לא יודע מי יצליח מי יכשל. ורק עוד מילה על המושג הזה:קבלת האחר. בעצם האמירה הזאת יש כבר הפרדה ברורה ביני לבין האחר. והרי כולנו כל כך אחרים מן האחרים. כשאני אומרת: אני מקבלת את האחר, אני בעצם דוחה אותו, כי הוא הרי רק "אחר".
מאיה
 
עוד על קבלת האחר

נתחיל בכך שיש אנשים שלא מתקבלים גם על רקע בעיות גופניות. למשל בעיות קשות בברכיים או בגב, סוגים שונים של סרטן בשנים האחרונות ועוד. קיימת מערכת שלמה ומוסכמת של התוויות נגד לטיפול בשיאצו ואנו מקפידים לנהוג לפיהם. מאידך, ישנן בעיות "נפשיות" רבות שאין שום מניעה, לא לקבל טיפול ולא לתת טיפול. כך שאין מדובר באבחנה כוללנית אלא פרטנית. ועוד- ישנם אנשים עם הישגים מבריקים אבל אישיות לא מתאימה. נניח משהו עם השגים מדהימים הן בתחום המעשי והן בתחום הטיפולי אבל עם בעיות אתיות קשות ("שולח ידיים" למטופלות, למשל), האם תסכימי להכשיר? האם תתני למטופלות שלו להחליט אח"כ? ולגבי מושג ה"אחר".כל אחד הוא אחר. לכן קבלת האחר היא גם קבלת העצמי.
 

wwwyou123

New member
אם כבר סינון - אז כמו שצריך.

אם כבר המכללה מבצעת סינון בכניסה אז כדאי לעשות את זה כמו שצריך. למשל: * לא להכניס מעשנים - המטפל עלול לעשן מול המטופל (אני אישית נתקלתי בכאלה) * לא להכניס כאלה שעברו עבירה פלילית הם ביצעו עבירה פלילית שכל אחד שאינו רופא יכול להבין שהם ביצעו אותה. * לא להכניס אלכוהוליסטים - הם בטוח שיכורים, וכל אחד שאינו רופא יכול לראות שמי ששותה הרבה אלכוהול הוא שיכור. * אולי איזו בחינה פסיכומטרית בכניסה (עדיף מציון 700 ומעלה) * תעודת בגרות מלאה עם ציון מינימלי (עדיף מ-100 ומעלה) * בחינת קוארדינציה ויכולת טכנית. * מניעת כניסה מאנשים לחוצים וחסרי סבלנות - הם מועדים לבצע טעויות בעבודתם (אני אישית נתקלתי בכאלה). * והכי חשוב מניעת כניסת אנשים שמתייחסים לאחר כנחות מהם ומפלים אותו לרעה או מתנהגים באלימות כלפי השני (אני לא הייתי רוצה כזה מטפל). אחרי שתבצעו באמת סינון כמו שצריך לא ישארו הרבה אנשים שמתאימים להיות מטפלים ואז יהיה אפשר לראות האם טובת המטופל היא זו שעומדת לנגד עיני המכללה או הכסף. וזה לפחות סינון על סמך עובדות בשטח ומתן הזדמנות שווה למועמד ולא על סמך נבואות של רופאים. קבוצת האנשים אותם מגדירים כחולי נפש היא מגוונת ומורכבת מהרבה אנשים, וכל אחד שם הוא אחר מהשני, בדיוק כמו קבוצות חולים אחרים, או קבוצות דתיות, או קבוצות של ספורט, ואני לא רוצה לפרט כאן אילו אנשים בהסטוריה התייחסו לקבוצות מסויימות כאל נחותות בגלל איזשהו מכנה משותף.
 

freearth10

New member
../images/Emo45.gif

ובעייניי זה גם נראה די תמוהה שיש במכללה של גופנפש הגבלה רק בעניין הנפש ולא הגופ שהרי הנפש היא המראה של הגופ ולהפך.
 

yperelman

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo24.gif

ומה לגבי מורים ותלמידים שמגלגלים להנאתם יחדיו בהפסקות במכללה?
 

אדומה2

New member
דעתי האישית

עמדתי לכתוב לך miromiro שיש בגוף הקישור ששמת קישור למכתב מנומק מדוע אנשים שעברו התקפים פסיכוטים אינם מתקבלים ללימודים, אבל ניר עמיר הקדים אותי, כך שאניח לזה. האם אתה לא מסכים לעניין זה? אני באופן אישי חושבת שזה נכון, יתכן ואני פותחת פה דלת להתקפות כאלו ואחרות, אבל אני חושבת שיש מצבים מסוימים שאנשים לא יכולים לקחת על עצמם את תפקיד המטפל. אנשים עם הפרעות נפשיות מאובחנות, אני לא חושבת שמקומם בעולם הטיפולי. אני מסכימה עם הרבה דברים שנאמרו ע"י ניר ומכללת תמורות. אני לא יודעת לגבי מכללות אחרות, אם כי אני יודעת שבמכללות אחרות נערכים מבחני קבלה (שוב לא בכולם), ואם יורשה לי, יפה היה אם היו מחמירים אותם קצת, ומחייבים איזו שהיא עבודה עצמית במהלך הלימודים, שמטרתה לפתור הרבה מאוד עניינים פרטיים, שבעיתם הרבה מאוד אנשים מגיעים לרפואה משלימה, וחושבים שאם הם למדו את הטכניקה, הם פתרו את ענייניהם והם יכולים ללכת לטפל באחרים. אם פסיכולוגים עושים את זה, גם אנחנו יכולים לעשות את זה.
 

miromiro

New member
אדומה שלום-

הקישור שראית בהודעה נוסף רק לאחר מכן, הוא לא היה שם קודם. אני מסכים עם הסלקציה עליה דיברת, עם עבודה עצמית, עם רף גבוה וכו' אני רק מאד לא מסכים עם פסילה של אדם רק על סמך עברו הפסיכיאטרי, ואפרט בהודעה אחרת למה. כל האבחנות הפסיכיאטריות הללו מבוססות על מה לדעתך?
 

שמש א

New member
צר לי, אבל אני מאוד בעד סינון

על רקע פסיכיאטרי. חוויתי על בשרי לימודים במקביל לסטודנט עם רקע פסיכיאטרי (שלא הצהיר על כך) ועצוב לי מאוד לחשוב שהוא 'מטפל' היום באנשים (למרות שאני מאמינה שעם הדילול הטבעי, אין לו מטופלים). ולשאלתך, אבחנה פסיכיאטרית מבוססת על דיעתו האובייקטיבית של פסיכיאטר שהוכשר לכך (וגם הוא ללא הפרעה פסיכיאטרית ידועה).
 

miromiro

New member
שמש-

האם אותו סטודנט עליו דיברת, הוא היחיד עליו את חושבת ש-"ועצוב לי מאוד לחשוב שהוא 'מטפל' היום באנשים "? כי יתכן והוא לא ראוי לאו דווקא בגלל הרקע הזה. את יודעת כמה נשים עברו אשפוז פסיכיאטרי לאחר התעללות מינית, או אונס? ותסלחי על הדמגוגיה המעט זולה, אבל זה המצב. בגלל זה צריך לפסול אותם מלימודי רפואה משלימה? ושתדעי, האפליה אותה מיצגת בדיון הזה מכללת תמורות היא רק אחת מיניי רבות.
 

שמש א

New member
מרגיש לי

שאם יש מישהו עם עבר פסיכיאטרי מסוג זה שציינת, שיעבור איבחון חוזר ו'ימציא' אישור על כשירותו לטפל בבני אדם. אני לא יודעת איך זה במכללות אחרות, אבל גם במדיסין מבקשים מסטודנט לחתום שאין לו "עבר פסיכיאטרי".
 

miromiro

New member
שמש- את יודעת מה לי מרגיש?

שמישהיא עם עבר פסיכיאטרי מהסוג שציינתי, תגיע למקום ותתקל במודעה, לא תרצה ללכת ולהוכיח לאף אחד שהיא ראויה, או מהכיוון השני, שהיא לא פסולה רק בגלל מה שעברה. ואני אבין אותה מאד. לא יודע מה הפרמטרי של מכללת מדיסין, אבל לבקש הצהרה זה דבר אחד ולסנן זה דבר אחר. האפליה הממדרת הזאת כלפי מי שנפגע נפשית ופסילתו על הרקע הזה, מאד מקוממת אותי.
 
טיעון לא הוגן

בפירוש לא דחינו אנשים עם עבר פסיכיאטרי אלא עבר על רקע אירועים פסיכוטיים, שני דברים שונים שידועים לכל. אני חושב שהמוצג באתר ברור במידה מספקת.
 

miromiro

New member
מסכים. הטיעון נכתב לתגובה

של הגולשת שהשתמשה במושג הזה, ולא כתגובה לכתוב באתר.
 

אדומה2

New member
אני לא אכנס איתך פה לויכוח עקר

שהרי לא משנה מה נכתוב פה, לא נראה לי שזה ישנה את המדיניות של מכללת תמורות. המכללה עשתה את החלטתה, ואם זה בעייתי, אפשר לנסות למצוא מקום אחר. אני כתבתי את דעתי האישית, ואין לי שום בעיה עם זה שאתה לא מסכים. אני יכולה לתאר לעצמי על מה מבוססות האבחנות הפסיכיאטריות, וכידוע לכל כלל יש את היוצא מן הכלל. אין ספק שיש בעיות במסגרת הרפואה הפסיכיאטרית, אבל יש בה גם הרבה מעלות. איני פוסלת אנשים עם אירוע פסיכוטי בעברם, אבל אני כן חושבת שהם מנועים מלטפל, ואני גם לא חושבת שמכללת תמורות פוסלת אותם כאנשים, היא פשוט אינה חושבת שמקומם הוא במקצוע טיפולי.
 

אדומה2

New member
אגב- הערה אחרונה:

נראה לי שהבעיה שלך היא יותר עם עולם הפסיכיאטריה ופחות עם מכללת תמורות או כל מכללה אחרת. אולי כדאי לך לשטוח בפניהם את טענותייך.
 

miromiro

New member
וחבל, גם על הפסילה שלהם.

וגם על דעתך, שלא רק מנוגדת לשלי (ולא רק לה) אלא גם מניחה שאין סיכוי שיקרה שם שינוי. " אפשר לנסות למצוא מקום אחר" אבל הפגיעה קיימת. ולא בי באופן אישי. תראי- מכללת תמורות, עשתה שינוי באתר בעקבות מה שנכתב כאן. למה? מה נאמר כאן שלא יכלו לראות בעצמם? מדוע טרחו להוסיף הסבר? לדעתי- לא שיערו שזה עלול לפגוע ולהפלות אוכלוסיה שאין להם שום כוונה לפגוע בה, נהפוך הוא. ואולי מאותה סיבה גם יבוא שינוי נוסף.
 
למעלה